IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Birita, hyvä jos kivut on alkaneet helpottamaan. Toivottavasti ei palaa enään.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!

Täällä toinen piikki ilta. Gonal 150
Ensi torstaina ultra.

Birita: älä pyytele anteeksi, eiköhän jokainen tänne tule kertomaan kuulumisia kun siltä tuntuu ja jaksaa. Pääasia että olet kunnossa <3

Mä en enää tiedä miten päin olla...mietin jo lähtöä päivystykseenkin. Aamulla ajattelin et olisko tänään jo kivuton päivä edessä ja lähdin hyvillä mielin kauppaan ja apteekkiin. Kun olin apteekin tiskillä istumassa, ihan puun takaa sain sellasen kipukohtauksen alavatsaan, tonne kohdun kohdille. Tuntui kuin joku olisi puukolla iskenyt emättimestä ja luulin että taju lähtee. Lähdin kävelemään ja ajattelin et jos toi istuminen kaksinkerroin teki taas kivun mut tilanne vaan jatkui. Jouduin ottaa etenenaskelia miehen luo ulkopuolelle ja kerroin että en tiedä mikä tuli mutta mä en pysty edes kävelemään kun sattuu. Pääsin jotenkin autolle ja itkin kivusta ja pelästymisestä koko matkan kotiin. Onneks istuimen sai makuuasentoon. Tilanne helpottui kun pääsin makuulle kunnes meni pari tuntia ja olin keittiöstä tulossa sohvalle makaamaan. Sama kipukohtaus tuli juuri kun pääsin makuulle ja tajunnan lähtö oli taas lähellä. Loppuillan olen vaan maannut sohvalla kun pelkään että kohtaus taas tulee. :(

Eihän tämmöset voi olla mitenkään mitään kiinnittymiskipuja?? Luullut että ne olis vaan nippailuja. Tosin lukenut myös että joillakin ollut samoja tuntemuksia kuin mulla mutta menneet sitten ohi. Kauan se kiinnittyminen yleensä kestää? Päivän? Useita päiviä? Jos kivut jatkuu niin tiedän sitten ettei ole kiinnittymiskipuja jos ne pitäis päivässä mennä ohi.

Ymmärtääkseni kiinnityskivut voi kestää päivän tai pari.
Aika rajulta kuulostaa nuo kipukohtaukset. Saattaa kyllä olla kiinnittymiskipuja. Toivottavasti niitä ei tule enään huomenna :/

Salmiakki, itse oletan että mun kiinnittyminen tapahtui eräänä aamuna kun heräsin, tunne oli juurikin että joku puukolla mahaan tuikkas, se kesti hetken, onneksi olin sängyssä makuulla, koko kroppa kramppas meinaan, et varmasti olis jalat menny alta jos olisin seissyt. Miehellekkin ihmettelin mikä toi oli, kun sekin näki sen krampin. Sen jälkeen lepäilin vaan sängyssä... tsemppiä sinne! Toivottavasti pian kivut helpottaa.

Mulla on varmaan jäänyt onnittelematta Muurahaista hyvistä ultrauutisista, joten paljon onnea! :happy:

Onko Biritalla nyt kaikki kunnossa ja miten Salmiakki jakselee? Rajulta kyllä kuulostaa :confused:

Kuinkas kauan muilla Synarelan käyttäjillä on kestänyt, että vuoto on tullut? Meinaan, että onko tullut paljonkin myöhässä normikiertoon verrattuna? Mulla nyt suunnilleen viikon myöhässä. 0-ultran piti alunperin olla huomenna, mutta sitä siirrettiin perjantaina ja hoitaja kehoitti tekemään raskaustestin, jos vuoto ei nyt viikonlopun aikana tule...

Huoh..nyt on taas sellainen tilanne että on äärettömän vaikea kestää tuttujen vauvauutisia. Tuntuu että ihan jokainen ympärillä lisääntyy ja kyllä v*tuttaa. Ja suututtaa sekin että ei voi vaan olla että voi miten ihanaa. Niin sanotusti syö naista ihan huolella.

Rive, ymmärrän täysin. Mulla ihan samat fiilikset. Mun yhdellä kaverilla on ollut laskettu aika yli viikko sitten enkä ole edes kysynyt häneltä, että mitä kuuluu. V*tuttaa, harmittaa ja hävettää, mutta en vaan pysty :sad001

Tein testin, oli nega. Eikö mun kroppa nyt tajua, mitä pitäis tehdä?!?!?! Ottaa niin aivoon toi negatulos ja myös se, että eikö tää hoitokierros nyt vaan olis voinu mennä kohdilleen...:smiley-angry017

Sagi :Heartred Pahoittelut negasta, epäreilua!! Ja ymmärrettävää että ei vaan kiinnosta/ei jaksa/ei nappaa kysellä kuulumisia..Sitä haluaa tällaisissa tilanteissa säästää itseään kun tietää että sattuu niin hitosti kuunnella sitä "hehkutusta". Helpompi olla kysymättä tai näkemättä.

Sagi: kiitos kysymästä, niitä kipukohtauksia ei oo tullut onneksi enää tänään, vain tasaista juilimista ja turvotusta. Nyt kun kävin vessassa tuli myös pientä haaleaa punaista?!? Alkio olisi nyt kai 7 pv ikäinen kun punktio oli maanantaina.
Synarelasta, mullakin menkkojen alku tais venahtaa noin viikolla sumuttelun takia mutta tulivat kyllä sitten. Odottele vielä pari päivää. <3

Rive: mulla samat fiilikset, oon niin täynnä tätä muiden sikiämistä että itkettää. Jouduin eilen jopa jättämään yhdet ristiäiset väliin kun oma tilanne on tällä hetkellä vaikea enkä kestä nähdä muiden onnea. Tosin viikon kestäneet kivutkin oli esteenä lähtemiselle...

Salmiakki selkeesti kiinnittymisjuttuja sulla:joyful: . voi kun mullakin olisi jotain :meh:

Turvottaako/lihottaako teitä nää hormoonit?
Mulle tullut 3kk aikana tullut +6.5kg. mulla siis lääkitys zumenon, luget kun lääkkeellisellä kierrolla menty 2 krt siirtoon.

Sagille pahoittelut negasta.

Ja minä kierrän vauvat ja pallomahat hyvin kaukaa jos vaan mahdollista. Muutenkin olen nyt itku herkkä saati sitten vauvan nähdessäni. Meillä töissä tosin nää mammalomalaiset käy lähes viikottain, onneksi oma huone jossa ovi.
Kaveri juuri äsken soitti ja kysyi voitaisko nähdä. vastasin ettei koska heillä on 4vk ihana vauva.
Mielestäni minulla on oikeus kieltäytyä kun en pysty niin en pysty.

Tsemppiä tytöt ketjuun, "lapsellisten" kohtaamiset voi olla tosi kurjia. Ei niistä muiden ilouutisista todella pysty aina edes teeskennellen ilakoida. Toivotaan, että tää vilkas ketju tyhjenee plussan puolelle!!
Salmiakilla taitaa olla siellä "porautuminen" tapahtunut. Omalla kohdalla kiinnittymiset on tuntunut pari päivää ja suorastaan epämiellyttäviä tuntemuksia on ollut, 6-8 dpo seutuvilla.
Täällä jännätään jo synnytystä, hermo on toivotusta asiasta kireenä. Navan päältä repeää nahka (auts), mutta hyvään tarkoitukseen!
Katjusha rv 37+3 ja 11 vuoden odotus pian ohi.

Katjusha onnea viime metreille, tuu sitte kertomaan ku h-hetki on ohi :) Miten te päädyitte noihin lahjamunasoluhoitoihin? Ehdottiko lääkäri vai? Mistä ajattelitte ettei sun omilla soluilla ehkä päästä toivottuun lopputulokseen? Ite oon miettiny että jos mun solut on vaan niin huonoja...kun tätä ikääkin on jo. Ekassa ivf:ssä kävi kauhee kato, tokassa menetettiin puolet hedelmöitysvaiheessa. Kaks parempaa alkiota on ollut, nyt loput mitä on pakkasessa ei oo mitään huippuyksilöitä.

Sagi, kiitos <3 pahoittelut negasta! :(

Rive, <3

Junttura, mä suosittelisin sulle macatabletteja vahvistamaan sun hedelmällisyyttä. Itekkin napsin niitä miehen kanssa. En tie oliko niistä apuja. Ne macathan on tarkoitettu juuri miehen ja naisen hedelmällisyyttä vahvistamaan. :) Ite ainakin huomasin, että ne lisäsi himoja entisestään, meillä molemmilla. :)

Junttura, meidän kolmannessa IVF:ssä yksikään 8 munasolusta ei hedelmöittynyt normaalisti. Siinä kohtaa sain tarpeekseni ja annettiin koko homman olla. Keskityin omaan normaaliin elämään. Vuoden kuluttua mieheni otti lahjamunasolut puheeksi, koska hän oli töissä jutellut jonkun työkaverin kanssa, joka oli luovuttanut munasoluja. Olin siinä kohtaa 39-vuotias. Otin asioista selvää ja totesin, että 40-rajapyykin jälkeen tulokset laihenevat tutkimustulostenkin valossa. Jos useampi hoitokierto alle 40-vuotiaana ei tuota tulosta (nolla alkanutta raskautta, lukuisia siirtoja), se tuskin tuo myöhemminkään tulosta. Samalla sain yhden stressitekijän kontoltani pois. Huonot munasarjani pääsivät eläkkeelle. Se, että meillä eivät luovutetuista munasoluista rakennetut alkiotkaan tarttuneet johtui immuunipuolustuksesta. Voin tulla raskaaksi vain yhdistettynä kortisoniin (näitähän ne ei helpolla anna, meilläkin meni moni pönttöön, kun piti ensin kokeilla ilman). Eli taidan olla moninkertaisesti steriili tuleva äiti :) no, eipähän ole ehkäisyongelmia, jos nyt jotain hyvää kaivaa ;)

Ja lisää valitusta luvassa, ei kannata lukea jos ei halua pilata hyvin alkanutta viikkoa :grin

En tajua. Ovisplussan sain siis viime viikon keskiviikkona & perjantaiaamuna oli sellaiset viiltelyt munasarjassa että olin ihan satavarma että ovis tapahtui. Tähän settiin tallettelut meni hyvin. No nyt sitten on lauantaista lähtien tullut enenevässä määrin limoja ja menkkajuilintojen kaltaisia tuntemuksia. Miksi nuo limat tulevat jälkijunassa? Viime viikolla ei ollut ihan kamalasti niitä liikkeellä. Sitten vielä päälle tähän se että sekä lauantaina että sunnuntaina mies on yksinkertaisesti antanut pakit kun olen lähes striptease-shown kaltaisesti koittanut häntä houkutella hommiin. Että sen lisäksi että ei ole mitään hajua että oliko ovis viime viikolla, oliko se nyt viikonloppuna, onko tulossa ja että milloin tässä täytyisi paneskella jotta miehen urpot siittiöt ehtivät pelipaikoille ajoissa, tilanne on se että olen varmaan niin kuvottava että ei minua huvita edes paneskella. Kyllä tää meidän lisääntyminen kannattaa hoitaa siellä koeputkessa kun muuten tuntuu menevän niin hemmetin vahvasti. Puuuuuuuuh.

Ja täytyy siis tuohon miun aiempaan tuttujen lisääntymis-urputukseen lisätä vielä että täällä miusta on kiva lukea plussanneiden kuulumisia ja teidän puolesta iloitsen kyllä. Tuttujen kohdalla tulee heti se ajatus että "ovat saaneet niin helpolla raskauden alulle" ja sen takia ei vaan napostele yhtään.

Sympatiaa, Rive :/ Ei oo helppoo ylläpitää seksielämää kaiken keskellä, tiedän!! Jospa ne urpot on paikalla oikeaan aikaan kuitenkin.
Se on karua, kun on rutiinia hoitaa seksielämä kolmannen henkilön eli lääkärin läsnäollessa. Toivon, että maksaa kuitenkin vaivan lopulta!

Rive, mä tuossa kysyin mun mieheltä ihan suoraan, että mikä on, kun minusta tuntuu, että vain minä olen viime aikoina tehnyt aloitetta petipuuhiin. Mun mies sanoi, että nää hoidot ja kaikki siihen liittyvä on tehnyt sen, että häntä ei vaan huvita. Ja ymmärrän sen kyllä täysin. Ei muakaan kauheesti näiden hoitojen aikana ole huvittanut, mutta oon vaan käytännössä pakottanut itseni vähintäänkin silloin, kun olen tiennyt, että ovulaatio on tulossa / meneillään. Meillä ainakin on spontaanius ym. kadonnut melkein kokonaan...

En tiedä, alkaako tää mun alakuloisuus / masentuneisuus johtua Synarelasta, kun mulla on muutenkin tämmöiseen taipumusta, mutta itkettää vaan koko ajan ja ottaa niin päästä tää koko touhu just nyt.

Takaisin