IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikein paljon onnea nennu ❤️
Käyn kans lukemassa kaikki viestit mut nyt jotenki oon vaa jännittänyt entistä enemmän mikä tulos tulee huomenna. En oo uskaltanut tehdä raskaustestiä kotona vaa odotan et huomenna lääkäristä soittavat ja kertovat tuloksen. En tiedä yhtää mitä odottaa ku oireita ei oo ollu ollenkaa muuta ku välillä vähä nippailu mahassa ja rinnat on ollu arat. Ensimmäinen kunnon hoito nii en osaa oikein nyt odottaa mitää

Oi onnea Nennu, ihanaa :)

Epätoivolle toivotan plussauutisia.

Muutenkin toivon kaikille plussaa, mutta erityisesti heille kellä ei ole vielä yhtään lasta. Oma olo on nimittäin helpompi tällä toisella kierroksella kun on jo yksi lapsi. Uskon nimittäin että moni käy samoja asioita mitä itse silloin ennen ekaa plussaa. Sitä kun ei silloin tiennyt tuleeko meille ikinä vauvaa vai ei, niin toisinaan sitä oli aivan rikki ja hajalla. Nyt ne paineet on tavallaan tämän uuden kierroksen myötä hävinneet kun mieheni kanssa juttelimme, että jos ei enempää tule niin sitten riittää yksikin.

Ihan turhan toiveikas olen alkioiden suhteen. Mutta jos siis saamme tästä alkiosatsista vielä toisen lapsen ja pakkaseen jää vielä alkioita, niin meneekö se niin että julkinen puoli ei enää kustanna meille pas:ja, vaikka kyseessä on vasta eka ivf/icsi. Kun eikös se niin oo et kaksi lasta julkinen kustantaa ja sit ei enempää. Että jatketaanko sit omalla rahalla niin kauan ku alkioita riittää.
Meillä tk-lääkäri ei viimeks osannu sanoa.

Kattika, meille ei julkisen lääkärit puhuneet mitään että olisi joku max lapsimäärä mihin asti korvataan :/ Sanottiin vain että kolme keräystä hoitoineen ja siirtoja niin monta kuin halutaan.

Nennu, onnea!!! :) <3 ihania uutisia! <3

Epätoivo, toivottavasti huomenna tulee hyviä uutisia, koska saat kuulla?
Jännittää! :)

On: Hieno homma, kuvitellut oireet on täällä! Keskustelu ulosteesta aiheutti minulle oksennusrefleksin!?! Piti siis ihan auto pysäyttää ja kakoa tienlaidassa. Ja siis olen työkseni vaihdellut kakkavaippoja ja ollu vaikka minkä eritteen kanssa töissä ja koskaan ei näin ole käynyt, että pelkkä ajatus ulosteesta aiheuttaisi oksennusrefleksin... huoh, tästä tulee vielä pitkä 1 1/5 viikkoa! :D

Onnea Nennu!

Julkisella puolella saa tosiaan vain sen 2 lasta. Yhteen lapseen se 3 keräystä. Jos niillä onnistuu ja joskus toista lasta lähtee yrittämään, niin siihen taas käytettävissä uudestaan 3 keräystä.

Minulla ja miehellä on molemmilla edellisistä suhteista kummallakin yksi lapsi, niin julkinen puoli tarjoaa meille mahdollisuuden yhteen lapseen.

Auringonkukka, välikierto

Nennu onnea :smiley-bounce016

Ja tsemppiä kaikille

On: mulla pp 10 ja mä haluuuuuuun jo testata. Olotila ollut viime päivät hyvin levollinen ja yhtä vessassa juoksemista. En haluaisi analysoida mitä tämä merkitsee mutta kun tää asia on kokoajan mielessä. Viime kierrossa oli kipuja ja ihme vihlontaa ja nega tuli.

Siirisi, tsemppiä testaukseen! :) ja siis ihan hyvin voit jo testata, laskin että sulla olisi nyt dpo 13 :)

Voihan itkuherkkyys! Oon siis aina ollut tosi herkkä ihminen, mutta tää alkaa mennä jo hieman yli... katsoin viime viikon jakson sarjasta kadonneen jäljillä ja jo heti alusta asti aloin itkemään, koko jakson vaan itkin. Ennen kun olen kattonut kyyneleet on alkanu virtaamaan vasta lopussa kun tavataan sukulaisia tai se etsimä henkilö... huoh... uskaltaakohan seuraavaa jaksoa edes katsoa? :D

Muurahainen, minulla sama :) varsinkin synnytyksen jälkeen (siitä yli vuosi), eikä oo vieläkään laantunut tää hirvee poraaminen. Saatan itkeä jo jostain biisin sanoista. Ja siitä jos joku laulaa hyvin. Onneks ei oo nyt viime päivinä pahentunut.

Nää hormonijutut kyllä laittaa ihmisen herkäksi.

Kattika, mulla tää alkoi silloin kun esikoistani yritin sen kolme vuotta. Ja siis ihan vaan joku tyhmä mainos tai kaupassa itkevä lapsi laukaisee itkurefleksin. Ihan kamalaa! :D siinä on sit kiva selitellä muille, et joo oon vähän herkkä...

Oi että ku monta jännäilemässä ja testaamassa :)

on: tänään käytiin Oulussa hakemassa kyytiin sulatettu top alkio. Oli jakaantunut jo 12 soluiseksi. Olo on toiveikas :) Testipäivä on vasta 18.10. Ja lutinusannostus muutettiin eilisestä lähtien 3kpl/päivä.

Ne joille on tehty PAS, ootteko jättäneet jotain tekemättä sen takia? Pelaan salibandyä ja siinä tulee aika paljon kontaktia ja treenit on todella raskaita. Hoitaja jätti mun oman harkinnan varaan meenkö treeneihin ja nyt en osaa päättää...

Hienoa Junttura! Hyvin on tyyppi jakautunut? Oliko 3pv alkio? Minulle lääkäri sanoi että passin jälkeen saa tehdä kaikkea mitä tekee muutoinkin. Ainoastaan punktion jälkeen pitää olla rauhassa. Eli mielestäni voit aivan hyvin mennä. Mutta jos itseäsi vähääkään epäilyttää niin kuuntele itseäsi. Onnea matkaan :)

Takaisin