IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Voi että harmittaa sun puolesta @punktiopikkarit , onneksi sait lääkärin kiinni ja suunnitelma tästä eteenpäin selvä! Icsi kuulostaa myös hyvältä! Lempeää ja rentoa viikonloppua sinne, toivottavasti saat levättyä ja myös jotain muuta mietittävää vähän❤️‍🩹 ja toivottavasti vuoto alkaa nopeasti hellittämään!

@Miimu_ , tsemppiä piinapäiviin. Toivottavasti pieni tarraa kiinni ❤️

@*Ninni* kiva kuulla, että pääsitte mukaan kierrokselle. Tsemppiä hoitoihin siis.

@Pikkuviikuna tsemppiä piinapäiviin siis sinnekin, toivotaan, että onnistumiset jatkuu ja pieni tarraa kiinni.

@Kirppuliini ikävä kuulla, että sielläkin ollut kierroksissa epäonnea. Myös yksityisellä saa laitella kolmannen kierroksen jälkeen kättä syvemmälle taskuun, kun Kela lyö korvaukset seis.

@punktiopikkarit , voimia sinne tilanteen käsittelyyn. Toivottavasti pystytte etenemään suunnitelman mukaisesti ja voit aloittaa pistokset jo hetimiten. Nyt viikonloppuna toivottavasti rauhaa, lempeyttä, rakkautta ja lepoa sinne ❤️‍🩹

Meillä ihana lääkäri kyseli viime käynnillä meidän kesäloma suunnitelmia ja kun kerrottiin, että ei olla lähdössä mihinkään pidemmälle. Niin alkoi tiistaina primolut, huomenna Synarela ja sit menkoista ultra ja pistosten määrittely.

@punktiopikkarit oon pahoillani vuodosta. Tosiaan ensi kerralle kantsii pyytää vahvempi lääkitys, koska menkkojen ei pitäisi tulla läpi. Olipa mukavaa, että sulla oli kuitenkin hyvä hoitokontakti ja pääset pistelemään.

Ja kesätauko on musertavan pitkä. Oikeesti jonkun syyskuun ajattelu toukokuussa on ihan kamalaa. No, meilläkin siirto vasta elokuussa, kun haluan että keho toipuu kunnolla kun taas näyttää tulevan riittävästi liikaa follikkeleita.

@Enkelinsiipi oi siellähän on monta rakkulaa! 💪

@Pikkuviikuna sinne myös onnea matkaan! Toivottavasti tarttuu lujasti kiinni🥹 meinaatko testailla aiemmin vai vasta testipäivänä?

@punktiopikkarit Lempeyttä sinne❤️‍🩹

Yleisesti tsemppiä teille joilla pistelyt alkaneet tai alkamassa!! Se on ihana tunne kun saa tehdä jotain konkreettista asioiden eteen vaikka neulatyynynä joutuukin olemaan🥹

Mä hajoon nyt joka keskustelussa tähän menkkojen alkamattomuuteen🙄 tuntuu kuin kroppa naureskelis sille kun hetken iloitsi et päästään siirtoon. Uhkaavasti se juhannuskin alkaa lähestyä sinne mihin se siirto vois osua. Vaikka näin sekavissa kierroissa on varmaan turha ees arvailla millois se ovis sitten tulisi. Ärsyttää kun mulla normaalisti ilman hoitoja tai keskenmenoja sekoittamassa on lähes päivälleen tarkka kierto.

Puolisolle eilen illalla taas valitin että miksei voi alkaa niin sanoi tuskastuneena että "oot jo ainakin neljä kertaa tänään sanonut" niin vähän kilahdin ja sanoin että sori vaan mut sä saat nyt hajota siihen että mä valitan parina päivänä kun mä hajoon tähän koko vidun prosessiin. Onneks sit tajusi että ehkä ei nyt hänelle ihan niin rankkaa oo tää.

@Trieste toi on niin raivostuttavaa. Oishan se hyvä yrittää olla stressaamatta ja luottaa siihen, että kierto ajoittuu siirron kannalta hyvin..mut perkeleen vaikeeta se on. Hyvä, että puolisokin edes vähän tajusi sun tilannetta 💕 Toivottavasti nyt pian alkaisi ja ovis ajoittuisi hyvään kohtaan 🙏🏻

Mulla on normaali kiero täsmälleen 29pv, mut viimeksi punktion jälkeinen kierto oli 47pv 😵‍💫 Varaudun siihen, että tälläkin kertaa venähtää reilusti mut elättelen silti toiveita et ehtis siirtää palluran ennen kesätaukoa.

@Trieste fiilaan. Turhauttaa kun kierto ihan sekasin. Oon mittaillut aamulämpöjä, jotka aiemmin jo oli pienessä nousussa ja aattelin et ovis ois ollut silloin, mutta tänään pompsahti kunnolla ylöspäin, niin en tiiä oliko se sit vasta tyyliin eilen. Ja ny menossa kp31.. Voi kans mennä vähän tiukoille ehtiikö siirtoon vielä kesäkuussa.

@Pikkuviikuna sinne myös onnea matkaan! Toivottavasti tarttuu lujasti kiinni🥹 meinaatko testailla aiemmin vai vasta testipäivänä?
Kiitos! ☺️ Ajattelin vasta testipäivänä, mut aika todennäköisesti tää Pyhä Aikomus haihtuu jo sinne mennessä taivaan tuuliin 😄 hcg-irroituspiikki rajoittaa onneksi suurimpia testihaluja ensi viikolla.

Oho ja hyvä tietää että punktion jälkeinen kierto voi heittää noin paljon!

@Trieste nii, miehiltä tietty puuttuu se fyysinen/psykologinen kokemus siitä miltä tuntuu olla jumissa menkkojen partaalla. Ja toi on niin ärsyttävää kun niiltä hetkittäin unohtuu että se koko prosessi ei oo ¨vaan konsepti¨ tai siis semmonen ¨tapahtumien ja todennäkösyyksien tavarajuna¨, vaan ne numerot ja hetket on enemmänkin selityksiä siitä minkä sisällä toinen kaiken aikaa elää.
Saisit mun menkat kyllä! Tai no ei, samassa veneessä olisin, jos nää ei olis nyt tai kohta niin sit lähestyvä juhannus jyräis yli täälläkin. Fiilaan suuresti.

Oliks se sit niin että punktion jälkeiset menkat - ei ne heti ekat punktion jälkeen vaan ne seuraavat varsinaiset - vuotaa aivan pipona? Oikeen molskuaa verta. Kiva. No eipä tarvi jossitella onko joku voinu selvitä tosta, näköjään suursiivous.

Oliks se sit niin että punktion jälkeiset menkat - ei ne heti ekat punktion jälkeen vaan ne seuraavat varsinaiset - vuotaa aivan pipona? Oikeen molskuaa verta. Kiva. No eipä tarvi jossitella onko joku voinu selvitä tosta, näköjään suursiivous.
Ihan kuin muistelisin että jotkut muut olisi sanoneet että heillä niukemmat, mutta itsellä ainakin joulukuussa saatiin siivota lattioita. Nyt tokalla kertaa oli muistaakseni hieman tavallista runsaammat, tai en oo ihan varma. Mutta ei just jäänyt kauheasti ainakaan mieleen😅 mut se joulukuinen alkoi ihan räjähtämällä.

Voi @punktiopikkarit , mä oon tosi pahoillani että että ekä ivf-kierros ei tuonut toivottua tulosta :Broken Heart: Omasta puolestani oon "iloinen", että mennään sun kanssa nyt lähes päivälleen samaa matkaa, kun mulla alkaa pistelyt tänään, meillä on ultra ensi viikolla samana päivänä, ja molemmille tulee ICSI. Vähän kun oisin mentorin saanut :Grinning Face With Smiling Eyes::folded: Mutta tietenkin oikeasti toivoisin, että sun ei tälle kierrokselle olisi tarvinnut enää tulla... :red-heart:

Ja @Trieste niin hyvin ymmärrän tuon menkkojen piinailun, kun alkuviikko meni mulla niin maanisesti niitä odottaessa! Eikö vieläkään oo kuulunut?

@punktiopikkarit täällähän on tuo ketjukin niistä kuukautisista punktion jälkeen. Kävin tarkistaa oman kirjauksen niin olin nyt laittanut että vähän tavallista runsaammat. Tosin olin väittänyt että niin olisi viimeksikin ollut, rupesinkin nyt miettimään oliko se lattian sotkemis keissi sittenkin se seuraava kierto, mutta olisin kyllä nyt väittänyt että oli nimenomaan se punktion jälkeinen vuoto. No joka tapauksessa aika selvää että nuo hoidot laittaa kierrot ihan sekaisin totutusta.

@*Ninni* no ei kuulu eikä näy! Kp 34, tää on nyt virallisesti toisiks pisin kierto ikinä. Kerran ollut 38 päivän kierto mutta taisi liittyä keskenmenoon. Eipä tässä mikään auta. Kiitos kun kysyit!

Jännä kyl tää kun itellä ei tapahdu mitään ja on vaan oottelua niin tulee ihan maaninen tarve roikkua palstalla jos jollain muulla edes tapahtuisi jotain😅🤣

@punktiopikkarit Paljon voimia sinne. ❤️ Pilvessä onneksi hopeareunus, että pääset uuteen hoitokiertoon heti ja ICSI voi tosiaankin tehdä ihmeitä. 💖

@*Ninni* Tsemppiä pistelyihin! Se on tosiaan ihan toisaalta mukavaa, kun voi konkreettisesti tehdä jotain asian eteen. ☺️

@Trieste Täällä oli aivan super pitkä kierto punktiokierrosta seuraava. 42 päivää. 😬 Mut mulla meni kyllä niin, että koska punktiokierto oli lyhyempi ennen ja jälkeen oviksen, niin tuo tavallaan tasasi tilanteen. Ne kaksi yhteenlaskettuna oli aika normi 2x kiertoa, vähän keskimääräistä pidempi. Toivottavasti siellä pian uusi kierto starttaa! 🙏

Mä kävin tänään (kp11) ultrassa ja oli molemmilla puolilla 11mm follit ja limis vasta 5mm. Lääkäri arveli, että viikon sisällä ovishuippu kuitenkin ilmaantuisi. Ensi viikon torstaina uusi ultra, jos ei keskiviikkona LH-huippua näy. Nyt sit vaan odottelua ja pitää yrittää viikonloppuna relata työstressejä pois... Toivoisin, että tuli se ovis ajoissa, ettei tarvisi lähteä uudestaan ultraan.. Mutta silti vähän sitä epäilen, kun tää pitkä kierto. Lähinnä töiden kannalta stressaan, kun 2 viikon päästä dedis. Sain mä kyllä tänäänkin aika hyvin hyödynnettyä matkat junassa töitä tehden ja oli tehokas käynti, tunnissa asemalta Ovumialle ja takaisin. 👌🏻

Takaisin