IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jospa mäkin siirtyn tuolta aiemmasta ketjusta tänne.
Tässä viimeisin viesti sinne:

Meillä on nyt gonal-f pistelyt takana, maanantaina kävin ultrassa ja illalle määrättiin ovitrelle irroituspiikki. Pitkällä kaavalla mentiin, kun endo (ja ade?) löytyi ekassa ultrassa.
Oikealla oli 1x21mm, 2x17mm, 1x13-14mm ja 4x11-12mm. Vasemmalla oli enemmän kuhinaa, 5x15-16mm, 4x13-14mm, 7x9-10mm ja 3x5-6mm. Pienet tuskin ehtii mukaan, mut huomenna sit nähdään mitä saadaan.

Lääkäri väläytteli mahdollista hyperiä, kun vasemmalla oli niin aktiivista, mut tähän mennessä ei oo tullut mitään oireita. Letroista tuli paljon kovempia oireita, mut sit löytyikin kysta.

Jänskättää kyllä et miten kipee sitä keräyksen jälkeen on, kehittyykö alkiot ja päästäänkö tuoresiirtoon!

Tää kaikki tuntuu kyllä jotenkin niin oudolta. Oon vaan keskittynyt muihin asioihin ja sen takia pysynyt täältäkin pois.

Ja lisäys, tänään aamulla oli punktio. Oikealla puolella 13 follikkelia ja vasemmalla 23. Ennen kotiinlähtöä sain tiedon, että 19 munasolua saatiin. Olo siedettävä, joten sormet ristissä ettei kehity hyperiä! Maanantaina olis siirto, jos kaikki sujuu hyvin. Huomenna saa omapolun kautta tiedon montako hedelmöittyi. Vitsi että jänskättää!

Kiitos @Pumpulipilvi kysymästä, punktio oli tosiaan eilen ja toimenpiteenä sujui hyvin! Ei sattunut keräys, mutta jälkeen päin kyllä sitten jomottelikin mojovasti etenkin selkäpuolelta. Tänään vihloo ja jomottelee myös vähäsen vasenta munasarjaa, mutta pärjäilen.

4 rakkulaa tyhjennettiin, 3 munasolua löytyi. Huomenna sitten tuoresiirto ellei tule puhelua, jossa ilmoittavat ettei siirrettävää ole 😬
Eli vaan kaksi päivää viljelevät.. No, todennäköisemmin kai elävät sen kaksi päivää ja päästään siirtoon, mutta liekö laadusta sitten tietoa, kun ei näe pidemmälle jakautumista 🤷🏼‍♀️
Ja omakannasta muuten luin jälkikäteen, että suunnitelmissa onkin tehdä icsi! 🤔

Muokattu viimeksi:
Mulla tuoresiirtona 3-päiväinen, oli kemiallinen. Sen jälkeen pas 6-päiväisellä, ei tärpännyt. Ja nyt menossa toisen 6-päiväisen jännääminen, siirto oli viime pe. Nyt käynnissä dpo10. 😊

Mulla tuoresiirtona 3-päiväinen, oli kemiallinen. Sen jälkeen pas 6-päiväisellä, ei tärpännyt. Ja nyt menossa toisen 6-päiväisen jännääminen, siirto oli viime pe. Nyt käynnissä dpo10. 😊
Kiitti :)
Ootko hoidoissa kunnallisel vai yksityisel?

Ja yleisesti; onkohan tässä eroja miten vai riippuuko enemmän siitä onko pas vai tuoresiirto 🤔

Kiitti :)
Ootko hoidoissa kunnallisel vai yksityisel?

Ja yleisesti; onkohan tässä eroja miten vai riippuuko enemmän siitä onko pas vai tuoresiirto 🤔
Julkisella, HUS:lla 😊 Tuntuu siinä vähän eroja olevan, en oikein tiedä mistä kaikista johtuen 😄 Mutta välillä pakastetaankin jo 2-3pv iässä, mulla kaikkia kypsyteltiin blastoiksi, paitsi se tuoresiirto nuoremmalla. Enkä tiedä miksi, voi olla että siinä osui viikonloppu jotenkin hankalasti 🤔

Mä olen tällä kertaa päättänyt olla tulkitsematta oireita, kun viimeksi tunnistin ties mitä oireita ja silti testi oli negatiivinen 🤪 Cyclogest käytössä, niin siitähän ne varmaan johtui.

Mutta nyt on niin erikoinen juttu, että pakko jakaa. Alkusyksyn kemiallisessa raskaudessa mun puoliso kommentoi muutaman kerran ENNEN positiivista raskaustestiä, että mussa on joku outo haju. Tuossa edellisessä pas: ssa hajua ei ollut, ja negatiivinen oli testikin. Nyt taas eilen töistä tullessaan puoliso kommentoi että kotona on outo haju, joka ehkä on lähtöisin musta. Eilen oli menossa dpo10, ja on varmaan suunnilleen sama ajoitus kuin silloin kemiallisenkin kohdalla 🙈 Tämä on musta tosi huvittavaa jos nyt teen positiivisen raskaustestin. Aika kätevää, säästyis monet testit, kun vois vaan haistaa raskauden? 😄

Googlettelin tuota silloin, ja löysin kyllä muutamia kokemuksia siitä että joku muukin on onnistunut haistamaan raskauden.

Takaisin