IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuohon hintaan ei yleensä kuulu ensikäynti, alkioiden pakastus eikä alkionsiirto. Ja jos aloittaa suoraan yksityisellä, tulee myös tutkimuksille hintaa.

Kustannuksia arvioidessa kannattaa pitää mielessä, etteivät kaikki keräykset välttämättä johda siirtokelpoisiin alkioihin, joten kierroksia saatetaan joutua tekemään useampi ennen siirtoa. Lisäksi alkionsiirto voi myös tulla paljon kalliimmaksi kuin hinnastossa näkyvä hinta, sillä ultrauskäyntejä voi tulla useampi eikä siirtoa aina pystytä tekemään. Esimerkiksi itseltäni peruttiin juuri PAS-kierto toistamiseen, joten pelkkiin PAS-ultrauskäynteihin on jo mennyt yli 1100 euroa ilman, että siirron ajankohta olisi vieläkään tiedossa.

Onneksi noista kuitenkin saa Kela-korvaukset, mutta kun kaikilla klinikoilla ei ole suorakorvaus käytössä, voi korvauksia joutua odottelemaan.

Kiitos vastauksesta! Sulla oli monia hyviä pointteja. Hyvä tietää, et tuohon ei sisälly ensikäynnin lisäksi sit itse siirto tai pakastus. Siinähän se hinta sit kohoaakin helposti.

@Zebra meillä ensikäynti + ICSI + alkioiden pakastus maksoivat 5700€. Tähän sitten vielä päälle lääkkeet ja PASista tulevat kulut. Yksi PAS onnistuessaan yhdellä väliultralla on sellaiset 1400€ (hintaan ei kuulu mahdolliset verikokeet,lääkkeet tai PAS suunnittelu). Nämä siis hinnat ennen kelakorvauksia. Meillä kaikki tutkimukset tehty julkisella, joten päästiin suoraan hyppäämään hoitoihin.

Kantaan kirjattu ja tähystäjän toimesta suositeltu MRI:tä ja endometrioosin leikkausta.... Onko täällä ketään keneltä leikattu ja oliko apua? Endometrioosi syvissä ligamenteissa ilmeisesti.. Menikö kauan että pääsit MRI tutkimukseen ja leikkaukseen?

Ai niin, piti kysyä, että missä hinnoissa yksi IVF hoitokerta on yksityisellä pyörinyt? Netistä katoin et hinnat ois about 4000-5000€, mut tietenkin jokaisen yksilöllisen tilanteen mukaanhan se hinta koostuu eri käynneistä, tutkimuksista ja hoidoista riippuen. Voi laittaa myös yv jos ei halua tähän kirjoittaa. Kiinnostaa siis vaan, että pitääkö toi hinta-arvio suunnilleen paikkansa.
2 uä, punktio, heräämö, yms kustannukset viljelystä 3200€ josta tonni pois sairausvakuutuksesta koska munasarjojen endo aka. sairauden takia tarve tehdä ivf hoitojen kautta.
Lisäys: ja siis tähän ei laskettu mukaan suunnittelukierrokset sekä embyoskooppi sekä kaikki lääkkeet tänä vuonna 😱😁

2 uä, punktio, heräämö, yms kustannukset viljelystä 3200€ josta tonni pois sairausvakuutuksesta koska munasarjojen endo aka. sairauden takia tarve tehdä ivf hoitojen kautta.
Lisäys: ja siis tähän ei laskettu mukaan suunnittelukierrokset sekä embyoskooppi sekä kaikki lääkkeet tänä vuonna 😱😁

Kiinnostavaa kuulla, että sairausvakuutuksestakin voi olla apua jossain tilanteessa. 🙏 Meillekin on tulossa tuo embryoskooppiviljely. Oliko teillä sovittu jotain alkiodiagnostiikasta tai onko tarkoitus tehdä sitä seuraavissa hoidoissa? Tuolla klinikalla, jossa meidän käynnissä oleva hoito tehdään, embryoskooppi tulee mukaan ilmeisesti vakiona, jos on aikomus tehdä alkiodiagnostiikkaa.

Yksityisellä punktiossa olleilta kyselisin, millaista lääkitystä olette saaneet punktiossa?

Kiinnostavaa kuulla, että sairausvakuutuksestakin voi olla apua jossain tilanteessa. 🙏 Meillekin on tulossa tuo embryoskooppiviljely. Oliko teillä sovittu jotain alkiodiagnostiikasta tai onko tarkoitus tehdä sitä seuraavissa hoidoissa? Tuolla klinikalla, jossa meidän käynnissä oleva hoito tehdään, embryoskooppi tulee mukaan ilmeisesti vakiona, jos on aikomus tehdä alkiodiagnostiikkaa.

Yksityisellä punktiossa olleilta kyselisin, millaista lääkitystä olette saaneet punktiossa?
Tässä kierrossa ei puhuttu alkiodiagnostiikasta mutta suunnittelupalaverin jälkeen katsotaan pitäisikö sellaista vielä tehdä. Embryoskooppi sisältää se biologin kanssa juttelu joten sitä odotan innolla.

Ennen punktiota sain 600mg Buranaa ja Diapamin. Suonensisään antibiootit koska endometrioosi munasarjassa ja eivät halunneet 'ärsyttää' sitä. Tämän lisäksi suoneen jotain vahvaa morfiinia tms. Silti teki kipeetä 😎

Jos en ihan väärin muista, saa Dextralla suonensisäisesti midatsolaamia ja alfentaniilia. Etukäteen piti ottaa parasetamolia gramma ja ibuprofeenia 600 mg (lääkkeet saa mukaan kilinikalta). Endometriooman vuoksi oli lääkäristä kiinni, annetaanko kefuroksiimi anafylaksina. Osa on sitä mieltä, ettei sille ole tarvetta jos ei endometrioomaan tule osumaa.

Paikallispuudutuksen saa toki myös, mutta itse olen siitä kieltäytynyt sen jälkeen, kun julkisella tehdyssä punktiossa paineeni laskivat ja pyörryin, enkä meinannut millään päästä kotiin kun paineet eivät suostuneet nousemaan nesteytyksestä huolimatta. Suonensisäisistä lääkkeistä olen tuon tapauksen jälkeen pyytänyt vain puolikkaita annoksia.

Mielenkiintoista, että sairauskuluvakuutuksestakin voi jotain saada! Onko vakuutusehdoissasi mainittu, että sairaudesta johtuvat lapsettomuushoidot kuuluvat korvauksen piiriin vai kuinka lähdit selvittämään noita korvausasioita?

On kyllä järkyttävän isoja yksityisellä nuo pakastealkion siirtokulut. Julkisella tulee vain käyntimaksu 66,70 € plus tietty lääkkeet.

Jokainen siirto varmasti jännittävä ja siinä isot panokset, mutta yksityisellä lisäksi todella iso taloudellinen "taakka".

Meille tehty kolme hoitoa julkisella ja olen pitänyt kirjaa kuluista. Ennen ensimmäistä hoitoa annettiin arvio, että maksaisi muistaakseni 800-1000 euroa. Meillä meni ensimmäinen tuosta yli, koska pistin Gonalia isolla annoksella ja stimulaatio vaati muutaman lisäpäivän. Kulut oli arvioitua isommat, vaikkei päästy lainkaan siirtoon asti eli en ostanut siihen liittyviä lääkkeitä, eikä tullut klinikkakäyntejä.

Ensimmäisen hoidon jälkeen selvitty halvemmalla, kun lääkekatto tuli täyteen.

Olen kirjannut ylös myös hoitoja varten tehdyt muut hankinnat ja kulut, kuten desinfiointiaineet, vitamiinit ja lisäravinteet. Niihin mennyt pari sataa euroa per hoito.

Nää on mielenkiintoisia nää tiedot kustannuksista, kiva kuulla ja valmistautua, että mitä muilla on mennyt. Me ollaan vielä hyvin alussa, mutta siksi juuri aloin kanssa kirjata kuluja ylös. Tällä hetkellä listalla 500e nyt tältä syksyltä, johon kuuluu ensikäynti, tutkimuksia ja lääkärin puhelinaikaa. Sitten kun lisää vielä ovistestit (digi) ja vitamiinit ja lisäravinteet, niin tulee vielä huomattavasti lisää.

Onhan se tavallaan hassua ajatella, että jotkut saavat vauvan "ilmaiseksikin", mutta sille ajatuspolulle ei varmasti kannata lähteä..

Mielenkiintoista, että sairauskuluvakuutuksestakin voi jotain saada! Onko vakuutusehdoissasi mainittu, että sairaudesta johtuvat lapsettomuushoidot kuuluvat korvauksen piiriin vai kuinka lähdit selvittämään noita korvausasioita?
Oletan että tuo on se automaattinen Kelakorvaus, eli se 30% mitä saa nykyään jos sairauden takia on lapsettomuuhoidoissa :Upside Down Face: en ole itse lähtenyt hakemaan mitään ainakaan. Lääkärin mukaan ne pitäisi tulla suoraan laskulle merkittynä, joten oletan että tämä se on!
@Kohta35vtyhjäsyli Meilläkin mahtuu se yksi IVF kierto tämän vuoden puolelle, olen aika pessimistinen edellisen kierroksen jälkeen joten vain positiivisia asioita voi tapahtua jos sieltä saisi siirrettyä tai pakastettua jotain. Seuraavan suunnittelykäynnin jälkeen ollaan viisaampia taas.

Oletan että tuo on se automaattinen Kelakorvaus, eli se 30% mitä saa nykyään jos sairauden takia on lapsettomuuhoidoissa :Upside Down Face: en ole itse lähtenyt hakemaan mitään ainakaan. Lääkärin mukaan ne pitäisi tulla suoraan laskulle merkittynä, joten oletan että tämä se on!
@Kohta35vtyhjäsyli Meilläkin mahtuu se yksi IVF kierto tämän vuoden puolelle, olen aika pessimistinen edellisen kierroksen jälkeen joten vain positiivisia asioita voi tapahtua jos sieltä saisi siirrettyä tai pakastettua jotain. Seuraavan suunnittelykäynnin jälkeen ollaan viisaampia taas.
Minulla yksi blasto pakkasessa viime hoidosta.

Toivottavasti saataisiin pakkaseen pari lisää. ❤️

Toivon teillekin onnea tulevaan hoitoon! Ilmoittaudun nyt tulevista kuukautisista hoitoon (nyt kp 11) ja jos en mahdu punktioon nyt, niin seuraavista. 🙂

Mua kyllä kauhistuttaa nuo yksityisen kulut. Tai pystyn kyllä näkemään mistä ne muodostuvat, onhan tässä prosessissa mukana jos jonkinlaista osaajaa hoitajista lääkäreihin ja labrahoitajista biologeihin. Joillekin maksetaan myös siitä että tilat pysyvät kunnossa ja siistinä. Mut tajuaa vaan taas kerran miten hieno juttu julkinen terveydenhuolto on ja toivoisi sinne enemmän resursseja ja tekijöitä. En tiedä onko missään suomalaisissa vakuutuksissa lapsettomuushoitojen korvausta mukana mutta tiedän joitakin työnantajan tarjoaman sairasvakuutuksen kattamia lapsettomuushoitoja ulkomailta.

Jännittelen täällä huomista punktiota. Työnantajalle ilmoitin tällä kertaa etukäteisesti että olen poissa, niin sain siirrettyä juttuja pois kalenterista.

Hups, tuli vähän pidempi tauko kun sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Kiitos @Kirppuliini , @Ness ja @Ehtoo kokemuksista. Kovasti tekisi mieli käydä kyselemässä yksityisellä, mutta sitten taas en tiedä onko siitä mitään hyötyä..

Olenko muuten ymmärtänyt oikein, että selittämätön lapsettomuus -kirjauksella ei saa Kela -korvausta, vaan pitäisi olla jokin ”syy” kirjattuna?

@Ehtoo keskenmenoja tullut luomusti, sekä yhdestä PAS. Ei olla vielä kertaakaan päästy varhaisultraa pidemmälle.

Olenko muuten ymmärtänyt oikein, että selittämätön lapsettomuus -kirjauksella ei saa Kela -korvausta, vaan pitäisi olla jokin ”syy” kirjattuna?

Mä ymmärsin, että diagnoosilla "määrittämätön naisen hedelmättömyys" saisimme kyllä korvauksen yksityisen hoidoista, ja ekasta käynnistä korvaus jo laskettiinkin suoraan klinikalla. Olen ajatellut sen niin, että vuoden tulokseton yritysaika heteroparilla mahdollistaa diagnoosin ja korvausten saannin.

Okei ymmärsin väärin, luulin että sinulla on joku kattavampi terveyskuluvakuutus, josta olet onnistunut saamaan korvausta! Eli tuo 3200 euroa oli ennen korvauksia, mutta siihen ei sisälly ensi-/suunnittelukäyntiä? Oma tulokseton IVF-kierrokseni (alkioiden kehitys pysähtyi 3. päivän jälkeen) maksoi minulle 4280 euroa, koska ultrauskäyntejä oli useampia eikä tuolloin olleet vielä nykyiset Kela-korvaukset voimassa

Hoitomme ovat Dextralla, eikä siellä ole vielä järjestelmät ajan tasalla suorakorvausten saamiseksi. Kaikki pitää siis itse maksaa listahintojen mukaisesti ja jälkikäteen hakea korvaukset Kelalta. Omalla kohdallani Kela myös vaati erillisen lääkärinlausunnon siitä, että lapsettomuuden syynä on sairaus eikä ikä.

Onko kenelläkään kokemusta hoitojen jälkeisestä migreenistä? Mulla alkoi aika tasan viikko punktiosta migreeni joka pyörii luupilla edelleen. Mulla ei ole aiempaa taustaa muuta kuin migreeniaurasta ilman päänsärkyä. Ehdin jo aloittaa toisen hoitokierroksen joka on nyt pakko jättää kesken kun oma olo on aika katastrofaalinen 😱

Takaisin