IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään käyty hakemassa kyytiläinen matkaan. Sit vaan yritän unohtaa asian pariksi viikoksi ja keskittyä muihin asioihin!

Kaksi siirtoa nyt tehty (eka tuore ja eka PAS), eikä se kivaa ole, kun mulla kohtu kaartuu voimakkaasti taaksepäin, jolloin ultraa joudutaan painamaan vatsaan aika kovaa, mutta ei sitä nyt varsinaisesti kivuliaaksi voi sanoa. Spekulan laitto itselle se kivuliain ja sit se ultran painaminen kun rakko täynnä. Tällä kertaa kohdunsuu oli vielä niin pistemäinen (kuulemma nuppineulan pään kokoinen), ettei katetria meinattu saada paikalleen, ja lääkäri sanoi että saattaa hiukan tiputtaa verta kohdunsuulta.

Miltä alkionsiirto tuntuu? Se olisi huomenna, ellei iltapäivästä tule soittoa. Olen ollut aukiolotutkimuksessa, jossa myös laitetaan katetri kohtuun. Se sattui tosi paljon.
Alkionsiirto tuntuu samalta ku inseminaatio, jos sellasta on sulle tehty. Se oli ihan minuutin parin homma, pieni paineen tunne tuntui kohdussa, mutta ei kipua.

Miltä alkionsiirto tuntuu? Se olisi huomenna, ellei iltapäivästä tule soittoa. Olen ollut aukiolotutkimuksessa, jossa myös laitetaan katetri kohtuun. Se sattui tosi paljon.
Ei juuri miltään ole tuntunut minullakaan, korkeintaan lievästi epämukavalta hetken. Tsemppiä!

Täällä haettu morula mukaan perjantaina ja yritän myös unohtaa koko asian viikoksi 😅 Toivon niin, että nyt onnistuis! 🙏

@ElinaHelmi tsempoiö siirtoon! Täälläkin se on ollut aina kivuton kokemus, joskus vähän epämukavaa kun vatsaa on painettu kovemmin ja rakko on täynnä. Ja kerran rakko oli niin töynnä, että oikeesti pelkäsin pissaavani siihen paikkaan. Onneksi pidötyskyky sillon ainakin toimi. Enää en tiedä riittäisikö lantionpohjassa voimat 😂🙈

@Sarsabutt ja @pääskyläinen tsemppiö piinapäiviin, ja @Mariamimi vikaan vasteultraan ja punktioon. Mulla on ollut myös vaihtelua siinä kuinka nopeasti follit kasvaa. Suoraa yhteyttä en esim alkioiden määrään ole huomannut eli en usko että isosti vaikuttaa.

Täällä kaikista merkeistä huolimatta edelleen odotellaan kp1:stä. Kierto ei siis ole alkanut vaikka oon jo kaks kertaa niin luullut. Nyt oon jo sitä mieltä että saisi alkaa, koska pääsisi etenemään tän homman kanssa ja helmikuussa häämöttäisi myös hiihtolomareissu joten haluaisin kierron alkavan niin ettei ole pienintäkään stressiä siitä että mahdollinen siirto osuisi hiihtoloman kanssa päällekkäin. Huomenna olisi kp 30 eli eiköhän se tässä ihan näinä päivinä oikeasti ala ja pääsee taas suihkimaan (synarela makua ja sitä päänsärkyä ei ole kyllä ollut ikävä) ja pistelemään. Sen jälkeen edessä sit taas progesteroni tuomat nukahtamishaasteet 🙈

Moikka vaan taas. Kävin ultrassa näin kp 5 kunniaksi ja kelasin, että kun kierto vähän pidempi nykyään niin oviskin olisi myöhemmin. Vielä mitä, siellä möllötti jo molemmin puolin reilu 12 mm munarakkulat... (miten ois Hei kolmoset?) Letroja mennyt kolmena päivänä ja seuraavat kolme Menopuria ja pe taas kauhea säätö, että pääsee uuteen ultraan, jotta voidaan määrätä siirtopäivä. Tuli vaan olo, että miten ihmeessä koskaan kaikki voi mennä siirroissa kohdalleen (ajoitukset, lääkkeet, alkion kunto jne)... Ja oli muuten ekaa kertaa mieslääkäri! Ja taaskaan en kysynyt niitä kysymyksiä, jotka etukäteen mielessä pyörivät... Jotenkin aina kaikilla kiire. Myös mulla. Ai niin ja flunssa! Se tietenkin myös kolkuttelemassa ovella...

Muokattu viimeksi:
Heippa!

Täällä IVF/ICSI-hoidot alkamassa tästä kierrosta, kunhan saisi nuo kuukautiset alkamaan. Mulla ikää 42 v., AMH oli jo pari vuotta sitten 0.44, mutta siitä huolimatta raskauduin luomusti (DHEA-tuella kylläkin) parin kemiallisen jälkeen, ja siitä nyt poika 1,5 v.

Nyt toiveissa ollut vielä pikkukakkonen, mutta lääkärin mukaan luomusti raskautuminen aika epätodennäköistä, vaikka ihan hyvää toimintaa tuolla kohdun seudulla kuulemma vielä on. Esivaihdevuosioireita on ollut jonkin aikaa jo, ja kierto on kaikkea 18-56 päivän väliltä. Edelliset kuukautiset oli niin epämääräiset, että edes ultraava lääkäri ei osannut sanoa, missä kohtaa kiertoa mennään. Flare up-protokolla kuitenkin nyt suunnitteilla, ICSI erittäin todennäköinen sekä alkiodiagnostiikka, kaikki nämä koska ikää on jo tän verran ja tilanne sen mukainen.

Nyt mulla käytössä Primolut ja Zumenon ja kun menkat alkaa, pitäisi aloittaa Symenon-suihke sekä Pergoveris-injektiot. Vähän elättelen toiveita, että toi Zumenon erityisesti helpottaisi esivaihdevuosioireita, vaikka sellaista ei luvattu :D

Hoidot on siis Felicitaksella Helsingissä. Mulle on kaikki ihan uutta ja ihmeellistä, mutta yritän sisäistää asioita sitä mukaa kun niitä tulee vastaan.

Kiva saada vertaistukea :) Sekundaarinen lapsettomuus siis kyseessä, eli jos samassa tilanteessa olevia, niin saa huikata.

Hei! Uutena keskusteluun liittymässä.

Itsellä ikää 28 v, mies 32 v. Selittämätön lapsettomuus dg. Ei raskauksia aikaisemmin. AMH ei ole koskaan katsottu. Aukiolotutkimuksessa ainakin toinen johdin varmasti auki. Aluksi söin kaksi kiertoa Letrozoleja, sitten yritettiin inseminaatiot x 3.

Nyt tällä hetkellä ensimmäinen IVF tehty, jossa ajatuksena oli lähteä n. 5 munarakkulaa hakemaan. Lääkkeinä meni gonal F 150, mikä ensimmäisen uä jälkeen nostettiin 175. Puntiopäivänä munarakkuloita oli n. 10. Tämä tietysti loi hetkeksi toivoa, kunnes tuli ilmi, ettei löytynyt kun 2 munasolua. Nämä munasolut olivat kypsiä, mutta eivät hedelmöittyneet. Biologi ei oikein osannut sanoa mistä johtuisi. Ilmeisesti siittiöitä jonkin verran munasolun ympärillä oli, mutta onko vika sitten munasolun kuoressa vai siittiöissä. 🤷🏻

Eli uutta aloitusta odotellessa. Viimeisetkin toivon kipinät hävittäneenä. 😩

Heippa!

Täällä IVF/ICSI-hoidot alkamassa tästä kierrosta, kunhan saisi nuo kuukautiset alkamaan. Mulla ikää 42 v., AMH oli jo pari vuotta sitten 0.44, mutta siitä huolimatta raskauduin luomusti (DHEA-tuella kylläkin) parin kemiallisen jälkeen, ja siitä nyt poika 1,5 v.

Nyt toiveissa ollut vielä pikkukakkonen, mutta lääkärin mukaan luomusti raskautuminen aika epätodennäköistä, vaikka ihan hyvää toimintaa tuolla kohdun seudulla kuulemma vielä on. Esivaihdevuosioireita on ollut jonkin aikaa jo, ja kierto on kaikkea 18-56 päivän väliltä. Edelliset kuukautiset oli niin epämääräiset, että edes ultraava lääkäri ei osannut sanoa, missä kohtaa kiertoa mennään. Flare up-protokolla kuitenkin nyt suunnitteilla, ICSI erittäin todennäköinen sekä alkiodiagnostiikka, kaikki nämä koska ikää on jo tän verran ja tilanne sen mukainen.

Nyt mulla käytössä Primolut ja Zumenon ja kun menkat alkaa, pitäisi aloittaa Symenon-suihke sekä Pergoveris-injektiot. Vähän elättelen toiveita, että toi Zumenon erityisesti helpottaisi esivaihdevuosioireita, vaikka sellaista ei luvattu :D

Hoidot on siis Felicitaksella Helsingissä. Mulle on kaikki ihan uutta ja ihmeellistä, mutta yritän sisäistää asioita sitä mukaa kun niitä tulee vastaan.

Kiva saada vertaistukea :) Sekundaarinen lapsettomuus siis kyseessä, eli jos samassa tilanteessa olevia, niin saa huikata.
Tervetuloa mukaan! Mulla myös vajaa puolitoistavuotias ja itse olen 38v ja toista yrittämässä Tilkassa. Sekundäärinen lapsettomuus sikäli siis kyseessä, mutta toisaalta ihan primäärisestäkin tullut kärsittyä ja eka on myös ivf-lapsi🤗

@Mariamimi

Soittelin sairaalalle niin ymmärsin hoitajan puheesta että alkaisi mahdollisesti jo seuraavasta kierrosta. Ei ilmeisesti tarvita uutta suunnittelukäyntiä, vaan joku soittelee ensi viikolla lääkkeistä, lääkeannoksista yms.

@Allure888 ja @Mariamimi
Täällä myös yksi samassa hoitopaikassa ja tilanteessa oleva. Yksi aikaisempi lapsi, nyt uudessa suhteessa toisen yritys, ikää 42. Juuri eka IVF-kierto menossa, punktio ensi viikon alkupuolella.. taustalla syksyllä yks luomuraskaus, mikä meni kesken.
Suunnilleen saman ikäinen toisen yrittäjä minäkin. Eka punktio perjantaina.

Heippa!

Samassa tilanteessa!

Heippa!

Tervetuloa, täälläkin sisaruksen yritys käynnissä, vaikka @Kaihonkukka tapaan meilläkin myös esikoinen sai alkunsa icsillö. Ja tokaa onkin yritetty jo usean kierroksen ajan.
Mulla on muuten myös käytössä Flare Up kaava, jolla on saatu onneksi parempaa vastetta kuin normi lyhyellö, jolla hyvistä lähtökohdista huolimatta saatiinkin ”surkea” vaste.

@GinGin valtavasti tsemppiä sinne ja voimia uuteen kierrokseen. Ensimmäinen ivf/icsi on ”onneksi” vähän harjoittelua ja lääkkeiden/annostuksien muuttaminen voi tuoda erilaisen tuloksen, samoin kuin ivf vaihtaminen icsiin, jos siis myös maljalla hedelmöittymisessö on ollut ongelmaa. Toivottavasti pystyt/pystytte siis jonkun toiveikkuuteen pitämään vielä mukana. Ja mahtavaa jos ei tule pitkää odottelua ennen seuraavaa kierrosta.

Onko täällä kokemusta letroista pas-kierrossa? Onko vaikuttanut ovulaation ajankohtaan verrattuna omaan kiertoon? Mulle tulee uutena tähän kiertoon letrot kp3-7, ja ajatuksena tukea omaa kiertoa ja etenkin luteaalivaihetta, joka mulla lyhyt ja ilmeisesti proge melko matala. Ovulaation kanssa sinällään ei mulla siis ongelmaa.

Eilen siirrettiin 5AA-alkio ja kymmenestä munasolusta kypsiä olivat kaikki, 9 hedelmöittyi , 8 alkiota ja jatkoviljelyyn 6.

Hei onko joku pistänyt Gonapeptyliä? Mulle oli joku lääkäri jossain kohtaa merkannut sen lääkkeeksi siirron jälkeen, mutta en saanut ohjeita sen pistämiseen. Eilen toinen lääkäri ei ollut edes tietoinen, että se kuuluu mun ohjelmaan. No, hän kirjoitti reseptin ja pistin tänä aamuna. Mutta apteekissa ei ollut juuri sitä, vaan antoivat yksittäisen annoksen rinnakkaisvalmisteesta kun sanoin, että tarviin yhden pistoksen. Ja pistin näin ollen sen koko ruiskun verran, mutta siinä oli lääkettä jotenkin tosi paljon Nyt pistokohtaan sattuu ja hätäännyin, että menikö tää nyt ihan oikein ja mitä jos tuosta koko lääkkeestä onkin enemmän haittaa kuin hyötyä. Oon niin hormonien vallassa, että tämäkin asia meinaa ihan itkettää. Kun ehdin jo ilahtua hyvästä alkiosta, mutta mitä jos nyt kiinnittyminen epäonnistuu. Anteeksi pitkä sepustukseni..

Eilen siirrettiin 5AA-alkio ja kymmenestä munasolusta kypsiä olivat kaikki, 9 hedelmöittyi , 8 alkiota ja jatkoviljelyyn 6.

Hei onko joku pistänyt Gonapeptyliä? Mulle oli joku lääkäri jossain kohtaa merkannut sen lääkkeeksi siirron jälkeen, mutta en saanut ohjeita sen pistämiseen. Eilen toinen lääkäri ei ollut edes tietoinen, että se kuuluu mun ohjelmaan. No, hän kirjoitti reseptin ja pistin tänä aamuna. Mutta apteekissa ei ollut juuri sitä, vaan antoivat yksittäisen annoksen rinnakkaisvalmisteesta kun sanoin, että tarviin yhden pistoksen. Ja pistin näin ollen sen koko ruiskun verran, mutta siinä oli lääkettä jotenkin tosi paljon Nyt pistokohtaan sattuu ja hätäännyin, että menikö tää nyt ihan oikein ja mitä jos tuosta koko lääkkeestä onkin enemmän haittaa kuin hyötyä. Oon niin hormonien vallassa, että tämäkin asia meinaa ihan itkettää. Kun ehdin jo ilahtua hyvästä alkiosta, mutta mitä jos nyt kiinnittyminen epäonnistuu. Anteeksi pitkä sepustukseni..
Mulle on joo joskus laitettu ja tarkoitus olisi nytkin. Kyllä se varmastikin oli tarkoitus koko ruiskullinen pistää, kun ovat yksittäispakattuja ja ei niissä mitään mitta-asteikkoakaan ole. Yritä olla murehtimatta🤗

Takaisin