IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon pari päivää pyöriskellyt itsesäälissä ja itkeä tihrustanut tätäkin epäonnistumista. Jospa tästä nyt pääsisi uuteen nousuun. 13.10 aika uuteen hoitosuunnitteluun ja seuraavista menkoista alkaa jälleen piikittäminen. 13.10 kuulee, että mennäänkö toiseen IVF:ään vai kokeillaanko ICSI:llä. Paljon ollaan nyt kotona miehen kanssa juteltu ja mies on sitä mieltä, että jos tämä toinenkin kerta menee yhtä huonosti kuin ensimmäinen, niin se on sitten siinä ja kolmanteen yritykseen mies ei ainakaan nyt halua edes ajatella lähtevänsä.

Mun mielestä meidän parisuhde on vain vahvistunut näiden kokemusten myötä. Paljon hankalia asioita on historiassa (siis muitakin kuin lapsettomuuteen liittyviä), mutta molemmat ollaan edelleen hyvin sitoutuneita tähän parisuhteeseen ja halutaan olla yhdessä, vaikka lapsia ei koskaan tulisikaan. Toki meilläkin seksielämä jossain vaiheessa muuttui aika mekaaniseksi ja sitä se on edelleen, mutta en jaksa olla siitä asiasta erityisen huolissani nyt.

Kanelillakin huonoja uutisia, olen todella pahoillani puolestasi :Heartred

Ja Danskulle onnea plussasta! :)

Mä itseasiassa muistan myös Beislan tuolta lokakuisten ryhmästä. En itse silloin sinne mitään kirjoitellut, kun olin raskaana, mutta lueskelin ketjua aktiivisesti keskenmenoon saakka. Mun laskettu aika oli 15.10. Kauheeta itsensä kiusaamista muistella kevättä ja miettiä sitä, kuinka nyt olisin jo mammalomalla, jos kaikki olisi mennyt hyvin...

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä, että saataisiin plussa-aalto aikaiseksi!

Sagi kp 3

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut Kaakao ja Kaneli :grumpy: Arrgghh, niin toivoin plussia teille.

Pisamalle tsemppiä, miulla oli plussakierrossa oireina repäisykipuja, unettomuutta ja närästystä. Repäisykivuista aloin ajatella että olisiko tämä nyt the kierto:joyful: Toki epäilin vielä pitkään kun ei uskaltanut uskoa siihen plussaan..

Kiitos kysymästä, oikein hyvin on mennyt. Harmittaa kun niin moni tuttu ja muukin odottaa vielä plussaa. :sad001 Tuntuu tyhjältä sanoa näin, mutta niin toivon että kaikki plussaisitte pian.

Mulla on nyt rv36 ja täytyy sanoa että jos raskautumisen kanssa oli vaikeaa, niin raskaus puolestaan on ollut mulle helppo. Mitä nyt väsymystä välillä, ja satunnaisia selkäkipuja ja supistuksia, mutta ei päivittäin ja pahoinvointi jäi kokonaan välistä. Alkuraskaudessa (ainakin rv12 asti) ainoa oire oli väsymys, ja olin varma ettei siellä enää ketään ole kun olo on niin normaali. Plussaan en silloin uskonut alkuunkaan, pitkin hampain testasin annettuna päivänä kun mitään oireita ei ollut.

Synnytystä en osaa oikein jännittää, kaipa se sieltä jotenkin ulos tulee. Pitäisi silti varmaan perehtyä enemmän esim. kivunlievitykseen... Vauva-arjesta päällimmäinen tunne on, etten osaa edes kuvitella miten paljon elämä muuttuu. En juurikaan ole ollut vauvojen kanssa tekemisissä. En voi sanoa että pelottaa, mutta mietin kyllä minkälaiseksi elämä muotoutuu.

Edelleen olen kiitollinen lääketieteelle että olen näin pitkällä, ja toiveena on käydä luovuttamassa munasoluja kun synnytyksestä on kulunut tarpeeksi kauan. Haluan auttaa jotakuta muuta, kuin itsekään en olisi tässä ilman apuja.

Hei täällä taas kyselyikä päällä ja pahasti. Koittakaa jaksaa... :)

Onko teillä siirron jälkeen ollu kohdun seutu ja munasarjat hellänä, varsinkin jos on tiukat vaatteet päällä tai kämmenellä painelee vatsaa?

Mulla oli hyvinkin hellänä. Mutta saattoi johtua myös tulehduksesta. Iltapäivästä jouduin jo farkuista avaan napit kun ei pystynyt pitämään enää kiinni. Turvotustakin oli kovasti. :)

Hyvä etten ole ainut. :) kuumetta ei ole eikä kovia kipuja, joten ei se tulehdusta ainakaan vielä ole.

Muoks. Hienoa, tänne rantautui järkyttävä närästys! Enkä ollu edes kotona, et ois voinu samarinia ottaa. Ei auttanut matkalla kuin pysähtyä kaupasta vichy pullo hakemaan, josko se toimis ensiapuna...

Muokattu viimeksi:
Mulla oli kans siirron jälkeen maha turvoksissa, nyt oikeestaan vasta taas normaali kun sit oli viel menkkaturvotus päälle.
Olitte noista parisuhde asioista puhellut ja tää liittyy sellaseen. Meil oli eilen ekaa kertaa seksiä siirron/menkkojen jälkeen ja sattui ihan saakelisti ja tuli vertakin...onkohan normaalia? Ei oo ikinä ennen tämmöstä ollut. Ja menkat kuitenkin loppui jo torstaina.

Kaneli: Olen pahoillani!!! :Heartbigred

Muurahainen: Mulla oli punktion jälkeen neljä päivää alavatsa järkyn kipee. Oletettuna kiinnittymispäivänä erityisen kipeä, seuraavana päivänä alkoi raskausoireilut. Mulla kiinnittyi alkio juuri 5-6. -päivien välissä. Nyt on kyl jännät paikat sulla!!

ON: Kiitän kaikkia parisuhteestaan kertoneita! :joyful: Meil oli eilen iso riita ja se kyl puhdisti ilmaa. Nyt taas paljon kevyemmällä mielellä molemmat ja vahvempana jatketaan. En kyl ois uskonu, et näin paljon flippailee yhestä nenäsuihkeesta!! :confused:
Mitenkäs muilla Synarelaa käyttäneillä on se tyhjennysvuoto tullut? Mä oon nyt 9 päivää suihkinu ja normi kierrossa ois pitäny alkaa eilen menkat. Ensi perjantaina on eka lääkäri ja ennen sitä sen vuodon pitäis tulla, muuten joutuu siirtää lääkärii. Jotain tuhrua on jo tullu, mut ei kunnon vuotoa. Onko edes odotettavissa normi menkkoihin verrattavaa vuotoa? Kiitos avustanne. :love7

Miuku, mulla oli menkat useita päiviä myöhässä synarelan aikana ja se on ihan normaalia. Toivotaan että menkat ehtii alkaa ennen nollaultraa!

Minnki, kuulostaa ikävältä :( Mulla ei ole tuosta kyllä kokemusta. Oisko limakalvot kuivana lugen takia?

Kiitos kaikille sympatiasta. Ehkä alkaa olla jo tottunut pettymykseen, kun enää ei tunnu pahalta. Jotenkin sitä arvasi tämän.

Onko kellekkään tehty IVF:ää / ICSI:ä peräkkäisiin kiertoihin? Varmaan ei ainakaan julkisella puolella, jos aina jonon perälle joutuu... Kun käydään itse Väestöliitolla maksusitoumuksella. Niin onkohan siellä aina vähintään yksi kierto follikkeleiden kasvattelujen välissä? Vai onko se liian iso koettelemus kropalle, tehdä punktiot peräkkäisissä kierroissa?

Pahoittelut negasta kaneli. Teillä ei sit saatu mitään pakkaseen? Tääl tulee koko ajan niin paljon tekstiä, ettei lainkaan muista mitä kenelläkin on ollut..

_Minkki_ punktiosta saatiin 8 kypsää, joista 7 hedelmöittyi, yksi jäi pois kyydistä, yksi siirrettiin ja lopuillekin tapahtui jotain. Kysyn huomenna oliko jotain selvää syytä..

Kiitos ninukki. Varmaan kannattaa varautua siihen välikiertoon, mutta huomenna se selviää..

Pahoittelut Kaneli. Me ollaan Oulun väestöliitossa myös maksusitoomuksella. Meillä pidettiin ivf hoitojen välissä yksi välikierto. Sanoivat että tuo stimulaatio ja punktio on kropalle aika kova homma niin lopputulos voipi olla parempi ku pidetään välikierto.

Kiva homma heräsin tossa vähän aikaa sitten ja eilisen palelun syy paljastui, mulle tuli flunssa. Kurkku kipee ja kuumeinen olo. :(

Kokemuksia kaipailen, voiko flunssa vaikuttaa kiinnittymiseen? Miten uskallan lääkitä itseäni?

Muurahainen pp 4

Murkku, älä ota ainakaan Buranaa tai muuta ibuprofeenia, ne voi ehkäistä kiinnittymisen. Panadolia voit ottaa huoletta. Jospa flunssa enteilee kiinnittymistä...? ;) vastustuskyky laskee, jotta pieni pääsee tarraamaan ;)

Larissa, panadolia siis vaan. :) Vastustuskyky on laskenut nyt todella, koska en ole tänä vuonna ollut kertaakaan flunssassa, vaikka esim. Työpaikalla kaik muut on sairastellut... no toivotaan parasta, että pikkuinen tarttuu nyt mukaan... <3

Takaisin