IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon juonu ihan hulluna siitä punktiosta lähtien. Nykyään vaan janottaa hirveästi. Aamuisin suu ja silmät on silti ihan kuivia.
Kiitos tsempeistä, huomenna tosiaan ultra.
Ostin äsken vielä kaupasta raskaustestin kun tuli vaan tarve testata vielä. Viikkoon en oo raskaustestiä varmaan tehny, nyt tuli tunne et illalla haluan vielä pissiä, jos se onni viedäänkin multa huomenna pois... mistä näitä koskaan tietää...

Muurahainen 6+3

Rive: mä en hyperiä epäile kun saaliskin oli niin pieni. Lääkäri sanoi ennen siirtoa samaa kun valittelin turvotuksesta ettei hyperistä pitäisi ainakaan pelkoa olla. Kyllä tää nyt jotain muuta on... :(
Lähinnä toi kipu on nyt se pahin. Oli pakko ajaa autolla labraan tänään ja jokainen pikku töyssy tuntui lantionpohjassa maanjäristykseltä. Pelkkä istuminen on tuskaa kun joutuu olee kaksinkerroin.

Onnea Murkku, eiköhän siellä ultrassa huomenna näy pikkunen <3
Salmiakki: Oisko voinut tulla joku tulehdus siirrossa..? Mulla oli kyllä siirron jälkeen kans kauheita kipuja ja en pystynyt istumaan muuten kuin sillai toisen jalan päällä, mut mulla auttoi kun joi vaan väkisin ja olikin kyllä jano koko ajan.
Mä olin tänään siellä uuden hoidon suunnittelussa. Hyvin oli palautunut paikat, ja nyt sit omaan kiertoon tehään siirto. Sunnuntaina täytyy aloittaa oviksen testaus. Sanoivat et ei sais käyttää raskauskeijun tai mammaksi.fin testejä...eli täytyy vissii sit apteekista ihan mennä ostamaan. Mä ihmettelen kun täälläkin on joku saanut jonkun piikin kiinnittymistä auttamaan, mikä sen nimi onkaan? Niin kysyin siitä, lääkäri sanoi et ei ole muuta tueksi kuin se keltarauhashormooni, et ei sellasta piikkiä olekkaan et keskenmeno ei tulis jos on tullakseen. Ei ne usko mua siellä vaikka oon sanonut, et siinä mulla on ongelmaa.

Mulle määrättiin tukemaan kiinnittymistä semmonen kun gonapeptyl piikki (olihan se gonapeptyl?). Piti pistää seuraavana päivänä siirron jälkeen. Lisäksi luget.

Minkki: mäki muistan et sain ekaan ivf:ään varuiksi kans Gonapeptylin joka piti laittaa toisena päivänä siirrosta. Me kun ei siirtoon asti edes päästy niin piikki on käyttämättömänä jääkaapissa. Tähän pitkään hoitoon ne ei edes sitä määrännyt, pelkät Lutinukset.

Ootteko muuten tehnyt havaintoa, että esim. Lugeissa saattaa olla hintaeroja eri apteekkien välillä?!? Hain tossa yhden pakkauksen eri apteekista, ni se oli yli 1€ kalliimpi, mitä tossa omassa lähiapteekissa. Mä olen jotenkin aina luullut että reseptilääkkeet on samanhintaisia...

Salmiakki: Miten sä voit nyt? Mulla oli kans siirron jälkeen ihan tajuttomat krampit kohdussa ja lantionpohja oli ihan krampissa! Jouduin kans soittaa päivystykseen, sieltä ohjeeks Panadolia ja lämmin kaurapussi.. Päikkärit kippurassa kaurapussin kans autto. Epäilen, et saatto olla paikat hoidosta niin arkana vielä, et se siirtokatetri ärsytti, tai sit oli osunu kohdun seinämään se katetri, et aiheutti ton supistelun.. Ja siinä katetrissahan on muutamia ilmakupliakin, ni jos ne eksy esim. munatorviin ja teki sen kivun? Tietty, jos sulla vieläkin kramppaa, ei ehkä oo tota samaa ku mulla? Olitko missäpäin hoidettavana?

ON: On aika luovuttanu olo. Alkio on nyt viikon ikäinen ja kiinnittymisen pitäis olla tapahtunut. Mul on vaan pientä huimausta, rintojen pingotusta ja aristusta ja väsymystä. Kaikki Lugeista johtuvia. Viimeks alko iltanärästys heti kiinnittymisen aikoihin. Toki kaikki kerrat on erilaisia, mut nyt on niin pessimistinen ja luovuttanu olo.

Miuku88: älä vielä luovuta! vaikka ymmärrän täysin mitä koet juuri nyt, epäonnistumista, pelkoa ja toivottomuutta. Kuten itsekin sanoit, jokainen kerta voi olla erilainen. Vielä on toivoa! <3

Mulla kivut jatkuu, molempia munasarjoja särkee. Ehkä se pahin kipu kohdun alueella vähän hellittänyt. Lepoa, Panadolia ja kuumapussia tännekin määrättiin joten niillä katsotaan jos vklopun aikana olo helpottuisi. Luultavasti oletettu endo siellä nostelee taas päätään kun hormonituotanto lähti taas luonnollisesti liikkeelle monen viikon synarelan jälkeen.

Vaikka sitä kuinka yrittää muille toivoa positiivisia ajatuksia ja jaksamista, huomaa että myös oma toivo on tipotiessään. Pakko se on todeta ettei mulla ole minkäänlaisia odotuksia että plussa olisi tulossa. Mitä sitä itseensä huijaamaan ja elättelemään turhia toiveita sillä tuskin se lottovoitto tälläkään kertaa on minulle suotu.

Pelkää omaa napaa nyt vaan. No kylläpä nyt ketuttaa jos Tyksis lääkärit ei sit anna tota Gonapeptyliä kiinnitystä tukemaan vaikka pyydän.. Vaikka se ilmeiseti sit aika yleinen juttu onkin. Luulis et nekin haluais antaa kaikki mahdolliset avut, et raskaus onnistuu. Tai sit ne tietää etten tuu enää raskaaksi muttei kerro mulle. Kaikkee sitä mielessä pyöriikin, kun fiilikset on iha matalalla.

Tuun huutelee tuolta toisesta ketjusta, kun huomasin muurahaisen kysymyksen lääkkeiden hinnoista. Lääkkeet ovat kaikissa apteekeissa samanhintaisia samana päivänä. Lääkkeiden hinnat muuttuvat (tai voivat muuttua) kaksi kertaa kuussa ja tämä muutos tapahtuu kaikissa apteekeissa samaan aikaan. Eli jos oot eri aikoina ostanut noi lääkkeet, niin hinnat on voinu juuri siinä välissä muuttua.

Onnea murkulle hyvistä ultrakuulumisista

On: tänään oli ultra ja tilanne oli ihan ok. Kp10 menossa, isoin folli oli 14mm ja limis 4,8mm. Maanantaina uus ultra, jos limis sillon yli6mm niin pistän pregnylin ja perjantaina siirto. Nyt hyviä vinkkejä millä sais limistä paremmaksi parissa päivässä?

Muurahainen: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista❤
Yks tyhmä kysymys, ootteko löytänyt kaupasta ihan valmista greippimehua vai puristatteko ite? Mä en nimittäin ainakaan löytänyt. En mä sit enää tähän hätään tarviikkaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.

Junttura vehnis on paras ja nopein. Greippi on kanssa hyvä mutta vaatii useamman päivän. Näiden gompolla vois saada useamman millin lisää.

Takaisin