IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko muille tullut Gonapeptylistä oireita?

Pistin tuon piikin aamulla, iltapäivällä alkoi etova olo joka yltyi siihen että oksettaa (en ole oksentanut mutta tuntuu että on lähellä). Nelisen tuntia olen joutunut makoilla sängyssä huonon olon takia. Lisäksi laitoin käsirasvaa joku aika sitten ja se on tuoksunut aiemmin niin hyvältä niin sekin haju aiheutti oksurefleksin. Raskausoireita ei voi olla koska vasta pp1 mutta luin tuon piikin aiheuttavan pahoinvointia. 😩
 
Onko muille tullut Gonapeptylistä oireita?

Pistin tuon piikin aamulla, iltapäivällä alkoi etova olo joka yltyi siihen että oksettaa (en ole oksentanut mutta tuntuu että on lähellä). Nelisen tuntia olen joutunut makoilla sängyssä huonon olon takia. Lisäksi laitoin käsirasvaa joku aika sitten ja se on tuoksunut aiemmin niin hyvältä niin sekin haju aiheutti oksurefleksin. Raskausoireita ei voi olla koska vasta pp1 mutta luin tuon piikin aiheuttavan pahoinvointia. 😩
Kannattaa testata auttaako magnesiumi. Sillä monet raskauspahoinvointi oireet oon itse saanut pidettyä suht hyvin aisoissa. Plussatuulta tähän syksyysi!
 
Onko muille tullut Gonapeptylistä oireita?

Pistin tuon piikin aamulla, iltapäivällä alkoi etova olo joka yltyi siihen että oksettaa (en ole oksentanut mutta tuntuu että on lähellä). Nelisen tuntia olen joutunut makoilla sängyssä huonon olon takia. Lisäksi laitoin käsirasvaa joku aika sitten ja se on tuoksunut aiemmin niin hyvältä niin sekin haju aiheutti oksurefleksin. Raskausoireita ei voi olla koska vasta pp1 mutta luin tuon piikin aiheuttavan pahoinvointia. 😩
Sieltä se oksennus sitten tulikin, muutamaankin otteeseen 😷 maha myös niin kipeä ettei meinannut sängystä päästä ylös. 😫 ei enää sellaista kipua kuten punktion jälkeen vaan jotain ihan muuta, ylempänä mahaa ja tuntui kyljissä asti.
 
Onnea @Marsipaani87 ! Ihana uutinen 😍 Kuinka kauan olitte yrittäneet? Me reilun vuoden, eikä ainuttakaan plussaa. Jospa vielä joskus 🙏🏻✨

Olen pahoillani huonoista uutisista @Mapsssen 😔 Varmasti turhauttaa. Tsemppiä peiton heilutteluun. Toivotaan, että buustattu munarakkula johtais yllätystärppiin 🤞

Lääkäri hieman eilen jo kertoi jatkosta, mikäli tästä hoitokierrosta ei raskaus ala, voidaan mun lääkitystä nostaa että saataisiin seuraavalla kerralla enemmän munasoluja. Ihmetteli miten tämä kerta meni näin, kuulemma hyvät munasolut ja hyvät siittiöt, olisi pitänyt tulla paremmat tulokset, epäili siittiöiden sulatuksen olevan syy ettei lopulta jäänyt kuin tämä 1 alkio (ehkä 2). Myös mun joku ”munasarjareservi” oli hyvä, mutta oikean kokoisia rakkuloita oli vain 8 punktiossa. Jäin itse miettimään vaikuttiko liian aikaisin laitettu jarru asiaa ettei ehtinyt kasvaa loput tarpeeksi, ultrassa rakkuloita näkyi 29 🤔 jos uudelle kierrokselle joutuu lähteä niin ehdottomasti eka ultra kp5 ennen ekaa jarrua. Paineita luo se että siittiöitä ei tosiaan ole enempää kuin ne mitä pakkasessa on, että aika säästeliäästi pitäisi käyttää, mutta tiedossahan oli että eka kerta on vähän kokeilua.
Oon käsittänyt, ettei se "jarru" jarruta munasolujen kasvua, vaan estää ennenaikaista ovulaatiota. Muutenhan ois aika erikoista, että pistetään samoina päivinä Gonal-F:ää munasolun kasvatukseen ja toista piikkiä kasvun jarrutukseen 😁 Mullakin meni 1 jarrupiikki liian aikaisin kun oli epäselvää mihin vuorokaudenaikaan piti pistää. Ehdin pistää 2 jarrua ennen ekaa ultraa, jossa jo nähtiin, ettei mukaan ehdi kymmentäkään munasolua eikä sit ehtinytkään. Olivat ekassa ultrassa vielä sen verran pieniä, että tuli yks taukopäivä jarrusta. Anteeks jos oot jo kertonut mut en muista; miksi teillä on pakastetut siittiöt?
Onko teillä ollut alkion siirron jälkeen mitään tuntemuksia/fiiliksiä ”nyt tärppäsi”? Milloinhan mahdolliset oireet voisi alkaa? 🤔 tällä hetkellä en tunne yhtään mitään, olisin veikannut että olisin heti alkanut vähintään kuvitella kaikkia kolotuksia ja vihlaisuja 😂
Mulla oli klinikalta ulos astuessa sellainen fiilis, ettei me tulla tänne enää ja sanoin sen jopa ääneen. Toki se on käynyt tässä välissä jo hyvinkin pessimistisenä kun oon lueskellut raskautumistodennäköisyyksistä 2-päiväisellä alkiolla 🤪 Alamahalla on höyhenenkevyitä menkkamaisia tuntemuksia, mutta jotain tuntemuksia on ollut joka nega-kierrossakin. Ehkä nyt hieman erilaista, mutta paljon voi johtua rääkätyistä munasarjoistakin. Lugesteron 200 mg x 2 menee aamuin illoin ja se selittänee valkovuotomaisia hulahduksia, mutta yhtä asiaa en ymmärrä: miksi hulahtelee vain illalla? Luulis, että illalla laitettu annos hulahtelis aamulla / päivällä ja aamun annos myöhemmin päivällä / illalla. Ois kiva tietää onko tuo kaikki sitä lääkettä vai runsastunutta valkovuotoa 🤔 Plus kahtena yönä oon nähnyt jänniä unia, terveisin Taikauskoinen 🙈😂
 
Sieltä se oksennus sitten tulikin, muutamaankin otteeseen 😷 maha myös niin kipeä ettei meinannut sängystä päästä ylös. 😫 ei enää sellaista kipua kuten punktion jälkeen vaan jotain ihan muuta, ylempänä mahaa ja tuntui kyljissä asti.
Tuli vaan mieleen, voisko olla hyperiä, joka alkaa vain myöhemmin(eikös sulla ollut tässä kierrossa punktio?) Toi ylempänä vatsaa tuntuva kipu ja kylkikipu kuullostaa vähän turhan tutulta. Vaikuttaako asento kiputuntemukseen?
 
Onnea @Marsipaani87 ! Ihana uutinen 😍 Kuinka kauan olitte yrittäneet? Me reilun vuoden, eikä ainuttakaan plussaa. Jospa vielä joskus 🙏🏻✨

Olen pahoillani huonoista uutisista @Mapsssen 😔 Varmasti turhauttaa. Tsemppiä peiton heilutteluun. Toivotaan, että buustattu munarakkula johtais yllätystärppiin 🤞


Oon käsittänyt, ettei se "jarru" jarruta munasolujen kasvua, vaan estää ennenaikaista ovulaatiota. Muutenhan ois aika erikoista, että pistetään samoina päivinä Gonal-F:ää munasolun kasvatukseen ja toista piikkiä kasvun jarrutukseen 😁 Mullakin meni 1 jarrupiikki liian aikaisin kun oli epäselvää mihin vuorokaudenaikaan piti pistää. Ehdin pistää 2 jarrua ennen ekaa ultraa, jossa jo nähtiin, ettei mukaan ehdi kymmentäkään munasolua eikä sit ehtinytkään. Olivat ekassa ultrassa vielä sen verran pieniä, että tuli yks taukopäivä jarrusta. Anteeks jos oot jo kertonut mut en muista; miksi teillä on pakastetut siittiöt?

Mulla oli klinikalta ulos astuessa sellainen fiilis, ettei me tulla tänne enää ja sanoin sen jopa ääneen. Toki se on käynyt tässä välissä jo hyvinkin pessimistisenä kun oon lueskellut raskautumistodennäköisyyksistä 2-päiväisellä alkiolla 🤪 Alamahalla on höyhenenkevyitä menkkamaisia tuntemuksia, mutta jotain tuntemuksia on ollut joka nega-kierrossakin. Ehkä nyt hieman erilaista, mutta paljon voi johtua rääkätyistä munasarjoistakin. Lugesteron 200 mg x 2 menee aamuin illoin ja se selittänee valkovuotomaisia hulahduksia, mutta yhtä asiaa en ymmärrä: miksi hulahtelee vain illalla? Luulis, että illalla laitettu annos hulahtelis aamulla / päivällä ja aamun annos myöhemmin päivällä / illalla. Ois kiva tietää onko tuo kaikki sitä lääkettä vai runsastunutta valkovuotoa 🤔 Plus kahtena yönä oon nähnyt jänniä unia, terveisin Taikauskoinen 🙈😂
Kiitos 🥰 Ehkäisyn poisjättämisestä ensimmäisen plussaan kesti 2,5v. Odotettu on.
Hurjasti tsemppiä piinapäiviin ❤️
 
@pääskyläinen meillä pakastetut siittiöt kun mies on sairastanut syövän. Tiedettiin siis jo alussa että hoidot tulee eteen (vaikka on mahdollisuus että hedelmällisyys joskus palautuu, mutta voi mennä vuosia) ja meidät laitettiinkin suoraan icsi jonoon.

Ja siis just tommosta fiilistä minäkin odotin itselleni niinku sanoit sulla olleen, että tänne ei enää tulla 😄 ja olin varma että mulla olis siirron jälkeen se tunne että nyt on mahassa jotain. Mutta ei mitään. Mieskin eilen illalla silitteli mahaa ja mietin vaan mielessäni että tyhjältä tuntuu 🥹😅 ei varsinaisesti tunnu ettei onnistunut mutta ei oo myöskään oloa että olis onnistunut, vaikea selittää.

@Liljankukka joo punktio oli viime keskiviikkona ja torstaina oli pari tosi kovaa kipukohtausta (erilaista kipua kuin nyt) ja päivystyksessäkin kävin, ei kuulemma ollut hyperiä. Lauantaihin asti söin särkylääkettä mutta sen jälkeen ei enää ole tarvinut. Hyperiltähän tämä kyllä kuulostaa, ajattelin ettei siitä enää tarvisi murehtia niin en osannut itse ajatella sen mahdollisuutta 😳 aiemmin kivut oli pystyasennossa, makuullaan ei mitään. Sen jälkeen kun joutui sängystä kammeta ylös vessaan pahoinvoinnin takia tuntuu myös jonkin verran makuuasennossa.
 
@Aida91 5 päivänen siirrettiin eilen. Sen jälkeen kun olin tuon viimeisimmän viestin kirjoittanut iski aivan hirveä viiltävä kipu alavatsaan 😅 mulla kyllä punktion jäljiltä voi olla vielä munasarjakipuakin että saattoi olla siitäkin johtuvaa kun tuntui enemmän oikealla puolella, toki sitä toivoo että olisi jotain muuta 🙈 tosi aikasin oot plussannu 🤩
Joo kyllä sen huomas aika nopeesti olosta, pistätkö huomenna kiinnityspiikkiä? Alkiohan kiinnittyy sitten tyyliin ylihuomenna😊 omani tuhisee vihdoin tuolla pedissä nyt kun syntyi 9.10😍 toivottavasti teilläkin tärppää💕
 
Joo kyllä sen huomas aika nopeesti olosta, pistätkö huomenna kiinnityspiikkiä? Alkiohan kiinnittyy sitten tyyliin ylihuomenna😊 omani tuhisee vihdoin tuolla pedissä nyt kun syntyi 9.10😍 toivottavasti teilläkin tärppää💕
Voi onnea hurjan paljon 💓💓

Kiinnityspiikin pistin tänään, onhan tämä aika jännää 🙈
 
Takaisin
Top