IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kurjuus... olen niin pahoillani tulleista negoista =(
Sitä niin myötäelää teidän muiden tilanteissa, että tuntuu kuin tapahtuisi itselle.

Mulla tulee huomenna lauantaina 3 vk kun olen putkeen nyt sumutellut tota Synarelaa. Viikon Primolut-kuurin lopetin eilen ja nyt sitten odotellaan menkkoja jotta päästäis varaamaan uusi aika 0-ultraan. Mielialat vähän sentään tasapainottunut ja muutkin oireet, oon vaan niin kyllästynyt tähän odotteluun...:confused013

Miuku88: Ymmärrän niin ton teidän tilanteen kun turhauttaa ja surettaa ja se rupee heijastumaan parisuhteeseen. Tottahan se on että sen olon helposti purkaa siihen lähimpään ihmiseen vaikka ootte molemmat samassa tilanteessa, yhdessä. Meillä se on lähinnä sitä, että mä itkeskelen vähän väliä tätä tilannetta/odottelua/saamattomuutta/kipuja ja mies on tosi voimaton kun ei voi muuten auttaa kun pitämällä sylissä ja silittämällä päätä. Välillä mietitään mahdollista tilannetta, et mitä jos jäädäänkin ikuisesti kahdestaan ja siitä tulee todellaa surullinen olo. Meillä on tosi hyvä ja rakastava parisuhde ja voidaan sanoa olevamme toistemme parhaita ystäviä, sieulunkumppaneita. Me ollaan koko ajan kiinni toisissamme ja jopa nukutaan välillä käsi kädessä vaikka ollaan oltu yli 6 vuotta yhdessä. Toista pitää koko ajan koskettaa jotenkin, vaikka vaan varpaan kärjillä.

Mitä peittojen heilutteluun tulee niin joo, intohimo on aika kaukana ollut jo pidemmän aikaa. Täytyy jopa välillä yrittää muistuttaa molempia, että hei, yritetään pitää seksielämä edes jotenkin koossa vaikka se onkin aika mekaanista. Siitä ollaan kyllä jo luovuttu, ettei edes yritetä ovulaation aikaan "jokapäiväkokoajan" koska ei siitä tähänkään asti ole ollut hyötyä. Pistää vaan paineita koko asialle vielä enemmän.

Mä tiedän että me pärjätään jos niin käy ettei lasta saada mutta pelkään myös että meistä tulee katkeria kaikelle, muille ihmisille joilla on lapsia ja koko elämälle. Lapsista puhuminen tulisi olemaan meille se tabu, josta ei saa puhua.
Ihan kamalaa!! Adoptiosta ollaan sen verran puhuttu, ettei ainakaan tällä hetkellä ole kummallakaan siihen halua. Se on vaan niin eri asia että onko se oma lapsi vai ei. =(

Miuku88, minulla ainakin tuli ihan järkyttävät masikset nimenomaan tuosta Synarelasta. Mitkään muut lääkkeet ei aiheuttanu mitään muita oireita kuin jäätävän päänsäryn, mutta toi Synarela. Minusta tuntuu että kaivoin silloin ihan kaikesta asiasta paskan puolen esiin, positiivisesta ja hyvästäkin, ja mies sai kuulla siitä sitten pitkään. Tsemppiä noihin fiiliksiin :Heartpink

Meillä on makuuhuoneen puolella hommat alkaneet lapsettomuusdiagnoosin jälkeen sujumaan paremmin ja intohimo on palannut. Se varmaan johtuu siitä että paine lastentekohommista on haihtunut ja seksi on ihan vaan seksiä, eikä enää lapsentekoa. Sanoin muuten just miehelle eilen, että jos joku voi puhua lastenteosta, ni ne on ne laborantit siellä koeputket käsissään...

Junttura, mahtavaa, että hommat etenee! :gen014

Aaaaarghh... Kylläpä on persiistä tää oottaminen. Miten sitä jaksaa.... tänään vasta pp2 o_O meinasin jo hulluuspäissäni kattoa et mikä ois laskettu aika jos tää tästä raskaudeksi muuttuis, mutta onneksi tulin järkiini. Sitä vaan ihminen on niin kaheli ja toivoo kuitenkin parasta. Edellisestä oli niin selvät kiinnittymistuntemukset että jos niitä ei tuu niin tässä saa sit viikonlopun aikana heittää jo hanskat tiskiin...

Mulla kiinnittymisoireet on alkanut 6 dpo tai 7 dpo alkaen. Yleensä alkion kestää kehittyä 6 päivää ollakseen riittävän kypsä kiinnittymisprosessiin. Mutta ehkä voi olla päivän heitto suuntaan tai toiseen.

Hyvin on saanu asia suht hyvin pidettyä poissa mielestä ku on ollu jotain tekemistä. Ei olis enää montaa päivää maanantaina olis labraa meno ja keskiviikkona sais tietää tuloksen. En tiedä uskaltaako sitä ite nyt testailla vai odottaako keskiviikkoon et saa tietää. Miten te ootte ite testaillu?
Kattika nopeesti menee teilläkin aika ja sit huomaatki että voi testailla :) toivottavasti nyt kaikilla pysyy mukana ❤️

Kattika, mulle ei silloin auennut se linkki ja sit myöhemmin unohdin kokeilla uudestaan. :) menispä tää aika nyt nopeasti! :)
Tänään jo hetkeksi unohdin, että mullahan on massussa pikkuinen... :D hyvin pieneksi hetkeksi :D

Epätoivo, siellä alkaa olla jo testausaika niin lähellä <3

Katjusha, miten näissä ivf/icsi siirto tilanteissa lasketaan dpo:t? Kun ei virallista ovista ole ollut.

En muista olenko onnitellut Danskua, eli onnea valtavasti! Raskausaika se vasta piinaava onkin, jos on nämä hoidotkin :)

Pisama, mä laittelin edellisessä PASissa Lutinuksia tunturivaelluksella millon missäkin. Ulkohuussi olis ollu luksusta :) Tsemppiä!

Miuku, kovasti on parisuhdetta lapsettomuus muuttanut. Vaikka esikoinen sitten saatiinkin, niin kyllä se "pakkoseksi" ja väkisin yrittäminen teki tehtävänsä. Välillä löytyi ilo hommaan takaisin hetkeksi, mutta tämä toisen yrittäminen on taas pahentanut tilannetta. Tällä hetkellä elämä on monesta syystä aivan älyttömän kiireistä, kahdenkeskistä aikaa ei ole koskaan ja jos joskus on hetki niin puhutaan pääasiassa esikoisesta. Jotain täytyis tehdä, mutta aikaa ei tunnu olevan. Sitten kaikki stressi ja kiire purkautuu niin herkästi riitelynä ja kiukutteluna pikkuasioista. Mietin myös välillä onko tässä mitään järkeä kun meillä jo yksi ihana lapsi on, mutta kun häntä ajattelen niin en voi muuta kuin jatkaa. Hän niin olisi pikkusisaren ansainnut.

Junttura, hienoja uutisia! Onnea PASiin!

Murkulle ja alkiolle pidetään peukkuja! Jännää! Tsemppiä piinailuun.

Pahoittelut kanssapiinailijoille negoista, Sagilla oli ainakin menkatkin alkanu. Tiedän niin tunteen...

Täällä eilen ja tänään sai aamulla todella keräillä ittensä pukuhuoneella, että selvisi töihin vollottamatta. Nyt siis pp11 ja kolme negaa testattuna. Jotain pienen pientä toivonkipinää nähtävästi vielä ylläpidän, kun en vielä Lutinuksia lopettanu. Järjellä en kyllä enää tähän kiertoon jaksa uskoa, kun siinä heti kesken menneessä tuoresiirrossakin tuli plussa jo pp10. On tämä vaan turhan vaikeeta...

Kaakao toivon niin että vielä plussaksi muuttuisi!

Sain ohjeen että lauantaina pitäis alottaa lutinukset. Annostus 1kpl aamulla ja illalla kuulosti mun korvaan aika pieneltä näin lääkkeelliseen kiertoon?

Kaakao voimia sinne! <3 Voi kumpa se nega vielä plussaksi muuttuisi...

On tää vaan niin väärin. Kaikkemme annetaan ja tehdään ja silti ei sitä toivottua tulosta välttämättä saada... ihan on tyhmää! :(

Hei auttakaas tyhmää taas. Jos maanantaina kerättiin munasolut ja hedelmöitettiin, niin eikös ne silloin torstaina siirrettäessä ole sitten 4 päiväisiä? Vai minkä ikäinen? Kattelin vaan tota larissan lisäämää seuranta taulukkoa... :)

Kaakao, miksi sielläkin negaa vain :'(

Murkku, jos solut on kerätty maanantaina niin ne on tiistaina yhden päivän ikäisiä, torstaina siirrettäessä kolmen päivän ikäisiä. Muoks, Kaneli ehtikin jo vastata :) Ja jos dpo:t haluat laskea niin dpo on sama kuin alkion ikä eli siirtopäivä on dpo 3, tänään sulla siis dpo 4 ;) Yleensä alkiot siirretään joko 3- tai 5-päiväisinä, en tiedä miksi.

Junttura, sulla on siis 200 mg luget? Kuulostaa kyllä vähän pieneltä toi määrä lääkkeelliseen pas:iin... Mun polilla määrättiin 200 mg kolmesti päivässä vaikka oli luomu kierto (toisaalta mulla on tuhruttelu-taustaa).

Muurahainen, mä laskin punktiopäivän ovulaatiopäiväksi ja seuraavasta päivästä lähtee dpo:t. Pakastetun alkion siirrossa laskeminen ei tunnu niin helpolta, jos PAS tehdään suhteessa punktioon eri päivänä, kuin tuoresiirto. Mulla on pakastimessa käynyt 3 päivän ikäiset alkiot joka kerta. Tässä tuoresiirrossa, josta nyt olen raskaana, punktio tehtiin torstaina ja siirto tiistaina, eli 5. päivänä jälkeen luovuttajan "oviksen". Seuraavana päivänä alkoi kipristelemään. Keskiviikkona kaksoset pääsivät labrasta putkeen eli niillä meni päivän pidempään kehittyä blastokysteiksi.

Takaisin