Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
@Zebra ymmärsin puheista (HUS), että hoitojakso pitäisi alkaa ennen 40v synttäripäivää. Jos hoidot aloitettu 38v, voi saada 2 kierrosta, 39vuotiaille tarjotaan yksi kierros.
Jos teille tuli aika marraskuun loppuun, niin oiskohan ilmo joulukuun kierrosta? Pidän peukkuja![]()
En usko, että katsotaan noin kategorisesti iän mukaan. Meillä tehty kolme hoitoa vuoden sisään. Ikää ollut 38 ja 39 vuotta.@Zebra ymmärsin puheista (HUS), että hoitojakso pitäisi alkaa ennen 40v synttäripäivää. Jos hoidot aloitettu 38v, voi saada 2 kierrosta, 39vuotiaille tarjotaan yksi kierros.
Joulukuussa haasteena klinikoiden joulusulut. Voi olla kiinni useamman viikon, eivätkä ota potilaita just ennen tai heti jälkeen. Jos pitkä kaava, niin kuin arvelen, niin aikataulua helpompi säätää. Voi olla, että Synarelan sumuttelut alkaa joulukuussa ja pistettävät lääkkeet tammikuussa. Etköhän sä ehdi!Kiitos tiedosta, toivotaan et se yks saataisiin. Ehkäpä?Mä en ees oikein vielä tiiä miten nää menee. Oletan et iän ja endon takia suoraan ois IVF, yksityinen gyne ainakin oli sitä mieltä. Ovis olis silloin joulukuussa arviolta viikonloppuna tai viikkoa ennen joulua. Et siinä kypsytellään ja keräillään niin saa nähdä mikä tuuri käy viikonlopun ja pyhien osumisen suhteen.
Joulukuussa haasteena klinikoiden joulusulut. Voi olla kiinni useamman viikon, eivätkä ota potilaita just ennen tai heti jälkeen. Jos pitkä kaava, niin kuin arvelen, niin aikataulua helpompi säätää. Voi olla, että Synarelan sumuttelut alkaa joulukuussa ja pistettävät lääkkeet tammikuussa. Etköhän sä ehdi!![]()
Moikka! Meillä oli Tays käynti kesäkuussa ja siellä selvisi että ivf: ään mennään. Syyskuun vika päivä oli ivf suunnittelukäynti ja nyt lokakuussa alkaa hoito eli 4 kk oli ns jonotusaika. Ja lääkäri sanoikin että muutaman kuukauden on jonotusaika aina jos joutuu hoitokierroksen aloittamaan kokonaan alusta. Paitsi silloin jos ei päästäisi punktioon/siirtoon ollenkaan niin silloin koittavat ottaa johonkin väliin nopeammin.Heippa! Kyselen tässä, kun meille tehdään ensi viikon alussa TAYsista lähete IVF:ään. Oliko teillä pitkä odotus tähän suunnittelu käynnille? Omat solut
Me ollaan kans Tayssissa hoidossa,meillä tää projekti ollut pitkä,koska miehellä alunperin azoospermia,todettiin vuosi sitten suunnilleen. Siitä alkoi seuranta,ja hän aloitti ovitrelle hoidon ,joka jatkui ihan useita kuukausia,ja tän vuoden toukokuussa todettiin että tuotanto on palautunut ja sitten tulikin kesä,ja elokuussa päästiin suunnittelukäynnille ja siitä sitten heti seuraavista menkoista alkoi hoidot. Mutta mitä mä olen lukenut niin Tayssissa ei ois mitenkään erityisen pitkiä jonoja,se on se n.3-4kk veikkaisin. Onnea teille hoitoihinHeippa! Kyselen tässä, kun meille tehdään ensi viikon alussa TAYsista lähete IVF:ään. Oliko teillä pitkä odotus tähän suunnittelu käynnille? Omat solut
Mä tein niin että kallistin päätä taakse ja vedin sisään ilmaa nenän kautta monta kertaa. Sitten vasta laitoin toiseen sieraimeen jos laitoin molempiin. Lääkärin ohje oli että jos tulee paha maku suuhun, niin on mennyt oikeinOnko muilla Synarelan käyttäjillä ollut ongelmaa, että lääke meinaisi valua nenästä pois?
Mulla on nyt parilla kerralla toinen suihkauksista onnistunut huonosti (vaikka olen tehnyt ohjeen mukaan tuttuun tyyliin), ja lääkettä on selvästi valunut nenän alle ja annostelukärkeä pitkin. Harmillisen epäluotettava pullo
Ei oikein uskalla ottaa toistakaan annosta, kun ei tiedä, mikä annoksen kokonaismäärä on ja mikä osuus siitä meni ehkä perille.
taisi myös sanoa että jos ei ollut varma tuliko, niin mieluummin laittoi toisen suihkautuksen.
pidähän itsestäsi huolta 
no ei, tämä on kiva vertaistuki kyllä. Ilman tätä olisin varmaan aika hullu ja mieheni saisi kuulla kaikki nää keskustelut eikä se kestäisi.
Eli pitää varmaan nimetä lasta jonkun krypto-valuutan mukaan sitten! (Tässä on meidän poika Bitcoin!)
Itselläni oli samoja huolia. Muutamaan kertaan tuntui, ettei suihkaus tullut kunnolla, lääke valui nenästä tai aivastin aika pian lääkkeen oton jälkeen. Ajattelin, ettei sillä varmaan isoa vaikutusta, kun käyttöaika kuitenkin niin pitkä. Ultrassa sitten näkyi, että oli vaikuttanut toivotusti.Onko muilla Synarelan käyttäjillä ollut ongelmaa, että lääke meinaisi valua nenästä pois?
Mulla on nyt parilla kerralla toinen suihkauksista onnistunut huonosti (vaikka olen tehnyt ohjeen mukaan tuttuun tyyliin), ja lääkettä on selvästi valunut nenän alle ja annostelukärkeä pitkin. Harmillisen epäluotettava pullo
Ei oikein uskalla ottaa toistakaan annosta, kun ei tiedä, mikä annoksen kokonaismäärä on ja mikä osuus siitä meni ehkä perille.
Moi kaikille. Meillähän oli alkionsiirto 2.10. Ja siirettiin se 3-päivänen. Alussa oli kipuja punktion jlk. No väistyi, kivut alkoi uudestaan pari päivää sitten. Naistentautien päivystyksestä käskettiin paikalle,koska viittasi hyperiin. Verikokeissa lievää nousua tulehdusarvoissa ja hyytymistekijät nousussa. Hcg 41,ja siis tässä kohtaa siirrosta 9vrk,minusta todella matala. Annettiin napapiikki ja seuraavana päivänä kontrollikokeet,edelleen tulehdusarvot hieman nousseet samoin tää d-dimeeri,joka se hyytymisjuttu. Hcg 62. Itse olen suht varma että kemiallinen on. Jotain raskausoireita on olevinaan,mutta nekin hyvin lieviä, palelua oli pari päivää sitten. Lämmöt 37-37,4. Siis onhan noi raskaushormonit vaan tosi matalat![]()
Itselläni oli samoja huolia. Muutamaan kertaan tuntui, ettei suihkaus tullut kunnolla, lääke valui nenästä tai aivastin aika pian lääkkeen oton jälkeen. Ajattelin, ettei sillä varmaan isoa vaikutusta, kun käyttöaika kuitenkin niin pitkä. Ultrassa sitten näkyi, että oli vaikuttanut toivotusti.
Sulla jo yksi pitkä hoito takana ja silloin Synarela toiminut ilmeisesti ihan hyvin, joten en olisi kovin huolissani yksittäisistä ottokerroista.
Joo,katselin noita taulukoita ja sellasen ivf laskurinkin mukaan ihan hyväksyttäviä. Nyt vaan päivä ja hetki kerrallaan. Ei muukaan autaYksittäistä hcg arvoa ei kannattaisi liikaa katsoa. Kun googlettaa hcg dpo12 niin tuo on aika lähellä mediaania (mediaaneja joita löydän on 35, 47 ja 50, eli kolme eri taulukkoa jotka tiedän). Mutta yksittäistä arvoa tärkeämpi indikaattori on tuplaantuminen ja jos on 24 tunnin päästä 61 niin tuplautumisaika on ainakin tässä kohtaa ihan hyvä (hcg tuplaantuu yleensä alkuraskaudessa 48-72h välein).
Tietenkään minä tai kukaan muukaan ei voi tässä kohtaa luvata, että kaikki menee hyvin. Mutta ainakin tällä hetkellä olet tuon arvon perusteella raskaana.
Nyt paljon tarrasukkia että pikkuinen kiinnittyy@StellaMom hyvä että kryptoista on jotain hyötyävaikka Bitcoin olis kyllä jännittävä nimivalinta lapselle
Sen verran omaa napaa et täällä on nyt 4AB alkio kyydissä ja siten myös ensimmäinen koskaan raskaustestipäivä kalenterissa. Yksi alkio on saatu myös pakkaseen ja muutamia vielä jatkoviljellään huomiseen saakka. Ekaa kertaa elämässä on lupa oikeesti vähän olla toiveikasMe oltiin ennen kumppanin sairastumista joitain kuukausia vähän tjot-hengessä jätetty ehkäisy pois mutta en edes tikutellut ovista niin ei ollut edes juuri odotuksia.
Okei! Kiitos vastauksestaMe ollaan kans Tayssissa hoidossa,meillä tää projekti ollut pitkä,koska miehellä alunperin azoospermia,todettiin vuosi sitten suunnilleen. Siitä alkoi seuranta,ja hän aloitti ovitrelle hoidon ,joka jatkui ihan useita kuukausia,ja tän vuoden toukokuussa todettiin että tuotanto on palautunut ja sitten tulikin kesä,ja elokuussa päästiin suunnittelukäynnille ja siitä sitten heti seuraavista menkoista alkoi hoidot. Mutta mitä mä olen lukenut niin Tayssissa ei ois mitenkään erityisen pitkiä jonoja,se on se n.3-4kk veikkaisin. Onnea teille hoitoihin![]()