IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@Pikkupandanen olen tosi pahoillani huonoista uutisista. Ei tuollaiseen voi koskaan valmistautua etukäteen.

@MiuMarja minulla oli nyt perjantaina punktio ja hyperstimulaatioriski oli suuri, varsinkin kun olen jo sellaisen kerran saanut lievänä.
En olisi ollut vielä sunnuntaina työkykyinen, minulla oli jonkun verran kipujakin mutta pääasiassa turvotus ja väsymys oli vielä aika kova. Minulla on nyt maanantaina muuten ihan kohtuullinen olo, mutta tuntuu että pää on täynnä sahajauhoa ja hormonit ovat edelleen jotenkin pahasti vinksallaan, väsyttääkin. Edelleen siis turvotusta riittää, mutta nyt alkaa selkeästi jo elämä helpottamaan ja palleahengitys tuntuu taas suht normaalilta. Lauantai-iltana olin jo vähän voinnistani huolissani, mutta onneksi sunnuntaina paino kääntyi laskusuuntaan ja samaten oireet.

Kiva tehdä töitä niin kuluvat nämä tulostenodottelun piinapäivät nopeampaa.

@Pikkupandanen Superkurja tilanne, paljon voimia sinne. ♥️

@Sinertävää Ainakin meille on ilmoitettu samana päivänä vaan kerätyt solut ja sitten vasta muutaman päivän päästä, että miten monta hedelmöittyi. Kypsät ja raa'at on selvinneet sitten jälkikäteen kun on juteltu lääkärin kanssa. En tiedä olisko näistä edes muuten puhuttu mutta harmittelin viimeksi lääkärille sitä, että alkioita tuli vähän ja hän sitten sanoi, että itse asiassa siihen nähden, että kypsiä oli vaan se neljä kaksi alkiota oli aika hyvä saalis.

Täällä alkaa olla vähän turhan turpea olo ja pienikin kävely alkaa nopeasti sattua vatsaan. Aiemmin on ollut tämmöistä vasta punktion jälkeen ja nyt pitäisi vielä pari päivää sitä odotella. 😬

@Pikkupandanen hirveästi tsemppiä!💗 onneksi otitte pienen aikalisän ja saatte pari päivää vain käsitellä asiaa.

@Sinertävää hieman naurahdin tälle, että suhteellisen hyvin meni, paitsi että kaikki oli perseestä😂🫣 toivotaan että noista moni olisi kypsiä ja lähtisi kasvamaan!🤞🏻🤞🏻

@Cirice ei kuulosta kivalle😬 toivotaan, että olo ei pahemmaksi menis!

Täällä kanssa turvotusta löytyy ja kyljeltään makoillessa tuntuu ikävää painetta jo, eli jotain siellä kasvaa. Huomaan kanssa, että pitäis vähän hidastaa tahtia, kun kipuja paikotellen alkaa olla, mutta kun pää sanoo, että pieni kipu ei haittaa, anna mennä vaan!🫣 huomenna ultraan!🤩

@Enkelinsiipi Hyvä, että alkoi olo helpottamaan. Tsemppiä piinaan. ❤️🌈

@Sinertävää Rankin fyysinen vaihe takana, sitten henkinen vaihe.. Tsemppiä sinnekin! ❤️🌈

@Cirice Tsemppiä viimeisiin päiviin ja toivottavasti punktio menee hyvin! 🙏

@Heipsy Jännää, tuu kertomaan kuulumisia. ☺️

ON: Tänään oli kp7 ultra ei-hoitavalla taholla. Vasemmalla oli hyvin folleja, 7 kpl 7-12 mm haarukalla + 1 kpl 5 mm. Oikealla vähemmän, mutta onneksi ihan hyvän kokoisia, 4 kpl 7-10 mm. Lääkkeet jatkuu suunnitelman mukaisesti ja perjantaina ultra Ovumiassa. Tän päivän gyne arvioi, että maanantaina olisi punktiopäivä ja puhelimessa Ovumialle sain saman käsityksen, että todennäköisesti maanantaina olisi sitten punktio. 🙏 Olin kerrankin arvannut nappiin lomapäivät, jos noin menee, pe+ma. Tiistain voisin etäillä, niin teen töitä sen mitä pystyn, palavereihin voi ainakin osallistua vaikka makuultaankin. 😅 Pienoinen pettymys oli tuo oikean puolen määrä AFC:hen verrattuna, mutta toisaalta tällä iällä pitää olla onnellinen jokaisesta mahdollisuudesta. 🙏

Jännät päivät eessä! Saatteko millon tietää siitä?
Tänään pitäisi tulla tieto hedelmöittyneistä. Sitten alkaa toisenlainen pudotuspeli, kun osa kehittyy ja osa ei. Sittenkin voi tulla puhelu että "vituix män" sitten tuoresiirtopäivänä. 😨

Punktio-oirepäivytystä: illalla oli kevyen kuukautiskivun tapaista kroonista kipua, mutta pärjäsin ilman särkylääkettä. Vuoto loppui illalla (sellaista veristä limaa). Nyt aamulla ei tunnu enää kipuja ja on oikein hyvä olo. Rinnat lähinnä ovat kipeät massiivisen estrogeenimäärän vuoksi. Turvotus on vähäistä (aamupaino 200g enemmän kuin eilen).

Edit: tasan 7:48 tuli tieto, että 14:sta 11 kypsiä (menee juuri siihen tilastoon että 80% kypsiä) ja 10 hedelmöittyi normaalisti. Nyt toivotaan että kasvu jatkuu!

Muokattu viimeksi:
Meillä tuli raskaustestiin täällä plussa pp9, mutta hyvin haalea. Eilen oli verikoe, koska sunnuntaina oli testipäivä ja silloinkin testin mukaan raskaana. Verikoetulos 6.2, eli biokemiallinen luultavasti. Tuntuu, että taas tiputtiin korkealta ja kovaa. Loppuviikosta vielä verikoe uudelleen ja kuukautisten pitäisi hoitajan mukaan alkaa lähipäivinä.. Pakastealkion siirto menee sitten jonnekkin toukokuulle, kun alkavasta kierrosta ei voi siirtää hoitajan mukaan.

Turhautuminen ja suru on kyllä läsnä, kerkesimme jo niin asennoitua positiiviseen testiin🥹

Takaisin