IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen löytänyt greippi mehua vain yhdestä kaupasta ja vain yhden merkkistä.

Murkku ihanaa että kaikki on hyvin ♡

On, tänään alkaa taas icsi round 2. Gonal f 150. Toivo ei ole kovin korkealla. Siittiöitä löytynyt testeissä ja edellisessä hoidossa vain yksittäisiä eläviä. Jatkuva itsensä tsemppaaminen on välillä raskasta.

Taustalta vinkkaan mm. _Minkille_ että jos on ollu pitkä kaava tai muuten jääny säilöön synarelan jämiä, niin sitä voi käyttää myös gonapeptylin tapaan, eli 1 suihkaus molempiin sieraimiin kun alkio on 6 päivän ikänen ;) eikä ajotus oo niin tarkkaa, voi auttaa vielä 7. päivänäkin jos ei muistanu tai pystyny aiemmin.
Greipistä sen verran et ite en oo uskaltanu juoda ku luomukierroissa...eli varmuuden vuoks en oo ottanu lääkkeiden kans.
Joku kysyi aiemmin pergoveriksesta.. mulla se on ollu kahdessa hoidossa, ensin gonalin ja sitten puregonin lisänä, ja jonkin verran laadukkaampaa tavaraa tuli niillä kerroilla.. vaikkakaan ei loppuun saakka onnistumista. Kalleintahan se taitaa olla noista fsh-piikeistä ja mulla ainakin ruiskutus kirvelee ihan h**vetisti, siinä missä muut menee kun "vettä vaan" ..mutta mitä sitä ei tekis.. Aattelin kuitenkin kysellä sitä taas seuraavaankin hoitoon josko pakkaseenkin menis vielä enemmän kun 1 mahdollisuus..tai 0 kuten 1. hoidossa. Tuskin nyt enää toista kertaa kävis sellanen tuuri että yks pas riittäs onnistumiseen.

Muokattu viimeksi:
Suoraan omanapaa: Mua on aamusta asti koskenut vasemmalle puolelle selkään ja alamahaan aika kovaa, selkää enemmän ja jotenkin heijastaa myös vasemmalle reittejä. Tulin päivystykseen ja ne ohjasivat suoraan mut synnärille. Annoin pissanäytteen ja lääkäri ultras. Mutta se lääkäri jotenkin niin epämääräisesti sano et viikko siirrosta, ei näy mitään. Kysyin, että ei kai tässä vaiheessa voi vielä näkyä mitään? Niin se vastas niin että sain sellasen kuvan, että ois voinutkin näkyä. Eli ei kivut johtunut tästä aiheesta, mutta tuo lääkäri teki sen , että oon nyt jo varma , ettei sieltä mitään plussaa ole tulossa. Nyt istun täällä synnärin olkkarissa ja ootan pissanäytteen tuloksia.

Onnea murkku

Mä löysin isommasta kaupasta greippimehua. lähikaupan valikoimaan ei kuulunut. mäkin uskon(toivon) että mehusta olisi hyötyä.

Salmiakki me taidettiin molemmat istua taysissa keskiviikkona... tsemppiä sulle kipujen kanssa. lämpöä ja nesteitä.

Mulla on hyvin oireetonta, pikkuisen vaan alavatsalla painetta ja liikkuessa reippaasti tuntuu alavatsalla "painetta".
Edellisessä kierrossa makasin kaksinkerroin sohvalla ekat 4päivää ja loputkin päivät kipuilin paljon enemmän.

Birita, ei kyllä viikko siirrosta (eli rv3+) voi vielä näkyä ultrassa mitään raskautta. Ettei lääkäri olisi tarkottanut ettei näy mitään kipujen syytä?! Joka tapauksessa älä heitä kirvestä kaivoon. Voisiko ollakin rajut kiinnittymiskivut?

Onko uutta Brita voinnistasi?
Kuulosta epämääräiseltä tuollaiset heijasteet.

Mä käyn täällä päivittäin mutta mm eilen olitte kirjoittaneet ja jospain syystä näin ne vasta tänään. Mukana elän teidän kaikkien vaiheita ja yritän tsempata jokaista kohti plussa tuulia.

Siirisi: mistä arvasit että käyn Tayssissa? Kiva jos tunnistit, mä oon aina niin omissa ajatuksissa etten hirveesti muusta tiedä mitään ;)
Tuu moikkaamaan jos vielä istutaan samoilla odotustuoleilla!
Olikos meillä ihan sama hoitokiertokin menossa?

Salmiakki päättelin koska olet näemmä Tampereelta. Meillä oli peräkäiset ajat joten oletan että istuit odotushuoneessa... en tiedä kuka olet :joyful: mutta jos plussataan 9.11 niin asetetaan tavoite että nähdään, mielestäni jo kohtalo kun jutellaan täällä ja 10min ero lapsien alun saannilla. se hoitaja oli hauska vanha ja ihanan perusteellinen nainen :joyful:

Muokattu viimeksi:
Elikkäs minkäs kokoisia teillä on follit olleet ultrassa ja kuinka monta päivää on mennyt että ovistesti on näyttänyt plussaa?

Täällä tilanne se, että tikutan passia varten ja pe oli jo 19mm folli, mutta digi testi ei vaan anna plussaa. Vilkkunaama on ollut jo usamman päivän näkyvissä. Eli käytköhän nyt sitten niin kivasti, että tämä menee pipariksi siitä syystä, että en saa plussaa ovistestiin kuten nyt pahasti näyttää.

Anteeksi törkeä omanapa, mutta mä jo elättelin toiveita ekasta siirrosta huhtikuussahan tämä ivf/icsi rumpa on aloitettu. Niin meinaa vähän masentaa..... Ketkua on kyllä tullut luettua, säännöllisen epäsäännöllisesti, vaikka hiljaiseloa on tullut pidettyäkin

Hopsan mulla oli viimeksi 20mm folli ja o-plus seuraavana päivänä. En tarkkaan muista aiempia kiertoja. Luulis viimeistään huomenna sullakin plussaksi muuttuvan. Jos epäilet että lh-piikki on nopea niin kannattaa tikuttaa varalta kahdesti päivässä ettei mene ohi!

Kiitos kaakao vastauksesta, no sen tosiaan tiedän, että piikki on nopea, joten pari tikkua (myönnän eilen kolme :) on kyllä mennyt. Mut pelko persauksessa silti, että jää näkemättä.

Kärsimätön

Napailut. Tein vielä varmistustestin ja negahan se. Taisi olla taas kiinnittymisyritys. Nyt sitten uudestaan jonoon toista ivf:ää varten. Jono on kuulemma 3-5 kk. Saatan olla enempi taustalla tässä kun tulee hoitoihin pitkä tauko. Tsemppiä muille ja toivotaan että täällä ei enää muita pyöri kun me päästään seuraavan kerran tositoimiin vaan kaikki on plussanneet :)

Birita mikä siellä vointi? Eihän vaan mitään vakavaa kun ei ole kuulunut mitään.

Mä täällä enemmän taustailen kun ollut välikierto ja nyt päätettiin että pidetään marraskuukin väliä kun molemmilla paljon töitä. Joulukuun alussa sitten 4. ivf.

Tää kierto tuli kyllä hyödynnettyä. Halut oli aikamoiset kun ei tarvinnut läträtä lääkkeiden ja lugejen kanssa.
Dpo 5,6 ja vielä 7 aamulla tuntui kohdussa jännää nippailua ja painetta. Samanlaista tuntunut muutaman kerran tän 3 vuoden yrityksen aikana. Kun tietäisi voisiko olla jotain kiinnittymiseen liittyvää. Nyt ei tunnu enää oikeestaan mitään.

Tsemppiä kaikille piinailuun. Ja murkulle :Heartred.

Greippimehusta sen verran että godmorgonilla verigreippiä ja se toimii ihan yhtä hyvin. Sitä on paremmin saatavillakin.

Siriisi: eiköhän me olla sitten ainakin ohimennen nähty :) mä purskauttelin vissytkin lattialle siinä odotushuoneen penkeillä kun hermostuksissani availin uutta pulloa kun piti täyttää vielä rakkoa ;)
Sitten kyllä tosiaan nähdään jos näin käy että plussaillaan molemmat, omassa tilanteessa olen kyllä jo aika hyvin luovuttanut....

Kaakao : Pahoittelut negasta :sad001

Kiitos kaikille tsempaamisesta. Pissanäyte oli puhas ja mitään ei selvinnyt, lääkäri sanoi , että voin vielä mennä päivystykseen jos haluan. En menny, kun en jaksanut siellä viettää yötä. Mulle riitti, että sain tiedon että kaikki oli gynekologisesti kunnossa. Sanoin , että jos nyt tänään on vielä kovin kipeä tuo selkä niin tuun päivystykseen. Aamulla oli vielä kunnolla kipuja, mut päivää myöten hävis. Anteeksi kun en aikaisemmin ilmoitellut, mutta oon yrittäny hissukseen tehä jotain täällä kotona kun perjantai meni sängyssä.

Takaisin