@Kaihonkukka meillä testattiin alkioilta kromosomit ja mun kantama geenivirhe ja mulle ainakin hus:in lääkäri sanoi onnistumisen mahdollisuuden olevan 50%.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo näin meillekin sanottiin, jotain 50% luokkaa.@Kaihonkukka meillä testattiin alkioilta kromosomit ja mun kantama geenivirhe ja mulle ainakin hus:in lääkäri sanoi onnistumisen mahdollisuuden olevan 50%.
Moikka!Täällä suunnittelukäynti takana Tilkassa. Lähdetään liikkeelle lyhyellä kaavalla (antagonisti), tehdään myös ”estrogen priming”. Mulla ongelmana alhainen AMH (0,38), mielenkiinnolla odotan miten tämä toimii. Toukokuussa pitäisi saada ilmoittautua hoitoon, ja sitten jännitetään mahtuuko sinne. Onko kellään kokemuksia alhaisesta AMH:sta ja lyhyen kaavan hoidoista? Tai esimerkiksi tuosta estrogen primingistä?![]()
Kuulostaa hyvältä, että tuolla tavalla saadaan ehkä tasakokoisempia (ja tasalaatuisempia?) munasoluja. Herää kysymys miksi tuota ei käytetä laajemmin. Itselleni pitkää kaavaa perusteltiin sillä, että kasvu olisi tasaisempaa, mutta ilmeisesti tuo tekee samaa.@Harrets & @tove90
Mulla on ollut estrogen priming käytössä ja sillä on saatu munasoluja paremmin kasvamaan. Mulla tosin amh ei ole (tai ei ollut mitatessa) alhainen, vaan ihan kohtalaisella tasolla (~1,5). Mutta kun muuten saatiin odottamatta huono vaste niin kokeiltiin ensin primingiä e-pillereillä ja sen jälkeen tosiaan estrogeenillä (mulla ollut zumenon). Se pitäisi toimia juuri kuten @Harrets sanoi. Eli tasaa follien kasvua, jolloin toivottavasti saadaan mahdollisimman monia munasoluja. Onnistumista ei ole vielä saatu, mutta alkioita ja munasoluja aiempaa paremmin.
Lisäksi mulla on ollut jarruna synarela, piikkiin sijaan.
Meillä kaikki eteni tosi nopeasti klinikalle saapumisen jälkeen, mikä oli varmaan hyvä, niin en ehtinyt kasata enempää jännitystä. Puoliso antoi näytteen kotona, vei purkin labraan ja heti sen jälkeen alkoikin toimenpide. Toivuin sen jälkeen useamman tunnin viltin alla makoillen ja eväitä syöden. Koomista oli, että olin tehnyt meille molemmille eväät, mutta puoliso oli unohtanut omansa kotiin ja jaoin hänelle sitten omista eväistäni. Muistaakseni puoli tuntia piti odottaa ennen kuin sai syödä, mutta kyllä minä makoilin sen jälkeen vielä useamman tunnin ja sain lisää kipulääkettä. Operaation jälkeen oli iso apu kuumalla vedellä täytetyistä pusseista, joita pidin alavatsan päällä. Meitä oli sinä aamuna keräyksessä kolme, joista yksi lähti selkeästi minua aiemmin ja mielestäni toinen jäi vielä toipumaan, kun itse lähdin. Aika vapaasti sai mielestäni lähteä, kun ilmoitti olon olevan tarpeeksi hyvä. Huolehtivat vielä, että saattaja oli paikalla, eikä yksin saanut poistua.Heippa taas kaikille! Täällä ollaan ivfssä nyt siinä vaiheessa että tällä viikolla on punktio. Mitään huippusaalista ei ole odotettavissa, kun on alle 10 follikkelia, mutta toivon että laatu on kohdillaan ja saataisiin edes pari alkiota aikaiseksi
Kuinka monta tuntia teillä muilla on mennyt kaikenkaikkiaan punktiokäyntiin? Oletteko varautuneet jotenkin? Ottaneet eväitä tms? Tai onko antaa muita hyviä vinkkejä käyntiä ajatellen?Onko puolisot ehtineet mukaan itse punktioon, vai ovatko olleet samaan aikaan omaa osuutta suorittamassa?
Tsemppiä punktioon!Heippa taas kaikille! Täällä ollaan ivfssä nyt siinä vaiheessa että tällä viikolla on punktio. Mitään huippusaalista ei ole odotettavissa, kun on alle 10 follikkelia, mutta toivon että laatu on kohdillaan ja saataisiin edes pari alkiota aikaiseksi
Kuinka monta tuntia teillä muilla on mennyt kaikenkaikkiaan punktiokäyntiin? Oletteko varautuneet jotenkin? Ottaneet eväitä tms? Tai onko antaa muita hyviä vinkkejä käyntiä ajatellen?Onko puolisot ehtineet mukaan itse punktioon, vai ovatko olleet samaan aikaan omaa osuutta suorittamassa?