Oon jo jonkin verran seuraillut tätä palstaa, mutta nyt ajattelin liittyä keskusteluun mukaan, jos löytyisi samaa aikaa hoitokierrosta käyviä yhdessä jännittämään tuloksia. Minä 33v puoliso 32v, mitään varsinaista syytä julkiselta ei ole löytynyt, kunnes kesällä teetettiin yksityisellä miehelle tarkempi sperma-analyysi, jossa todettiin, että dna:ssa fragmentaatiota enemmän kuin normaalissa näytteessä, selkeä kohonnut keskenmenoriskin raja ei kuitenkaan ylittynyt (itse tulkitsen tämän silti niin, että riski suurempi kuin normaalisti). Toinen icsi on nyt aloitettu synarelalla, punktio OYSiin ajoitettu viikolle 49. Ekassa icsissä käytössä oli gonal-f alkuannoksella 225, mutta koska vaste oli heikohko, jatkettiin sitä vielä muutama päivä annoksella 300. Siitä huolimatta vain 5 munasolua kerättiin, joista 4 pakastuskelpoista, 3 hedelmöitettiin (yhdessä oli jotain vikaa) ja yksi hedelmöittyi ja kehittyi 6-päiväiseksi blastoksi. Alkionsiirtoa jouduttiin odottelemaan kun väliin osui pääsiäinen ja piti odottaa et puoliso pääsee hoitamaan oman osuutensa hoitoihin -- sairastui juuri edellisenä päivänä punktiosta, eikä häntä huolittu sairaalalle, siksi icsi (munasoluille kehittyy paksu kuori pakastaessa ja siksi icsi). Raskaus alkoi, mutta keskenmeno todettiin ultrassa viikolla 9, ekassa ultrassa vk 7 alkion pieni koko (5mm) ei siis enteillyt hyvää. Nyt uuteen hoitoon suunniteltu stimulaatiolääkkeeksi menopur annoksella 275. Eniten ehkä just nyt mietityttää se, miksi lääkeannos stimulaatiossa oli suht pieni, vaikka alla ollut synarela. Eikö lääkemäärän silloin pitäisi olla nimenomaan isompi? Mitään hyperin riskiä ei itsellä todellakaan ollut. Mieli heitellyt yllättävän paljon, viimeisen kk aikana saanut kuulla kolmet raskausuutiset hyviltä ystäviltä, samoin yhdellä oli babyshowerit ja synnytti oman esikoisensa, lisäksi yhdellä puolison ystävällä la nyt ihan parin viikon sisään. Että ihan riittämiin tulee joka suunnalta raskaus-/vauvauutisia, ja itsellä pyörii vain mielessä hoidot ja tuntuu että käyn uudelleen läpi kesän keskenmenoa. Ihan ku tää aika vuodesta ei ois jo tarpeeks apaattista aikaa.