@*Ninni* tänään on 10. pistospäivä, ja kp 11. Punktio menee siis kp 17 . Minulla normaalisti ovulaatio ajoittuu kp 15-18, eli sikäli ei aivan tavatonta, mutta pitkä stimulaatiohan tämä on. Eilen riittävän isoja follikkeleita oli vaan 3-4kpl perjantaipunktiota varten, niin mieluummin tämä riski.
Meillä tosiaan hoitopolku alkoi heti huonosti, eli kyselin useampaan otteeseen millainen tauko pitää olla minipillereiden lopettamisesta siihen, kun aloittaa hoidot. Tuossa vaiheessa olin itsekin vielä niin noviisi, että en ihan aidosti tajunnut ajatella että tietenkin kierron pitäisi tasautua pari kuukautta. Meillä kun ei perinnöllisen sairauden takia ollut luomuyritystä. Kolme kertaa Tilkasta sanottiin, että ei väliä, aloita vaan hoidot putkeen. Sittenpä kun pitkällä kaavalla hoitoja tehtiin, niin mitään menkkoja ei koskaan kuulunut vaan käytin synarelaa jonkun 2-3 viikkoa ylimääräistä (kallista, ja kyseinen lääke ihan hirveä). Lopulta sitten seuraavan ivf-hoidon palaverissa yksi lääkäri myönsi, että jos on minipillerit käytössä eikä menkkavuotoja ole (mulla ei ollut), niin silti jollain tapaa se hormonikierto pyörii siellä taustalla. Että synarela aloitettiin siis väärään aikaan kiertoa, ja tästä syystä menkkoja ei koskaan tullut. Tästä keissistä jaksoin vielä jättää hoitovirhe-reklamaatio mikä lie olikaan -ilmoituksen, mutta myöhemmistä episodeista (esim en päässyt osastotyhjennykseen keskenmenon jälkeen vaikka viikkoja oli yli rajojen) en ole jaksanut. Se on aika raskasta, eikä se tuo itselle oikein mitään lisäarvoa vaivaan nähden. Mulle riittää, että mun ei tarvitse enää (yrittää) asioida esim Helsingin Naistenklinikalla toivottavasti ikinä.
Ja sitten kun seuraavista kahdesta punktiosta tuli molemmista komplikaatiot, niin voitte kuvitella ehkä, että on ollut iso kynnys palata ivf-hoitoihin. Vasta mun 4. ivf-hoitoyritys oli normaali, jossa ei käynyt mitään erikoista vaan kaikki meni tavallisesti (paitsi ettei sitten saatu siirtokelpoisia alkioita, mutta se ei ollu hoitotahon vika mitenkään).
Meillä pakastuspäivä on täysin nyt siitä kiinni, saadaanko biologia vai ei. Toisaalta mulla on hyvä kokemus aiemmista hoidoista, että ne munasolut jotka hedelmöittyvät, kehittyvät myös liki kaikki sinne blastokystivaiheeseen. Eli en ole tästä asiasta nyt niin huolissani.