Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tässä vielä NACista tietoa duodecimin sivuilta:Oli kyllä tosi mielenkiintonen ja antoisa palaveri. Nyt vaan mietitään että montakohan näytettä sinne sit uskaltais lähettää? Onko mitään vinkkejä? Jos ajatellaan että sieltä useampikin yksilö saataisiin kaivettua.
Ja siis mitä tämä NAC oikein on mistä kaikki kohisee?![]()
Mulla antagonisti -kaavan IVF-hoito varmaan triggeröi endoa nyt sitten, kun pistelykipua alkanut ilmaantua ja kun yskäisee niin oikeassa munasarjassa tuntuu.
Huomenna on perjantai ja sitten selvää omakannasta mitä niille 2 munasolulle kävi. Punktiosta on kirjoitettu että jos tehdään seuraava kolmas IVF, niin tehtäisiin agonisti -kaavalla.
Eka oli agonisti -kaavalla, nyt oli antagonisti ja seuraava (jos sitä tulee) ois taas agonisti. Luulen, että endolle parempi on agonisti kaava, koska ensin lamautetaan sitä omaa hormonitoimintaa ja sitten lääkkeenä piikit ilman LH:ta. Näin endo ei ota valtaa ja munasolujen laatu ehkä parempi?Olikos sulla se ensimmäinen ivf agoinisti vai antagonisti-kaavalla toteutettu?
Täällä on menossa agonisti -kaavalla hoitokierros, ja onhan se endo on ottanut siipeensä: endometriooma kasvanut 1cm stimulaation aikana ja endon aiheuttamat ulostuskivut on kaverinaahdistaa tämä endometrioosi niin lujaa että ei ole tosikaan.
Luin tämän aiemmin, mutta näytti olevan vuodelta 1999 ja arvelin, että näkemykset muuttuneet ja tutkimustuloksia tullut lisää. Luin vastaavalta aikakaudelta jotakin icsi-hedelmöitystapaan liittyvää artikkelia ja totesin, että sen jälkeen saatu niin paljon lisää näyttöä ja huolet hälventyneet, että kannattaa lukea kriittisesti.Tässä vielä NACista tietoa duodecimin sivuilta:
Mulla kesti lääkkeen aloituksesta punktioon tasan neljä viikkoa. En tiedä onko Tilkka kesällä kokonaan kiinni eli onko ihan täyssulku. Tullut kuva, että he aika helposti sanovat, ettei ajoitus ole sopiva ja ikään kuin varmistelevat, ettei mene jonkun sulun päälle. Veikkaan, että yksityisellä sanottaisiin, että tehdään hoito niin, että sen ehtii tehdä ennen sulkua ja sitten hoitoa säätämällä voitaisiin säätää aikataulua.Meillä tosiaan Tilkkaan suunnitteluaika vappuna ja toukokuun menkoista saa ilmoittautua hoitoon. Mitäs lottoaisitte, onko mahiksia ehtiä ennen kesätaukoa tehdä pitkän kaavan ivf? Kierto vähän sekaisin niin en tiedä, milloin toukokuun menkat alkaisivat, mutta mun laskujen mukaan pitäisi melkeinpä mahtua heti suoraan hoitoon, jotta olisi mahdollista tämä. Ja viime aikoina vissiin ollut ruuhkaisaa ja vaikea mahtua hoitoon, joten todennäköisyydet ei ehkä ole mun puolella...
Oon vuosia kärsinyt endon aiheuttamista ulostus- ja suolistokivuista ja mun vinkki on makrogoli! Helpottaa kipuja huomattavasti, kun ulostemassa on riittävän pehmeää. Sitä voi käyttää säännöllisesti ja itsellä toimii suht pieni annos kahdesti päivässä. Tosin nyt antibioottikuurin jäljiltä on ollut taas suolisto tosi huonona, mut muuten toi toimii todella hyvin. Mut samassa veneessä ollaan, korviani myöten täynnä endoa ja sitä ettei mihinkään saa kunnon apuja mistään.Olikos sulla se ensimmäinen ivf agoinisti vai antagonisti-kaavalla toteutettu?
Täällä on menossa agonisti -kaavalla hoitokierros, ja onhan se endo on ottanut siipeensä: endometriooma kasvanut 1cm stimulaation aikana ja endon aiheuttamat ulostuskivut on kaverinaahdistaa tämä endometrioosi niin lujaa että ei ole tosikaan.
Ilmoitin kolmannen inseminaation jälkeen kuukautisten alkamisesta, niin sain vastausviestin Omapolulle, että pahoittelut ja että hän laittaa meidät ivf-jonoon. Siinä näkyy viestin lähetyspäivä.Kysymys kokeneille; Pitäisikö Omapolulla näkyä päivämäärä, jolloin on asetettu jonoon? Ihan kuin olisin sieltä polun ohjeista näin lukenut, mutta ainakaan sovelluksessa minulla ei ole mitään merkintöjä. Meille sanottiin, että olemme jonossa ko. päivämäärästä. Meillä siis käytiin samalla läpi myös tulevat lääkkeet, sopimukset yms. Olettaisin, että erillistä suunnittelukäyntiä ei enää tule?
Voi olla erilaisia tapoja eri alueilla ja riippunee myös siitä mennäänkö suoraan ivf-hoitoihin vai ensin kevyempiin. Helsingissä ainakin ollaan ensin jonossa ja sitten on suunnittelukäynti. Sen jälkeen ollaan yleensä vielä jonkun aikaa jonossa ja odotellaan omaa ilmoittautumisvuoroa. Toisin sanoen: on siis jonotusaika, jonka aikana pidetään suunnittelukäynti.Onkohan se jonoon laittopäivä se ensikäynti sairaalalla miehen kanssa ja aika alkaa siitä..hmm
Kiitos kysymästä, täällä nyt vaan odotellaan alkiodiagnostiikan tuloksia kärsimättömänä. Kahden viikon päästä olisi soittoaika tuloksista ja sitten seuraavasta kierrosta kai saa ilmoittautua siirtoon, jos siirrettävää on.
Toivottavasti tulee huomenna hyviä uutisia ja pääsette siirtoihinMulla antagonisti -kaavan IVF-hoito varmaan triggeröi endoa nyt sitten, kun pistelykipua alkanut ilmaantua ja kun yskäisee niin oikeassa munasarjassa tuntuu.
Huomenna on perjantai ja sitten selvää omakannasta mitä niille 2 munasolulle kävi. Punktiosta on kirjoitettu että jos tehdään seuraava kolmas IVF, niin tehtäisiin agonisti -kaavalla.