Laitoin viestiä tyksiin ja sieltä tuli nyt viesti, että tieto oli jo eilen omapolulla.
No löytyihän se sieltä nyt kun tiesi mistä etsiä, mutta oli kyllä hankala löytää, kun luulin että tulee viesti tai joku ilmoitus etusivulle kun tieto on lisätty.
19 munasolusta 15 oli kypsiä ja niistä hedelmöittyi 8!
Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että suurin osa jatkaa kehittymistä normaalisti maanantaille asti ja sit saadaan 5 päiväinen blasto kyytiin!
Haaveissa olis että pakkaseenkin saatais, jotta olis vielä myöhemmin mahdollisuus!
Olin yllättynyt, kun mies eilen illalla totesi, että on miettinyt jokaisessa hiljaisessa hetkessä, että mikähän tulos on ja mitä jos hänen sperma ei olekaan riittävän hyvää. Pohti keinoja miten sitä voisi parantaa. Tuntui niin yllättävältä, kun oon puhunut nyt yli vuoden siitä miten meidän pitäis syödä terveellisesti, liikkua, jne. jotta laatu olis mahdollisimman hyvää, mutta ei oikein ole osunut kotiin. Ei sillä etteikö syötäis keskimäärin terveellisesti, ei tupakoida tai käytetä alkoholia, mutta mä olen ollut se ainut joka on edes yrittänyt treenata ja liikkua.
Jotenkin tuntuu vähän hassulta, että mun pitää käydä läpi IVF hoidot, ennen kuin hän alkaa miettimään omaa osuuttaan asiaan, vaikka olen puhunut mm. maailmanlaajuisesta spermanlaadun heikkenemisestä ja kaikesta mahdollisesta. Ja siis hänellä todettiin sperma-analyysissä teratozoospermia, eli normaalin muotoisia siittiöitä oli alle 2%, mutta koska tyksissä sanottiin ettei se ole ongelma, niin hän vaan totesi että hyvä.