IVF/ICSI-HOIDOT 2022

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CherryRed
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Tinkerbella miten siellÀ sujuu piinailu?
Ootko jo testaillu vai pystyny olee testaamatta😂

TÀÀllÀ tosi kipeet rinnat ja ollu alavatsa pistelyÀ, toivottavasti hyvÀstÀ. Mulla mennyt tÀmÀ viikko yllÀttÀvÀn nopeasti ja vielÀ viikko varmasti sujahtaa et jaksan viralliseen testipÀivÀÀn!
TÀÀllĂ€ sujuu ihan hyvin, ihana kun kysyit! Olet myös mielessĂ€ kun ihan samoja piinailuja eletÀÀn. En ole ollut ihan yhtĂ€ kĂ€rsivĂ€llinen testailujen kanssa, olen aina osannut odottaa suht hyvin testipĂ€ivÀÀn, mutta nyt halusin tehdĂ€ kokeen josko edes mitÀÀn varhaista kiinnittymisyritystĂ€ olisi nĂ€htĂ€villĂ€ kun ei olla koskaan saatu plussaa. Eli testaan joka aamu 😂. JĂ€nnĂ€sti rauhallinen olo vaikka tĂ€nÀÀnkin tuli puhdas nega liuskaan. Hyvin mahdollista ettĂ€ vielĂ€ muuttuisi toki plussaksi.

Varmaan joku muukin samaa jÀnnittÀnyt ja miettinyt, et mis vaihees se tukalampi olo tulee? Nyt kp8 ja 5 pistosta takana, tÀnÀÀn olis illalla kuudes. Eilen pistin ekan jarrun Ganirelixin ja ei itse pistÀminen kyllÀ ollut yhtÀÀn paha vaikka vÀhÀn paksumpi neula oli ku Ovaleapis. Mut kirveli se aine kyl, mut ei onneks hÀiritsevÀsti.
Ei oo viel mitÀÀn pakottavaa oloa, pientÀ juilintaa munasarjois ja turvottelua. Kasvaakohan siellÀ kunnolla mitÀÀn? Mites muilla on olot menny pisteluvaiheessa? Ja mikÀ ollu tulos.

@Tinkerbella miten siellÀ sujuu piinailu?
Ootko jo testaillu vai pystyny olee testaamatta😂

TÀÀllÀ tosi kipeet rinnat ja ollu alavatsa pistelyÀ, toivottavasti hyvÀstÀ. Mulla mennyt tÀmÀ viikko yllÀttÀvÀn nopeasti ja vielÀ viikko varmasti sujahtaa et jaksan viralliseen testipÀivÀÀn!
Hei koska teillĂ€ oli testipĂ€ivĂ€? đŸ€©

MeillĂ€hĂ€n virallinen ensi tiistaina 31.1 ja tĂ€nÀÀn tĂ€mmöstĂ€ đŸ€­
IMG_20230127_100918__01.jpg

Oih onnea isosti!! Vau mitkÀ viivat, mulla oli tosiaan aamulla nega. Ens to olisi testipÀivÀ, onhan tÀssÀ vielÀ aikaa. Katsotaan
Kiitos! Toivotaan sinne myös plussatuulia 😍

2 pÀivÀnen ja pakkaseen saatiin yksi blasto.

TÀÀllĂ€ aikaisemmin keskusteltiinki asiasta, mutta edellisessĂ€ hoidossa blastot on meillĂ€ johtanut keskenmenoon niin ehkĂ€ tÀÀ kaks pĂ€ivĂ€nen on meille se oikea 🙈
Voisin kuvitella, ettĂ€ jotain olisi jo nĂ€kyvissĂ€ mikĂ€li pÀÀdyt testaamaan đŸ€©
TÀÀllĂ€ sormet ja varpaat ristissĂ€ toivotaan plussatuulia đŸ€žđŸ˜

En tiiĂ€ oisko tÀÀ sopivampi johonkin toiseen ketjuun, mut mitĂ€ veikkaatte onkohan iso katastrofi jos pistin gonalia 50 yksikön sijaan 75 - pas kierto siis kyseessĂ€, ovis gonalilla+ovitrelle.. kun siis kĂ€vin kontrolli ultrassa ja hidas vaste (taas) ja pohdittiin annoksen nostoa mut pÀÀdyttiin ettĂ€ mennÀÀn nyt kuitenkin samalla vaan ja toivotaan et se ovis nyt tulee sieltĂ€ lopulta (mut oli vĂ€hĂ€n semmonen et ei ollu niin justiinsa kumpi nyt valittais, kontrolli ulta jokatapauksessa ens tiistaina).. Puhuttiin sit et seuraavaan mahdolliseen pas:n niin suoraan alotellaan 75:llĂ€.. ja sit tuli vissiin joku aivopieru nyt illalla pistĂ€essĂ€ kun siinĂ€ kesken toimituksen Ă€lysin et hitto munhan piti pistÀÀ se 50 eikĂ€ 75 🙈 siis sikĂ€li kun ei mulla ollu sielĂ€ ees johto follia vielĂ€ niin ehkĂ€ tÀÀ nyt ei oo kovin kummonen juttu 😅

Varmaan joku muukin samaa jÀnnittÀnyt ja miettinyt, et mis vaihees se tukalampi olo tulee? Nyt kp8 ja 5 pistosta takana, tÀnÀÀn olis illalla kuudes. Eilen pistin ekan jarrun Ganirelixin ja ei itse pistÀminen kyllÀ ollut yhtÀÀn paha vaikka vÀhÀn paksumpi neula oli ku Ovaleapis. Mut kirveli se aine kyl, mut ei onneks hÀiritsevÀsti.
Ei oo viel mitÀÀn pakottavaa oloa, pientÀ juilintaa munasarjois ja turvottelua. Kasvaakohan siellÀ kunnolla mitÀÀn? Mites muilla on olot menny pisteluvaiheessa? Ja mikÀ ollu tulos.
Mulla oli tÀnÀÀn ihan jÀrkyt limat ja alkoi jo muniksissa tuntuun painetta. VÀhÀn kyllÀ tuntuu aikaiselta verrattaen ettÀ on vasta kp 7 mutta on mulla ennenkin tullut kunnon limat viikkoa ennen ovista. Varsinaista nippailua ei kyllÀ ole tuntunut.
Tuli nyt laitettua eka jarrukin eikÀ se Fyremadel niin paha ollut. Joo kirvelihÀn se mutta onneksi vasta pistÀmisen jÀlkeen. EiköhÀn tÀhÀnkin karaistu.:Flexed Biceps:

@siska En jotenkin jaksa uskoa ettÀ 25 heitto annoksessa niin paljoa vaikuttaa, varsinkaan jos te jo mietitte sitÀ muutosta. Kunhan muistaa seuraavan kerran pistÀÀ oikein. :Grinning Face: MÀ jouduin kerran pitÀÀn 37,5 yksikköÀ Bemfolaa 25 yksikön sijaan kun lÀÀkÀri ei ollut huomioinut sen erilaista asteikkoa Gonaliin verrattuna. SillÀ ei ainakaan ollut mitÀÀn vaikutusta, mutta mainitsin siitÀ kyllÀ ultrassa.

Plussatuulia tÀÀltÀ kanssa piinailijoille! :Cloud With Tornado:

En tiiĂ€ oisko tÀÀ sopivampi johonkin toiseen ketjuun, mut mitĂ€ veikkaatte onkohan iso katastrofi jos pistin gonalia 50 yksikön sijaan 75 - pas kierto siis kyseessĂ€, ovis gonalilla+ovitrelle.. kun siis kĂ€vin kontrolli ultrassa ja hidas vaste (taas) ja pohdittiin annoksen nostoa mut pÀÀdyttiin ettĂ€ mennÀÀn nyt kuitenkin samalla vaan ja toivotaan et se ovis nyt tulee sieltĂ€ lopulta (mut oli vĂ€hĂ€n semmonen et ei ollu niin justiinsa kumpi nyt valittais, kontrolli ulta jokatapauksessa ens tiistaina).. Puhuttiin sit et seuraavaan mahdolliseen pas:n niin suoraan alotellaan 75:llĂ€.. ja sit tuli vissiin joku aivopieru nyt illalla pistĂ€essĂ€ kun siinĂ€ kesken toimituksen Ă€lysin et hitto munhan piti pistÀÀ se 50 eikĂ€ 75 🙈 siis sikĂ€li kun ei mulla ollu sielĂ€ ees johto follia vielĂ€ niin ehkĂ€ tÀÀ nyt ei oo kovin kummonen juttu 😅
En usko, et nyt kauheen suuri vaikutus olis tolla noin pienellĂ€ annoksen korotuksella. Ainakaan yksittĂ€istapauksessa. Et en usko et mitÀÀn hallaa ainakaa😅 hei sulla kun oli niin huima follisaldo, niin iskikö sul sillo kui tukala olo ennen punktioo ja missĂ€ kohta suunnillee?

@Evanel no joo kieltĂ€mĂ€ttĂ€ vĂ€hĂ€n paineentunnettakin tuntuu varsinkin makoillessa. Kosteaa on kans mut ei viel mitÀÀ överilimojađŸ€” jotenkin ehkĂ€ jos ei normikierroissa olis jo kaikenmaailma kolotuksia ja kasvukipuja niin varmaa erottuis olot paremmin😅 mut normi kolotuksiin verratuna ei viel erityisen tukalaa.

TÀÀllĂ€ jĂ€nnitetÀÀn teidĂ€n puolesta! đŸ€©đŸ€žđŸ»đŸ™đŸ» Toivotaan kaikille hyvÀÀ follisatoa ja parhaita alkioita đŸ„°

@Juliet92 mulla oli vaan se 9 follia ja tuskanen olo tuli vasta ovitrellen pitÀmisen jÀlkeen ja jatkui parisen viikkoa siitÀ. AlkionsiirtopÀivÀnÀ (5pv punktiosta) follit oli tÀyttynyt uudelleen nesteellÀ, mikÀ ilmeisesti aina tapahtuukin ja siks tukala olo/repÀsykivut ym voi jatkua vielÀ punktion jÀlkeenkin.

Mulla on vĂ€hĂ€n hölmö tilanne, mulle siis mÀÀrĂ€tty lugesteron 3krt pĂ€ivĂ€ssĂ€ keskiviikkoon asti. Nyt laskin ettĂ€ yhdestĂ€ pĂ€ivĂ€stĂ€ jÀÀ kii ja pitĂ€is hakea tĂ€ysin uusi paketti. Kuinkakohan iso virka sillĂ€ yhdellĂ€ pĂ€ivĂ€llĂ€ on? 😅 mielikuvana on et lÀÀkĂ€ri joskus sanonu ettĂ€ lugesteronin tarkasta avusta ei olla ihan varmoja. Lugesteron nyt ei ole kallis hakea, mutta vĂ€hĂ€n hassu ettĂ€ tĂ€ys paketti jÀÀ sit. (ElĂ€n ofc ajatuksella ettei pakastesiirtoon tarvis lĂ€hteĂ€đŸ˜)

Mulla on vĂ€hĂ€n hölmö tilanne, mulle siis mÀÀrĂ€tty lugesteron 3krt pĂ€ivĂ€ssĂ€ keskiviikkoon asti. Nyt laskin ettĂ€ yhdestĂ€ pĂ€ivĂ€stĂ€ jÀÀ kii ja pitĂ€is hakea tĂ€ysin uusi paketti. Kuinkakohan iso virka sillĂ€ yhdellĂ€ pĂ€ivĂ€llĂ€ on? 😅 mielikuvana on et lÀÀkĂ€ri joskus sanonu ettĂ€ lugesteronin tarkasta avusta ei olla ihan varmoja. Lugesteron nyt ei ole kallis hakea, mutta vĂ€hĂ€n hassu ettĂ€ tĂ€ys paketti jÀÀ sit. (ElĂ€n ofc ajatuksella ettei pakastesiirtoon tarvis lĂ€hteĂ€đŸ˜)
YmmÀrrÀn pohdinnan, mulle tilkassa yksi lÀÀkÀri sanoi ettei tÀstÀ ole todistetusti oikein hyötyÀ kun kyseessÀ luomukierto ettÀ tiedÀ hÀntÀ. Mulla myös tosi hölmö tilanne kun tiedÀn 100% ettÀ kÀmpÀssÀ on vielÀ kaksi lugepakettia mutta en löydÀ niitÀ mistÀÀn ja kuitenkin pitkÀlle ens vk niitÀ pitÀisi ottaa. Eilen illalla otin vikan lugen edellisestÀ paketista. Voimassa on resepti joten ei kai auta muu kuin marssia apteekkiin. Ihan typerÀÀ, mihin ne on hukkuneet?!

Siis tiedĂ€tkö mulla ihan sama homma, annostus tosin 2x pĂ€ivĂ€ssĂ€. En suostunut hakemaan uutta pakettia vaan nyt mulla menee tÀÀ viikonloppu ja maanantai vaan 1x pv 😅😅

Takaisin