IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yleensä on joo alkioperäisiä syyt. Kävin hakemassa kylpylästä hyvää mieltä..Pieni lapsia ja raskaana olevia joka suunnalla. Lopulta ei edes tuntunut miltään :joyful: Pitäiskö tässäkin asiassa vaan siedättää itsensä :angelic:

Vähän harvemmin olen täällä nyt käynyt, mutta kaikkien kuulumiset luen ja jännitän mukana.

Me ostettiin talo ja myytiin vanha rivari. Kovasti muuttohässäkkää tässä päällä. Kohta pitäis alkaa tikuttaa luomuovista, mutta en tiiä jaksanko. Jos ottais nyt ihan kokonaan taukoa yrittämisestä. Eilen sain maailman parhaita uutisia: siskoni plussasi! Heillä esikoisen yritystä n.10kk takana ja yksi kiinnittymisyritys siinä ehtinyt olla. Jotenkin helpotti tätä omaakin ahdistusta, kun meidän esikolle olisi nyt ainakin se serkku tuloillaan, jos ei omaa pikkusisarusta koskaan saa. Olen myös pohtinut, että tuskin lähdetään enää privaattiin jos julkisella ei kakkosta saada aluille. Tiedä sitten miten mieli muuttuu kun asia tulee ajankohtaiseksi.

Olen tullut siihen tulokseen, että meidän alkioissa täytyy olla jotain vikaa. Mitään syytä kun tähän hedelmällisyysongelmaan ei ole löytynyt ja hedelmöitys näyttää tapahtuvan hyvin, mutta sitten hyytyvät.

Hirveän pitkältä tuntuu tuo 6 kk jono, mutta eipä täältä oikein muuallekaan pysty hoitoihin kulkemaan, ellei privaattiin vaihda.

Sori kilometrin pituinen napailu! Aika masentuneet on tunnelmat edelleen. Tsemppiä ihan tuhannesti kaikille ja PLUSSIA!

Mä en kyllä ole yrityksen aikana jättäny mitään suunnittelematta/tekemättä vain sen pienen raskauden mahdollisuuden takia. Ainahan niitä suunnitelmia voi muuttaa jos tilanne muuttuu. Hulluksihan tässä tulisi!

Moikka kaikki pitkästä aikaa! :oops:

Oon ollut vähän mieli maassa ja toi vika piinaviikko oli henkisesti aika raskas.
Kaikki viestit luin ja oon myötäelänyt teidän kanssa. En millään pysty erikseen nyt kommentoimaan kaikille. :sorry:

Omaa napaa tulee vähän liikaakin nyt ehkä: Eilen kävin labrassa ja maanantaina tulee soitto, et mikä oli hCG arvo. Testattiin miehen kans torstaina iltana, kun oli pp11 ja alkiolla ikää 13vrk. Saatiin ovistestiin vahva viiva ja raskaustestiin hailee haamu. Clearbluen digi näytti gravid 1-2vkoa!! :woot: Tänää sain selkeen, mut haalean viivan Pregcheckiin.. Mieletön kiitollisuus on päällimmäinen tunne, mut edellisen hoidon keskenmeno kummittelee.. Kunpa nyt onnistuisi!

Oon huomannu nyt rintojen kipeytyvän ja pientä kuvotusta. Luget olis saanu eiliseen lopettaa, mut mul on niitä viel paketillinen ja lopetan ne asteittain.. Edellinen raskaus oli pysähtyny ku Lugejen vaikutus lakkas, varmaan sattumaa mut.. Ymmärrätte varmaan. Miten muut ootte menetelleet/ajatelleet?

Haluan luoda teille kaikille toivoa! Olin ihan menettäny uskoni tähän ja siks en tikutellutkaan etukäteen. Älkää ikinä luovuttako! Kuitenkin se 80% meidtä hoidoissa olevista onnistuu! :Heartbigred

Miuku88 ja hiutale 4+1

Kaakao, onnittelut uudesta kodista! <3 tsemppiä sinne muutenkin...

Miuku, aivan mahtavaa!!!! Varovaiset onnittelut sinne!!! <3 itse kanssa käytän kaikki luget mitä mulle on kirjoitettu, tänään alkoi viimeinen paketti, kohta loppuu nekin. Olen kanssa vähentänyt annosta ja nyt olen laittanut pari viikkoa 400mg päivässä, kohta ajattelin tiputtaa 200mg päivässä, että luget riittäisi mahdollisimman pitkälle.

Muurahainen 7+6

Kiitos Murkku! Ihana on kyllä päästä muuttamaan, vaikka vähän katkeransuloista sekin. Osasyy miksi ollaan isompaa katsottu on se, ettei kahta lasta mahtuisi tähän nykyiseen. No, sitä toistahan ei vieläkään ole edes tulossa... Pelkään, että jos ei tulekaan niin se uusi talo sitten aina muistuttaa siitä, että se yksi huone oli varattu lapselle jota ei tullutkaan.

Aivan mahtavaa Miuku!! Jes! Kyllä tämä nyt saa luvan pysyä mukana loppuun saakka!! Itse olen ajatellut, että käyttäisin kaikki aiemmista kierroista ylijääneet lutinukset sitten, jos raskaus joskus alkaa. Vaikka omalla kohdallani en uskokaan, että kiinnittyminen varsinaisesti tukea tarvitsisi, vaan epäilen että ongelma on enemmänkin alkioissa. Esikoinenkin kuitenkin saatiin pelkillä clomifeneillä ilman mitään tukia.

Onnea Miuku ja paljon onnea jatkoonkin että kaikki menee hyvin! Käytä ihmeessä loput luget! Ihania uutisia kyllä <3

Onnea Kaakao täältäki uuteen kotiin! Ja onnea tulevalle tädille! Toivottavasti sun epätoivo kääntyy ihanaan yllätykseen ja saatte sen ylimääräisen huoneen täytettyä. Meilläki on kahdestaan iso talo ja monta tyhjää huonetta, kaikki huoneet on kuiten löytäneet käyttötarkoituksensa, niitä sitte muokataan jos lisäännytään ;) Olitko sääki oulusta (voi olla et muistan väärinki), mistäpäin talon ostitte? ..ei tartte vastata jos et halluu. Me asutaan Rannanperällä..

Juntturalle ja Hopsanille täältä myös paljon tarrasukkia!

Kaakao onnea uuteen kotiin! Ja tulevalle tädille ;) Minä en myöskään ole jättänyt asioita tekemättä sen takia että jos tulenkin raskaaksi. Itsestään huolehtiminen myös henkisesti on tärkeää hoitojen aikana.

Miuku onnea sinulle! Toivottavasti vauveli pitää lujasti kiinni!

Kuinka kauan lugeja kuuluu/voi käyttää kun plussaa?

Omaanapaa, täällä piikittelyt alkaa oleen ohitse. Ti aamulla punktio. Yritän kovasti ajatella että tämä kerta on helpompi kun tietää mitä on tulossa. Hoitaja kirjoitti To käynnillä mun tietoihin että lisää kipulääkkeitä tiistaille. Olen yrittänyt myös tsempata itseäni että tällä kertaa voisimme onnistua. Vaikka solujen kasvattelu ei oikein mennytkään suunnitellusti. Toisaalta ostin miehelle maca tabuja, jos yritys jatkuukin. Taidetaan pitää sitten kyllä pieni joulutauko jos tälläkään kertaa ei nappaa. Onneksi aurinko ainakin paistaa. Raitis ilma tekee hyvää mielelle :)

Hei! Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen oman navan suhteen. Mulla oli menkat nyt myöhässä viikon, kaksi negaa testattu, varmaan edellisen kierron luget venyttivät luteaalin kolme viikkoiseksi.

Aluksi oli suunnitelmissa tehdä ivf vasta ensi kiertoon, mutta kk venymisen myötä pelkään, että joulu tulisi sekoittamaan asiaa. Niin päätin, että tehdään se nyt. Tänään kp2 ja piikitys alkaa illalla.

Ihania uutisia Miuku! Paljon onnea hiutaleesta!

Ja kaakaolle onnea uuteen kotiin! Me ollaan asuttu nyt pari vuotta omakotitalossa ja pari kommenttia olen kuullut, että miksi ihmeessä teillä on noin iso talo, kun ei ole lapsiakaan. On tuntunut tosi mukavilta nämä kommentit... Mut onneks muiden mielipiteillä ei ole merkitystä, vain sillä, että itse tykätään tässä asua.

Aawa, meillä on kyllä omakotitalo, mutta kovin pieni :) Nyt ollaan jo tilanteessa, että herkkäuniset nukkuu olkkarissa. En tiiä, milleen tänne mukelo mahtuu, kun tarttee oikeasti oman huoneen ja omaa rauhaa ... Mutta toimi 12 vuotta oikein hyvin meille kahdelle :D Ei voi tietää, mitä elämä tuo. Valintoja tehhään ja reissuja varataan sen mukaan, mikä tuntuu sillä hetkellä hyvältä!

Niinhän se on, että kukin elää itselleen sopivalla tavalla, tarpeensa ja tilanteensa mukaan. Tiedän, että varsinkin jossain kalliimmissa neliöissä asuu useampilapsisia perheitäkin saman kokoisissa kerrostaloasunnoissa, kuin missä meillä alkoi vuosia sitten kaatua seinät päälle kahdestaan ja ostettiin tämä nykyinen isohko rivari. Ja nyt lapsen myötä (ja ehkä sen toisen) käy tämäkin pieneksi. On se kyllä uskomatonta, miten jotkut katsovat asiakseen kommentoida toisten valintoja ihan kaikessa (varsinkin ajattelematta yhtään, että tilanne, kuten vaikka lapsettomuus, ei välttämättä edes ole valinta).

Ihmiset osaavat kyllä olla niin ajattelemattomia!! Itselle ei tulisi mieleenkään heittää tuollaisia "mitä te näillä neliöillä teette kun ei ole lapsiakaan"-tyyppisiä juttuja. Eikä ole ennen tätä omaakin yritystä tullut mieleen.

Kiva päivä takana, oltiin kauden avausturnauksessa tyttöjen kanssa ja peli kulki. Noissa valmennushommissa saa pää levätä kivasti näistä omista murheista:happy093

Meilläkin omakotitalo. Takapihalla vielä valmiiksi leikkimökki, hiekkalaatikko ja keinut. Mutta ei oo onneksi kukaan tullut "järkeilemään".

Omasta mielestä näin päin oli helpompi, että ensin talo ja sitten muut suunnitelmat. Vaikka lasta tietysti koko ajan yritettiin. (Yritän siis näin järkeillä itselleni, että näin sen pitikin mennä...)

Salmiakki joko oot testaillut viikonloppuna?

Mä äsken tein nega testin, keskiviikkona vasta oikea päivä. Nyt ei näkynyt edes viivanpaikkaa tms. toisaalta en ole koskaan sellaisia nähnytkään. Pitää vielä keskiviikkona testata ja miettiä valmiiksi pitäisikö suosiolla välivuodon ja juhlistaisi pikkujouluja rennolla tunnelmalla. Meillä on yksi 5pv blasto pakkasessa. Pettynein tunnelmin alkaa tämäkin viikko.
Takana mukava viikonloppu kera tipaton pikkujoulu. Ja minulle ei alkoholi ole ongelma en sillä mutta säätämistä aiheuttaa kun haluaa holittomia juomia baarissa ja mä en juo limuja.

Oikein toiveikasta ja mukavaa viikon alkua kaikille kierron kaikissa vaiheissa. Ja hyvää pikkujoulu kautta :wink:p

Miukulle ja Hiutaleelle rutkasti onnea ja ilon tunteita <3 On se vaan niin ihanaa kuulla kun edes jotkut täältä onnistuu :)

Nennulle tsemppiä huomiseen punktioon! tuu sitten kertomaan saaliin tulokset ja omat fiilikset. =)

Siirisi: Sama täällä, testasin aamulla ennen töihin lähtöä, puhdasta negaa näytti. Vaikka kuinka tihrusti, en nähnyt edes mitään haamuun viittavaa =( No mä niin tiesin tän mutta helvetti kun silti sattuu ja itkettää. Onhan tässä tosiaan 2 päivää vielä viralliseen testiin mutta luulis että nyt jo pitäis jotain testissä näkyä... Meillähän olisi tilanne että kaikki pitäisi taas aloittaa alusta. =( Nyt taitaa olla se mietinnän paikka...miten tästä jatketaan vai jatketaanko ollenkaan. :confused013

Pahoittelut S@lmiakki ja Siirisi :oops:

Täällä alkoi menkat!!!! Eli ylihuomisella lopputarkastuskäynnillä katsotaan sitten PASsin paikka:grin Ihan virkistävää että välillä sitä ilahtuu menkoista näin kovasti. Tänään verikokeisiin missä syynätään hcg ja kilppariarvot.

Voi ei Siirisi ja Salmiakki :(
Me kans saimme aloittaa hoidot heti alusta. Todella kurjaa. Tosin Tampereella pääsimme heti taas mukaan. Meillä oli välikierto vain välissä.
Ei joulutaukokaan huono olisi. Tekis mielelle hyvää. Varsinkin kun nyt on pikkujoulu kausi ;)

Kyllä huominen taas jännittää. Nyt kuitenkin tietää mitä on tulossa mutta se itse toimenpide. Toivottavasti olis edes niin pöhnässä että kaikki menis vähän sumussa. Pian ohi. Ja se vielä että jos kaikki tämä on ollut ja on ihan turhaa? Mikä todennäköisyys on että niistä yksittäisistä elävistä joku olisi tarpeeksi vahva selviämään. Pitää vain toivoa että saataisiin se yksi.

Muokattu viimeksi:
Takaisin