Pistämisestä: Suosittelen edelleen että pistää pienellä käden heilautuksella kaikki nuo vähän paksummat neulat (gonapeptyl, fyremadel tms.) Menopur ja Pergoveriksella teen vähän samalla tavalla, koska jos osuu hermoon niin se sattuu kun hitaasti työntää. Suosittelen myös että itse pistät, viimeksi hoitaja pisti mulle gonapeptylin ja tuli kauhean kipeäksi ja mustelma,itse en ole kauheasti saanut näitä.
Omanapa: Vuoto alkoi 2,5 päivää lääkkeiden lopettamisesta, eli suht nopeasti. Vielä eilen tuli selkeästi punaista verta vaikka perjantaina alkoi emnkat, eli ehkä vuoto on päivän pari pidempi. Hyvä että näin nopeasti tuli, ja nyt jännittelen onko seuraava kierto normaalipituinen koska huhtikuussa pitäisi olla yksi viikko bonuspojan kuntoutuksessa eikä se viikko oikein onnistuisi punktiolla helposti. Mies sanoi että jotain pitää keksiä jos näin menee mutta se ei ole ideaalinen. Eli periaatteessa toivon että tämä kierto ois vaikka päivän lyhyempi. Mutta voihan se olla että lääkärillä on kokonaan eri ajatusjatkosta? 2,5 vkon päästä meillä suunnittelukäynti taas.
Menin myös perjantaina lääkäriin koska epäilin vahvasti vti:tä tämän kaiken lisäksi ja sieltähän se tuomio tuli. Sain IVF sallittua antibioottia ja pitää viikon verran nyt tätä sitten ottaa, eli pääsi eroon toisita pillereistä ja sitten pitää ottaa antibiootteja. (Välikierto on nyt paras hetki saada tämä tuomio niin saa sen kunnolla pois.) Sitten googlasin että miten voin vältellä tätä tulevaisuudessa vti ongelmia (koska siellä alhaalla sörkitään niin paljon että tämä ongelma on aika normaali jopa) ja löysin perinteisen
karpalotabletin mutta se sisältää myös d-mannoosia (joku sokerilaji?) joka ei kuulemma imeydy normaalisti ja poistuu virtsan kanssa ja jos siellä on bakteereja se sitoo niitä itseensä ja huuhtelee niitä ulos virtsan kanssa ennen kuin ne takertuu virtsatien seinille ja ärsyttää rakkoa. Karpalo toki pitää vielä se ympäristö tarpeeksi hapan ettei bakteerit tykkää siitä mutta olen yrittänyt kaikenlaisia keinoja ja joka vuosi tulee vti silti, niin tämä olisi mun pelastus (ehkä?).
Nyt mulla on kuitenkin pari viikkoa jolloin en välttämättä tarvitse tällaista ajatella kokoajan, koitetaan siis nauttia jostain muusta tässä välissä