IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos paljon @Anisiina 💕 Jatkokysymys, kuinka kauan kesti saada tulokset labrasta? Mietin, että jäänkö odottelemaan tuloksia viikonlopun yli. Havaittavissa on ehkä pientä kärsimättömyyttä 😅
Tuli samana päivänä, onneksi! Soittivat naikkarilta tuloksen iltapäivällä. Olin kyllä nähnyt sen jo sitä ennen omakannasta 😅Ymmärrän hyvin malttamattomuuden tunteen 🫶

Enpähän latonut kovia odotuksia tähän kierrokseen mutta olipa silti pettymys että tällä hetkellä neljä munarakkulaa siellä olisi tyrkyllä 🫠 Oikea munasarja ei ollut sanonut mitään stimulaatiosta. Joku kystan jämä siellä käsittääkseni kummitteli.

Vähän jatketaan pistelyä ja viikon päähän varattiin punktio. Tekis mieli heittää hanskat tiskiin mutta ei mulla tunnut edes olevaan niitäkään 🫥

Omaanapaa. Jännitin viimeiseen asti että onko siirrettävää. Siirtoon päästiin ja tänään siirrettiin 1 top alkio 4AA. Kuitenkin kato kävi ja jos seuraava kierros tulee niin vaihdetaan icsiin. 18 solua joista 16 kypsää ja vaan 3 hedelmöittyi normaalisti. 1 hyvälaatuinen siirrettiin ja 1 samanmoinen pakkasessa ja 1 jatkoviljelyssä.

Nyt voi hetken huokaista kaiken jännittämisen jälkeen, kaikki on tehty mitä voi ja nyt vaan odotellaan kiinnittyykö alkio 😊

@Kisumamma90, oih, toivottavasti laatu korvaisi määrän. 🙏 Minkä verran sulta kerättiin soluja edellisellä kierroksella?

@Mami91~, ihana kuulla, että sait alkion kyytiin. Toiveikasta testipäivän odotusta! Mielenkiintoista tuo, että Taysissa kertovat alkioiden laatuluokituksesta. Tilkassa tietoa ei ole herunut (vain tyyliin "ihan hyvä").

@StellaMom, kuulostaa tosi kivalta tuo, että työterveyslääkäri on tsempannut! Tuntuu että jokainen rohkaiseva sana tulee tässä projektissa tarpeeseen. Milloin sun uusi hoito on alkamassa? Mietin, mennäänköhön kuinka samassa aikataulussa.

Mulla on ollut tosi pitkän tuntuisia viikkoja kierron etenemistä odotellen. Jos stimulaatio olisi aloitettu suunnitellusti, punktio olisi ollut varmaan tänään tai huomenna, joten vähän ryydyttää olla tässä vain odottelemassa. Ovulaatiota olen testaillut, jotta näkisin, mitä on meneillään. Kova huoli on ollut siitä, onko tilanne ensi kierrossa yhtään lupaavampi. Emme ole miehen kanssa vielä ihan varmaksi sopineet, aloitetaanko stimulaatio myös naftilla rakkulamäärällä vai yritetäänkö odottaa julkisen hoidon alkua. Muutoinhan pitää tietysti mennä sillä, mitä on, mutta kun yksityiselle siirtymisen syynä oli alkiodiagnostiikka ja siihen olisi mielekästä saada useampia alkioita.

@Kirppuliini, oletteko vielä tavanneet yksityispuolen lääkäriä?

@Kohta35vtyhjäsyli mulla menee nähtävästi nyt molemmat puktiot kp15.

@Ehtoo viimeksi saatiin 9 solua joista 5 hedelmöittyi normaalisti. Ei oo siis kovat odotukset😅

Meillä tuli 7 solusta tuo sama tulos, että kaksi siirrettiin ja yksi kuukahti sulatuksessa. Normaalisti hedelmöittyneitä oli neljä. Ilmeisesti tulos oli tuolla solumäärällä keskimääräistä parempi, mutta jäi vähän kaivelemaan ne viitisentoista muuta alussa näkynyttä rakkulaa, jotka eivät lähteneet kasvamaan... 🫣 Ja myös tuo alkion kuukahdus suretti alkusyksystä paljon, kun mielellään olisi siirtänyt koko kolmikon ennen seuraavia hoitoja.

Nyt viime ultrassa rakkuloita olikin lähtötilanteessa yllättäen vain kolme per munasarja, joten jäätiin varmuuden vuoksi odottamaan seuraavaa kiertoa, josko tilanne vielä paranisi. On tämä vuoristorataa. 🎢

@Kisumamma90, oih, toivottavasti laatu korvaisi määrän. 🙏 Minkä verran sulta kerättiin soluja edellisellä kierroksella?

@Mami91~, ihana kuulla, että sait alkion kyytiin. Toiveikasta testipäivän odotusta! Mielenkiintoista tuo, että Taysissa kertovat alkioiden laatuluokituksesta. Tilkassa tietoa ei ole herunut (vain tyyliin "ihan hyvä").

@StellaMom, kuulostaa tosi kivalta tuo, että työterveyslääkäri on tsempannut! Tuntuu että jokainen rohkaiseva sana tulee tässä projektissa tarpeeseen. Milloin sun uusi hoito on alkamassa? Mietin, mennäänköhön kuinka samassa aikataulussa.

Mulla on ollut tosi pitkän tuntuisia viikkoja kierron etenemistä odotellen. Jos stimulaatio olisi aloitettu suunnitellusti, punktio olisi ollut varmaan tänään tai huomenna, joten vähän ryydyttää olla tässä vain odottelemassa. Ovulaatiota olen testaillut, jotta näkisin, mitä on meneillään. Kova huoli on ollut siitä, onko tilanne ensi kierrossa yhtään lupaavampi. Emme ole miehen kanssa vielä ihan varmaksi sopineet, aloitetaanko stimulaatio myös naftilla rakkulamäärällä vai yritetäänkö odottaa julkisen hoidon alkua. Muutoinhan pitää tietysti mennä sillä, mitä on, mutta kun yksityiselle siirtymisen syynä oli alkiodiagnostiikka ja siihen olisi mielekästä saada useampia alkioita.

@Kirppuliini, oletteko vielä tavanneet yksityispuolen lääkäriä?
Kiitos 😊 joo siirossa lääkäri sano vaan että 2 hyvää mutta kannan tekstissä sitten luki että siirretty 5D 4AA blastokysta ja 1 samanmoinen pakastettu. Siitä mikä jäi jatkoviljelyyn niin en tiedä mikä tilanne. Mutta onnekkaalta tuntuu että päästiin siirtoon hyvällä alkiolla ja ainakin 1 saatiin pakkaseen 😊

Tsemppiä teille mietintöihin 🤗

Hei, omanapa täällä taas: Kävin viikonloppuna työterveydessä selkäni takia hakemassa hieman vahvempaa lääkettä. (Noidannuoli tms tuli) ja kun kyselin lääkäriltä mielipidettä siitä voiko näitä ottaa kun on IVF hoidoissa niin ensin hän vastasi että kyllä voi, mutta kyseli varovaisesti missä käyn ja kuka on lääkärini. Siinä sitten kerroin hänelle ja hän avautui omasta kokemuksesta. Sama lääkäri, onnistunut lopputulos. Ja lopetti sanoilla "Olet hyvissä käsissä." Olin oikein yllättynyt ja iloinen että hän halusi avata tämän mulle myös! Ja jos lääkäri kehuu lääkäriä, niin kai siihen pitäisi uskoa että on oikeasti osaava :Person Raising Both Hands:
Itselläni päinvastainen kokemus, kun työterveydessä tuntematon lääkäri alkoi kyselemään ihan muun asian yhteydessä miksi kilpirauhaslääkitys ja yritetäänkö arvo saada sopivaksi hoitoja varten. Silloin oli takana kaksi tuloksetonta hoitoa, enkä olisi halunnut puhua asiasta. Varmaan yritti omalla esimerkillään tuoda toivoa, mutta tuntui asiaan kuulumattomalta ja pahalta. Koin, että hän ylitti rajan ja mietin jopa jonkinlaisen reklamaation tekemistä.

Aihe herkkä ja henkilöhtainen, niin pitäisi olla tuntosarvet todella pystyssä sen suhteen missä kohden alkaa puhumaan aiheesta ja omista kokemuksista.

Itselläni päinvastainen kokemus, kun työterveydessä tuntematon lääkäri alkoi kyselemään ihan muun asian yhteydessä miksi kilpirauhaslääkitys ja yritetäänkö arvo saada sopivaksi hoitoja varten. Silloin oli takana kaksi tuloksetonta hoitoa, enkä olisi halunnut puhua asiasta. Varmaan yritti omalla esimerkillään tuoda toivoa, mutta tuntui asiaan kuulumattomalta ja pahalta. Koin, että hän ylitti rajan ja mietin jopa jonkinlaisen reklamaation tekemistä.

Aihe herkkä ja henkilöhtainen, niin pitäisi olla tuntosarvet todella pystyssä sen suhteen missä kohden alkaa puhumaan aiheesta ja omista kokemuksista.
Siis onhan tämä tosi henkilökohtainen aihe, mutta itsehän tuossa otin asian esille kun halusin tietää lääkkeen sopivuudesta. Jos en olisi halunnut jutella siitä niin olisin vain sanonut että en halua jutella siitä. Mulla on vaikeuksia jutella tästä kenenkään muun kanssa kuin yksi työkaveri, lääkärit ja mies. Muut ovat pimennossa.

Omanapaan perspektiiviä: Tänään on lääkärin kanssa suunnittelutapaaminen, toivon että jutellaan paremmasta vasteesta tms. mutta voihan olla jokin ihan muu idea että miten jatketaan. Itse olen sitä mieltä että glp1 lääkkeen vaikutus ei ollut vielä loppunut kunnolla ja olisi voinut vaikuttaa, toinen on toki se että eka kierros ja kaikki munasolut vasta heräsivät horroksesta. Olen optimistinen mutta samalla hyvin pessimistinen. Vaikeaa selittää...

Sitten työpaikalla sattui sellainen juttu, mun työtehtävässä saan tietää paljon henkilökohtaisia asioita esihenkilöiltä mutta on jotkut asiat mitä ei vain pitäisi keskustella muiden kanssa. Vahingossa kuulin että työkaverin vaimo oli käynyt hoidoissa, he saivat lapsen pari viikkoa sitten. Tämä on se sama pariskunta jonka tapasin syyskuussa toimistolla ja innoissaan kyselin kaikenlaista mutta jälkeenpäin ajattelin että miten epäreilua että he vain onnistuvat heti avioliiton jälkeen. Nyt sitten tuli sellainen morkkis omista ajatuksista (vaikka en näitä kellekään sanonut) ja tajusin miten omat ennakkoluulot ottivat taas ajatuksia haltuun. Hyvä että sain tietää, vaikka en ois ehkä tarvinnut tätä tietoa työni osalta. Onko teille sattunut samanlaisia "oletuksia" ihmisistä kun tulevat esittelemään onnistumisiaan? Juuri tätä pelkään eniten, että saisin liikaa näitä "mutta mekin onnistuttiin, joten kyllä tekin"-tarinoita. Kaikki olemme niin erilaisia ja lopulta tämä on biologia, luonto ja tuuri. harmillista että mun tuuri on ollut aika paska :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Onko kellään kokemusta siitä, pitäisikö Cyclogest-lääkitystä jatkaa, jos kehotetaan testaamaan uudestaan parin päivän päästä epäselvän tuloksen takia? Olen siis Husilla ja tänään on testipäivä ja eilen kyselin etukäteen, mitä teen super haaleiden viivojeni kanssa ja neuvottiin testaamaan uudestaan sunnuntaina, mutten tajunnut kysyä lääkkeistä ja tänään en ole saanut vastausta :/ Clearblue antoi tänään 1-2 vkoa raskaana, mutta epäilen että jäi kemialliseksi. Tietysti haluan kuitenkin varmistaa, ettei nyt sit jäisi kiinni liian aikaisesta Cyclogestin lopettamisesta 😅

Edit: sain vastauksen, että voin jatkaa, mutta ei olla välttämätöntä, koska hormonia pitäis tulla muutenkin jo tarpeeksi tässä vaiheessa. Eli jatkan 😂

Muokattu viimeksi:
Päivittelen että jatkoviljelystä ei saatu alkiota pakkaseen. Eli nyt 1 hyvälaatuinen pakkasessa ja pas tehdään sitten luonnolliseen kiertoon jos se on edessä, kovasti tietysti toivon että tämä tuoresiirto tuottaisi tulosta, mutta tiedän myös realiteetit.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! 😊

Hei! Takana 38 v 1 ivf julkisella pitkällä kaavalla, 15 solua saatiin joista tuli 7 blastoa, toiseksi viimeisestä alkoi vasta raskaus joka on nyt 2v. Nyt syksyllä 42v 2 ivf yksityisellä lyhyellä kaavalla, 5 hedelmöittyi joista yksi siirrettiin 3 päiväisenä, nega siitä ja muut kuukahti petrimaljalle. Nyt jos pankki myöntää vielä luottoa lisää niin ajattelin vielä kokeilla kerran pitkällä kaavalla, olenko hullu? Kaipuu on niin suuri, lääkäri ei maalaillut mitään kovin positiivisia näkymiä.

Jännittää odotella mri tuloksia...... Nyt kp 13, odottelen myös kuukautisia alkavaksi parin vko päästä, niin pääsen pistelemään. Kuulemma tekevät punktioita ma-pe, jos punktio osuisi loppuviikkoon, niin viljelevätkö viikonlopun yli? Onko kellään kokemusta? 0 ultraa ei ole, vaan ensimmäinen uä kp 8.

Jännittää odotella mri tuloksia...... Nyt kp 13, odottelen myös kuukautisia alkavaksi parin vko päästä, niin pääsen pistelemään. Kuulemma tekevät punktioita ma-pe, jos punktio osuisi loppuviikkoon, niin viljelevätkö viikonlopun yli? Onko kellään kokemusta? 0 ultraa ei ole, vaan ensimmäinen uä kp 8.
Tsemppiä odotteluun. Taysissa ainakin viljelevät viikonloppunakin. Mulla osu punktio perjantaille ja siirto oli sit seuraavan viikon keskiviikkona mutta muilla pe punktiossa olleilla siirto oli jo maanantaina.

Tsemppiä odotteluun. Taysissa ainakin viljelevät viikonloppunakin. Mulla osu punktio perjantaille ja siirto oli sit seuraavan viikon keskiviikkona mutta muilla pe punktiossa olleilla siirto oli jo maanantaina.
Minulla kaikki mitä saadaan menee pakkaseen, eli tuoresiirtoa ei tehdä. Toivon, että saataisiin edes 2 pakkaseen tästä kierroksesta. 🙏 Yksi siellä on odottelemassa. ❄️ Harmi kun 0 uä ei tehdä, jos afc on surkea niin olisi voinut siirtää seuraavaan kiertoon aloituksen....

Takaisin