IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miukulle onnea matkaan, toivottavasti pikkuinen tarraa kiinni :Heartred Noista supisteluista en osaa sanoa, voihan se olla että paikat vähän ärtyivät..toivottavasti menee ohi :)

Kiva kuulla siusta Hileinen vaikkakin nuo oireet ja kipuilut on ikäviä :yuck: Toivottavasti pääsette jo kohta suunnittelemaan jatkohoitoja :)

Kaakao: illalla en nähnyt puhelimen näytöllä kuvassa toista viivaa mutta nyt aamusta isommalla näytöllä olen näkeviväni hennon viivan:woot: Toivotaan vahvistumista!!!!

Hahaa..heitin ihan kautta rantain eilen illalla miehelle että niin, että tuli tuossa mieleen että eihän ne kaksoset kasva siellä mahassa niin isoiksi kuin yksi vauva, että synnytyksen kannalta mietittynä voisi olla helpompi. Ei sanonut yhtään mitään mikä on yleensä merkki siitä että homma meni kasetille :hilarious: Että kiitos vinkeistä leidit:rolleyes: Ymmärrän kyllä että monikkoraskaudessa on omat riskinsä mutta en halua siihen tilanteeseen että siellä lääkärissä aletaan väittelemään että siirretäänkö yksi vai kaksi vai mitä..hyvä olisi että oltaisiin jo sinne mennessä samoilla linjoilla asiasta. Ja kyllähän se lääkäri varmasti kertoo että mikä sillä puolella on näkemys.

Miuku: hyvin meni punktio, olin tosiaan kunnolla nukuksissa etten tiennyt mistään mitään ennenkuin heräämössä availin silmiä. Ekana olin tietty kysynyt että mikä oli saalis, johon se heräämöntäti vaan tokas että lääkäri varmaan kertoo sitten. Siinä tuli heti omat epäilyt ja pelot mieleen et miks ei voinut kertoa...
kovat oli kivut mutta sain stydejä lääkkeitä suoneen ja sit siirrettiin osastolle. Siellä nukuin pari tuntia, söin ja mies tuli hakemaan mua kotiin. Tuttu hoitaja kävi kertomassa uutiset, että 4 munasolua olivat saaneet. Jei, 3 enemmän kuin ekalla kerralla!

Huomenna ke on siirto ELLEI soittoa kuulu. Pelottaa että se tulee ja tietenkin jännittää miten siellä on mennyt mutta enköhän huomenna saa sitten lisätietoa.
Nyt nää 3 pv saikulla, Panadolia kuluu ja unta riittää... eilen nukuin 4h kun kotiin pääsin ja siihen vielä 13h yöunet päälle joten taitaa uniaineet vaikuttaa aika pitkään.

S@lmiakki; toivotaan kovasti että mitään soittoja ei tule vaan menette siirtoon ja saatte vielä pakkaseenkin pikkuisia :rolleyes: Aika kevyet unet olet vetäissyt :hilarious:

Salmiakki, peukut täältäkin että pääsette siirtoon!

Kaakao, millon testaat uusiksi?

Murkku onnittelut hyvistä ultrakuulumisista (en muista onnittelinko jo aiemmin :))

on: kp7 menossa. Letroja söin tässä kierrossa kp 2-6 illalla ja tänään pistin 75yksikköä menopur nimistä lääkettä (oli vaikea pistettävä). Perjantaina ultra jossa katsotaan miten limis on kasvanut. Toivottavasti päästään ens viikolla tekeen PAS :)

Miuku, jos eilen oli siirto niin tänään on pp1. Kun sen kaksi viikkoa pitäis malttaa odottaa...

Juntturalle tsemppiä. Jospa pääsisitte PAS:siin. Ja onneksi pistos kuitenkin onnistui. Vaikka hankala olikin.

Eilen oli ultra, selvitettiin voisko seuraavaan kiertoon tehdä ivf uusiksi. Oli pari pientä jäännöstä edellisestä ivf:stä, mutta ne eivät haittaa, vois tehdä. Epäilin tähän kiertoon ovuloimatonta, kun en saanut tikutettua sitä, mutta todennäköisesti se onkin tapahtunut. Ja limakalvo oli huimat 13 millinen! Ja taidettiin vahingossa käyttää oviskin hyödyksi, mutta ei silti kovin suurta luottoa luomuihmeeseen. Voi olla että henkilökohtaisista syistä seuraava ivf tehdäänkin vasta joulukuun kiertoon, kun mahdollisuus vielä silloin tälle vuodelle tehdä :)

Ja todennäköisesti kokeillaan sit pitkä viljely.

Junttura, kiitos :) Tsemppiä että passi onnistuu! <3

Kaneli, olishan se mahtavaa, jos luomuplussa pääsiskin yllättämään... :)

Itse tosiaan huokaisen vasta perjantain ultran jälkeen, jos näen itse sykkeen. Nyt helpotti tieto, että oikeaan paikkaan on tarttunut <3

Onko teillä vielä käytössä niitä poppakonsteja? Itse aika vahvasti luotan siihen greipin vaikutukseen kiinnittymisen aikoihin. Tunnetusti olen makeahirmu, tosin nyt olen jo yli vuoden rajoittanut sokerien käyttöä, mutta jotenkin ajattelin että toi greippi vaikutti kohdun ph-arvoon ja näin edes auttoi kiinnittymistä. Voiha se olla ihan huuhaatakin, enkä yhtään tiedä olisiko tässä vuosien aikana kiinnittymistä tapahtunut jos olisi yksikin munasolu luomuna hedelmöittynyt... ja ne katjushan vinkkaamat villasukat, niitä olen nyt punktiosta asti käyttänyt päivittäin. Johtuen kyllä siitä että palelee... :D

Voi kumpa tänne saataisiin pian kunnon plussatuulahdus!!! Tsemppiä kaikille hoidon erivaiheisiin... <3

Muurahainen 6+2

Kaakao toivottavasti haamu vahvistuu!

Salmiakki onko olo normalisoitunut? ;)

Junttura toivottavasti pääsette passiin! Kurjaa kaikki odottelu.

Murkku täällä jännitän alkuraskauttasi kanssasi :D

On, täällä odotellaan vieläkin menkkojen alkua. Piikit odottaa kaapissa jo. Onko kellään kokemusta Pergoveris lääkkeestä? Oireita tms?

Onko teillä punktio ja lääkkeet sekottaneet kiertoa? Itellä vuoto alkoi n 1vk punktiosta ja nyt välikierto menos et pääseen PAS:iin. Ovistesti näytti plussaa yli 2vk sitten mut vuotoa ei kuuluu...yleensä vuoto on alkanu tasan 2vk ovisplussasta.Tein raskaustestinkin ja negaa näytti. Tein huvikseen myös ovistestin niin se näytti plussaa,mitä tää on??? Mulla ei oo siis punktion jälkeen ollu mitn lääkitystä

Mulla sekoitti niin että edelliset kuukautiset kesti viikon plus monta päivää jälkivuotoa (normaalisti vuoto kaikkineen 2-3 päivää) ja nyt tämä välikierto on venynyt. Tuskattuttavaa

Täällä odotellaan siirtoon lähtöä, 13.30 olisi aika.... sitä puhelua ei ole tullut joten kaipa sitä tällä kertaa sinne asti päästään.
Olo on suht ok, vähän katkonainen ja huonosti nukuttu yö takana kun nukuin varmaan niin paljon edellisyönä ja päivänä.
Lutinus..siinä sana jota inhoan tällä hetkellä. Kotona ollessa laitto jotenkin toimii mut jännittää kun huomen pitäis töissä hoitaa laitot.. että voi olla inhottavaa, ällöttävää ja 6 puikkoa päivässä!!! Eilen tuli itku illalla kun inhoan tätä tilannetta. =( eikö näihin tosiaan ole olemassa mitään toista vaihtoehtoa? Voisin vaikka piikittääkin jos sellanen olis tarjolla...

S@lmiakki, miten kävi??? Ei ne keltarauhashormonit ole kivoja käyttää mutta täytyy koittaa kääntää sekin niin että hyvän asian puolesta sitä tekee mitä vaan :) Lutinuksesta ei ole kokemusta mutta Lugesteronista kylläkin..

Sieltä haettiin pikkunen matkaan... kunpa pysyisi loppuun asti.
Neljästä munasolusta vain yksi oli hedelmöittynyt eli siittiö oli itse uinut munasolun sisään. (Päädyttiin IVF-hedelmöitykseen koska sperman laatu oli huomattavasti parantunut viime kerroista). Tämä ei ollut kyllä mikään top-alkio mutta siirrettävissä oleva alkio ja oli nyt neljäsoluinen eli 2 päiväinen.
eivät antaneet kovin hyvää ennustetta mutta mahdollinen raskaus silti on.
Nyt sitten odotetaan 2 vk ja 9.11 tehdään raskaustesti.

Mitään ei siis saatu pakkaseen joten tämän yhden varassa nyt mennään... kyllä itku tuli kun tämä kuultiin. Mutta mitään ei voi tietää kuinka käy. Stressiä olisi vältettävä, kuinkahan sekin onnistuu.... [emoji20]

Salmiakki : Toivottavasti pikkuinen tarraa kovasti kiinni ja pysyy mukana :smiley-bounce012. Kysy voiko sun lutinukset vaihtaa siihen lugesteroniin, ei sekään kiva oo,mutta Jos ne on 200mg niin ei tarvii laittaa kuin kolme kertaa päivässä ja mä laitan yhen aamulla ja kaks yöks.

Tyhmä kysymys, mihin aikoihin kiinnittyminen tapahtuu? Mulla oli hedelmöitys viime torstaina, eli kuusi päivää sitten. Oisko se kiinnittyminen näihin aikoihin?

Vaikka lueskelin näitä äsken, niin unohdin jo, kuka muu oli samassa kuin minä ja salmiakki?

Tsemppiä kaikille, missä vaiheessa menetkin :)

Salmiakille halit!! :Heartbigred Tarrasukkia kovasti matkaan. Koitetaan pysytellä positiivisina (hah) ja ollaan raskaana, kunnes toisin todistetaan. Meidän sisällä on elämää nyt.
Lutinus kuulostaa kyllä hankalalta! :wideyed: Voisitko ehdottaa vaihtoa Lugesteroniin?

Birita: Mä oon teidän kans samoissa. :joyful: Meidän alkio on tänään viisipäiväinen ja hermoilen tota kiinnittymistä kans. Mul on kans Lugesteron, mut oon ymmärtäny, et se annostus ois hyvä olla tasaisesti jaettu vuorokaudelle, oon laittanu aamulla, iltapäivällä ja yöks aina 8h välein. Onks totta, et vois laittaa noinkin, ettei oo haittaa? Oon toiselta ammatiltani sairaanhoitaja ja terkka ja otan ehkä lääkeohjeet sen takii aika kirjaimellisesti.:nailbiting:

Kaneli: Kiitos selvennyksestä! Meil on testipäivä 12vrk siirrosta, et ihan kahta viikkoo ei tarvi venaa. Mut tänää siis pp2 vissii. Mulle on helpompi laskee alkion iän mukaa.:shy:
Kiva kuulla, et uuden hoidon aloitukselle ei oo estettä. :joyful:

Floralin kohdalla mullakin tuli mieleen, et oisko raskaus! :woot: Ovistesti kun näyttää ennen raskaustestiä sen.. ootko testaillu uudelleen? Parin päivän päästä luulis rtestissäkin näkyvän. Aika jännää!!

ON: Oon ollu aika masis. Koulu ei oikeen suju super motivaatiosta huolimatta, pari uusintatenttiä tulossa.. :sorry: Itsetunto ihan nollassa, kun tuntuu ettei mikään onnistu. Nyt tarvis onnistumisen kokemuksia, en tunne oloani yhtään omaksi itsekseni. Näinä päivinä alkion pitäis kiinnittyä, mut mitään ei juurikaan tunnu. Viime hoidossa kiinnittymisen huomas selkeästi, koska sen jälkeen mulla alkoi iltaisin aina närästää, joka oli mulle ihan uus juttu ja oli siitä raskaudesta. Nännit on kipeet, mut moni asia voi olla lääkkeistä.

Takaisin