IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tämän päivän kuulumisia:

Kaks oli vain hedelmöittyny. 😭
Muutama oli epäkypsä ja niitä seurataan huomiseen, mutta harvoin kuulemma epäkypsät hedelmöityyy jälkikäteen..Ja yks oli hedelmöittyny epänormaalisti eli ilmeisesti kaks siittiöö oli menny samaan. Nyt odotellaan, että nämä kaks edes sinnittelisi
🙏🏻
huomenna aamupäivällä soitan niistä tietoja. Harmittaa ja pelottaa, ettei nämäkään selviä
😫

Sormet ja varpaat ristissä nyt näille kahdelle!! <3

Mitä kuuluu @Skeptikk0 ? Miten jakselet? Onko otettu jatkoarvoja?
 
Kolmas arvo otettiin eilen (hcg 1022) ja oli taas tuplaantunut maanantaista.

Muuta ei voi tässä vaiheessa tehdä kuin odottaa varhaisultraa 12.9 😬

Siis kuitenkin tuplaantuu lupaavasti! :Two-hearts: Toivotaan että tämä raskaus on sellainen että kiinnittyminen on tapahtunut vähän myöhemmin ja hcg oli vaan vähän matalampi lähtötasosta, mutta kaikki on hyvin. <3
Tsemppiä 2,5 viikon ultran odotukseen!!
 
Onko täällä kokemusta tiputtelusta raskautumiskierrossa? Mulla alkoi eilen tiputtelu ja jomottelu, tänään vähän kans tiputellut (pyyhkiessä vaaleenpunertavaa valkovuotoo) ja toisaalta myös munasarjoja särkee (hyperi??). Dpo13 pp11 menossa, testissä hyvin hyvin hailakka haamu, en tiedä näkyykö se edes tuossa kuvassa 🙈

ED590C2D-00B3-4D7E-9DA8-A1DE2CA7AC6A.jpeg


Myös pc puikko näytti samanlaista:

99781FD4-B748-4A68-B624-410A00B0F414.jpeg
 
Mulla on ollut yksi kemiallinen, yksi spontaani keskenmeno 6+0 ja yksi syntymään johtanut raskaus ja kaikissa tiputteli. Kemiallisessa vuoto alkoi melkein heti ja keskenmenossa tiputteli pitkään ja sit alkoi kunnon vuoto hyytymineen ja onnistuneessa raskaudessa tiputteli super vähän dpo 14 (pp 9) ja 15 (pp 10) ja ajattelin, että tämä oli tässä. Virallinen testipäivä oli dpo 17 (pp 12) ja silloin ei enää tilutellut, mut sit taas rv 7+0 ja joskus viikolla 24 tiputteli. En tiedä oliko tuosta mitään apua, mut mun kokemuksen perusteella tiputtelu ei välttämättä vielä kerro mitään.

Pidän super paljon peukkuja, että vuoto ei ala, vaan että raskaus on alkanut! Milloin on virallinen testipäivä?
 
Heippa,

Olen ollut taka-alalla ja yrittänyt olla aika rauhallinen mun uudesta ivf-kierroksesta mutta pakko tulla jakamaan hyviä uutisia, että saatiin budjettia riivittyä kasaan ja ehkä uskoa myös ja sen tuloksella 2 blastoa, joista tuoresiirrosta tuli plussa.

Nyt on 6+3 ja kovasti jännittää varhaisultra. En uskaltanut jättää progesteronia vieläkään pois, vaikka klinikka niin ohjeistikin. Joku fiilis vain on ollut, että ei kannata. Yritän päästä fiiliksestä ja tableteista eroon 7 rv alkaessa. Josko sit uskaltaa uskoa, että oma keho toimii iästä huolimatta vielä 🤷‍♀️

Mutta siis varsinkin muille yli 40-v yrittäville tämmöinen hyvä kokemus. Toivottavasti on pysyvää ja tervettä sorttia tämä alkio 💕
 
Mulla on ollut yksi kemiallinen, yksi spontaani keskenmeno 6+0 ja yksi syntymään johtanut raskaus ja kaikissa tiputteli. Kemiallisessa vuoto alkoi melkein heti ja keskenmenossa tiputteli pitkään ja sit alkoi kunnon vuoto hyytymineen ja onnistuneessa raskaudessa tiputteli super vähän dpo 14 (pp 9) ja 15 (pp 10) ja ajattelin, että tämä oli tässä. Virallinen testipäivä oli dpo 17 (pp 12) ja silloin ei enää tilutellut, mut sit taas rv 7+0 ja joskus viikolla 24 tiputteli. En tiedä oliko tuosta mitään apua, mut mun kokemuksen perusteella tiputtelu ei välttämättä vielä kerro mitään.

Pidän super paljon peukkuja, että vuoto ei ala, vaan että raskaus on alkanut! Milloin on virallinen testipäivä?

Kiitti infosta! Toivotaan että tiputtelu ois täällä ollu harmitonta kans. Virallinen testipäivä on keskiviilkona.

Onnea Luulia ja tsemppiä kamppailuun keltarauhashormonin lopetuksesta! Mietin ite samaa, että jos tuo plussa vahvistuu niin miten noi uskaltaa lopettaa, mut pitää luottaa et hcg on se mikä riittää 😄
 
Onpas ollut palstalla tapahtumaa! Tervetuloa uudet, ja onnea plussanneille.

Mä olen lomaillut hoidoista nyt heinä- ja elokuun. Pää on vaatinut aika paljon tekemistä alkuvuoden kemiallisesta ja sen jälkeisestä negaatio toipumiseen. Tästä kierrosta oli tarkoitus mennä alkionsiirtoon ja lopettaa lomailu, mutta nyt näyttää siltä että en saa ovista tikuteltua :crying-face: Tätä ennen se on ollut ainoita asioita mikä on pomminvarmaa! Mulla siis luonnolliset kierrot ja nyt ajattelin säästää pitkiä ajeluita yhden ultran verran. Huomenna vielä testailen vaikka turhaa taitaa olla. Flon mukaan ovia olis pitänyt olla eilen, mutta muut kehon merkit kertoo että ollaan jo matkalla kohti loppukiertoa. Joko sitä ei ollut ollenkaan tai sitten se vaan meni paljon arvioitua aikaisemmin.
 
Kolmas arvo otettiin eilen (hcg 1022) ja oli taas tuplaantunut maanantaista.

Muuta ei voi tässä vaiheessa tehdä kuin odottaa varhaisultraa 12.9 😬
Ja koska ilmeisesti en pysty mitään odottamaan, niin kävin ottamassa vielä neljännen arvon vähän pidemmällä välillä. Tänään 6+1 hcg 10974. Edelleen oli oli tuplaantunu normivauhtia.

Jäi vähän postiviisempi olo kun viimeksi samoilla päivillä tuulimunassa oli hcg joku 3000+ ja kasvu vaan joku 30%/48h.

Jos nyt jaksais jännittää varhaisultraan 🙈.
 
Huh, jokohan nyt uskaltaisin tännekin päivittää meidän ensimmäistä IVF-kiertoa. Oltiin ihan varmoja vielä reilu viikko sitten, ettei päästä vielä tässä kierrossa hoitoon kuukausi sitten sairastetun koronan takia. Mutta sitten tulikin yllättäen ohjeet pistää ekat piikit ja siitä lähtien homma edistynyt niin kovalla vauhdilla, ettei pää meinaa pysyä perässä 😅
Äsken pistin ovitrellen ja pe-aamuna mennään punktioon 😱 etukäteen jännitin aluksi eniten pistoksia, mutta niinkuin arveltiinkin niin niissä ei ollu mitään jännitettävää (paitsi fyremadel, se oli aika ikävä). Varsinkin kun mies oli ihana ja pisti kaikki piikit mulle, tuntui niin turvalliselta tehdä se yhdessä ❤️
Ultrassa näkyi tänään oikealla 8 follikkelia, jossa suurimmat oli 17-20mm (pienimmät oli 11-14mm) ja vasemmalla yksi 18mm ja loput 4kpl 11-14mm. Limakalvo 10,4mm.
Punktio jännittää kovasti, mulla tuntuu kivut yleensä tosi voimakkaina niin vähän kammoksuttaa. Mutta pitää luottaa, että saadut mömmöt on hyviä! Päällimmäisenä on vaan niin hämmentynyt olo, että tapahtuuko tää oikeasti nyt 😅 JAIKS
 
On kyllä tapahtumaa palstalla ☺️ Meillä kävi jymy-yllätys, jota en voi uskoa vieläkään todeksi. Tässä kierrossa tosiaan missattiin ensimmäinen alkionsiirto, kun ovis osui ”väärälle” päivälle, niinkuin tuolla aiemmin kirjoittelinkin. No, kuukautisia ei alkanut kuulumaan ja tein raskaustestin 3pv kuukautisten poisjäännistä ja meinas silmät tippua päästä, kun se oli positiivinen. Tietysti kaikkea voi tapahtua vielä, mutta ensimmäinen positiivinen testi, lasta yritetty 1v8kk ja ei pitänyt juuri olla mahiksia omin avuin...
 
Hei kaikille!

Oli voimaannuttavaa lukea teidän matkaa ivf-hoidoista. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille, jotka vielä odottavat. ❤️

Itse kirjoittelen tälle palstalle ensimmäistä kertaa. Olen ollut hoidoissa vuodesta 2020, takana kolme inseminaatiota. Nyt vihdoin odottaminen jälkeen ilmoittauduin ensimmäiselle ivf/icsi-hoitoihin, ja sain viikko sitten luvan alkaa pistämään gonalia annoksella 125.
Tänään perjantaina oli ultra. Siellä näkyi noin 15 munarakkulaa, 3x15mm, 6x14mm, 1x13mm, 2x11mm ja 3x10mm. Kohdun limakalvo oli 12,3mm. Seuraavana tiistaina on punktio.

Jännittää ja hirvittää. Yritin tänään kysellä lääkäriltä, että mitä tuo määrä käytännössä tarkoittaa, mutta vastaus oli että katsotaan. Osaatteko antaa yhtään osviittaa noilla tiedoilla?
 
Hei kaikille!

Oli voimaannuttavaa lukea teidän matkaa ivf-hoidoista. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille, jotka vielä odottavat. ❤️

Itse kirjoittelen tälle palstalle ensimmäistä kertaa. Olen ollut hoidoissa vuodesta 2020, takana kolme inseminaatiota. Nyt vihdoin odottaminen jälkeen ilmoittauduin ensimmäiselle ivf/icsi-hoitoihin, ja sain viikko sitten luvan alkaa pistämään gonalia annoksella 125.
Tänään perjantaina oli ultra. Siellä näkyi noin 15 munarakkulaa, 3x15mm, 6x14mm, 1x13mm, 2x11mm ja 3x10mm. Kohdun limakalvo oli 12,3mm. Seuraavana tiistaina on punktio.

Jännittää ja hirvittää. Yritin tänään kysellä lääkäriltä, että mitä tuo määrä käytännössä tarkoittaa, mutta vastaus oli että katsotaan. Osaatteko antaa yhtään osviittaa noilla tiedoilla?
Moikka! 😊 Kuulostaa samanlaiselta aikataululta kuin meidän hoitokierrossa. En osaa tämän ekan hoitokierron kokemuksella kovin hyvin vielä sanoa, muuta kuin että mulla oli aikalailla sama määrä rakkuloita ainakin! Kuulostaa siis mun korvaan hyvältä, ainakin meillä meni näillä spekseillä kaikki hyvin 😄 Tokikaan ei vielä tiedetä kuinka moni alkioista selviää, mutta tähän asti 😊 Kuten tossa kirjoittelin niin meillä meni punktio tänään tosi hyvin, pelkäsin etukäteen hirveesti, mutta hyvinkin positiivinen kokemus oli siihen nähden 😊 Kovasti tsemppiä ❤️
 
Tässä tulee ja pahoittelut jo etukäteen todella pitkästä kertomuksesta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En tiedä, tuoko tämä meidän hoitohistoriamme jollekin lohtua vai päinvastoin, mutta meillä meni jokainen IVF/ICSI paremmin, mitä enemmän niitä tehtiin. Yleensä ehkä menee toisin päin, en tiedä. JOka tapauksessa jos olisimme kuunnelleet julkisella puolella annettua neuvoa olla hakeutumatta uusiin IVF-hoitoihin, koska mahdollisuutemme ovat niin pienet, olisimme varmasti edelleen ilman lasta. Ymmärrettävää tietenkin on, että psyykkisesti se on raskasta ja siitä syystä on ehkä lopetettava ja rahallisesti myös voi olla mahdotonta mennä yksityiselle, jos julkisella ei enää pääse.

Hoitohistoirastamme sen verran, että yritys aloitettiin keväällä 2016 eli olin silloin juuri täyttämässä 33. Itse olin kuumeillut jo monta vuotta, mutta tuolloin mies suostui alkaa yrittää. Silloin ajattelin, että jes, ehkäisyrengas pois ja ekalla yrityskerralla tulen raskautumaan, koska muut perheessäni ovat aina raskautuneet todella helposti ja minähän raskaudun myös ja SAAN ison perheen. No, toisin kävi ja hoitoihin hakeuduimme jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen syksyllä 2016, kun tuntui, ettei kaikki ole ok, kun kierto oli niin lyhyt ja tiputteli alkoi aina jo DPO 8-9. Tehtiin tutkimuksia eikä mitään vikaa löytynyt paitsi alentunut AMH (silloin 1,3) ja aloitettiin Clomifen-lääkityksellä ja sen jälkeen tehtiin vielä 3 inssiä, jonka jälkeen alkoivat IVF-hoidot. Ne menivät näin:

1. IVF yksityisellä keväällä 2017 (ikä 34). Lyhyt kaava. Pari munasolua. Yksi hedelmöittynyt alkio, joka kuukahtui 4. päivänä. Ei siirtoa.
2. ICSI julkisella HUS keväällä 2018 (ikä 35). Aukiolotutkimus jne. tehtiin. Edelleenkään ei löytynyt syytä selittämättömälle lapsettomuudelle, paitsi tuo madaltunut AMH. Munasolujen laadussa oli kans jokaisella kerralla jotain häikkää tämän jälkeenkin. Tehtiin pitkä hoitokaava. Pari munasolua. Yksi hedelmöittynyt alkio, joka siirrettiin 3-päiväisenä. Ei raskautta.
3. ICSI julkisella HUS syksyllä 2018 (ikä 35). Lyhyt hoitokaava. Pari munasolua. Yksi hedelmöittyi ja siirto 3-päivöisenä ja spontaani keskenmeno v. 6. Koko ajan vuosi vähän ja oli kipuja ja plussa ei ikinä ollut vahva ja HCG 560 ja vuosi itsestään pois.

Julkisella eivät enää suostuneet ottamaan meitä hoitoon ja muuten tosi hyvien hoitokokemusten jälkeen osui omaan mieleeni melko tyly lääkäri, joka totesi, että meidän ei kannata jatkaa IVF-hoitoja, kun mahdollisuus onnistua on niin pieni ja että kannattaa varautua siihen, että vaihdevuodetkin alkavat ihan pian jne. Olimme ihan kauhuissamme ja itkin joka ilta pitkään ja olin ihan allapäin. Keräilimme ajatuksia pari kuukautta ja päätimme, että mehän jatkamme ja käännämme jokaisen kiven ja teemme 10 ICSI:ä, jos rahat vain saadaan jostain ja sen jälkeen vasta pohdimme, olisikohan aika lopettaa, jos emme onnistu.

Siirryimme siis yksityiselle ja sain suosituksen hyvästä lääkäristä, joka oli aivan ihana ja ensimmäisellä kerralla keväällä 2019 hän sanoi, että sinä olet vielä nuori (36-vuotias tuolloin) ja kysyi, että montako lasta haluatte ja oli ihanan positiivinen ja kannustava, mutta ei tyrkyttänyt mitään ylimääräisiä tutkimuksia jne. Päätimme odottaa syksyyn 2019 ja sillä välin hän määräsi minut syömään Ubikoninia.

4. IVF yksityisellä syksyllä 2019 (ikä 36). Lyhyt kaava ja kaikki lääkitys muutettiin. Suurin muutos oli, että sain munasolujen kypsytyslääkkeeksi Elonva-nimistä lääkettä ja liäksi olin syönyt mainitsemaani Ubikoninia lääkärin määräämänä. Kun ICSI piti tehdä huomattiin, että johtofollikkeli oli kasvanut liian isoksi, joten hän ehdotti, että ei tehdä munasolupunktiota nyt, vaan jatketaan lääkitystä ja tehdään loppukierron munasolupunktio. En tiedä onko muille tehty sellaista? No, se toimi minulla ja yhtäkkiä munasolujen määrä oli aivan toinen kuin aiemmilla kerroilla. Aiemmin oli pari munasolua, joista aina yksi kypsä ja nyt saimme 8 munasolua, joista 6 kypsää. Valitettavasti he eivät tehneet ICSI:ä, vaan jostain syystä nrormi IVF:n ja se ei jostain syystä toimi meillä, kun minun munasoluissa on jotenkin paksu kuori, joita siittiöt eivät läpäise tms. Eli tämä kerta meni hukkaan, mutta saimme jälleen uutta tietoa. Sitä saimme joka IVF-kerralla enemmän.

5. ICSI yksityisellä syksyllä/talvella 2019 (ikä 36). Jälleen lyhyt kaava ja sama lääkitys kuin edellisellä kerralla, mutta alkukierrossa punktio. Taisi olla ennätysmärää rakkuloita ja munasolujakin saatiin 12, joista 8 kypsää. Olimme aivan ihmeissämme ottaen huomioon, että ensimmäinen IVF tehtiin, kun olin 34-vuotias ja nyt olin 36-vuotias. 4 munasolua hedelmöittyi ja kaikille tehtiin pitkä viljely ja kolme kehittyi blastoiksi, mikä jo itsessään oli meille ihme. Tuoresiirto ei toiminut ja vuoto alkoi jo ennen aikojaan.

5. ICSI 1. PAS tehtiin 2/2020. Ennen sitä tehtiin ERA-tutkimus ja joku toinen bakteeri tms. tutkimus. ERA:n perusteella muutettiin hieman siirtoaikaa ja tehtiin tuo 1. PAS. Ei onnistunut.

Sitten tuli korona ja otimme taukoa ja totesimme, että syksyllä 2020 voisimme jälleen aloittaa uuden ICSI-kierroksen ja tehdä mahdollisimman monta putkeen ja toivon mukaan saada mahdollisimman monta blastoa pakkaseen. Minulle tuoresiirto ei toimi, joten en halunnut niitä enää tehtäväksi.

5. ICSI 2. PAS 6/2020. Vaikka minä ajattelin, että miksi tuo kolmas ja viimeinen alkio pärjäisi, kun oli kaikista huonoin, niin lopulta päätimme kuitenkin siirtää tuon viimeisen blaston alta pois, kun syksyllä alkaisi uudet hoidot ja kaikki meni aivan toisin ja otettiin siirtoon lääke kohdun supistusten vähentämiseksi (tractocile, atosiban) ja lisäksi sain suoneen intralipidiä useaan otteeseen ja lisäksi keltarauhashormonilääkkeeksi crinone-nimistä lääkettä ja d-vitamiinin määrä mitattiin ja rauta-arvot ja ferritiini mitattiin. En tiedä, johtuiko siitä, että toivoa ei tuntunut olevan, uudesta lääkityksestä, lähestyvästä kesälomasta, jostain muusta vai pelkästä tuurista, mutta kas kummaa, jostain syystä tuo huonoimmin luokiteltu 6-päiväinen blasto tarrasi kiinni ja vaikka vuotoa oli moneen otteeseen läpi koko raskauden, niin raskaus meni todella hyvin ja 2/2021 meille syntyi mitä ihanin tyttövauva. En ikinä osannut odottaa, että juuri tuo kerta toisi tällaisen lopputuloksen 4 vuotta ensimmäisen IVF-hoidon jälkeen ja 5 vuotta yrityksen aloittamisesta. :Heartred
Moikka! Kaivoin tän sun vanhan viestin kun muistelin että joku sun niminen kertoi tuosta Atosiban-lääkkeestä! Meillä tulossa ensi tiistaina PAS 3pv alkiolla ja lääköri sanoi että voidaan se siirron yhteydessä antaa. Perusteltiinko sulle miksi se annettiin? Sanottiinko ettei siitä voi olla mitään haittaa..? Kiitos jos jaksat vastata 😀
 
Moikka! 😊 Kuulostaa samanlaiselta aikataululta kuin meidän hoitokierrossa. En osaa tämän ekan hoitokierron kokemuksella kovin hyvin vielä sanoa, muuta kuin että mulla oli aikalailla sama määrä rakkuloita ainakin! Kuulostaa siis mun korvaan hyvältä, ainakin meillä meni näillä spekseillä kaikki hyvin 😄 Tokikaan ei vielä tiedetä kuinka moni alkioista selviää, mutta tähän asti 😊 Kuten tossa kirjoittelin niin meillä meni punktio tänään tosi hyvin, pelkäsin etukäteen hirveesti, mutta hyvinkin positiivinen kokemus oli siihen nähden 😊 Kovasti tsemppiä ❤️
Toivotaan, että menisi myös hyvin. Kiitos! ❤️
Ja ihanaa, että sulla meni punktio hyvin! Tsemppiä jännitykseen, jännitän täällä teidän kanssa.
Mun täytyy vielä pari päivää pistää, ja sunnuntaina vielä irrotuspiikki. Maanantaina ei mitään (tuntuu tosi hassulta) ja sitten tiistaina on kanssa meillä punktio. Ensin odotellaan monta kuukautta, ja sit kaikki tapahtuu kerralla.
Mullakin muuten oli korona kuukausi sitten. Samaa jännitin, että pääseekö hoitoihin. Onneksi pääsin. 🥰
 
Toivotaan, että menisi myös hyvin. Kiitos! ❤️
Ja ihanaa, että sulla meni punktio hyvin! Tsemppiä jännitykseen, jännitän täällä teidän kanssa.
Mun täytyy vielä pari päivää pistää, ja sunnuntaina vielä irrotuspiikki. Maanantaina ei mitään (tuntuu tosi hassulta) ja sitten tiistaina on kanssa meillä punktio. Ensin odotellaan monta kuukautta, ja sit kaikki tapahtuu kerralla.
Mullakin muuten oli korona kuukausi sitten. Samaa jännitin, että pääseekö hoitoihin. Onneksi pääsin. 🥰
No meillähän on sitten ollu erittäin samanlaiset vaiheet nyt 😄😊 Kiitos tsempeistä myös 😍 On kyllä hurjaa miten vauhdilla hoidot etenee sitten kun niihin vihdoin pääsee! Kiva kun saadaan jännittää yhdessä 🥰 🥰
 
No meillähän on sitten ollu erittäin samanlaiset vaiheet nyt 😄😊 Kiitos tsempeistä myös 😍 On kyllä hurjaa miten vauhdilla hoidot etenee sitten kun niihin vihdoin pääsee! Kiva kun saadaan jännittää yhdessä 🥰 🥰
Mun piti ihan kirjautua, että on ”helpompi” kirjoitella. 😅 Mutta kyllä, nyt jännitetään yhdessä.
 
Hei kaikille!

Oli voimaannuttavaa lukea teidän matkaa ivf-hoidoista. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille, jotka vielä odottavat. ❤️

Itse kirjoittelen tälle palstalle ensimmäistä kertaa. Olen ollut hoidoissa vuodesta 2020, takana kolme inseminaatiota. Nyt vihdoin odottaminen jälkeen ilmoittauduin ensimmäiselle ivf/icsi-hoitoihin, ja sain viikko sitten luvan alkaa pistämään gonalia annoksella 125.
Tänään perjantaina oli ultra. Siellä näkyi noin 15 munarakkulaa, 3x15mm, 6x14mm, 1x13mm, 2x11mm ja 3x10mm. Kohdun limakalvo oli 12,3mm. Seuraavana tiistaina on punktio.

Jännittää ja hirvittää. Yritin tänään kysellä lääkäriltä, että mitä tuo määrä käytännössä tarkoittaa, mutta vastaus oli että katsotaan. Osaatteko antaa yhtään osviittaa noilla tiedoilla?
Sanoisin, että hyvältä näyttää tuo määrä ja kaikki hyvin samankokoisia. :smiling face with heart-eyes:
 
Takaisin
Top