IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotain tuollaista Sagi meilläkin varmasti on. Ärsyttää vaan se pikkukakara-vaihde("väsyttää, en jaksa, hitto kun on niin kova nälkä, jotenkin alkoi tosi oudosti heikottaa" ja mitä muita selityksiä olenkaan miehen suusta kuullut..) minkä mies heittää silmään kun ilmoitan että ovulaatio tulossa, että nyt täytyis touhuta. Ei se minustakaan ole välttämättä mitään herkkua mutta silloin on koinittava kun se munasolu on lähtemäisillään sieltä jos mielii vauvan saada. Eikä se negatiivinen asenne ainakaan auta siinä asiassa. Voi meitä Sagi:Heartred Tsemppiä sinne tunnepuuskien keskelle.

Meillä ei Rive kuvailemaasi pikkukakara -vaihdetta ole, mutta semmoista huokailua ja tyyliin "onks pakko, kun ei huvita" -juttua kyllä. Ja pakkohan se olisi, jos sitä vauvaa meinaa saada. Kamalasti tsemppiä sinnekin :Heartred

Kiitos Katjusha tiedoista ja Murkku maca vinkistä.

Kävin äsken ultrassa, nyt siis kp13 ja arvatkaa mitä... mun limis oli nyt 10mm ja tasalaatuinen, siis mitä ihmettä ei oo koskaan ollu näin hyvä :) Kukahan se vinkkas sitä vehnistä syömään niin iso kiitos ja kumarrus! Lisäksi söin koko viikonlopun tosi terveellisesti, kahvin juontia oon vähentänyt, kuukauden ajan juonu max. 2 kuppia / päivä, ku aiemmin join pahimmillaan 7-8kuppia päivässä. Elikkä huomenna aamulla pistän pregnylin ja perjantaina klo 12 on siirto. Siirretään ehkä kaks alkiota ja käytetään alkioliimaa. Onko siitä kokemusta? Nyt on niin hyvä fiilis :) Lähen pihalle haravoimaan ja nauttimaan auringosta!

Hienoja uutisia Junttura! :happy: tulipas jotenkin itsellekin hyvä mieli, kun sun teksti oli niin positiivinen.

Pitäisköhän itsekin alkaa popsimaan niitä macatabletteja...hmmm... :woot:

Junttura, aivan mahtavaa!!!! Tsemppiä perjantaille! Tulispa se pian! :)

Tuli muuten mieleen, että tänään neuvolassa neuvolankone laski mun lasketun ajan niin, että hedelmöityspäivä on ollut 2+1. Vaikka laitoimme hedelmöityspäivän oikein. Eli la aikaistui yhdellä päivällä. Tosin ei se haittaa, kun ei lapset yleensä edes sinö päivänä synny. Mut pisti vaan ihmetyttämään, kun ite ollu siinä uskossa että punktio päivä on 2+0.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin... <3

Muurahainen 7+1

Siirisi: Mua ainakin turvottaa nämä hormonihoidot ihan hulluna, painoa en ole edes uskaltanut vaa´alta kattoa kun tilanteen näkee ihan päältäkinpäin ;) Jopa jokaisen ruokailun jälkeen vatsa turpoo nykyään kamalasti, välillä ylävatsa, välillä alavatsa. Muutenkin niin "epänaisellikäs" olo kaikesta tästä että oksettaa.

Katjushka: Toivon sinulle jo onnea tulevaan synnytykseen ja viimeisiin viikkoihin/päiviin! Tule todellakin kertomaan kuulumisia viimeistään kun H-hetki on käsillä! <3

Rive ja Sagi: Samoilla linjoilla mennään. Molempien intohimo on kadonnut jo aikaa sitten kun lasta ollaan yritetty. Mä ajattelen samoin, että pystyn siihen vaikkei haluja olisi ja haluankin yrittää juuri ovulaation tienoilla mutta ymmärrän kyllä miestäni että on se vaikeeta senkin puolesta. Jos et ole yhtään kiihottunut niin miten siinä heppiäkään saa ylös! ;)
Koko hohto on seksistä mennyt ja pelkkää suoritusta. Siinäkin yksi syy, etten tiedä kauanko näitä hoitoja enää jaksaa...

Junttura: Ihania uutisia, onnea perjantain siirtoon jo nyt!! <3 Mikä toi alkioliima on? Onko sulla siis ennen sellaista käytetty?

Omanapailua...tottakai siinä vähän fiilikset ja toivo nousivat kun eka la oli ne rajut kipukohtaukset ja eilen illalla ja yöllä tullut tuhrua alkkareihen. En vaan halua edelleenkään toivoa liikoja. Jospa tuhrukin johtuu vaikka noista lutinuksista, että emätin on nirhaantunut niitten laitosta tai jotain... tai sitten olis menkat alkamassa (vaikka punktiosta nyt vasta tasan viikko). Vähän sellasta menkkajuilimista munasarjoissa koko ajan et joutuu panadolia vetämään tiuhaan, jospa olis edes jotain apua.
Töihinkin tänään lähdin kokeilemaan olemaan, ihan ok mennyt mutta nyt iltapäivällä kipuja taas enemmän ilmestynyt ja alaselkääkin särkee.

Sagi, oon alkanut syömään sitä maca-jauhetta ja huomannut tosi nopsaan vaikutuksia. Makeaa ei tee mieli, iltanapostelut on jääneet todella vähiin ja yöunet ovat parantuneet. En keksi mikä muukaan voisi noin radikaalisti vaikuttaa yhtäkkiä ja esim. tuon makeanhimon ja iltanapostelun vähenemisen huomasin pari päivää sen jälkeen kun aloin syömään :p

Rive: Minkä kanssa sä syöt sitä maca-jauhetta tai siis laitatko sitä johonkin rahkaan tai puuroon tms.? Onko eroa syökö tabletteja vai jauhetta? Saako noita vaan luontaistuotekaupoista?

En tiedä onko tehossa mitään eroa että vetääkö tableitteina vai jauheena. Jauhe on kyllä suoraan sanottuna aika kamalan makuista ja vedän sen ihan vaan veteen sekoittamalla. Ensin söin jogurtin kanssa mutta jotenkin helpompi miulle kiskaista "shottina" :wink Hain pussin Ruohonjuuresta. Nykyisin Cittareissa ja Prismoissa on niin hyvät luontaistuotevalikoimat että luulisi löytyvän niistäkin mutta ainakin luontaistuotekaupoista löytyy..

Salmiakki ei oo ennen käytetty alkioliimaa mulla. Se tukee jotenki kiinnittymistä ja on koostumukseltaan hyalyronihappoa (tai jotain sinne päin). Sitä on kuulemma luonnostaankin alkion kuoressa.

Meillä oli ekaksi macaa jauheena, mutta se oli niin kuvottava haju ja maku, että siirryimme tabletteihin, meni ihan huomaamatta alas. :) prismasta ostin tabletit, tosin meidän prisma lopetti myynnin, niin tilasin netistä. :)

Alkioliimasta oli meilläkin silloin lääkärin kanssa puhetta, että jos ei itekseen ala tarttumaan, niin sitten käytetään liimaa kans. :)

Mä alan jo liputtamaan kuukautisten alkamiseen... vuoto ei oo runsasta mutta menkkamaiset kivut on. Punktiosta vasta viikko!! Voiko menkat todellakin nyt jo alkaa? :..(

Salmiakki, mun mielestä vähän liian aikaisin kyllä vuotaa jos ihan menkkamaisesti vuotaa... kannattaisko huomenna soittaa lääkäriin? Voisko johtua kiinnittymisestä vuoto?

Maca jauhetta tuli syötyä pillereiden lopettamisen jälkeen kun kroppa meinas vaan lomailla. Onneksi tuli sitä nappailtua ja käytyä vyöhyketerapiassa jonka myötä (näin ainakin annan itselleni luvan uskoa) saatiin kierto tasaantumaan. Nyt kyllä myönnän, että jauhepussi on lojunut nurkassa pölyttymässä, sillä se maku alkoi todellakin etomaan.

Mutta täällä yksi joka ilmoittautuu tuohon hiljaiseloon makkarin puolella. Heh ja voihan sen sanoa niinkin päin, että ehkäpä tuo itsensä pakottaminen tiettyyn aikaan on naiselle helpompaa kuin miehelle. Kerrankin jotain näin päin :)

ON: aika passiin varattu perjantaille, aamulla on vielä soitettava ja varmistettava, että onko siirrettävää, tulee muuten olemaan pitkä viikko ja aika tuskainen soitto. Luonnolliseen kiertoon nyt kuitenkin yritetään.

Tänään kyllä kävi mielessä, että aina puhutaan odotusajasta, mutta meillähän tässä on jo odotusajan odotusaika.

Murkku, sitä mieltä mäki tässä oon et onko mahdollista et kk alkoi jo nyt? Tosin ei vuoto edelleenkään kuun vähäistä. Mutta jos lasken kalenterin mukaan niin se mun ylimääräinen tyhjennysvuotohan alkoi 3.10 kun synarela ei heti toiminut ja siitä vasta 3 vk päästä punktio niin nythän olisi se kierto täynnä ja menkat tulis normaalistikin. MUTTA synarela oli pitkään käytössä ja eikö punktio lasketa ovulastioksi kun hoidoissa ollaan? Eihän mun luteaalivaihe voi olla vaan 6-7 pv??

Salmiakki, dpot lasket punktiosta. Ei kuulosta uskottavalta, että luteaalivaihe voi olla noin lyhyt. Ennemminkin se lugella tuettuna voi olla yli 14 päivää. Toisilla ei ala vuoto ollenkaan lugen läpi. Mulla on luonnostaan joku 10-11 päivää, mutta lugella 13-14 vähintään riippuen annoksesta.

Paljoon tullu taas juttuloita, lukemassa oon käyny mut ennoo ehtiny kommentoida..

Kaakaolle pahoittelut ja nopsaa jonotusaikaa! Ikävä ku ei onnannu!

Salmiakki se vuoto voi olla myös siitä kiinnittymisestä, ja olkoon niin! Mulla alko menkat lutinuksen läpi tasan 2 viikkoa punktiosta.

Voi Rive ym kumppanit, en yhtään ihmettele tuntemuksianne! Kyllä täytyy muuten olla luja parisuhde kun tällaiset hoidot kestää! Meillä nyt toistaiseksi vielä jees tilanne.. Mietin kans sitä macaa et alkas mieski käyttää, mut jos se entisestään lisää haluja nii halleluuja oon kohta pulassa. Läheisten lisääntymiset ei oo vielä haitannu, mutta haikeaksi vetää kun sitte miettii onko itse ikinä siinä tilanteessa, vielä kuiten pystyn iloitsemaan täällä onnistumisista, ja myös läheisten.. Varmasti monenlaisia tunteita itse kelläkin ja kaikki on sallittua, ja ihana niitä täällä jakaa!

Niin ja kirje tuli! Tammikuussa se sitte olis, 3. Icsi. Gonal vaihtus menopuriin, jospa sillä paremmat sadot sitten. Mutta.. Mietittiin miehen kans ku kovasti on hällä ollu työstressiä ja kylppäriremppaa pukkaa kotona et pitäskö sitä siirtää keväämmälle. Toisaalta miehellä on pesun jälkeen ollu ihan hyvä määrä hyvälaatuisia kavereita et jospa se stressi ei näihin hoitoihin nii vaikuttas, ku saatas vaan parempi sato niitä soluja minulta. Noh, onneksi on aikaa pohtia asiaa!

Tsemiä kaikki syksyn pimeneviin iltoihin! Hoitoihin, piinailuihin, odotteluihin ja muihin juttuihin! Jaksuhaleja <3

Nii ja Katjushalle extratsempit tulevaan ja onnea synnytykseen! Se on ihan kohta :)

Takaisin