IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Kiitos tsempeistä! Toivotaan että siltä hyperiltä vältytään, aika varma tuo ultraaja oli että ei tarvi stressata 🙏🏻
Meillä apteekit jakaa siitä gonapeptylin 7kpl paketista noita piikkejä että sai ostettua vain kaksi, eikö näin ole muuallakin?

Ja hyvä tarkennus tuosta määrästä, täällä jo yksi lapsi löytyy mutta hällä diagnosoidun harvinaisen perinnöllisen sairauden takia tässä polulla ollaan itse 🙏🏻
Meillä puolisolla on harvinainen sairaus, esikoinen on meillä taas terve.

Meillä Kuopiossa piti ostaa koko paketti Gonapeptyliä, ja apteekkari kyllä tarkisti onko mitään muita vaihtoehtoja. Ehkä joissain apteekeissa on tosiaan joustoa, mutta meillä ei ollut.

Hei kaikki 🤍

Ajattelin kirjoittaa tänne, koska pää on nyt aika pyörällä.

Meillä on takana lapsettomuusmatka miehen testosteronihoidon vuoksi (siittiöntuotanto käytännössä nolla). Onneksi olimme ennakoineet tilanteen ja pakastaneet siittiöitä. Inseminaatiot eivät tuottaneet tulosta, joten siirryttiin IVF/ICSI-hoitoon.

Ensimmäisessä hoidossa saatiin lopulta neljö blastokystiä – yksi tuoresiirtoon ja kolme pakkaseen. Tuoresiirto tehtiin 26.2.

Pp10 ja pp 11 Clearblue Ultra Early digi 10mlu → raskaana, viikkodigi nega.
Mutta tänään pp12 myös viikkodigi 25mlu 1–2
Eli raskaus on ainakin alkanut.

Mutta samaan aikaan on alkanut vuotoa. Se alkoi ruskeana tiputteluna ja tänään on tullut myös kirkkaampaa verta ja menkkamaisia kipuja. Kävin tänään hCG-verikokeessa ja odotan tulosta.

Yritän pysyä rauhallisena, koska tiedän että varhaisessa raskaudessa vuoto voi olla myös normaalia (esim. limakalvon vuoto tai hematooma), mutta pelottaa silti tosi tosi paljon.

Jos täällä on muita joilla on ollut alkuraskaudessa vuotoa ja raskaus silti jatkunut, kuulisin mielelläni kokemuksia 🤍

Nyt vain odotellaan verikoetulosta ja yritetään hengittää. Itkettää.

Muokattu viimeksi:
Oliko täällä joku joka on Pergovista tai vastaavaa käyttänyt? Miten ootte tehneet niissä, missä lääkettä jää esim. 150IU kynään, mutta annostus on 250IU. Käytättekö kynän loppuun ja otatte uudesta kynästä 100IU, vai otatteko täysiä annostuksia?
Minä olen käyttänyt kaikissa lääkkeissä kynät aina ihan loppuun saakka. On tarkoittanut joissain tapauksissa, että yhtenä iltana pitää pistää kahdesta eri kynästä. Tuolla olen kuitenkin säästynyt hankkimasta lisäkyniä. Esimerkiksi yhdessä hoidossa käytin kaikki kynät ihan loppuun ja vikaksi illaksi jäi 275, kun annos olisi pitänyt olla 300. Lääkäri sanoi, että voin käyttää kynän loppuun, eikä tarvitse hankkia uutta. Vaikka lääkekatto täynnä, niin olen tuolla tavalla yrittänyt vähentää lääkejätteen määrää ja apteekkireissuja.

Muokattu viimeksi:
Takaisin