IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut negoista... :( voimia teille! <3

On se niin väärin vaan. Kun täällä kaikki tekee kaikkensa ja silti ei plussia tule kaikille! :( toivottavasti pian jokainen saisi oman plussansa ja pääsisi massua kasvattamaan. Toivosta ei saa luopua... voimia ihan jokaiselle eri vaiheisiin... <3

Muurahainen 8+1

Nennu, en oo viittinyt tänne hehkuttaa asiasta. Mutta siis oikein hyvin alkuraskaus on edennyt. Oireita ei oo kuin väsymys ja palelu. Välillä pohdin mahdanko edes olla raskaana, niinä hetkinä kaivan ultrakuvan esille ja todistan että jotain massussa ainakin on ollut. Eipä tästä montaa päivää oo kun tein raskaustestinkin. Jotenkin vaan ei meinaa uskoa. Onneksi meidän neuvolassa on ultra niin pääsen jo parin viikon päästä kurkkaamaan että pikkuisella on kaikki hyvin. Pääsisin varmaan aiemminkin, mutta en kehtaa pyytää... :)

Moi taas kaikille! Pahoittelut niille joilla hoidot ovat jälleen kerran päättyneet epäonnistumiseen ja paljon onnea niille, joilla on viimeinkin tärpännyt.

Palaan pienoisen tauon jälkeen tänne.
Kolmannen epäonnistuneen ICSIN jälkipyykeille kuitenkin toivottavasti päästään nyt päästään PAS :in muodossa. Olen toivonut blastokystivaiheisen alkion siirtoa, toivottavasti se onnistuu. Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon, enkä oikein enää muista miten se menee... Missä vaiheessa siis siirto tehdään kiertoon nähden. Osaisko kukaan kertoa?

Eli alkiot pakastettu 3vrk:n ikäisinä, joten käsittäisin että ne otetaan sulamaan ovulaatipäivästä 3vrk:n päästä ja niitä viljeltäis siitä vielä 2-3 vrk ja siirrettäis sit kun vaihe on oikea, näinkö se menee?

Jokatapauksessa pelottaa jos aikataulut menee ihan mönkään, viikonloppuna siirtoja ei tehdä.

-Maleen

Onpas täällä taas tapahtunut viikonlopun aikana. Hetken piti lukea, että pääsi taas kärryille :happy:

Tipu, mulla on Menopur nyt käytössä ensimmäistä kertaa, joten itsekin jännityksellä odotan, että miten vaikuttaa. Ekalla kerralla oli Puregon.

Hopsanille tsemppiä ja tarrasukkia!!! :joyful:

Miukulle tuhannesti onnea plussasta! Voi kun tuli itsellä ihan pala kurkkuun, kun luin tuota sun tekstiä. Se tunne, kun tekee positiivisen testin :Heartred

Kanelille tsemppiä piikityksiin! :joyful:

Siirisi, täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että tulisi vielä positiivinen tulos :Heartred

Noniin, verikokeista tuli jo tuloksia! Perusverenkuva ok, TSH 1.1(jee, aletaan olla oikealla tontilla!!!) ja raskaushormoni 12. Eikös tuo HCG ole nyt hieman koholla vielä..? Mutta ei varmaankaan mitään hälyttävää :) Tulis nyt se keskiviikko nopeesti niin päästäis taas asioissa eteenpäin.

Onnea Miuku!!! :Heartred

Voi surku kun kaikille ei plussia tässä aallossa tullut, tsemppiä siis Siriisi ja Salmiakki!

Onnittelut menkoista Rive, tekee varmasti hyvää päästä taas seuraavaan vaiheeseen!

On:Ketuttaa edelleen, että ei tässä kierrossa päästy viikonlopun takia passiin. Voi kun osaisi ottaa jotenkin iisimmin tän ainaisen odottamisen!

Asiasta kolmanteen, onko kellään kokemusta akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta vaihtoehtoishoitona näille rankoille hormonihoidoille? tai oletteko kuullut näistä minkälaista palautetta? Mua jotenkin kiinnostaisi noi mutta niistäkin kuullut vähän sekavia kertomuksia. Tosin ei kai siinä mitään menetäkään jos lähtee kokeilemaan.

Pahoittelut Salmiakki negasta :Heartred ei ilmeisesti ole enää mitään mahkua, että muuttuisi vielä plussaksi?

Rive, mulle lääkäri on sanonut, että kun hcg on 7 tai alle, niin ok, mutta viime kerralla, kun mulla keskenmenon jälkeen seurattiin arvoa, niin kun se oli 35, niin lääkäri jo totesi, että voidaan lopettaa seuranta...!

Suuri ja lämmin kiitos kaikille onnitteluista! :Heartbigred Sydän on täynnä kiitollisuutta, mut samalla on tosi nöyrä olo elämän alkamisen edessä. Reilun parin viikon päästä on klinikalla sitten varhais UÄ. Milloinkohan sitä uskaltaisi neuvolaan varata aikaa?

Salmiakille pahoittelut negasta. :sorry::Heartred Kannattaa ehdotomasti kokeilla akupunktiota!! Mä oon kuullut pelkästään hyvää, ehdottomasti kokeilemaan, jos omalla paikkakunnalla on se mahdollisuus!

Nennulle hurjasti tsemppiä huomiseen!! Toivottavasti ei oo kovin kivuliasta ja saalis hyvä! Sit alkaa taas uus jännitys ennen siirtoa ja sit piinailut! Huh! :love7

Kanelilla kans ihanaa aikaa, kun uusi hoito alkanut! Koska sulla on UÄ? :love2

Salmiakki, kyselit vaihtoehtohoidoista.. Mullahan oli todella rankka viime vuosi, kun 9 vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen alkanut raskauteni olikin kohdunulkoinen ja menetin siinä rytäkässä putkenkin (7+2) ja sitten muutamaa kk:ta myöhemmin sain vielä keskenmenon (5+6). Meillä oli vielä alkio pakkasessa ja ystävän suosituksesta menin akupunktioon tasapainottamaan kehoa. Se alkionsiirto ei sitte johtanut mihinkään, mutta jatkoin joka toinen viikko. Mun terapeutti keskittyi kokonaisuuteen, ja ydintoimintojen vahvistamiseen (ei kymmeniä neuloja perinteisen kiinalaisen lääketieteen metodein). Olen kyllä itse erittäin tyytyväinen, että lopulta uskalsin lähteä "neulatyynyksi" kaikkien vuosien jälkeen. Olisin varmasti ollut terapian tarpeessa, mutta en tiiä olisinko keskusteluavulla nyt raskaana! Terapeuttini olis varmaan uskonut että voisin voinut omillakin munasarjoilla jotain tehdä, mutta itse olisin pelännyt liikaa ikäni tuomia riskejä lapsen terveydelle (siksi jonotettiin vielä uus lahjamunasolukierros). Jatkoin hoidoissa käyntejä, kunnes jäin äitiyslomalle. Olen kuullut myös hyviä kokemuksia vyöhyketerapiasta, karjalaisesta jäsenkorjauksesta ja osteopatiasta - kannattaa kokeilla, mikä itselle tuntuisi luontevalta :)
Miukulle plussaonnittelut, olin missannut tuon ilouutisen!
Katjusha rv. 38+4

Miukulle onnea matkaan! Negoista pahoittelut, ja piinailijoille tsemppiä :)

Oon pitänyt täältä taukoa, ja onnistuneesti ollut ajattelematta hoitoa yhtään enempää kuin tässä tilanteessa on pakko. Huomenna siis mun kolmas punktio, ultrassa löytyi 14 isoa follia ja muutamia pienempiä jotka ehkä ovat ehtineet mukaan huomiseen lähtöön. Siirto sitten perjantaina ja toivotaan mahdollisimman monta yksilöö pakkaseen.

Nennu onnea sullekin huomiselle, sullakin on punktio huomenna, saako kysyä mihin aikaan? Ettei vaan viereisissä pedeissä pötköteltäis ;) jos muistan oikein että ollaan samassa paikassa..

Ninukki, 3.ivf huomenna, siirto 11.11.

Sagi, juu en usko että edes ihmeitä enää tapahtuu, vähän jo menkkamaisia kipuja tänään tullut et eiköhän vuotokin kohta ala.

Juuri tosta vyöhyketerapiasta ja akupunktiosta olen kiinnostunut mutten tiedä kumpaa lähtisi ensin kokeilemaan... ei kukaan sattuisi tietämään Tampereen seudulta kokemuksesta mitään "hyviä" paikkoja/henkilöitä? Ke tosin soitan klinikalle ja ilmotan nega-tuloksen joten katotaan mitä ne jatkosta ehdottaa ja mitä tässä nyt tehdään...

On: torstaina ois eka alkionsiirto ever eli PAS tehään ,en malta oottaa!! :) keskiviikkona pitää alottaa luget 2x300 ja sit torstaina PAS:n jälkeen Gonapeptyl. Osaatteko sanoa et miten toi Gonapeptyl vaikuttaa ? Sain siis tiedot aikataulusta ja lääkkeistä tekstiviestillä kun soittoaikana en päässy läpi polille...

Takaisin