Mulla on nykyään toinen munasarja ollut hankala ja kohdun takana piilossa, ilmeisesti endometrioosin kiinnittämä. Punktioissa jouduttu runnomaan aika kovaa vatsasta toisen lääkärin voimin, että saatu se puoli punktoitua. Ainakin kerran ellei kaksi punktoitu se puoli kohdun seinämän läpi. Kuulostaa ikävältä, eikä painaminen toki miellyttävää ollut, mutta nopeasti ohi ja vähäiset solut saatu aina talteen.Hello! Minä olen ymmärtänyt että yksityisen ivf-kierrokset nimeomaan syö julkisen tarjoamia eli jos haluaa käydä kolme kierrosta julkisella niin ei voi tehdä ivf/icsi-hoitokiertoja välissä yksityisellä. Muita hoitoja kyllä voi, esim inseminaatioita jos niistä saattaa olla apua.
Mutta sellaisen opin ihan vastikää että yksityiselle kuulemma kelakorvataan kolme ivf-kierrosta mutta saldo nollautuu jos tulee onnistunut raskaus. Eli koska tämänkin opin ihan vasta niin en nyt ole ihan varma miten tuo julkisen tarjonta sitten meneekään.
Toivottavasti pääsette maanantaina siirtoon!
Meillä on tulossa punktio perjantaina ja aikamoiset jännitykset nyt päällä. Mun stimulaatio oli Menopur 150iu toisesta kiertopäivästä, jarrut mukaan kuudennesta päivästä eteenpäin, tänään irrotuspiikit ja tosiaan perjantaille keräys. Saldo näyttää tässä kohtaa hyvältä: 17 kpl 15-20mm follikkeleita mutta toinen munasarja on piilossa kohdun takana. Lääkäri sai sen tänään pitkän etsinnän jälkeen näkyviin mutta aika paljon sai runnoa. Onko kokemuksia että viimeisessä ultrassa tilanne olisi tämä mutta silti keräys olisi helppo? Tämä on toinen ivf ja muistaakseni ekassa ei ollut mitään ongelmaa.
T. Sivusta huutelija, joka siirtynyt keskustelemaan lahjasolupuolelle
Me ollaan kans joulukuussa menossa