IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me päästiin ensikäynnille toukokuussa 2024, sit tuli kesätauko ja suunnittelukäynti oli syyskuussa. Pitkällä kaavalla mentiin ja hoitoihin saatiin ilmoittautua lokakuussa. Munasolukeräys oli marraskuussa ja joulukuussa eka tuoresiirto. Eli jonotus oli ns. ensikäynnin ja suunnittelukäynnin välissä, jos nyt tota edes jonotukseksi voi laskea, kun siinä oli kuitenkin kesätauko. Joka tapauksessa odottamista tulee paljon, vaikka mitään pitkää jonotusta ei ollut. Näin siis TYKSissä.
Nyt odotellaan keskenmenon jälkeisiä kuukautisia, että voidaan ilmoittautua seuraavaan pakaste alkion siirtoon. Tosin yritetään luomusti silti tässäkin kierrossa, vaikka mahdollisuus olisikin olematon. Eilen tikutin LH-plussan, joten ovulaatio näillä näppäimillä.

@Pumpulipilvi miksei teillä ole enää asiaa julkiselle kun olette olleet yksityisellä? Onko teille tehty kolme IVF kiertoa yksityisellä?

@Snowwie huikea alkiomäärä! :smiling face with heart-eyes: Luulis noilla määrillä onnistuvan useampikin lapsi! :red-heart:

Useamman ivf:n julkisella käyneet, onko teillä ollu uusi ensikäynti/suunnittelukäynti sen jälkeen, kun on asetettu uudelleen jonoon? Jos on, kuinka nopeasti käynti on tullut jonoon asettamisen jälkeen? Täällä ensimmäinen ivf takana ja nyt uudelleen jonossa. Muutoksia lääkkeisiin yms. on pakostikin tulossa, koska ensimmäiseltä kierrokselta huono tulos.
Meillä alkaa 3. hoitokierros huhtikuussa. Ollaan hoidoissa OYSissa ja meillä ei ole ollut uusia suunnittelukäyntejä ennen seuraavaa kierrosta. 1. oli touko-kesäkuussa 24. Meiltä selvisi vain 1 alkio tuoresiirtoon joten sen negan jälkeen ilmottauduttiin uuteen hoitoon (pitkä kaava) joka alkoi lokakuun menkoista. Jono n. 3 kk ja kesätauko välissä. Minun terveydellisistä syistä kierros jouduttiin siirtämään eteenpäin joulu-tammikuulle. Sama tulos: 1 alkio tuoresiirto -> nega. Tammikuun lopussa ilmoitin tuloksesta ja ilmottauduttiin viimeiselle mahdolliselle kierrokselle. Hoidot aikataulutettiin alkavaksi huhtikuun kierrosta. OYSissa ainakin menee se 3kk että pääsee seuraavalle hoitokierrokselle.

@Pumpulipilvi ei monilla vielä pp6 taida mitään testeissä näkyä, vaikka oliskin tärpännyt, joten on varmasti vielä toivoa😊 Mulla on pp4 menossa eli ikuisuus testipäivään vielä. Tässä kauheasti puntaroin, että testaisinko jo ajoissa vai odotanko kiltisti testipäivään. Uskoisin, että mulle pienempi paha olisi tehdä negatesti jo aiemmin, koska mulle on tosi tyypillistä alkaa kuvittelemaan kaikenlaisia oireita ja sit pettymys onkin iso. Ne kerrat, kun oikeasti olen raskaana ollut, on oireet ollut jopa vähäisemmät kuin negakierroissa, toki tämä on eka pas eli senkin vuoksi oirekirjo voi olla laajempi. En ainakaan viralliseen testipäivään odota, koska se on maanantai ja jos nega tulee, niin en halua heti siitä töihin lähteä huonolla mielellä.

Useamman ivf:n julkisella käyneet, onko teillä ollu uusi ensikäynti/suunnittelukäynti sen jälkeen, kun on asetettu uudelleen jonoon? Jos on, kuinka nopeasti käynti on tullut jonoon asettamisen jälkeen? Täällä ensimmäinen ivf takana ja nyt uudelleen jonossa. Muutoksia lääkkeisiin yms. on pakostikin tulossa, koska ensimmäiseltä kierrokselta huono tulos.
Me saatiin Helsingin Tilkassa valita hoidettiinko uuden hoidon suunnittelu puhelinajalla vai suunnittelukäynnillä. Lääkäri sanoi, että meidän tapauksessa puhelu riittää, joten valittiin se. Siitä ei tullut kustannuksia ja se oli helpompi sovittaa työaikoihin.

Me saatiin Helsingin Tilkassa valita hoidettiinko uuden hoidon suunnittelu puhelinajalla vai suunnittelukäynnillä. Lääkäri sanoi, että meidän tapauksessa puhelu riittää, joten valittiin se. Siitä ei tullut kustannuksia ja se oli helpompi sovittaa työaikoihin.
Oletin että olisi vielä ollut keskustelu lääkärin kanssa, mutta tulikin vain hoitajalta ilmoitus että laittaa uuteen jonoon joka noin 4kk. No eikai tässä auta kun odotella, syksylle kuitenkin menee kesäsulun takia😕 Soittoaika kuulostaa kyllä helpommalta vaihtoehdolta töiden takia🙏🏼

@linatella

Meillä on hoidot OYS:issä ja ensikäynnin jälkeen (toukokuu 2024) suunnitelma tuli digihoitopolulle. Saatiin kirje jossa stimulaatiopaperit ja ohjeet digihoitopolun käyttöön. Alkoi kesäsulku ja osaston muutto kesä-elokuun ajaksi juuri kun me päästiin hoitoihin 😩 niin kesti, että päästään aloittamaan. Syyskuussa aloitettiin lääkkeet ja lokakuussa punktio. Lääkäri soitti ja tehtiin suunnitelma seuraavasta IVF:stä puhelimitse. Eli ei tarvinnut uutta käyntiä. Meidän tammikuun IVF sitten siirtyi raskauden ja keskeytetyn keskenmenon takia ja oli nyt vasta maaliskuussa. Eli luulisin, että pitää 3 kuukautta odottaa seuraavaa hoitoa.

Lääkärin pitäs soittaa suunnitelmasta varmaan tänään; keretäänkö tehdä vielä kolmatta IVF:ää ennen kesäsulkua vai ei. On ihan hilkulla se aikataulu 😃.
Aion ehdottaa mulle endoleikkausta eka ja sitten viimeinen kolmas IVF, varmaan parantaisi munasolujen saantia ja laatua. Nyt suunnitelmissa on tehdä kaikki IVF:ät pois alta ja sitten endoleikkaus ja sitten PAS. Käsittääkseni muualla Euroopassa on ainakin osittain siirretty tähän, että ekana leikkaus ja sitten IVF, koska parantaa tuloksia.

Oletin että olisi vielä ollut keskustelu lääkärin kanssa, mutta tulikin vain hoitajalta ilmoitus että laittaa uuteen jonoon joka noin 4kk. No eikai tässä auta kun odotella, syksylle kuitenkin menee kesäsulun takia😕 Soittoaika kuulostaa kyllä helpommalta vaihtoehdolta töiden takia🙏🏼
Blääh, onpas tylsää. Mäkin veikkaan, että meidän PAS siirtyy jonnekin syksyyn vasta 😢. Joo tuo suunnitelman tekeminen soittamalla on helpompaa 👍😊

Mä oon kanssa miettinyt, että taitaa pakosti syksylle mennä uusi ivf-kierros, jos siihen joudutaan, kahden eri sairaalan yhteistyönä tehtävä ivf ei varmasti kesäsulkuja ennen ehtisi millään. Olis vaan kiva kohtuu nopeasti edetä punktioon, kun alkioiden testauskin sitten aina oman aikansa vie. Mutta odottelua vaan kuuluu aikalailla tähän projektiin joka vaiheessa, ei se auta muu kuin jonotella ja odotella kiltisti😬

@Pumpulipilvi meillä tehdään vaan PGT-M, mut siinä katsotaan sen geneettisen sairauden lisäks kuulemma kromosomeja. Geenin periytyvyys on siis 50 % mut koska yleensä osassa alkioita on jotain virheitä kromosomeissa, niin jäljelle jää keskimäärin se 1/3 alkioista. Katsotaanko Pgt-A:ssa siis pelkästään kromosomeja vai mihin se perustuu? Eli sisältääköhän tää meidän versio myös automaattisesti pgt-a:n vai onko ne ihan eri jutut?

Mä itse asiassa mietin alkuun, etten edes oikeen halunnut jakaa noita tuloksia täällä, kun tuntuu jotenkin kohtuuttomalta kun vertaan monien muiden kokemuksiin täällä. Näissäkin vaikuttaa varmasti niin paljon se tausta, jonka takia tänne on päädytty.

Huomaan, että ite on välillä tosi vaikeeta keskittyä mihinkään muuhun tän odottelun aikana, joten välillä on pakko tietoisesti pitää taukoa foorumista ja aiheesta lukemisesta että aika menis vähän nopeemmin muiden asioiden parissa.

Tosi paljon tsemppiä ja onnea kaikille ja toivottavasti mahdollisimman moni kerkee eteenpäin prosesseissa ennen kesätaukoja! ❤️

Mä oon kanssa miettinyt, että taitaa pakosti syksylle mennä uusi ivf-kierros, jos siihen joudutaan, kahden eri sairaalan yhteistyönä tehtävä ivf ei varmasti kesäsulkuja ennen ehtisi millään. Olis vaan kiva kohtuu nopeasti edetä punktioon, kun alkioiden testauskin sitten aina oman aikansa vie. Mutta odottelua vaan kuuluu aikalailla tähän projektiin joka vaiheessa, ei se auta muu kuin jonotella ja odotella kiltisti😬
Voi kunpa teidän ei tarttisi miettiä uutta kierrosta ollenkaan tällä erää vaan tällä jo nappaisi. 💕
Saitteko te muuten tulokset alkiodiagnostiikasta alun perin annettuna päivänä vai tuliko aiemmin tai myöhemmin? Meille sanottiin, että voi venyä, mutta siitä ilmotetaan kyllä ja toisaalta voidaan myös soittaa aikaisemmin, ainakin jos uutiset olisi hyviä.

Uudessa kierrossa, uä varattuna ja toivottavasti PAS siis piakkoin edessä ✌🏼

Ylläolevista viesteistä tuli silti mieleen, että mulla on nyt myös joku megaärsytys kaikkiin raskausjuttuihin menossa irl. Vaikka just nyt kiva vaihe itsellä tulossa, jos vihdoin päästään ensimmäisen siirtoon. Viimeks pitänyt jotain toivoa yllä plussasta viime elokuun inseminaation jälkeen. Mut ehkä just sen tajuaminen toikin tälläsen kisaväsymyksen pintaan, et on tämä kyllä vitunmoista jonottamista ja odottamista vaan 😅

Jonkinlaista kisaväsymystä täälläkin havaittavissa 😣 seuraava hoitokierto alkaa piakkoin mutta aikaisemmin tällä viikolla tuli käytyä taas todella pohjalla 🫠 saattaa olla että asiaan vaikuttaa että naapurin pariskunta tuli vauvan kanssa kotiin viime viikolla.

Tässä olen taas jotenkin ekstra herkillä ja ihan kauhistuttaa mikä olo tulee olemaan kun parin viikon päästä pitäisi alkaa pumpata hormoneja taas kehoon 😥

Voi kunpa teidän ei tarttisi miettiä uutta kierrosta ollenkaan tällä erää vaan tällä jo nappaisi. 💕
Saitteko te muuten tulokset alkiodiagnostiikasta alun perin annettuna päivänä vai tuliko aiemmin tai myöhemmin? Meille sanottiin, että voi venyä, mutta siitä ilmotetaan kyllä ja toisaalta voidaan myös soittaa aikaisemmin, ainakin jos uutiset olisi hyviä.
Meille annettiin punktiossa lääkärin soittoaika muistaakseni neljän viikon päähän ja sinä päivänä lääkäri soitti, ei kyllä ollut meille missään vaiheessa puhetta, että voisi tulla soitto aiemmin tai myöhemmin. Ja sit seuraavasta kierrosta oli tämä siirto, josta nyt pp4👍🏻

Oon myös pitänyt pientä taukoa täältä foorumilta, kun pientä kisaväsymystä ollut ilmassa. Onneksi kohdun ulkoinen raskaus kuivahti itsestään pois nopeasti ja päästiin viime viikolla aloittamaan eka ivf-hoito. Gonal-F on mennyt miehen pistämänä helposti, mutta eilinen fyremadel oli aika kokemus 😅

Meille oli vahingossa annettu omapolulle väärä päivämäärä jarrulääkkeen aloituksesta. Luojan kiitos meille oli varattu kaksi kontrolliultraa. Lääkärin mukaan tätä eilistä käyntiä ei yleensä edes varata, mut jos sitä ei olisi meillä ollut niin koko hoito olisi mennyt metsään 🥲 Hieman kylmäsi ajatus! Päästiin aloittamaan jarru päivää myöhässä, mut se ei pitäisi haitata. Aikamoista vuoristorataa! Noin 16 munasolua siellä näytti 7. hoitopäivänä kasvavan 🐣

On kyllä tämä odottaminen jotenkin tuskallista kun tuntuu ettei pysty kunnolla keskittyä mihinkään muuhun. Huomasin että lääkäri oli tehnyt kirjauksen jatkosta omakantaan. Tuntuu vähän kummalliselta jos tulevista muutoksista ja edellisestä ivf-kierroksesta ei pääse juttelemaan lainkaan. 🤔

Oliko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia siitä, jos gonal f on vaihdettu menopuriin? 😊

@linatella

Meillä on hoidot OYS:issä ja ensikäynnin jälkeen (toukokuu 2024) suunnitelma tuli digihoitopolulle. Saatiin kirje jossa stimulaatiopaperit ja ohjeet digihoitopolun käyttöön. Alkoi kesäsulku ja osaston muutto kesä-elokuun ajaksi juuri kun me päästiin hoitoihin 😩 niin kesti, että päästään aloittamaan. Syyskuussa aloitettiin lääkkeet ja lokakuussa punktio. Lääkäri soitti ja tehtiin suunnitelma seuraavasta IVF:stä puhelimitse. Eli ei tarvinnut uutta käyntiä. Meidän tammikuun IVF sitten siirtyi raskauden ja keskeytetyn keskenmenon takia ja oli nyt vasta maaliskuussa. Eli luulisin, että pitää 3 kuukautta odottaa seuraavaa hoitoa.

Lääkärin pitäs soittaa suunnitelmasta varmaan tänään; keretäänkö tehdä vielä kolmatta IVF:ää ennen kesäsulkua vai ei. On ihan hilkulla se aikataulu 😃.
Aion ehdottaa mulle endoleikkausta eka ja sitten viimeinen kolmas IVF, varmaan parantaisi munasolujen saantia ja laatua. Nyt suunnitelmissa on tehdä kaikki IVF:ät pois alta ja sitten endoleikkaus ja sitten PAS. Käsittääkseni muualla Euroopassa on ainakin osittain siirretty tähän, että ekana leikkaus ja sitten IVF, koska parantaa tuloksia.
saitteko vielä puhelua lääkäriltä ja tietoa jatkosta? 😊 Olen myös ollut siinä käsityksessä että endoleikkaus hoitojen välillä voisi olla avuksi, toivottavasti se onnistuisi!

On kyllä tämä odottaminen jotenkin tuskallista kun tuntuu ettei pysty kunnolla keskittyä mihinkään muuhun. Huomasin että lääkäri oli tehnyt kirjauksen jatkosta omakantaan. Tuntuu vähän kummalliselta jos tulevista muutoksista ja edellisestä ivf-kierroksesta ei pääse juttelemaan lainkaan. 🤔

Oliko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia siitä, jos gonal f on vaihdettu menopuriin? 😊
Mulla! Meillä ei saatu Gonal-F:llä vastatte tarpeeksi ja eka kierros jäi kesken. Toisella kierroksella elonva + menopur kombo ja sillä saatiin 14 follia kypsäksi. Tosin meillä petti jarru joten saalis oli yksi munasolu mutta lähtökohtaisesti saatiin lääkkeenvaihdolla huomattavan selkeä muutos.

Mulla oli ensimmäinen pas 17pv, mutta eihän se alkio sitten tarttunut 😕 Tämän viikon perjantaina oli virallinen testipäivä. Aloitin testaamaan 5pv siirron jälkeen, mutta mitään ei näkynyt testeissä missään vaiheessa, ei edes haaleinta mahdollista viivaa. Toki tiedän ettei aina onnistu, mutta kieltämättä odotukset olivat korkealla kun alkiotkin tutkittu.

Kuukautisten alkamista sitten odotellessa, seuraavaa siirtoa kohti.

Mulla oli ensimmäinen pas 17pv, mutta eihän se alkio sitten tarttunut 😕 Tämän viikon perjantaina oli virallinen testipäivä. Aloitin testaamaan 5pv siirron jälkeen, mutta mitään ei näkynyt testeissä missään vaiheessa, ei edes haaleinta mahdollista viivaa. Toki tiedän ettei aina onnistu, mutta kieltämättä odotukset olivat korkealla kun alkiotkin tutkittu.

Kuukautisten alkamista sitten odotellessa, seuraavaa siirtoa kohti.
Äh tylsää! Varmasti odotukset korkealla! Kuinka suurella todennäköisyydellä kromosomitestatut alkiot kiinnittyvät?

Kirjoita tähän...
Takaisin