IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muurahainen - Mulla on kahdessa alkaneessa raskaudessa ollut flunssan oireet: jatkuvasti kylmä, päänsärky ja olo, että flunssa iskee. Kahden päivään jälkeen oireet kuitenkin hävinneet. Tuo flunssa voi olla siis oikeen hyvä merkki! :Heartred:Heartred

On. Noiden saamarin viikkonäytöllisten Clearblue testien olemassaolo tulisi kieltää! Alkuviikosta sain 2-3 viikkoa ja kaiken järjen mukaan olisi loppuviikosta pitänyt näyttää 3+, mutta eilen kun testasin, niin EI, edelleen 2-3 viikkoa. Tuntuu muutenkin, että kaikki oireet hävinneet ja hormonitaso ei vaan nouse. Siksi päätin tänään mennä ultraan, vaikka aikaista on. Oikeassa paikassa näkyi yksi alkanut raskaus, mutta mahdoton vielä sanoa, onko siellä mitään elävää...parin viikon päästä sitten oikea alkuraskauden ultra.

Nyt olen ymmälläni miten raskauden eteneminen lasketaan IVF/ICSI hoidoissa. Itse olin laskenut, että tänään olisi ollut 6+0, mutta lääkärin mukaan ja sillä kiekolla laskettuna mennään 5+3. Tietääkö ketään mistä noita päiviä lasketaan??

Frostino, milloin sulla oli siirto ja minkä ikäinen alkio siirrettiin? Eikö se lasketa niin että punktiopäivä on "ovis" ja silloin olisi rv 2?

Larissa, siirtopäivä oli 8.9 ja siirrettiin kolmipäiväiset alkiot. Itsekin olin laskenut oviksen punktiopäivään..liian vaikeeta matikkaa..:smiley-ashamed005

Frostino, muistaakseni viikot lasketaan punktiosta plus kaksi viikkoa. Eli just niinkuin Larissa kirjoitti.

Todellakin tämä raskauden alkuvaihe on ihan kamalan epävarmaa aikaa. Siellä sulla on kuitenkin jotain oikeassa paikassa, nyt yrität vain luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.

Just selasin ton meidän listan esille ja sieltä, että punktio oli 5.9. Mun järjen mukaan sulla olisi tänään siis 6+0? Miten se lääkäri laski viikot :O Onko hän laskenut sen siirrosta...? Kurjaa, kun joudut vain odottamaan :( Mutta ajattele niin että ultrassa kaikki näytti nyt olevan hyvin! Miksi eivät tarjonneet sulle uutta verikoetta? :/

Aawa ja Larissa, näin tosiaan olin itsekin laskenut, enkä ymmärrä miten lääkäri sen laski..Aika paha hyperstimulaatio on myös päällä edelleen ja munasarjat vieläkin yli 8cm ja nestettä vatsaontelossa! Todella outoa, kun olo on niin hyvä. Eilen jo kävin juoksulenkilläkin. Nyt tuli sitten taas tiukka liikuntakielto torsioriskin vuoksi.

Alkuraskaus on kyllä kaikkea muuta kun lepposaa. Itsellä vielä edellinen keskeytynyt keskenmeno kummittelee päässä koko ajan, joten varmaan olen tämmöinen hermoraunio. Mutta ei auta, kun odotella ja siihen asti kun toisin todistetaan, niin täytyy olla luottavaisin mielin.

Aluksi pahoittelut jälleen huonoista uutisista niille jotka testanneet negoja.... =(
Missä se plussa-aalto oikein kuppaa???? :smiley-angry019

Larissa: Oliko niin että sulla on ihan diagnosoitu se endo? Mietin juuri tätä Synarela juttua itseni kohdalla et kun mulla on suuri todennäköisyys että mulla on endometrioosi mutta mulla toi Synarela ei ole auttanut kipuihin yhtään! Tän hoitokierron jälkeen tehdään siis laparoskopia jos rauskautta ei synny. Ihan törkeet kivut edelleenkin jo päiviä ennen vuotoa ja jatkuu päiviä eteenpäin. Nytkin odotan pientä tyhjennysvuotoa ennen piikittelyn aloittamista, mitään ei oo tullut mutta kivut alkaa olemaan sietämättömät. :(

Miuku: Mulla ainakin toi Synarela aiheutti kans sen että menkat oli myöhässä. Me tyhmänä vielä marssittiin vastaanotolle 0-ultraan vaikka menkat ei ollut vielä alkanutkaan kun oli vissiin vähän mennyt toisesta korvasti sisään ja ulos et ois pitänyt siirtää aikaa.

Salmiakki, joo multa löytyi endo lapsettomuustutkimusten yhteydessä tammikuussa. Silloin näkyi ultrassa kananmunan kokoinen endo-kasvain munasarjassa, muutama kuukausi aiemmin ei vielä näkynyt mitään. Harmi että sulla ei ole synarela auttanut kipuihin :( mulla suurin apu on ollut ruokavaliomuutos. Ennen sitä söin maksimiannokset kipulääkkeitä päivässä jotta pystyin käymään edes töissä. Menkkojen aikaan olin saikulla kun kipujen takia lähti jalat alta ja silmissä pimeni. Meni hermot kipujen kanssa taistelemiseen ja lähdin ottamaan selvää elintapojen vaikutuksesta endo-kipuihin. Jätin kokonaan pois sokerin, vehnän ja soijan sekä vähensin kofeiinin ja alkoholin minimiin. Kivut alkoi laantua ja katosivat parissa viikossa!!! :) nyt olen saanut kokeilujen kautta selville, että itselle vehnä on pahin eli sitä en syö nyt ollenkaan enkä soijaa (kasviestrogeenien takia), sokeria vain vähän.

Larissa, mulla kun ei ole tosiaan tota lopullista diagnoosia vielä tehty, vain epäilyjä on ollut mutta ultrassa ei ainakaan löytynyt mitään kasvaimia tai kystia ym. Siksi pitää odottaa sitä tähystystä, jospa siinä sitten saan lopullisen tilanteen että mitä siellä on ja mistä kivut johtuu. Mulla sama tilanne tällä hetkellä et joudun syömään kourallisen kipulääkkeitä kun on kuukautiset päällä tai alkamassa, ja silti tuntuu ettei niistä ole mitään apua. Saan kipukohtauksia vähän väliä ja silloin tuntuu kans että taju lähtee. :pale
Mä jostain luin tosta endo-ruokavaliosta ja nyt kyllä kiinnostais kovasti saada siitä lisää tietoa ja lähteä kokeilemaan. Taidanpa lähtee googlettelee... Kiitti vinkeistä!

Forstinolle hurjasti tsemppiä <3

Muurahainen, hyvältä kuulostaa <3 toivotaan, että pikkunen ottaa nyt kiinni.

Salmiakki, toivottavasti saat jotain selkoa kipuihin. Epätietoisuudessa on inhottava elää.

Tänään pp5 ja ei merkkiäkään kiinnittymiskivuista, ei ees pientä nippailua :( ei mitään. Oon ihan kaheli, mut oon jo osittain luovuttanut. Voiko 200mg lugesteronia 2x pv pitää menkat poissa? Kun minun pitäis periaatteessa alkaa keskiviikkona (jos kierto sama kuin normaalisti 27pv), kun luonnolliseen kiertoon tehtiin tää alkionsiirto.

Kattika, mulla luget on aina pitäneet menkat poissa, mutta toisaalta olen aina käyttänyt niitä luomu kierroissa. Tuoresiirtoa ei ole ikinä tehty. Nyt pas:ssa oli luge annostus 3 x 200 mg päivässä. Toivotaan että menkkoja ei sinne tule!

Kattika monellehan ei tule mitään oireita ennen plussaa. Toivotaan että sulla niin.

Mulla pp7 ja ei oikeastaan enää mitään oloja. Nännit on edelleen hieman arat ja perus luge nippailuja. Pientä menkkajuilintaa oli tänään ajoittain. Jotenki outo olo,aiemmin olen vaistonut heti että en ole raskaana nyt ei oikein ole mitään fiilistä tai sit en vaan anna sen negafiiliksen iskeä vielä päälle.

Kylläpä sulla frostino nyt on sitkeä hyperi. Tsemppiä. Ootko vielä saikulla vai joudutko töissä käymään?

Pisama, jospa siellä ois plussa tuloillaan. Hyvältä kuulostaa tuo erilainen olo.
Ekan siirron jälkeen minä olin testipäivänä ihan varma negasta ja negahan se olikin. Toisen siirron jälkeen, testipäivänä, oli sellainen kumma, rauhallinen olo ja sieltä tuli plussa. Nyt siis ootellaan kolmatta kertaa...

Nyt pitää vaan toivoa. Pitää varmaan pitää pieni foorumipaussi että ei tulis ajateltua tätä niin kovasti...

Kattika ja Pisama: oireettomuus kuulostaa hyvältä :) Pidetään kovasti peukkuja!

Käyn täällä lukemassa n. sata kertaa päivässä juttuja :hilarious: Tsemppiä kaikille kierron vaiheesta/piinailun vaiheesta riippumatta:Heartred

Täällä kasassa 9+6 ja aika ajoin edelleen hermoilen entäs jos tässä käy huonosti jne. Uskomatonta että ei voi täysillä nauttia tästä olosta kun pää kehittelee kaikenlaisia mörköjäo_O Parin viikon päästä np-ultra, sitten ollaan taas paaaaljon viisaampia.

Tsemppiä kaikille jotka käyvät eri hoidon vaiheita läpi. Luen kaikki viestit kyllä ja kovasti olen hengessä mukana!!

On, täällä vain odotellaan ensi viikon suunnittelu tapaamista.

Sen verran on pakko hehkuttaa, että mieheni kosi minua eilen illalla oikein romanttisesti polvillaan kynttilöiden valossa!! <3 Hihii!! Minustakin tulee rouva ;D

Takaisin