Pumpulipilvi
Vauhtiin päässyt keskustelija
En lukenut artikkelia, mutta mun veikkaus / ymmärrys asiasta on että se tuoresiirtoon valittu alkio ei välttämättä olisi selvinnyt pakastuksesta ja sulatuksesta. Kun onhan se pakastus ja sulatusprosessi taas yksi ”koitos” sille alkiolle. Ja voisiko tuoressiirroissa olla enemmän heittoa alkion iässäTuttuja aiheita täällä pinnalla. Mulle tehtiin yksityisellä PAS heti tuoresiirron jälkeiseen kiertoon ja siitä seuraavaankin, tosin kaikki negaa. Miksi PAS on tuloksekkaampi kuin tuoresiirto? Täällä kanssa tyhjäkäyntiä menossa tammikuun siirtoa odotellessa. Ehtii täälläkin ehkä olla kahdet menkat, kun tammikuun alussa ollaan reissussa. Lisäksi saattaa olla että ei mahdu siirtoon tai ovis osuu väärälle päivälle ja ties mitä, huoh. Mulle kanssa mietittiin pistosta, jolla sais lamautettua oman hormonitoiminnan, mutta päädyttiin kuitenkin kokeilemaan tuettuun omaan kiertoon sitä ainokaisen siirtoa. Oliko sulla @Milpa2018 lääkkeenä Procren vai joku muu? Kuinka kauan kroppaa pidetään moisessa lepotilalla ennen siirtoa ja onko pistoksia useampia? Kiinnostaa tietää, jos itsellä sama edessä.
Mä oon kyllä sitä mieltä että jatkossakin haluan, että jos blastoja tulee niin tuoresiirto tehdään. Pääsee jotain edes kohtuun saakka
Muokattu viimeksi:
Ajattelin hypätä mukaan tähän ketjuun tuolta vanhemmasta IVF/ICSI-ketjusta. Tilanteemme lyhyesti: reilu vuosi yritystä takana, hoitopolulle jo puolen vuoden yrityksen jälkeen (ikä). Tehty 3 tuloksetonta inssiä ja yksi IVF-kierros, josta 3 munasolua. Kaikki hedelmöittyivät, 2-päiväisinä yksi tuoresiirrettiin (nega) ja loput pakkaseen. Välikierron jälkeen ensimmäinen PAS tehty tällä viikolla ja nyt sit piinaillaan
Oliko nyt muita piinailijoilta (
) vai onko joulusulkujen vuoksi suurimmalla osalla katseet ensi vuodessa?
Sitten vaan lääkäri sanoi, että juo sitten 2 x 0.5 litraa vettä. Onneksi se riitti, sillä rakko ei olisi enempää kestänyt.
Jännittävin hetki oli, kun menin toimenpidehuoneeseen ja biologi kertoi, että aamulla on 5 päivän ikäinen alkio otettu sulamaan, joka on kunnossa. Sitten siirto tehtiin. Oli kyllä liikuttunut olo sen aikana ja tuli varmaan joku endorfiini-ryöppy siinä. Sitten sain vielä vähän reseptejä lisää, kävin apteekissa, sain lääkkeet ja taksilla satamaan. Aamulla pistin (puoliso auttoi) triptoreliiniä 0,1 mg vatsaan. Aamuin illoin menee Zumenonia ja progesteroni-emätinpuikkoja. Päivää ennen jouluaattoa pitäisi tehdä raskaustesti ja jos se näyttää positiivista, niin jatkaa lääkkeitä, jos taas näyttää neg. niin sitten lopettaa lääkkeet. Jos hyvin käy saamme parhaan mahdollisen joululahjan. 

Mutta siis ihan huoletta voitte rapsutella kissoja, sillä toksoplasmoosi kissoilla leviää vain ulosteista ja kissat on erittäin siistejä eläimiä. Suomessa toksoplasmoosiriski on suurin puutarhureilla.
Tsemppiä piinailuihin, toivottavasti saatte maailman parhaan joululahjan!