IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pumpulipilvi Kuulostaa siltä että samat fiilikset jaetaan ❤️

Mulla alkoi eilen ihan jäätävät menkat, jotenkin oudosti se helpottaa ja kun nää on ohi voi kroppa aloittaa "puhtaalta pöydältä" kaikkien hormonien jälkeen. En tiedä mistä tämmösiä ajatuksia edes tulee 😅 Tilkasta sanottiin että nyt on n.3kk jonot, eli meillä alkaisi hoidot alusta todennäköisesti helmikuussa. Siihen asti ajattelin että heitän asian hyllylle koska en voi asiaan tällä hetkellä mitenkään vaikuttaa.

Toivottavasti muilla etenee kaikki hyvin ❤️
No kyllä ❤️ ja ymmärrän myös tuon puhtaalta pöydältä aloittamisen. Odottelen itsekin sitä. Ja samaistun tohon asian heittämiseen hyllylle, aion kyllä kans koittaa yrittää nauttia täysillä joulusta, joulupöydän kaloista ja kaikesta mahdollisesta mitä tässä on välissä (kuitenki tietty niin että popsin lisäravinteet ja pidän itsestäni muutenkin huolta).

Tosin en usko että kokonaan osaan irtautua, vaan varmasti osallistun täällä keskusteluun esim sellasilla jutuilla mitä on jo tässä matkan aikana oppinut tai ottanut selvää.

Saanko @ritukookoo kysyä,mainitsit että teillä on vielä yksi olki biopsialla kerättyjä siittiöitä jäljellä - voidaanko siittiöitä kerätä uudella biopsialla lisää jos tarve joskus tulisi? (Tai siis näköjään jo kysyin, mutta ei siis tarvitse vastata tietenkään.) Meillä on myös male factor virallisena syynä, mutta kuitenkin eri tilanne kun siittiöitä on edes vähän.

Toivotaan et saat huomenna tiedon,ettei tarviis epätietosuudessa olla viikonloppua!
Laitoin viestiä tyksiin ja sieltä tuli nyt viesti, että tieto oli jo eilen omapolulla. :Weary Cat Face: No löytyihän se sieltä nyt kun tiesi mistä etsiä, mutta oli kyllä hankala löytää, kun luulin että tulee viesti tai joku ilmoitus etusivulle kun tieto on lisätty.

19 munasolusta 15 oli kypsiä ja niistä hedelmöittyi 8! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että suurin osa jatkaa kehittymistä normaalisti maanantaille asti ja sit saadaan 5 päiväinen blasto kyytiin! :Heavy Black Heart: Haaveissa olis että pakkaseenkin saatais, jotta olis vielä myöhemmin mahdollisuus!

Olin yllättynyt, kun mies eilen illalla totesi, että on miettinyt jokaisessa hiljaisessa hetkessä, että mikähän tulos on ja mitä jos hänen sperma ei olekaan riittävän hyvää. Pohti keinoja miten sitä voisi parantaa. Tuntui niin yllättävältä, kun oon puhunut nyt yli vuoden siitä miten meidän pitäis syödä terveellisesti, liikkua, jne. jotta laatu olis mahdollisimman hyvää, mutta ei oikein ole osunut kotiin. Ei sillä etteikö syötäis keskimäärin terveellisesti, ei tupakoida tai käytetä alkoholia, mutta mä olen ollut se ainut joka on edes yrittänyt treenata ja liikkua.
Jotenkin tuntuu vähän hassulta, että mun pitää käydä läpi IVF hoidot, ennen kuin hän alkaa miettimään omaa osuuttaan asiaan, vaikka olen puhunut mm. maailmanlaajuisesta spermanlaadun heikkenemisestä ja kaikesta mahdollisesta. Ja siis hänellä todettiin sperma-analyysissä teratozoospermia, eli normaalin muotoisia siittiöitä oli alle 2%, mutta koska tyksissä sanottiin ettei se ole ongelma, niin hän vaan totesi että hyvä.

Laitoin viestiä tyksiin ja sieltä tuli nyt viesti, että tieto oli jo eilen omapolulla. :Weary Cat Face: No löytyihän se sieltä nyt kun tiesi mistä etsiä, mutta oli kyllä hankala löytää, kun luulin että tulee viesti tai joku ilmoitus etusivulle kun tieto on lisätty.

19 munasolusta 15 oli kypsiä ja niistä hedelmöittyi 8! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että suurin osa jatkaa kehittymistä normaalisti maanantaille asti ja sit saadaan 5 päiväinen blasto kyytiin! :Heavy Black Heart: Haaveissa olis että pakkaseenkin saatais, jotta olis vielä myöhemmin mahdollisuus!

Olin yllättynyt, kun mies eilen illalla totesi, että on miettinyt jokaisessa hiljaisessa hetkessä, että mikähän tulos on ja mitä jos hänen sperma ei olekaan riittävän hyvää. Pohti keinoja miten sitä voisi parantaa. Tuntui niin yllättävältä, kun oon puhunut nyt yli vuoden siitä miten meidän pitäis syödä terveellisesti, liikkua, jne. jotta laatu olis mahdollisimman hyvää, mutta ei oikein ole osunut kotiin. Ei sillä etteikö syötäis keskimäärin terveellisesti, ei tupakoida tai käytetä alkoholia, mutta mä olen ollut se ainut joka on edes yrittänyt treenata ja liikkua.
Jotenkin tuntuu vähän hassulta, että mun pitää käydä läpi IVF hoidot, ennen kuin hän alkaa miettimään omaa osuuttaan asiaan, vaikka olen puhunut mm. maailmanlaajuisesta spermanlaadun heikkenemisestä ja kaikesta mahdollisesta. Ja siis hänellä todettiin sperma-analyysissä teratozoospermia, eli normaalin muotoisia siittiöitä oli alle 2%, mutta koska tyksissä sanottiin ettei se ole ongelma, niin hän vaan totesi että hyvä.
Miehet… Oma kolmannellakin hoitokierroksella kehtasi pyöritellä silmiä kun pakotin syömään vitamiineja. 😆

Meillehän vaan tyksissä tuumattiin ettei kannata syödä mitään vitamiineja... :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Mikä tuntuu ihan typerältä, kun yksityisellä ja ympäri maailmaa mm. ubikinolia suositellaan jne. Totesin vaan miehelle, että toivon hänen jatkavan vitamiinien syöntiä edes joka toinen päivä, sillä mä uskon niiden hyötyihin. Itsehän vetelin mm. viimeisen kuukauden 400mg ubikinonia päivittäin ja viimeiset puoli vuotta 200mg.

Miten muuten, onko jollain tullut hyperi vielä myöhemmin, kuin heti keräyksen jälkeen? Pohdin että joko sitä voi huokaista helpotuksesta, kun kaksi päivää keräyksestä ei oo mitään oloja?

Miten muuten, onko jollain tullut hyperi vielä myöhemmin, kuin heti keräyksen jälkeen? Pohdin että joko sitä voi huokaista helpotuksesta, kun kaksi päivää keräyksestä ei oo mitään oloja?
Minulla oli varsin hyvä olo keräyspäivänä ja sen jälkeen. Ensimmäiset oireet alkoivat kuuden päivän jälkeen ja jouduin sairaalahoitoon seuraavana päivänä. Raskaus ei alkanut, joten oireet menivät "onneksi" ohi alle viikossa.

Noniin,täällä saatiin uutisia ja 10 hedelmöittyneestä kaksi palluraa jaksoi finaaliin asti. Nyt niistä otetaan näytteet alkiodiagnostiikkaa varten ja odotellaan 3-4vkoa tuloksia.
Mun kai pitäs olla onnellinen ja iloinen tuloksesta,kun ei aiemmalla hoitokierrolla päästy edes tähän asti....mut jotenki oon vaa pettyny et niin paljon karsiutu ja lähinnä itkettäny.
Ehkä ne ilon tunteet tulee sit jälkijunassa...

Noniin,täällä saatiin uutisia ja 10 hedelmöittyneestä kaksi palluraa jaksoi finaaliin asti. Nyt niistä otetaan näytteet alkiodiagnostiikkaa varten ja odotellaan 3-4vkoa tuloksia.
Mun kai pitäs olla onnellinen ja iloinen tuloksesta,kun ei aiemmalla hoitokierrolla päästy edes tähän asti....mut jotenki oon vaa pettyny et niin paljon karsiutu ja lähinnä itkettäny.
Otan osaa, että vaan kaksi säilyi 😔 Toivottavasti alkiodiagnostiikassa saatte kuitenkin hyvät tulokset ja 2 sinnikästä kaveria olisi loppujen lopuksi riittävästi. Tsemppiä tulosten odotukseen ❤️

Minulla oli varsin hyvä olo keräyspäivänä ja sen jälkeen. Ensimmäiset oireet alkoivat kuuden päivän jälkeen ja jouduin sairaalahoitoon seuraavana päivänä. Raskaus ei alkanut, joten oireet menivät "onneksi" ohi alle viikossa.
Ohhoh, ai kuusi päivää keräyksen jälkeen! :Weary Cat Face: Mä kun jo vähän kuvittelin et selvisin säikähdyksellä!

@Haaveissa voi ei... :crying-face: Toivottavasti kaksi sinnikästä on sitten ne the alkiot! :Heavy Black Heart:

Onneksi kaksi palluraa❤️❤️ Harmi että määrä tippui niin rajusti. Pakastettiinko blastoina? Vai onko alkiodiagnostiikassa väliä, kuinka vanhoja alkiot ovat? Minkä takia sulla muuten alkioille tehdään alkiodiagnostiikka? Olipa monta kysymystä, ei toki tarvitse vastata🤗

Onko muille tullut oireita Lugesteronista? En tiedä tuliko mun oireet niistä, mutta eilen laitoin ekan, aamulla toisen ja tänään päivällä yhtäkkiä alkoi ärsyttää ihan julmetusti, tuli ahdistuneisuutta, lievää hengenahdistusta ja väsymystä. Meni kyllä ohi, mutta tuli hetkellisesti sellainen raivopää fiilis... :sad-face: Jännä kyllä miten isolla annoksella sitä nyt määrättiin (2x400mg) kun keväällä sain 100mg progesteronin tukihoidoksi letroille (ja lyhyehkölle luteaalille). Mut tietysti parempi niin, jos endo aiheuttaa progesteroni resistanssia.

Onneksi kaksi palluraa❤️❤️ Harmi että määrä tippui niin rajusti. Pakastettiinko blastoina? Vai onko alkiodiagnostiikassa väliä, kuinka vanhoja alkiot ovat? Minkä takia sulla muuten alkioille tehdään alkiodiagnostiikka? Olipa monta kysymystä, ei toki tarvitse vastata🤗
Niin,onneksi edes kaksi 😊
Ja vastaan mielelläni.
Joo,pakastukseen meni blastoina.
En osaa kyllä tuohon sanoa,että kuinka vanjoja alkoiden tulisi olla ad varten 🤔
Kertoivat ad hyödyistä meidän tapauksessa; ikä,ei aiempia lapsia kummallakkaan, ei alkaneita raskauksia. Tämän vuoksi siis päädyttiin tuohon.

Onko muille tullut oireita Lugesteronista? En tiedä tuliko mun oireet niistä, mutta eilen laitoin ekan, aamulla toisen ja tänään päivällä yhtäkkiä alkoi ärsyttää ihan julmetusti, tuli ahdistuneisuutta, lievää hengenahdistusta ja väsymystä. Meni kyllä ohi, mutta tuli hetkellisesti sellainen raivopää fiilis... :sad-face: Jännä kyllä miten isolla annoksella sitä nyt määrättiin (2x400mg) kun keväällä sain 100mg progesteronin tukihoidoksi letroille (ja lyhyehkölle luteaalille). Mut tietysti parempi niin, jos endo aiheuttaa progesteroni resistanssia.
Progesteronivalmisteet voi aiheuttaa tuollaisia oloja, kannattaa mainita lääkärille ja kysyä vaihtoehtoista tukilääkettä. Joku toinen progesteronivalmiste voi siis sopia, vaikka yksi aiheuttaisi oireita. Itse tulin raivopäiseksi Primolut Norista, jota käytettiin menkkojen ajoitukseen ennen hoitoa. Onneksi sitä ei ole sen jälkeen tarvinnut käyttää. Mulla on tukena ollut cyclogest ja/tai terolut, joista kumpikaan ei onneksi ole aiheuttanut mitään.

Mä olen tällä kertaa päättänyt olla tulkitsematta oireita, kun viimeksi tunnistin ties mitä oireita ja silti testi oli negatiivinen 🤪 Cyclogest käytössä, niin siitähän ne varmaan johtui.

Mutta nyt on niin erikoinen juttu, että pakko jakaa. Alkusyksyn kemiallisessa raskaudessa mun puoliso kommentoi muutaman kerran ENNEN positiivista raskaustestiä, että mussa on joku outo haju. Tuossa edellisessä pas: ssa hajua ei ollut, ja negatiivinen oli testikin. Nyt taas eilen töistä tullessaan puoliso kommentoi että kotona on outo haju, joka ehkä on lähtöisin musta. Eilen oli menossa dpo10, ja on varmaan suunnilleen sama ajoitus kuin silloin kemiallisenkin kohdalla 🙈 Tämä on musta tosi huvittavaa jos nyt teen positiivisen raskaustestin. Aika kätevää, säästyis monet testit, kun vois vaan haistaa raskauden? 😄

Googlettelin tuota silloin, ja löysin kyllä muutamia kokemuksia siitä että joku muukin on onnistunut haistamaan raskauden.

Kai tuo haju on nyt pakko uskoa, kolmas kerta toden sanoo! Nimittäin äsken iski pakottava tarve testata kesken päivän, dpo14, ja selkeästi on positiivinen tulos! 🤩 Tietysti kemiallinen tässä jännittää kun viimeksikin oli, mutta ihanaa nyt tässä hetkessä! 😍

Liitteet

• IMG_7178.jpeg
    IMG_7178.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 35
@Ellisvm84 voi miten hienoa, selvästi siellä haistatan raskaus 😅 viiva on tosi selkeä, ja todellakin kyllä tuosta kannattaakin iloita. Siihen tuleeko kemiallinen ei kuitenkaan itse voi vaikuttaa yhtään mitenkään - ja todennäköisyydet kuitenkin on sen puolella aina että kaikki menee hyvin. Oliko se niin että sulle on testipäivä ensi viikolla?

@Haaveissa meille ei oo diagnostiikkaa tehty, mutta oon ymmärtänyt että näytteet pitäisi nimenomaan ottaa blastoista. Ja sekin selittää siis sitä pitkää viljelyä. Tsemppiä tulosten odotteluun! Toivottavasti molemmat pallurat kelpaisivat siirtoon

@Sarsabutt siellä on hienosti hedelmöittynyt soluja! Vau! Meilläkin on ihmeellisesti juuri nyt herätty tuohon oman toiminnan vaikutukseen - eihän siitä tässä oo puhuttukaan kun koko hoitojen ajan. Mäkin oon päivittänyt lähes kaikki kosmetiikat yms ja tutkinut vitamiinit yms jo heti ekan kerran kun hoidoissa alotettiin. Meilläkään ei kyllä puoliso oo saanut mitään vitamiiniohjeita 🤷🏼‍♀️

Kai tuo haju on nyt pakko uskoa, kolmas kerta toden sanoo! Nimittäin äsken iski pakottava tarve testata kesken päivän, dpo14, ja selkeästi on positiivinen tulos! 🤩 Tietysti kemiallinen tässä jännittää kun viimeksikin oli, mutta ihanaa nyt tässä hetkessä! 😍
Mä haisin omaan nenään erityisesti esikoisen synnyttyä ihan kamalalle, mut sit luinkin jostain, että äidin ominaistuoksu muuttuu kun lapsi syntyy, jotta lapsi jonka muut aistit ovat vielä kehittymässä, voi haistaa emon. Tän saman efektin huomasin taas meidän kissasta jolla on pentuja, ekat viikot haju on selkeä. Ehkä joillain voi haju muuttua jo heti hedelmöityttyä? Tai en tiedä onko näillä mitään yhteyttä, mutta tuli mieleen!

@Vanellus joo, otan puheeksi jos oireet pysyy samoina, mut toivon että kyseessä on vaan alkukankeus kun progesteroni arvot pomppaa pilviin yhtäkkiä. Toivottavasti maanantaihin mennessä olis tasoittunut tai sit kysyn tuoresiirrosta asiasta.

@Pumpulipilvi joo, täällä on jo pari vuotta sitten vaihdettu lähes kaikki pesuaineet yms hajusteettomiksi ja pannut täysteräksisiksi tai valurautaisiksi ja näissä mies on onneksi ihan mukana, kun ei tykkää hajusteista jne. On myös suostunut syömään mun suosittelemat vitamiinit edes jotenkin. Tuntuu että kaikki joka vaatis yhtään enempää efforttia hänen osaltaan on vaan jäänyt ajatuksen tasolle, eikä ainakaan ole se aktiivisesti asioista selvää ottavaa tyyppiä. Vähän vaan ärsyttää kun tarjoan tiedon hopeatarjottimella ja sit toteutukseen menee ne jotka ei vaadi käytännössä mitään ponnisteluja. Ja vuotta myöhemmin sit pohtii, että voisko sperman laatua jotenkin parantaa omilla toimilla... :Upside Down Face:

Ja vastaan mielelläni.
Kertoivat ad hyödyistä meidän tapauksessa; ikä,ei aiempia lapsia kummallakkaan, ei alkaneita raskauksia. Tämän vuoksi siis päädyttiin tuohon.
Kiitos! Ootko about minkä ikäinen? Ootte varmaan yksityisellä? Toi alkiodiagnostiikka kyl tosi hyvä myös psyykkeen kannalta. Turhia siirtoja ja niihin liittyvää kuormaa voidaan niin tehokkaasti silloin vähentää, oispa se edullisempaa ja siten saavutettavampaa.

Ja vastaan mielelläni.
Ihanaa kun vastailit ja ihanaa jos vastaat @Kaihonkukka vielä esittämiin kysymyksiin, kuulisin mielelläni myös ❤️

Tässä kun takana alkaa olla kasa onnistumattomia siirtoja ja erityisesti nämä kaksi kemiallista, niin ajatus diagnostiikasta tietysti kiinnostaa enemmän ja enemmän. Hinta toki hirvittää ja samoin myös se, kun alkioita on aina tullut vähänlaisesti. Välttyisi mahdollisilta turhilta siirroilta, muttamutta… kiva myös siis myös kuulla, näkeekö lääkäri tarvetta muutoksille.

Muokattu viimeksi:
Tänne ei pahemmin ukot varmaan kirjoittele mutta minä nyt kirjottelen😅

Aiheeseen joutunut nyt vähän perehtymään kun selvisi ettei ilman hoitoja jälkikasvua tulla saamaan.

Viime pe oli keräys ja 22 munasolusta 7 hedelmöittyi josta neljä pääsi pakkaseen asti.

Nyt sitten kuukausi odotellaan vielä kun meillä alkiodiagnostiikka koska minulla robertsonin translokaatio todettu mikä aiheuttaa hedelmättömyyden.

Onko muilla kokemuksia millaisella prosentilla alkiodiagnostiikasta löytyy siirrettäviä.🤔

Takaisin