IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@punktiopikkarit mä ootin että tänään saisit tehä testin ja voi vitsi, että mua harmittaa, että sun tulos tulikin jo aiemmin😭 oon tosi pahoillani. Oliks sulla cycloista millanen annostus? Just niinkun tuolla sanottiinkin, niin jos tulee läpi, pitäs sen olla isompi. Onneks pääsette heti pistelyihin ja jotain tapahtuu, mutta olis silti toivonut teille plussaa😞

kiitos kaikki kun ootte ihania, vastaan jotain järkevää tässä joskus, oon just tullu kotiin apteekin kautta, NYT se maksukatto on tavoitettu. Pakastelokeron lukko hajonnu nii se on pissiny kaikkiin eväisiin jotka on homehtunu nii siivoon ällöä jääkaappiani että saan lääkkeet sinne, ja sit tästä uuteen nousuun vissiinkin... en oo ikinä vuotanu niin paljon verta kun nyt, huh huh, joo-o

Pitkään lueskellut tätä palstaa, mutta ei ole ollut oikeen kirjoitettavaa kun odotellut omia hoitoja eli lähinnä seuraillut muiden matkaa.

Tiistaina hypättiin ekaan IVF:n ja ollut kyllä jännää tehdä näitä kaikkia asioita ihan ekaa kertaa (pistokset yms) ja pää pyörällä kun asiat etenee niin nopeasti 😅 Perjantain ultrassa löytyi 10 follikkelia. Määrä ei ole huima, mutta ikä ja alhainen AMH huomioiden osasinkin odottaa, että ei suurempia määriä näkyisi.

Hei tervetuloa mukaan @Tiana ! Tosi kiva kun täällä on muitakin ensikertalaisia, joilla on stimulaatio meneillään :Hugging Face: Onko sulla punktio tulossa ensi viikolla?

Meillä on tänään toinen pistos takana, ja se oli eka minkä itse pistin, kun eilen pisti mies. Se meni kans tosi hyvin, oon niin iloinen siitä että mulle nää ekat stimulaatiopiikit ei oo olleet laisinkaan kipeitä, että se jännitys on vaan isompi tekijä siinä :folded:

Äh mikä päivä siellä @punktiopikkarit :red-heart: Mutta se on hyvä, jos tästä eteenpäin lääkkeet ois huomattavan edullisia sitten.

Joko te kuulitte uutisia @Pikkuviikuna ?

Onkos teillä muuten mitään vinkkejä tai kikkakolmosia, kuinka parantaa vointia stimulaation aikana? Muistan että joku joskus sanoi että lääkkeet aiheuttaa ummetusta, niin mä aloin tänään syödä kuivattuja luumuja jos ne vähän ehkäisisi sellaista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja sitten oon alkanut juomaan jo ennakkoon elektrolyyttejä, mietin jos ne auttaisi ehkäisemään hyperiä.

@*Ninni* Mulla autto kevyt liikkuminen esim. kävely ja rauhallinen pyöräily. Siis kevyttäkin kevyempi. Hyppiminen ja juokseminen oli joka tapauksessa kielletty, eikä olis käynyt edes mielessä olon takia. Oli aika turvonnut ja sellainen raskas olo loppumetreillä. Varsinkin pari viimeistä päivää en varmaan olisi saanut nukuttua ilman pientä kävelyä iltaisin. Mulla lääkäri mietti riskejä ja päädyttiin pakastamaan kaikki mun pyynnöstä. Nyt kun katsoo mitä sit lopulta saatiin kerättyä, niin riski todennäköisesti olisi ollut mun kohdalla tosi pieni.

Elektrolyytit tuskin auttaa etukäteen, koska hyperi tulee niistä hormoneista. Oireisiin se voi auttaa. Onneksi se on myös harvinaista. Näin olen ymmärtänyt sen perusteella, mitä polilla olen asiasta kysellyt.

Onnea matkaan! :Sparkles:

Takaisin