IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäinen ultraus ohi. Toivoin, että olisi jo isoja ja sopiva määrä, että keräys olisi viikon alussa. Rakkuloita oli ihan hyvä määrä (muistaakseni 18), mutta olivat liian pieniä. Määrättiin pistelyn jatkamista kolmen päivän ajan hieman isommalla annoksella. Maanantaina uusi ultra ja jos ovat silloin kasvaneet sopivan kokoisiksi, niin keräys keskiviikkona.

Tässä oli sekä hyviä että huonoja uutisia. Mitään ei-toivottua ei näkynyt ja lääke oli tepsinyt, mutta kasvu hidasta. Olin asennoitunut ja toivonut, että tämä olisi muutaman päivän päästä ohi, niin lisäaika tuntuu kurjalta, mutta se on nyt vaan siedettävä.

Lisään vielä, että olin selkeästi ihan liian optimisti tämän ivf:n onnistumisen suhteen, jotenkin ajattelin, kun follilkkeleja oli ihan hyvä määrä ja olen aiemmin raskautunut helposti, että munasoluja olisi saatu enemmän ja ne olisi hyvin hedelmöittynyt. Mutta eipä nämä hoidot taida useinkaan mennä niin kuin itse ajattelisi ja toivoisi niiden menevän😔
Sama täällä, mulle oli todellinen yllätys se miksi saimme vain 2 pakkaseen. Oikeastaan järkytys.

Ennen raskautunut luomusti heti. Olen terve, syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, en juo enkä polta. Sukulaisnaiset esim. äitini saanut lapset helposti ja luomusti sekä mummo ja tädit jne..

Aloitimme hoidot kun olin 34-vuotias ja nyt kerennyt täyttää 35. Vaikuttaako ikä näin paljon...

Uudessa IVF:ssä lääkkeinä menopur, onko parempaa ja vahvempaa..?

Mulla kans ollu tosi synkkiä hetkiä tämän kanssa...saadaanko me koskaan lapsia..? Onkohan nuo munasolut kaikki aivan surkeita...

@Saaruski valtavasti tsemppiä tunnemyrskyjen läpikäymiseen. Toivottavasti niistä 4 hedelmöityksestä mahdollisimman moni jaksaisi blastoksi asti, välillä/toisilla voi löydä niinkin. Ja saisitte siten diagnostiikkaan alkioita.

Menopurilla on ainakin joiden tutkimusten mukaan saatu todennäköisemmin parempilaatuisia munasoluja. Toki vasteet lääkkeisiin on yksilöllisiä.

Mulla hoidot aloitettiin 34 vuotiaana suoraan Menopurilla, mutta enpä silloin kysynyt miksi lääkäri sen lääkkeen valitsi. Sitten eri lääkkeistä luettuani olin kuitenkin ihan tyytyväinen siihen valintaan, vaikka paljon enemmän tuntui olevan kokemuksia joissa aloitettiin gonalilla.

@Kirppuliini tsemppiä lisäpistelypäiviin. Toivottavasti nyt korotetulla lääkeannoksia olisi hyvä vaikutus ja pääsisitte punktioon keräämään mahdollisimman paljon munasoluja.

Täällä odotellaan edelleen, kierto ei siis alkanutkaan vaikka mahan homottelun yms antoi niin ymmärtää. Tavallaan haluaisin päästä jo pistelemään, kun nyt tuntuu ettei oikein tee mitään. Odottaa vaan. Toki odottamista ja jännittämistä se on sitten pistelyiden aloituksen jälkeenkin. Onneksi nyt tuntuu että ollaan löydetty se kaava, jolla mullakin munasoluja tulee niin kai sen voisi antaa vähän luoda toivoa.

Onpas tullut kuhinaa ryhmään sitten viime päivitykseni!

Täällä menossa toinen välikierto tuoresiirron negan jälkeen. Seuraavista menkoista saisi ilmoittautua pakastealkionsiirtoon. Saa nähdä lähdetäänkö siihen vielä, kun elämässä on nyt esikoisen sairastumisen myötä kriisiä.. En tiedä pitääkö siirtoon hakeutua heti kun mahdollista vai saako sitä lykätä "ilman seuraamuksia"? 🤨
2 kpl 6pv alkiota pakastimessa on. Kaksi yritystä siis ja sitten joutuu ivf:n tekeen uudestaan. Mulla on selvästi munasarjojen toiminta hiipumassa, joten ei tässä ole aikaa hukattavaksi kyllä.
Siirtoon meno on aina teidän oma päätös, eli saa lykätä ihan niin paljon kuin on tarpeen. Voimia teille vaikeaan tilanteeseen!

Täällä vaan edelleen odotellaan josko pääsis ekaan siirtoon. Keräys tehtiin jo marraskuussa, sit piti pitää yks välikierto, sit tuli joulutauko. Nyt tammikuun menkoista sais ilmottautua muttakun ei niitä kuulu! Ois pitäny jo pari päivää sitten alkaa mutta ei mitään. En jaksa uskoa että tässä nyt ois joku ihme tapahtunut ja raskaus alknut joten en oo mitään testaillu. Kroppa varmaan vaan käy hitaalla j sekös tässä nyt harmittaa.

Täällä vaan edelleen odotellaan josko pääsis ekaan siirtoon. Keräys tehtiin jo marraskuussa, sit piti pitää yks välikierto, sit tuli joulutauko. Nyt tammikuun menkoista sais ilmottautua muttakun ei niitä kuulu! Ois pitäny jo pari päivää sitten alkaa mutta ei mitään. En jaksa uskoa että tässä nyt ois joku ihme tapahtunut ja raskaus alknut joten en oo mitään testaillu. Kroppa varmaan vaan käy hitaalla j sekös tässä nyt harmittaa.
Millainen hoitotaival sulla on takana? Mäkään en jaksaisi odottaa siirtoa; meille tehdään siis 2 IVF:ää ennen siirtoja, lokakuussa oli 1 ja nyt maaliskuussa tulee toinen. Yhtään ei olla vielä siirretty. Letrot määrätty sitten kun siirretään.

Ensimmäinen ultraus ohi. Toivoin, että olisi jo isoja ja sopiva määrä, että keräys olisi viikon alussa. Rakkuloita oli ihan hyvä määrä (muistaakseni 18), mutta olivat liian pieniä. Määrättiin pistelyn jatkamista kolmen päivän ajan hieman isommalla annoksella. Maanantaina uusi ultra ja jos ovat silloin kasvaneet sopivan kokoisiksi, niin keräys keskiviikkona.

Tässä oli sekä hyviä että huonoja uutisia. Mitään ei-toivottua ei näkynyt ja lääke oli tepsinyt, mutta kasvu hidasta. Olin asennoitunut ja toivonut, että tämä olisi muutaman päivän päästä ohi, niin lisäaika tuntuu kurjalta, mutta se on nyt vaan siedettävä.
Onnea paljon matkaan! ❤️ jospa ne siellä kasvaisi 💕

Millainen hoitotaival sulla on takana? Mäkään en jaksaisi odottaa siirtoa; meille tehdään siis 2 IVF:ää ennen siirtoja, lokakuussa oli 1 ja nyt maaliskuussa tulee toinen. Yhtään ei olla vielä siirretty. Letrot määrätty sitten kun siirretään.
Me ollaan tehty kolme inssiä keväällä -24 ja toi marraskuu oli eka ivf. Tuoresiirtoon ei päästy koska oli hyperin riski mutta saatiin sieltä viisi viisipäiväistä alkiota pakkaseen 😊 Tässä ois siis nyt tosi hyvät mahdollisuudet mutta on niiiiiin hidasta tää eteneminen.

Me ollaan tehty kolme inssiä keväällä -24 ja toi marraskuu oli eka ivf. Tuoresiirtoon ei päästy koska oli hyperin riski mutta saatiin sieltä viisi viisipäiväistä alkiota pakkaseen 😊 Tässä ois siis nyt tosi hyvät mahdollisuudet mutta on niiiiiin hidasta tää eteneminen.
Joo :) mullekaan ei tehty tuoresiirtoa. Tämä on niin hidasta...ei jaksaisi odottaa..😥

@Mariamimi tilanne kuulostaa samalta kuin omani, että maanantaihin saakka jatkuu pistely ja silloin uusi ultraus. Jos tilanne maanantaina hyvä, niin keräys ajoitetaan keskiviikolle. Miten tuoresiirto menee? Onko mahdollista, kun keräys ajoittuu välille ke-pe? Olen lukenut, että siirtävät kaksipäiväisiä eli jos keräys ke, niin voisiko siirto olla pe? Ymmärsin alunperin, että hoito aloitettiin tiettynä viikonpäivänä, jotta keräys olisi alkuviikosta. Silloin mainittiin ma-ke. Nyt noista kolmesta päivästä vaihtoehtona jäljellä enää ke ja tietty sen viikon kaksi myöhempää päivää.

Sanoivat ultrakäynnin lopuksi, että katsovat uuden ultra-ajan maanantaille tai tiistaille. Sitten, että maanantai täysi, mutta sovittiin yhdessä, että tunkevat johonkin väliin. Sain onneksi töiden kanssa hyvin yhteensopivan aamuajan.

Hain heti lääkärikäynnin jälkeen apteekista uuden pakkauksen Gonalia. Taitaa olla jo lääkekatto täynnä (parissa viikossa).

Sama täällä, mulle oli todellinen yllätys se miksi saimme vain 2 pakkaseen. Oikeastaan järkytys.

Ennen raskautunut luomusti heti. Olen terve, syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, en juo enkä polta. Sukulaisnaiset esim. äitini saanut lapset helposti ja luomusti sekä mummo ja tädit jne..

Aloitimme hoidot kun olin 34-vuotias ja nyt kerennyt täyttää 35. Vaikuttaako ikä näin paljon...

Uudessa IVF:ssä lääkkeinä menopur, onko parempaa ja vahvempaa..?

Mulla kans ollu tosi synkkiä hetkiä tämän kanssa...saadaanko me koskaan lapsia..? Onkohan nuo munasolut kaikki aivan surkeita...
Mulle oli myös järkytys, ettei saatu yhtään pakkaseen ekassa ivf:ssa. Sitä ennen on järkyttänyt jo se, ettei neljä inssiä tuottanut mitään tulosta ja sekin, että yks ivf kierros keskeytettiin, koska kroppa ei reagoi lääkkeisiin ja toinen ivf vaihtui inssiin. Ja nyt taas maksimiannoksella saatu aikaan yks folli ja ivf vaihtu inssiin.

Oon kyllä syyttänyt ja soimannut itseäni ja munasarjojani aika saakelin paljon tästä etenemättömyydestä😫 Kävin ensikäynnillä 38-vuotispäivänä ja tänä vuonna täytän 40. Oon myös manannut menneisyyden minää, joka on tupakoinut elämänsä aikana enemmän ku tarpeeksi ja kaikki muutkin valinnat mitä on elämässään tehnyt. Eipä ne hyödytä mitään ja onneks niihin sortuu vaan huonoina hetkinä.

Se tuntuu tosi epäreilulta, että moni samanikäinenkin saa useamman follin ja vielä monta alkiota pakkaseen, kun itse saa yrittää aina max yhden kerran.

Hyvältä määrältä vaikuttaa @ElliMii. Ja mitä enemmän samankokoisia sitä parempi, mutta toki monta muuttujaa aina matkassa ennen lopullista alkio määrää. Mulla kanssa just syksyllä tuoresiirto ei onnistunut nesteilyn takia, tosin en muista oliko sitä vatsaontelossa vai ennemmin kohdussa. Ja välikierto piti pitää, seuraavasta ei mahduttu (joulun pyhät hankaloitti myös) ja nyt sitten tänään alkoi menkat ja ilmosin taas.

Tosin tää menkkojen alku... Raskauden ja pillereiden jälkeen menkat eivät ole entisellään, Niagaran putouksen sijaan ollut niukkaa vuotoa, tasoa vain yhden päivän tarvinnut oikeasti edes kuukuppia, kun aiemmin kuppia pitänyt tyhjentää hyvinkin usein. Mistäpä tiedän, mikä on kp 1... Onneksi vasta kp 2 letrot niin ehtii vähän arvailla. Mutta ottaako sen mielummin vähän etukäteen (mahdollinen kp 1) vai vähän jälkikäteen (kp 3)? Ja kirjoittelin tänne lomalla ihan vinksalleen letromäärät, nyt määräys on 1 tabu aamuisin ja joskus ollut 1 aamuisin ja 1 iltaisin (en muista mihin hoitoon tuo edes liittyi, lukee vain paketissa), joten mennään nyt tolla 1 aamuisin versiolla sen kummempia miettimättä. Kp 5 pitäisi olla ultra, joten ensi viikolla saanee taas säätää töissä ja arjessa sen takia... Toivottavasti osuisi edes aamuun tai iltapäivään.
Mitäs raati sanoisi mun tilanteeseen?😁 Yks vaihtis ottaa letro huomenna illalla niin ei tarttis arpoa, onko huomenna kp 2 vai vasta sunnuntaina... Tänään niukkaa vuotoa, mut on kuitenkin. Aiempia menkkoja seuraten huomenna olisi ainoa vähän reippaampi vuoto päivä ja sit taas sunnuntaina ja ehkä vielä maanantaina vähän. Tosi vaikea määritellä kp1, kun aiemmat vuodet verta tullut niin hitosti, että ei ole jäänyt epäselväksi... Onko joku perehtynyt letrojen vaikutusmekanismiin, että miten ne toimivat? Että miksi juuri kp2🤔

Inseminaatioissa otin letroja muistaakseni kolmannesta päivästä alkaen. Silloin luin, että osa lääkäreistä määrää aloittamaan toisena päivänä. Ymmärsin, että sitä ei aloiteta ensimmäisenä päivänä, koska joskus vaikea sanoa onko kuukautiset todella alkaneet. Jos verta tulee jo parina päivänä, niin silloin voi sanoa alkaneen. Osa ottanut letroja aamulla, toiset illalla ja isompaa annosta ottavat sitten aamuin-illoin. Sekin vielä, että joissain ohjeissa sanotaan, että jos vuoto alkaa illalla kuuden jälkeen, niin sitä ei lasketa ensimmäiseksi päiväksi. Näistä kaikista olen päätellyt, ettei sen ottaminen ole niin tarkkaa.

Muokattu viimeksi:
Paljon onnea matkaan kaikille punktioon ja siirtoon meneville! 🙏🏻

Meidän siirto on kuulemma tiistaina ja silloin vasta saa tietää, että moniko hedelmöittyi kymmenestä munasolusta. Meille siirretään siis näillä näkymin nelipäiväinen (tai viisipäiväinen, miten se lasketaan) alkio. Tämä herättää vähän ristiriitaisia ajatuksia. Pelkona on itsellä, että moni sellainen alkio ehtii kuolla, jotka olisivat kaksi- tai kolmepäiväisinä olleet siirtokelpoisia. Toisaalta tietää ainakin sitten, että siirrettävä on kai edes hieman laadukas kun on sinne asti selvinnyt.

Muutama tunti sitten alkoi aivan järkyttävä turvotus. Toivottavasti se kuuluu punktion jälkimaininkeihin, eikä ole hyperiä. Kai sen tuntee sitten, jos pitää lähteä sairaalaan.

Onpas tullut kuhinaa ryhmään sitten viime päivitykseni!

Täällä menossa toinen välikierto tuoresiirron negan jälkeen. Seuraavista menkoista saisi ilmoittautua pakastealkionsiirtoon. Saa nähdä lähdetäänkö siihen vielä, kun elämässä on nyt esikoisen sairastumisen myötä kriisiä.. En tiedä pitääkö siirtoon hakeutua heti kun mahdollista vai saako sitä lykätä "ilman seuraamuksia"? 🤨
2 kpl 6pv alkiota pakastimessa on. Kaksi yritystä siis ja sitten joutuu ivf:n tekeen uudestaan. Mulla on selvästi munasarjojen toiminta hiipumassa, joten ei tässä ole aikaa hukattavaksi kyllä.

Valtavasti voimia sinne 💕 olisi kummallista jos pakastealkionsiirtoon ilmoittautumista ei voisi lykätä vaan olisi ns pakko mennä heti kun ns lupa on saatu. Ehdottomasti keröilette vielä voimia jos siltä tuntuu ❤️

@ElinaHelmi mulla on aina myös toi jännitys. Ja mietin, että voisiko joku kolmipäiväinen jatkaakin kohdussa kehittymistä vaikkei maljalla jatkakaan. Epätodennäköistä se kai nykyisissä viljelyoloissa olisi, mutta minkä sitä mielelleen voi. Oon aina lohduttautumut myös sillä että ainakin siirrettävä on pitkässä viljelyssä selvinnyt jo sinne blastoksi saakka

Takaisin