IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Heipsan taas 👋

Tälleen varovasti toivoen, vaikuttaa siltä että meidän ensimmäinen ICSI ja tuoresiirto onnistui 🙀 Oon testannut hitaasti vahvistuvia plussia jo viisi päivää ja tänä aamuna viiva oli jo selkeästi tummunut eilisestä. Huomenna on vasta virallinen testipäivä. Käyn aamusta verikokeessa jossa sitten näkee että missä mennään.

Kaipa tää näinkin voi mennä, mutta ihan epäuskoinen fiilis vielä.. Tuun huomenna päivittämään mitä verikoe kertoo!

Tää on todella omituista näin kahdeksan lapsettomuusvuoden jälkeen, olin henkisesti varautunut siihen että menee pitkään raskautua jos ollenkaan kun tosiaan yhtään plussaa ei meille luonnollisesti näiden vuosien aikana ole tullut.

Heipsan, mäkin uskaltaudun kirjoittamaan😅 edessä ois kanssa pas, meillä ensimmäinen pas vauva 10/24 syntynyt ja toista haaveissa. Mulla oli ekan synnytyksen jälkeen kierukka, hirvee virhe ja vuodot oli ihan jatkuvia ja kamalia. Kierukka poistettiin 10/25 ja siitä aateltiin että toinen saa tulla jos tulee. Noh kroppa alko tosissaan yrittämään, takana kemiallinen raskaus, keskenmeno rv 5+6 ja 4+5 eli joka kierrosta kroppa yrittänyt raskautua. Ennen esikoista siis yks kemiallinen ja yritettiin 1.5 vuotta ennen kun mentiin sit hoitoihin. Mitään vikaa ei kummassakaan. Soittelin Taysiin näistä keskenmenoista ja pääsin nyt tällä viikolla ultraan, jossa kaikki näytti miltä pitikin. Oon aina ennen saanut ovulaation kiinni, nyt ei kahteen kiertoon mitään havaintoa koska ollut, eikä cb digikään oo näyttänyt, liekö keskenmenot sekoittaneet kroppaa. Meillä pakkasessa 5 ja 6 päiväset blastot. Jos ei ovulaatiota näy huomennakaan niin pistän irrotuspiikkiä ja sit sais kaveria matkaan ens viikon lopulla😱 jännittävää alkaa taas tähän ruljanssiin. Ja ikää mulla siis 34, mies 36. Tsemppiä kaikille, ei oo helppo tie, tiedän sen🩷

Noniin sain tehtyä tunnuksen!

Biologi soitti tänään puoli kuudelta illalla, oli pitkä päivä odotella 😂

Hällä oli sekä hyviä että huonoja uutisia:
Blastoiksi asti oli 20 hedelmöittyneestä kehittynyt 17kpl!!! Näistä nyt sit näytteet lähtee Lontooseen seulottavaksi. Huonona uutisena se että seulonnoissa on tällä hetkellä viivettä eli sen sijaan että voisi olla mahdollista että ilmoittavat ennen tuota 5vko tuloksista, se saattaa lykkääntyä viikolla! Eli kuusi piinaviikkoa edessä päin ennen ku PAS voi alkaa suunnitella... Toisaalta kun kierto on nyt mitä sattuu punktion jälkeen niin voi olla että tuo lisäviikko ei vaikuttas aikatauluihin. Toivotaan näin.

Hoitaja soitteli tänään ja kyseli vointia. Sain samalla tietää, että niistä yhdeksästä solusta vain kuusi oli kypsiä kaikesta yrityksestä huolimatta. Näistä sitten vain kolme oli hedelmöittynyt. Voin maanantaina soitella klinikalle mutta en usko, että tästä ikävä kyllä enää tulee mitään.

Olen ihan äärettömän surullinen siitä, että jäädään nyt sitten lopulta lapsettomiksi. Meillä on ihan hyvä elämä keskenämme mutta surettaa se silti. Ja tiedän toki, ettei peliä ole ihan vielä menetetty mutta jotenkin minulla on sellainen tunne mahassa, että turha pitää yllä enää toivoa kaikkien pettymysten jälkeen.

@Cirice
Olen niin pahoillani ❤️ Minulle on tullut vastaan kolme vasentahtoisesti lapsettomaksi jäänyttä (kaksi ollut hoidoissa). Kaikista se tuli yllätyksenä, kun ei tosiaan päällepäin arvannut. Kipu ei näytä poistuvan koskaan (yksi kertoi että kohtukuollut olisi keväällä päässyt peruskoulusta), mutta siitä selviää hengissä ja hyvä elämä on mahdollista ❤️

Lapsettomuus on siinä mielessä paska harrastus (musta tuntuu että tää on mun pakollinen harrastus), että aina joku tuntee jonkun joka yritti nollalla siittiöllä kymmenen vuotta ja tuli raskaaksi.

Sinun mahatunteista en osaa sanoa, ainakin minun maha tuntuu olevan ylidramaattinen. En edes myönnä kuinka monesti olen mahassani tuntenut ettei tästä tule mitään, miehen maha vaikuttaa lähettävän vain "positiivisia viboja". Olen alkanut turvautumaan todennäköisyyksiin kun mahaan ei voi luottaa.

@Cirice Halaus sinne! ❤️ Vielä on toivoa, mutta varmasti alkaa jo mieli tehdä varautumista negatiiviseen lopputulokseen. Toivon todella, että hedelmöittyneet munasolut jatkavat kehittymistään ja pääsette vielä siirtoon. 🙏 Vain yksikin voi riittää. Pitkä viikonloppu varmasti edessä, voimia.

Täällä niin monella jännittäviä tilanteita, tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! 💓

Mä matkaan tänään Ovumialle kuulemaan, mikä on tilanne ultrassa ja onko maanantaina punktio. Toivon, että on. 🙏 Oloissa en ole huomioitu oikein mitään muuta erikoista, kuin pieni paine alkaa olla alavatsalla ja ulkohousut kiristi eilen. Muuten oon pitänyt löysempiä housuja. Ja eggisvuotoa on ollut monta päivää.

Muokattu viimeksi:
Sulla on täysi oikeus olla väsynyt. Itse yritän keskittyä siihen mitä nyt on käsillä enkä mieti liikaa tulevaa
Näinhän sitä pitäisi ajatella, itse huomaan olevani paljon vähemmän iloinen tai feikki iloinen töissä, kotona ehkä vitsaillanan asioista mutta voin itkeä myös jos tämä fiilis on.
Hoitaja soitteli tänään ja kyseli vointia. Sain samalla tietää, että niistä yhdeksästä solusta vain kuusi oli kypsiä kaikesta yrityksestä huolimatta. Näistä sitten vain kolme oli hedelmöittynyt. Voin maanantaina soitella klinikalle mutta en usko, että tästä ikävä kyllä enää tulee mitään.

Olen ihan äärettömän surullinen siitä, että jäädään nyt sitten lopulta lapsettomiksi. Meillä on ihan hyvä elämä keskenämme mutta surettaa se silti. Ja tiedän toki, ettei peliä ole ihan vielä menetetty mutta jotenkin minulla on sellainen tunne mahassa, että turha pitää yllä enää toivoa kaikkien pettymysten jälkeen.
Mulla tuli tämä fiilis useasti viimeisten 6 kkn aikana. Mutta olen sanonut että kunnes lääkäri antaa periksi niin mä en anna periksi. Onko tehty toimenpiteitä tämän matkan aikana jotka auttaisivat saamaan munasolujen laatua paremmaksi?
@Cirice
Olen niin pahoillani ❤️ Minulle on tullut vastaan kolme vasentahtoisesti lapsettomaksi jäänyttä (kaksi ollut hoidoissa). Kaikista se tuli yllätyksenä, kun ei tosiaan päällepäin arvannut. Kipu ei näytä poistuvan koskaan (yksi kertoi että kohtukuollut olisi keväällä päässyt peruskoulusta), mutta siitä selviää hengissä ja hyvä elämä on mahdollista ❤️

Lapsettomuus on siinä mielessä paska harrastus (musta tuntuu että tää on mun pakollinen harrastus), että aina joku tuntee jonkun joka yritti nollalla siittiöllä kymmenen vuotta ja tuli raskaaksi.

Sinun mahatunteista en osaa sanoa, ainakin minun maha tuntuu olevan ylidramaattinen. En edes myönnä kuinka monesti olen mahassani tuntenut ettei tästä tule mitään, miehen maha vaikuttaa lähettävän vain "positiivisia viboja". Olen alkanut turvautumaan todennäköisyyksiin kun mahaan ei voi luottaa.
On hyvä että miehet ovat positiivisia, munkin aina näkee mun tumman pilven läpi/yli että siellä se aurinko ☀️ paistaa. Että pitää tästä päästä läpi vain. Juttelin kaverin kanssa siitä kun viime kesänä oli ulkomailla ja siellä tuli kokeiltua sähkötupakkaa niin sekin on voinut vaikuttaa vielä noissa syksyn soluissa. Eli nyt seuraavassa kierrossa ei ole se rasite, ei ole alkoholia nautittu ja kaikenlaisia lisäaineita syöty yli 3kk jo niin mahdollisuudet voivat olla nyt paremmat!
Mä matkaan tänään Ovumialle kuulemaan, mikä on tilanne ultrassa ja onko maanantaina punktio. Toivon, että on. 🙏 Oloissa en ole huomioitu oikein mitään muuta erikoista, kuin pieni paine alkaa olla alavatsalla ja ulkohousut kiristi eilen. Muuten oon pitänyt löysempiä housuja. Ja eggisvuotoa on ollut monta päivää.

Toinen stim kierros tuntui hyvin samalta kuin sulle, vähän turvonnut/painetta ja oli suuri huoli siitä että onko siellä jotain edes? Silloin ei ollut menopuria vaan Pergoveris ja jarru tuli vasta ekan ultran jälkeen kun hän oli nähnyt että oli tullut tarpeeksi follikkeleita mukaan. Luin että jos liian ajoissa ottaa jarrua niin pienemmät ei ehdi mukaan, jos liian myöhään niin isoimmat ehtii liian isoiksi ja punktio tulee liian ajoissa taas. Todella tarkkaa hommaa! 😁

Voimia sinne! Tämä on siitäkin syystä kurja polku, että jatkuvasti tulee pettymyksiä ja koko ajan mieli harhailee tulevissa vaiheissa ja niissä mahdollisesti piilevissä vaaran paikoissa.

Rohkaisuna, että joskus voi olla yksi hedelmöittynyt munasolu, josta tulee huippulaatuinen viidennen päivän alkio. Ja se yksi voi riittää. Meillä kolmessa ensimmäisessä hoidossa nolla hedelmöittynyttä ja neljännessä yksi hedelmöittynyt. Hän ei valitettavasti kiinnittynyt, mutta tuntui melkoiselta ihmeeltä.

Minä huomaan olevani todella ristiriitaisissa tunnelmissa koko ajan. Odotan ja pelkään pettymyksiä, mutta sitten kuitenkin toivon ja odotan ihmettä. Olen miettinyt paljon kuinka pitkään kannattaa yrittää. Meillä neljännen hoidon piti olla viimeinen, mutta kun saatiin yksi siirtokelpoinen alkio, niin ajateltiin, että kokeillaan vielä kerran. Pelkään vain, että jos nyt nollatulos tai laiha tulos, niin osaanko antaa olla vai ajattelenko, että vielä kerran.

Kysymys lääkekatosta, kun netissä lukee, että apteekki seuraa katon täyttymistä reaaliajassa ja korvauksen saa heti. Jos ostan kerralla kaikki lääkkeet, niin osaako systeemi yhdellä ostokerralla laskea milloin katto tulee täyteen ja huomioida sen loppusummassa? Viime vuonna hain lääkkeitä pikkuhiljaa ja lääkekatto tuli täyteen yksittäistä lääkettä hakiessani.

Muokattu viimeksi:
Kysymys lääkekatosta, kun netissä lukee, että apteekki seuraa katon täyttymistä reaaliajassa ja korvauksen saa heti. Jos ostan kerralla kaikki lääkkeet, niin osaako systeemi yhdellä ostokerralla laskea milloin katto tulee täyteen ja huomioida sen loppusummassa? Viime vuonna hain lääkkeitä pikkuhiljaa ja lääkekatto tuli täyteen yksittäistä lääkettä hakiessani.
Kyllä siinä kuitissa lukee se lääkatto niin luulisi että apteekissa osaavat tän huomioida sit samantien. Täällä ei ovista, veikkaisin et huomenna ois ollut positiivinen. Mulla ei enää cb digi vilku ollenkaan vaan tulee suoraan hymynaama jos tulee. Tänään pistän Ovitrellen ja PAS sitten 27.3. EDIT: nyt päiväpissasta tulikin selkeä positiivinen cleabluella😅 vissiin nopeella piikillä nyt ovulaatio. Taas soittoa Taysiin et jääkö nyt pistos väliin..

Muokattu viimeksi:
Osaa juu! Mulla esim tuli nyt katto täyteen niin, että maksoin yhdestä lääkkeestä vain puolet ja sitten siitä loppuosasta vain sen 2,5e. Sekava selitys, toivottavasti ymmärsit 😅 Ei tartte ite siis tehdä mitään tai maksella ylimääräistä

@StellaMom Yritin joulukuussa kun suunniteltiin tätä kierrosta kysellä lääkäriltä onko mitään mitä voisi tehdä. Ainoa vastaus oli, että syö Omega-3:sta. Olen omatoimisesti syönyt myös ubikinonia, joskin aika pientä annosta (180mg). Laitoin puolison myös samalle kuurille. Ja nyt tosiaan tehtiin tuplatriggeriä, jotta oltaisiin saatu enemmän kypsiä mutta kyllä se silti jäi alle sen oletetun 80% (6/9). Toki paljon parempi kuin syksyllä ollut 4/14.

Toki sitä nyt itse miettii tässä vaiheessa, että olisi pitänyt jättää kaikki kahvit ja sokerit jne pois ja että on itse tämän kämmännyt. Mutta jos se olisi näistä kiinni niin olisin kyllä toivonut, että lääkäri olisi aiheesta puhunut.

@StellaMom On se kyllä tarkkaa! Mulla tuli jarru 5. päivänä mukaan. Tänään ultrassa ainakin näytti hyvältä.. Kerron alla lisää. ☺️ Toivottavasti sulla on kaikki hyvät elämäntapamuutokset ja lisäravinteet auttaneet seuraavaan kiertoon! 🙏🌈

@Kirppuliini Voi, nuo ajatukset ovat varmasti yleisiä. Ja ehkä toisaalta vannomatta paras ennen hoidon loppua, että montako kertaa on maksimi. Kaikki vaikuttaa, miten hoito menee, mikä on lopputulos ja olisiko vielä jotain mitä voisi tehdä paremmin seuraavalla kerralla. Elämän isoimpia ja tärkeimpiä päätöksiä. Jos lopputulos on lapsi, ei varmaan mikään sijoitettu summa harmita, mutta sitten se toinen puoli, että paljonko on valmis maksamaan ja muutenkin tietyllä tavalla kärvistelemään, jos ei tuotakaan toivottua tulosta. Tähän kiertoon nyt kuitenkin kaikki positiiviset ajatukset! 💖🌈

@Cirice En usko, että se kahvista ja sokerista on ollut kiinni.. Ubikinolia kannattaa ehkä kokeilla, vaikka lääkärit ei niistä sano olevan hyötyä. Olen kuullut kuitenkin positiivisia kokemuksia. Itsekin käytin ennen ubikinonia ja joulukuun alusta ubikinolia.. Sit kun Ovumian lääkäri sanoi, että ei niistä ole hyötyä, luovutin oman osuuteni miehelle, jolla oli siittiöissä petrattavaa.. Mutta nyt tulee kyllä olo, että pitäisiköhän varuiksi aloittaa uudelleen! Kun ei tiedä, kuinka tässä hoitokierrossa käy.

Tänään ultrassa tosiaan oli hyvä tilanne, maanantaina nähdyt oli kasvaneet jo lähes kypsiksi, mutta oli tullut uusiakin mukaan! Mulla kun on vähän pidemmänpuoleinen kierto, niin lääkäri päätti että kypsytellään kaksi päivää vielä lisää, odotellaan hieman pienempiä, ja punktiopäivä on ensi viikon ke, kp16. Tottahan toki se sattui töiden kannalta huonoksi päiväksi, pitää miettiä, että joudunko nyt kuitenkin kertomaan pomolle, miksi en voi osallistua yhteen palaveriin. 🙈 Onneksi hän on siinä mukana, niin hommat hoituu, mutta harmittaa vähän itseäkin, että en voi olla paikalla. Tai ehkä pystyn toimenpiteen jälkeen mennä teamsiin kuulolle. 😅 Tällainen mä oon, en osaa ajatella vain että ilmoitan olevani pois ja sillä siisti. 😬

Ubikinonista ja ubikinolista on jonkin verran tutkimusta, mutta niissä käytetty isoja määriä. Ubikinonin eli Q10 määrä laskee iän myötä, joten sikäli kuulostaa loogiselta, että sen lisäys voisi vaikuttaa suotuisasti. Lisäravinteita pitäisi ymmärtääkseni käyttää ainakin kolmen kuukauden ajan.

Julkisella ei sanottu mitään ubikinonista, mutta yksityisellä lääkäri suositteli 400 mg naiselle ja 200 mg miehelle. Kyllä noihin satoja euroja menee, mutta lopulta pieni summa tässä kokonaisuudessa.

@StellaMom Yritin joulukuussa kun suunniteltiin tätä kierrosta kysellä lääkäriltä onko mitään mitä voisi tehdä. Ainoa vastaus oli, että syö Omega-3:sta. Olen omatoimisesti syönyt myös ubikinonia, joskin aika pientä annosta (180mg). Laitoin puolison myös samalle kuurille. Ja nyt tosiaan tehtiin tuplatriggeriä, jotta oltaisiin saatu enemmän kypsiä mutta kyllä se silti jäi alle sen oletetun 80% (6/9). Toki paljon parempi kuin syksyllä ollut 4/14.

Toki sitä nyt itse miettii tässä vaiheessa, että olisi pitänyt jättää kaikki kahvit ja sokerit jne pois ja että on itse tämän kämmännyt. Mutta jos se olisi näistä kiinni niin olisin kyllä toivonut, että lääkäri olisi aiheesta puhunut.
Omega-3 ei saa punktion aikana käyttää joten en viittinyt aloittaa sitä, sen sijaan syön kalaa riittävästi viikon aikana (2-3 kertaa) ja pähkinöitä. Mä aloitin aika pienellä annoksella Q10, oisko 150mg ja syönyt marraskuusta lähtien sitä säännöllisesti. Jossain ohjeessa luki että sitä voi lopettaa jos/kun raskaus alkaa. Eli pari päivää olin ilman mutta jatkoin heti kun todettiin biokemiallinen. Miehelle aloitin d+cvitamiinia ja q10. Hänellä ihan hyvät siittiöt mutta halutaan kuitenkin auttaa siinäkin mahdollisimman paljon, ettei munasolu rasitu liikaa kun se "korjaa" virheet siittiöistä jos on. Mulla on nyt mama, q10, dvit ja d-mannoosi käytössä. Kaikki muu tulee nyt näistä elämäntapamuutoksista. Huomenna pitää tosiaan juhlia omaa isää, joten siellä ehkä nyt skumppalasin sitten pitää ottaa, mutta yksi annos ei haittaa, näin lääkärikin sanoi viimeksi joulun alla, että ota vaan!

Ruokavaliosta sen verran, itse syön gluteenitonta koska olen allerginen vehnälle. Tämähän on mitä jotkut lääkärit suosittelevat jopa, koska vehnä ja esim maitotuotteet ovat eniten tulehdusta aiheuttavaa ruuassa. Itse en ole maidon suurkuluttaja, kahvissa tai jugurttia syön joskus mutta olen jopa kaurajugurttia syönyt enemmän nykyään. Leivissä 100% kauraa menee hyvin. Sokeria en muutenkaan syö paitsi hedelmäsokeria, olen ostanut karppisokeria (ei imeytyviä hiilareita) jonka kanssa teen/tein kakut yms. jouluna. Kahvin vaihdoin kofeiinittomaan, kaikki pastat ovat täysjyvää ja riisit myös. Tämän kaiken tein jo aikaisemmin kun oli insuliiniresistenssin kanssa ongelmia ja piti katsoa GI arvoja mutta katsotaan onko vaikutusta nyt seuraavassa kierrossa.

@Cirice olen pahoillani. Toivotaan nyt vielä kuitenkin, että alkiot kehittyisivät.

@Teekoo olipa mahtava saalis siellä. Tylsää, että tulee viivästyksiä. Meille niistä ei puhuttu mitään, mutta johtuu ehkä siitä, että mulla on eri labra kun ei lähdetty meidän 2019 perustettuja tietoja siirtämään.

Meillä ylittyivät villitkin haaveet. Hedelmöittyneitä munasoluja oli siis 9, ja saatiin 8 blastokystiä pakkaseen ja testattavaksi. Meillä on ennenkin ollut tässä kohtaa tosi hienot onnistumiset, ja suurin kato on ollut kypsien vs. raakojen munisten kohdalla. Kaksi blastoa oli ehkä vähän rupuisempia, mutta ei liian. Olen siinä käsityksessä, että meille tulee soitto 23.4. Eli nyt hetken aikaa voi nautiskella elämästä.

Verikokeesta selvitty! 🙌

Meillä hCG on nyt 4+0 57 U/l ja ilmeisesti 50-100 on tässä vaiheessa viitearvojen sisällä. Kun yritin etsiä tietoa onko tuo arvo nyt oikeasti ok, vastaan tuli ihan liikaa negatiivista keskustelua vaikka tuon kai pitäisi silti olla ok.

Pieni pelko iski persiiseen onko kaikki lopulta ok vaikka tiedän että on paljon henkilökohtaista vaihtelua. Kysyin kätilöltä pitäisikö tätä seurata kun googlen mukaan pitäisi ottaa seuranta verikoe parin päivän päästä, mutta hän vain totesi että ei tarvii. Sanoi että katsovat kaikki arvot yli 50 alkaneeksi raskaudeksi ja varasi mulle varhaisultran 14.4.

Toivon tosiaan että ei ole mitään ongelmaa eikä niin että seurantaa ei tehdä vain koska ollaan julkisella ja ylimääräisiä kuluja vältetään.. Oisin kyllä halunnut löytää enemmän positiivisia kokemuksia asiasta jos tämä on kerta normaalia, mutta voi olla että otanta vääristää kun tosiaan jos asiat meneekin hyvin niin niistä harvemmin kirjoitellaan nettiin. Ja harva edes käy verikokeessa 4+0!

Toivotaan siis että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka! Mulla on hyvä tunne siitä että kaikki menee hyvin, mutta järjellä en osaa selittää että miksi, niin aina välillä tulee pieniä epäröintejä juuri muiden kokemusten takia vaikka oma fiilis pohjimmiltaan on hyvä. 😅

Osaisinpa vaan luottaa omaan intuitioon vahvemmin!🙏

Muokattu viimeksi:
Omega-3 ei saa punktion aikana käyttää joten en viittinyt aloittaa sitä, sen sijaan syön kalaa riittävästi viikon aikana (2-3 kertaa) ja pähkinöitä. Mä aloitin aika pienellä annoksella Q10, oisko 150mg ja syönyt marraskuusta lähtien sitä säännöllisesti. Jossain ohjeessa luki että sitä voi lopettaa jos/kun raskaus alkaa. Eli pari päivää olin ilman mutta jatkoin heti kun todettiin biokemiallinen. Miehelle aloitin d+cvitamiinia ja q10. Hänellä ihan hyvät siittiöt mutta halutaan kuitenkin auttaa siinäkin mahdollisimman paljon, ettei munasolu rasitu liikaa kun se "korjaa" virheet siittiöistä jos on. Mulla on nyt mama, q10, dvit ja d-mannoosi käytössä. Kaikki muu tulee nyt näistä elämäntapamuutoksista. Huomenna pitää tosiaan juhlia omaa isää, joten siellä ehkä nyt skumppalasin sitten pitää ottaa, mutta yksi annos ei haittaa, näin lääkärikin sanoi viimeksi joulun alla, että ota vaan!

Ruokavaliosta sen verran, itse syön gluteenitonta koska olen allerginen vehnälle. Tämähän on mitä jotkut lääkärit suosittelevat jopa, koska vehnä ja esim maitotuotteet ovat eniten tulehdusta aiheuttavaa ruuassa. Itse en ole maidon suurkuluttaja, kahvissa tai jugurttia syön joskus mutta olen jopa kaurajugurttia syönyt enemmän nykyään. Leivissä 100% kauraa menee hyvin. Sokeria en muutenkaan syö paitsi hedelmäsokeria, olen ostanut karppisokeria (ei imeytyviä hiilareita) jonka kanssa teen/tein kakut yms. jouluna. Kahvin vaihdoin kofeiinittomaan, kaikki pastat ovat täysjyvää ja riisit myös. Tämän kaiken tein jo aikaisemmin kun oli insuliiniresistenssin kanssa ongelmia ja piti katsoa GI arvoja mutta katsotaan onko vaikutusta nyt seuraavassa kierrossa.
Onko sulle siis lääkäri ohjeistanut, ettei omega 3 saa käyttää punkition aikaan? Kauanko ennen punktiota se olisi hyvä lopettaa. Mulle lääkäri ei ole sanonut mitään, mutta toisaalta en ole sanonut sitä syövänikään..

@Enkelinsiipi Vau, upea hedelmöittymisprosentti! 😍 Nyt vaan pidetään paljon peukkuja alkiodisgnostiikan suhteen! 🙏 Odotus tuntuu varmasti pitkältä. Kohta se on edessä täälläkin.

@Tiukuna Ei ole kokemusta, mutta jostainhan ne viiterajat tulee, eli uskotaan niihin, kunnes toisin todistetaan. 🌈🤗

Onko sulle siis lääkäri ohjeistanut, ettei omega 3 saa käyttää punkition aikaan? Kauanko ennen punktiota se olisi hyvä lopettaa. Mulle lääkäri ei ole sanonut mitään, mutta toisaalta en ole sanonut sitä syövänikään..
Vastaan, kun aihe kolahti tänään itselle. Ensikäynnillä lääkäri sanoi, että pari viikkoa ennen punktiota pitäisi jättää Omega-3 pois. Aikaa kului välissä, enhän minä muistanut sitä enää, kun niin monta asiaa on muistettavana muuten! 😱 Automaatilla vaan vetänyt aamuisin tabut nassuun. Onneksi nyt sen tajusin, kun on aikaa vielä 5 päivää punktioon! Kiitos tämän foorumin, toisessa ketjussa luettelin omia lisäravinteitani ja BLING, lamppu syttyi. 🙈 Paniikissa soitin klinikalle junamatkalta kotiin, ajattelin jo että tälläkö tämän ryssin... Mutta ei onneksi muuttanut suunnitelmia. Nyt en enää ota. 🙏

Takaisin