IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Salmiakkiko se pohti et voiko mennä toiseen kuntaan hoitoon, ja kyllähän se onnistuu kun nykysin on vapaa hoitopaikan valinta. Se vain et hoitomatka olis aika pitkä.. Mikähän se olis seuraava kunta oulusta missä näitä hoitoja annetaan, rovaniemi? :)

Joo ite kans yrittäny ajatella elämää niin ettei niitä lapsia tulekkaan ja yrittäny miettiä positiivisesti et sais sitte mennä ja tulla kuin haluaa.. Se vain kuiten aina tuolla takaraivossa pieni toivonkipinä elää omista lapsista, ja luulen ettei mullakaan se toivo sammu ennen ku hoitoja ei enää tarjota. Tän tammikuun kolmannen hoidon jälkeen tulee rahankeruu taukoa, ku siirrytään yksityiselle ("kauhee" luotto tohon tulevaan hoitoon) . Mutta, ite en oo ajatellu yhtään nii et jättäs jotain tekemättä tai suunnittelematta jos vaikka tärppäis, oon jopa miettiny et pitäskö alkaa miettiin nii :)

Sagi meillä on sit sama lääke käytössä, tuo menopur. Kiva seurata miten se sulla toimii, onko sulla ollu ennenki käytössä sama? Tsemiä vain matkaan ja rutkasti onnea!

Junttura jee! Kovasti tarrasukkia pienoisille <3

En nyt kovin kattavasti huomioinu kaikkia, mutta silti tsemit kaikille! Muksaa viikonloppua!

No täällä ollaan nyt Juntturan kanssa samoilla aikatauluilla liikkeellä kaveri on haettu matkaan ja nyt vaan toivotaan.... Ja kärsitään lugesta.

aamulla oli jälleen usko koetuksella, kun pari eilen sulamaan otettua alkiota heitettiin roskiin, mutta ottivat kaksi lisää ja nyt on toinen matkassa ja toinen uudestaan pakkasessa. Mietin kyllä, että jos joskus tuosta pakkaseen uudelleen laitetusta kaverista vielä siirto saadaan, niin siinä on ainakin sitkeä sissi. Tosin toivottavasti sitä ei tarvitse miettiä ihan hetkeen. Mutta mulle oli jo pieni voitto ylipäätään päästä siirtoon ja pieni toive, on vielä, että jos tämä ei tuota tulosta niin päästään toisenkin kerran siirtoon enenn piikkirumban uudelleen aloittamista.

Tuosta, että ei voi tehdä sitä ja ei voi tehdä tätä, tunnustan, että välillä tulee moinen vastaan, tosin meillä eräs reissu aikaistui kun haluttiin tehdä se, ennen lasta ja mielellään vielä ilman pelkoa siitä, että olisin raskaana.

Tipu82: joo mä sitä kyselin, tosin en itse sitä vaihdosta tarvitse mutta ajattelin vaan et olisiko mahdollista jos kerran joissakin kaupungeissa on 4-6 kk jonot. Meillä Tampereella on hyvät oltavat, ei tietääkseni ole jonoja lainkaan. Mutta joo, se välimatkahan siinä on sitten se ongelma, varsinkin kun tuntuu että vähän väliä pitää käydä ultrissa ja seurannoissa.

Tarrasukkia, vauvaliimoja ja vielä beibibetoniakin Juntturalle ja Hopsanille! Kunpa tämä olisi the siirto!

Aloin äsken ketjua lueskellessa miettiä tätä lapsettomuuteen kulunutta aikaa. Muistan, kun yli neljä vuotta sitten puhuin parin ystävän kanssa siitä, kuinka nyt olisi hyvä hetki tulla raskaaksi. Nämä ystävät ovat ehtineet vuosien aikana saada parikin muksua... Sitä kuvitteli itsekin silloin, että niitä lapsia tulee kuin tilauksesta. Eipä tullut. Ehkä tämä alkanut raskaus siksikin tuntuu edelleen niin epätodelliselta, kun on jo ehtinyt omaksua sen lapsettoman identiteetin.

Täältä myös tarrasukkia ja erikeepperiä juntturan ja hopsanin massuihin! <3

Ketkäs muut täällä nyt piinailee? Oon ihan tippunut kärryiltä... :)

Murkku, täällä ilmoittautuu yksi piinalainen!
Siirisi: niimpä, milloinkohan sitä uskaltaisi testailla?? Mä ajattelin et jos kävis hakee sellasen clear blue testin apteekista joka voi käyttää jo jopa 6 pv ennen odotettuja menkkoja. Vähän su käynyt mielessä...uskaltaisikohan?
Mulla ollut nyt vasta pari päivää suht normi olo eli siis kivut hiipuivat pikkuhiljaa. Kestihän ne yli viikon! Edelleen vähän nippailee välillä mut ei pahasti.

Onkos jollain tullu pientä punertavaa vuotoa siirron jälkeen? Mulla tuli vähän, kahdella vessakäynnillä siirron jälkeen. Nyt ei enää mitään...

Mitkä onnistumismahdollisuudet teille pn lääkäri sanonu ivf/icsissä? Mulle on nyt 3 eri lääkäri sanonu 3 eri onnistumis%,joten mikähän lie lähinnä oikeeta. Eli 50%,30% ja 20%??

Mulle sanottiin että onnistumisprosentti voisi olla 20% luokkaa ikä ja paino alentaa ja todennäköisyys kun nyt 6v jo hoidettu :dead:. tässä oli 2v tauko välissä hormoonitoiminnan normalisoimis yritys ja pään selvitys tauko.
Ja totuus myös rahan keruu tauko ennen kuin osasi vaatia vuoden alusta aloittamaan hoidot jotta pääsi nauttimaan edes osan lääkkeistä maksukaton täytyttyä.
Kohta pikkujouluihin selittelemään miksi en juo TAASKAAN!

Junttura, missä paikkakunnalla sä olitkaan hoidoissa? Mietin vaan, kun olit saanut ton alkioliiman avuksi..mä kun sitä kysyin Tyksissä niin sanottiin tosiaan vaan et ei oo sellasta piikkiä tai lääkettä, et keskenmenon voisi estää. Toivottavasti sulla auttaa ja alkio jatkaa loppuun asti.
Mulla taitaa se ovis tulla nyt kuitenkin, vaik jo välillä näytti testit tyhjää..

Minkki Oulun väestöliitossa ollaan hoidossa. Mullekin lääkäri sanoi että tuon hyalyronihapon osalta ei ole kiistatonta näyttöä että auttaisi, mutta usein sitä kuulemma kokeillaan kun takana on useampia siirtoja. Ja tämä siis saattaa avittaa vain kiinnittymistä.

Siihen kiinnittymiseen mäkin just apuja tarviisin. Oon huomannu tässä vuosien aikana kun luomusti on yritetty, et jos vahingossa vaan testannu liian aikasin tai sillon kun menkkojen ois pitänyt alkaa niin on näyttänyt plussaa, mut muutaman päivän päästä tai viikon päästä on vuoto alkanut.

Mulla lähti tarttumaan alkiot, kun sain Prednisolon 10mg/pvä -kortisonin avuksi. Ennen tätä ei mitään kiinnittymisyrityksen tapaisiakaan 9 vuoteen. Helsingin Väestöliitossa ei myöskään alkioliimaa annettu ja kerran kokeilin sitä kiinnittymisen avustamis "pistosta", jolle olinkin aika hyvin allerginen.

Oon lukenu että 1. hoidossa (passeineen) ois 50% mahdollisuus onnistua, ja siirtoo kohti se ois sen 25-30%. Paitsi blastoilla 50%. Jos onnistumiseks lasketaan jo raskauden alkaminen vaikkei välttämättä onnistuiskaan loppuun saakka, niin itellä tähän saakka pitäny blastotilasto paikkaansa, 4 blastoo siirretty, joista kahdesta raskaus ja toinen onnistu loppuun saakka. Muutenhan sitten toteutunukin täysin ne huonommat prosentit...eka hoidossa ei menny edes mitään pakkaseen eli ilmeisesti lähtökohtasestikin jo heikommat prosentit?
Luulen et itellä ainakin ne nega-alkiot on ollu vaan niin elinkyvyttömiä että kuollu jo ennenkun ehtiny yrittääkään kiinnittymistä, ja eikös se syy useimmiten alkioperänen ookin kun ei kiinnity..samoin kun keskenmenoihin? Mulla kokeiltu mm. kortisonia ja minidisperiiniäkin, ja ne kaikki siirrot oli negoja. Tokihan siitä voi olla joillekin apua että pyritään poistaan kiinnittymistä mahdollisesti heikentäviä tekijöitä!

Takaisin