IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Sitten kun hyperin oireista selvitty niin seuraavaa pukkaa, on tää melkoista hommaa 🤣

Mulla nousi lämpö 37 ja on kuumeinen olo. 🤒 Mulla on lämpö aina tasan 36.5 joten tuo 37 tuntuu jo ikävältä, lisänä semmoinen tietty ”kuumepäänsärky” 😐 ilmeisesti normaalia lämmön nousu ovulaation jälkeen ja vielä kun syö lisäksi keltarauhashormonia mutta tarviiko tämän kunnon kuumeelta tuntua 😅😂

Olen koittanut melkeen hulluuden rajoille kuulostella omaa kroppaani mutta ei tunnu mitään. Pientä menkkamaista kipua välillä ja lähinnä oikealla joten luulen johtuvan munasarjoista ja hyperistä. Kohdun alueella sen sijaan täysi hiljaisuus.

Yhden erikoisen asian olen huomannut, mutta se varmaan selittyy tällä kun olen juonut niin paljon, pyrkinyt siis juomaan sen 4l päivässä. Mutta siis suolan himo. Aivan järkyttävästi tekee mieli kaikkee suolaista.

Piinailu jatkuu, vähän tekis mieli viikonloppuna jo kokeilla testailla mutta en tiedä uskaltaako jos masentuu tuloksesta 🥺

Mites muilla menee? 💕
 
Soitin labraan, morula ei ollut jakaantunut enää. Tänään siirretään aamulla sulatettu blastokysti. Kyllä suomeksi sanottuna vituttaa. En usko ollenkaan tähän hoitoon. Ens vuonna viimeinen ivf.
Älä vielä luovu toivosta, tää siirtoon tuleva tyyppi on selvästi oikein sinnikäs ja toiveitaherättävä kaveri!
Ja yhdessä voidaan sit piinailla, mulla oli siirto eilen.

@Vapsu Lämmöthän vaihtelee tosiaan normaalisti kierron mukaan ja follikulaarivaiheen ja luteaalin välillä on yleensä puoli astetta eroa, et siihen kyllä täsmää, mut jännä jos ei oo sulla yleensä eroa. Raskauden alkaminenkin usein nostaa lämpöjä hiukan entisestään, joten toivotaan että siitä olis kyse. Paljon sulla on ainakin hyviä oireita: myöhäinen hyperi, lämmön nousu ... vähän jo jännitän sun testiä.
 
Olen seurannut keskustelua pitkään ja tätä ketjua ennen tuli luettua ahkerasti myös inseminaatioketjua, kun ne hoidot olivat ajankohtaisia. Meillä taustalla 2,5 vuoden yritys, jonka aikana havaittu kilpirauhasen vajaatoiminta. Tuo saatu lääkityksellä kuntoon, minkä jälkeen jatkoimme yrittämistä omin voimin, kunnes tänä vuonna tehtiin kolme tuloksetonta inseminaatiota. Saimme sen jälkeen kutsun ivf-hoidon suunnitteluun Tilkan Viuhkaan ja kävimme vastaanotolla syyskuussa. Oletin, että ivf-hoidot aloitettaisiin lyhyellä kaavalla, mutta lääkäri suositteli pitkää kaavaa ja sanoi, että saamme ilmoittautua lokakuussa. Potentiaalisia munasoluja näkyi 8+10, mikä viime mittauskertaa parempi, kun silloin oli 5+6. Nyt odottelemme, olisiko käynyt ihme ja tärpännyt, vai milloinka kuukautiset alkavat ja saamme ilmoittautua ensimmäistä kertaa. Olemme olleet ivf-jonossa vasta heinäkuun alusta, joten voi olla, ettemme mahdu mukaan vielä ensimmäisellä ilmoittautumiskerralla.

Kävin hoitoihin kuuluvissa verikokeissa tällä viikolla ja odottelen niiden tuloksia. Kiinnostavaa mihin suuntaan amh mennyt, kun se oli puolitoista vuotta sitten vain 1,34. Ikää on jo 38-vuotta ja pelottaa, että amh laskenut entisestään, vaikka toki tiedostan, ettei arvo itsessään kerro niin paljoa vaan se katsotaan yhdessä ultratulosten kanssa. Olen syönyt vuosikaudet hyviä öljyjä ja nyt useamman kuukauden ajan ubikinonia ja ubikinolia, minkä lisäksi rautaa ja monivitamiineja. Gelee royaliakin olen kokeillut muutaman kuukauden ajan.

Kilpirauhastulokseni ovat mystisesti heitelleet jonkin verran kolmella viimeisellä mittauskerralla (2,36; 1.3; 3,05), vaikka lääkeannos pysynyt samana. Jännä nähdä otetaanko tuohon kantaa, kun arvo oli nyt 3,05, kun hoidoissa ainakin jonkinlaisena rajana/suosituksena pidetty 2,5. Otin heti yhteyttä työterveyshuoltoon, jossa ohjeistettiin hiukan nostamaan tyroksiiniannosta. Voi olla, että vaikka mahtuisimme jo nyt lokakuussa mukaan hoitoihin, niitä ei haluta klinikalla aloittaa ennen kuin on saatu kilpirauhasarvo suositusta lähemmäs.

Tässä 2,5 vuoden yrityksen aikana en ole saanut kertaakaan raskaustestiin viivaa. Kaikissa inseminaatioissa sanottu, että erinomainen tilanne ja hyvältä näyttää, mikä nostanut odotuksia, mutta sitten aina sama lopputulos.
 
Takaisin
Top