IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Hei!

Aiemmin oonki tänne kirjotellut vissiin, nyt taas palailen kun tänään tehtiin helmikuun jälkeen seuraava eli toinen (ja viimeinen) punktio. Tuloksena hurjat kaksi munasolua, mutta tän päivän tiedoilla keskiviikkona oltais menossa tuoresiirtoon joten tuo riittää! Ja parempi kun helmikuussa, sillon tuli kaksi epäkypsää - nyt oli kypsiä! Enemmän saan tietää keskiviikkona miten noilla mennyt.

Pistely oli kyllä tällä kertaa yhtä helvettiä. Pistäminen itessään ei haitannu, mutta menopur teki punaset jäljet ja pari mustelmaakin mahaan. Melkein itkin kun lähdin lauantaina pistämään tuplatriggausta - ovitrelle + 2x gonapeptyl 🙈 No, selvisin siitä! Nyt keskiviikkona alotan 1+2 terolutin ja ens sunnuntaina tulee VIELÄ yks gonapeptyl-pistos. Ei se muuten ois ikävä, mutta sitä näyttää olevan niin paljon siinä ruiskussa ja sen pistämiseen menee ikuisuus 😂
 
Mä en nyt tiedä minkä otsikon alle kuuluis mut... tänään todettu keskeytynyt keskenmeno, alkio lakannut kasvamasta viikko sitten, lääkkeellinen tyhjennys edessä 😭💔 ja vaikka olen täysin rikki niin haluaisin silti tietää kuinka pian on mahdollista päästä uudestaan siirtoon? :( 5 alkiota jäi pakkaseen, huomenna yritän jaksaa jo soitella tilkkaan 😔
 
Mulla on neljä raskautta, kaksi lasta. Joissain raskauksissa oon tuntenut kiinnittymisen, vissiin yhdessä en ollenkaan. Esikoisen kanssa esimerkiksi olin ihan tosi kipeä alavatsasta siihen aikaan, tuntui siis oikeasti siltä että olis joku koukku upotettu kohtuun ja vedelty siitä :'D Mutta sit muuten oireina ennen plussaa on oikeestaan ollut vaan nälkä ja superaikainen herääminen aamulla, mitä voi olla ihan muutenkin vaan! Ne tiesin sit oireiksi, koska tuli joka raskaudessa ja eskaloitui plussan jälkeen :D
Mahtava kuvaus toi koukku upotettuna 😅 mulla oli siinä kemiallisessa ihan sama tunne. Siksi oon aika varma et ei oo tälläkään kertaa tärpännyt, kun mistään ei nippaillut.
 
Mä en nyt tiedä minkä otsikon alle kuuluis mut... tänään todettu keskeytynyt keskenmeno, alkio lakannut kasvamasta viikko sitten, lääkkeellinen tyhjennys edessä 😭💔 ja vaikka olen täysin rikki niin haluaisin silti tietää kuinka pian on mahdollista päästä uudestaan siirtoon? :sad001 5 alkiota jäi pakkaseen, huomenna yritän jaksaa jo soitella tilkkaan 😔
Isot pahoittelut susanie 😔😔 ja voimia!
 
Mahtava kuvaus toi koukku upotettuna 😅 mulla oli siinä kemiallisessa ihan sama tunne. Siksi oon aika varma et ei oo tälläkään kertaa tärpännyt, kun mistään ei nippaillut.
Toisen lapsen raskaudessa tunsin pienen nipistyksen alavatsalla kiinnittymisen aikoihin, mutta en voi toki tietää oliko siihen liittyvää. Ei kyl ollut mitään kipuja silloin, niinkuin tossa ekassa. Joten ei näistä voi tietää 😅
 
Mä en nyt tiedä minkä otsikon alle kuuluis mut... tänään todettu keskeytynyt keskenmeno, alkio lakannut kasvamasta viikko sitten, lääkkeellinen tyhjennys edessä 😭💔 ja vaikka olen täysin rikki niin haluaisin silti tietää kuinka pian on mahdollista päästä uudestaan siirtoon? :sad001 5 alkiota jäi pakkaseen, huomenna yritän jaksaa jo soitella tilkkaan 😔
Osanotto suruista suurimpaan Susanie 💜 Ja paljon voimia! ✨

Meillä on tällä foorumilla Menetyksen kokeneet-suljetulla puolella aktiivista keskustelua. Ainakin itse olen kokenut sen todella merkitykselliseksi ja saanut sieltä paljon tukea surun käsittelyyn 🧡 Tervetuloa mukaan juttelemaan, jos tuntuu että haluat liittyä sinne 🙏🏻
 
Törkeä omanapailu tähän väliin.. Kävi todella p*ska tuuri ja iski korona just kun piti aloittaa pistelemään Bemfolaa tänään. 😥 Olisi siis ensimmäinen ICSI lyhyellä kaavalla ja myös ensimmäistä kertaa korona.. 🙄 Tietääkö kukaan millaisia karensseja näistä tulee hoitoihin? Jostain taisin lukea kolmesta viikosta, vai muistanko ihan omiani. 🤔 Ollaan hoidoissa Taysissa. En tänään kerinnyt enää soittaa polille ja kysyä ohjeita, joten pistän tänään yhden annoksen ja soitan huomenna, että mitäs nyt. Ei se kai sitten ole niin vakavaa jos yksi annos menee hukkaan.. Mutta harmittaa kyllä niin paljon. 😞
 
Vähän samaa kyselen kuin @Indi … meillä olis ylihuomenna punktio ja nyt orastavaa flunssaa ilmassa. Koronaa ei kotitestin mukaan eikä kuumettakaan, kurkku kipeä ja räkänen olo 🤢 tietääkö joku voiko tällänen flunssa vaikuttaa punktion tulokseen..? 😱
 
Hei!

Aiemmin oonki tänne kirjotellut vissiin, nyt taas palailen kun tänään tehtiin helmikuun jälkeen seuraava eli toinen (ja viimeinen) punktio. Tuloksena hurjat kaksi munasolua, mutta tän päivän tiedoilla keskiviikkona oltais menossa tuoresiirtoon joten tuo riittää! Ja parempi kun helmikuussa, sillon tuli kaksi epäkypsää - nyt oli kypsiä! Enemmän saan tietää keskiviikkona miten noilla mennyt.

Pistely oli kyllä tällä kertaa yhtä helvettiä. Pistäminen itessään ei haitannu, mutta menopur teki punaset jäljet ja pari mustelmaakin mahaan. Melkein itkin kun lähdin lauantaina pistämään tuplatriggausta - ovitrelle + 2x gonapeptyl 🙈 No, selvisin siitä! Nyt keskiviikkona alotan 1+2 terolutin ja ens sunnuntaina tulee VIELÄ yks gonapeptyl-pistos. Ei se muuten ois ikävä, mutta sitä näyttää olevan niin paljon siinä ruiskussa ja sen pistämiseen menee ikuisuus 😂

Toivotaan että nuo kaksi kypsää on ne maagiset kaksi eikä enempää punktioita tarvittaisi <3
Tsemppiä pistelylle! Toivotaan että menisi helpommin. Vinkki vitonen: Koita kylmäkallella kylmettää pistokohdan iho ennen pistosta. Sitten vasta desinfiointi ja pistos. Mulla esim. hankalampiin öljypohjasiin piikkeihin on auttanut toi.
 
Onnea skeptikko 😍!!!

Blaaa, tätä turhautumiseni määrää. Pakko omanapailla:
Tänään pp4 ja ei mitään erikoisia tuntemuksia. Lääkkeistä johtuen tietenkin perus turvotus ja paha olo, mutta ne nyt on aina siirron aikoihin, Mulla ne olot alkaa itseasiassa jo ennen siirtoa.
Siinä meidän kemiallisessa oli selviä nippailuja, mutta nyt ei mitään.

Siirrossa lääkäri vaan totesi, että Jos näillä olosuhteilla (limakalvo ja alkio todella hyvät)ei onnistu niin sitten on kumma ja samalla mainitsi, että tää meidän tilanne on hyvin harvinainen ja päivitteli epäonnistuneiden siirtojen määrää.
Epätoivoinen olo ja hirveä paine siitä sitten iskikin. Ollaan niin loppusuoralla hoidoissa.

Ei näitä turhaan kutsuta piinapäiviksi😅 oliko täällä muita piinailijoita? ja sitten tietenkin jos löytyy kokemuksia oireettomista plussauksista niin saa jakaa❤
Tsemppiä piinailuun! ❤️ Itselläni ei mitään oireita aiemmissa raskauksissa ennen plussaa. Joten yritä olla luottavainen ❤️

Itse pääsen ensi viikon alussa siirtoon jos kaikki sujuu toivotusti, pelkään aiempien kokemusten mukaan juurikin siirron jälkeistä aikaa eniten 😫
Eilen ultrassa siinä olevinaan huonommassa eli vasemmalla oli 7 noin 8-10mm follia, oikealla vähemmän. Olin itse pettynyt määrään. Lääkäri sanoi että muistathan että edellisillä kerroilla riitti 1 munasolu raskauteen. Minulla siis molemmat aiemmat hoidot tavallaan epäonnistuneita mutta lopputulos paras mahdollinen ❤️ Ikä on vain asia mikä syö minun luottavaisuutta TODELLA paljon….
 
Kävin eilen Hcg mittauksessa ja tulos oli matala 79 😑 (dpo15 / pp11). Tänään soittelin klinikalle niin pyydettiin käymään maanantaina uudelleen testaamassa.

Tiedän että arvot ovat yksilöllisiä, mutta kun itsellä on takana 3 keskenmenoa, joissa kaikissa matalat hcg arvot niin eipä tällä taideta liputella 😟
 
Törkeä omanapailu tähän väliin.. Kävi todella p*ska tuuri ja iski korona just kun piti aloittaa pistelemään Bemfolaa tänään. 😥 Olisi siis ensimmäinen ICSI lyhyellä kaavalla ja myös ensimmäistä kertaa korona.. 🙄 Tietääkö kukaan millaisia karensseja näistä tulee hoitoihin? Jostain taisin lukea kolmesta viikosta, vai muistanko ihan omiani. 🤔 Ollaan hoidoissa Taysissa. En tänään kerinnyt enää soittaa polille ja kysyä ohjeita, joten pistän tänään yhden annoksen ja soitan huomenna, että mitäs nyt. Ei se kai sitten ole niin vakavaa jos yksi annos menee hukkaan.. Mutta harmittaa kyllä niin paljon. 😞
Päivitän tännekin tilannetta. Lääkäri soitti, uusi yritys päästä ICSI:in seuraavasta kierrosta. :folded: Sanoi että monilla korona on voinut hieman pitkittää kiertoa ja mulla on oma kierto lähempänä 30-32pv (letroilla ollut 27-28), niin uskoisi että tuohon tulee ihan sopiva varoaika ennen hoitokierron aloitusta. Vaikka tämä takaisku koville ottaakin, niin olen siitä kiitollinen ettei tuon pidempää taukoa tullut hoitoihin. Eilen juttelin kätilön kanssa ja sanoi, että ohjeistukset muuttuu koko ajan, sitä mukaa kun koronatilannekin muuttuu ja saadaan lisää tietoa siitä. Keväällä kuulemma Taysilla oli varoaika tuo 4 viikkoa, mutta siitä on nyt kuulemma tapauskohtaisesti voitu joustaa, ainakin jos on lieväoireinen korona. Mulla on nyt siis toistaiseksi kuume pysynyt poissa ja mieheni ei ole vielä tähän sairastunut, täytyy toivoa että säästyy siltä..
 
Päivitys! Tänään siirrettiin kaunis, nelisoluinen 2-päiväinen alkio, pisteitä 2,5 (kun 3,5 on huippu). Tasan kahden viikon päästä testipäivä, piinailu alkakoon!

Niin ja tämä oli ainokainen alkio mitä oli, toinen munasolu oli ollut epäkypsä. Kyydissä on nyt siis viimeinen mahdollisuus saada toinen lapsi ❤️
 
Päivitys! Tänään siirrettiin kaunis, nelisoluinen 2-päiväinen alkio, pisteitä 2,5 (kun 3,5 on huippu). Tasan kahden viikon päästä testipäivä, piinailu alkakoon!

Niin ja tämä oli ainokainen alkio mitä oli, toinen munasolu oli ollut epäkypsä. Kyydissä on nyt siis viimeinen mahdollisuus saada toinen lapsi ❤️

Toivotaan parasta! 🤞
 
Päivitys! Tänään siirrettiin kaunis, nelisoluinen 2-päiväinen alkio, pisteitä 2,5 (kun 3,5 on huippu). Tasan kahden viikon päästä testipäivä, piinailu alkakoon!

Niin ja tämä oli ainokainen alkio mitä oli, toinen munasolu oli ollut epäkypsä. Kyydissä on nyt siis viimeinen mahdollisuus saada toinen lapsi ❤️
Kovasti peukkuja ja kaikkee teille ❤️
 
Vähän samaa kyselen kuin @Indi … meillä olis ylihuomenna punktio ja nyt orastavaa flunssaa ilmassa. Koronaa ei kotitestin mukaan eikä kuumettakaan, kurkku kipeä ja räkänen olo 🤢 tietääkö joku voiko tällänen flunssa vaikuttaa punktion tulokseen..? 😱
Ainakin Belgiassa missä ite olin hoidoissa ei korona vaikuttanut enää tän vuoden puolella punktioon tms. Tekivät testin päivää ennen ainoastaan siksi, että tietävät kuinka henkilökunnan tulee suojautua punktio tilanteessa. Mulla ei ollut itsellä punktion aikaan koronaa tai oireita, mutta olin ollut lähikontaktissa niin olin varmuuden vuoksi eristettynä muista potilaista.
En usko että flunssa vaikuttaa myöskään punktion tuloksiin, mutta aina kannattaa kysyä hoitajilta/lääkäriltä.
 
Ainakin Belgiassa missä ite olin hoidoissa ei korona vaikuttanut enää tän vuoden puolella punktioon tms. Tekivät testin päivää ennen ainoastaan siksi, että tietävät kuinka henkilökunnan tulee suojautua punktio tilanteessa. Mulla ei ollut itsellä punktion aikaan koronaa tai oireita, mutta olin ollut lähikontaktissa niin olin varmuuden vuoksi eristettynä muista potilaista.
En usko että flunssa vaikuttaa myöskään punktion tuloksiin, mutta aina kannattaa kysyä hoitajilta/lääkäriltä.

Tää oli mielenkiintoinen. Maalailen kans kauhuskenaarioita, että mitäs sit jos se korona iskee just ennen punktiota :Grimacing Face: Kaikki muut vaiheet vielä jotenkin voi järkeillä, mutta mites punktio?! Eihän ne vaivalla kasvatetut munasolut nyt vaan voi keräämättä jäädä... Kauhuskenaariot harrastuksena täällä hei :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta ihan vakavissaan, mitä sit tehdään?
 
Kauhuskenaariosta päästäänkin sillan kautta minun törkeään oma napailuun eli pahimpaan tämän hetkiseen pelkooni.

Minulla siis edellisessä hoidossa kasvoi noin 14 follia. Keräyspäivånä huomattiin, että ne olikin irronnut itsestään kaikista jarruista huolimatta ja niitä ongittiin vatsaontelosta ja saatiin muutamia kiinni joissa vain yhdessä oli solu.

Nyt koko ajan kuvittelen, että ne irtoaa ja koko homma menee sen takia läskiksi 😫 näen unia ja kuulostelen koko ajan tuntemuksiani. Rankkaa!!!!
 
Kauhuskenaariosta päästäänkin sillan kautta minun törkeään oma napailuun eli pahimpaan tämän hetkiseen pelkooni.

Minulla siis edellisessä hoidossa kasvoi noin 14 follia. Keräyspäivånä huomattiin, että ne olikin irronnut itsestään kaikista jarruista huolimatta ja niitä ongittiin vatsaontelosta ja saatiin muutamia kiinni joissa vain yhdessä oli solu.

Nyt koko ajan kuvittelen, että ne irtoaa ja koko homma menee sen takia läskiksi 😫 näen unia ja kuulostelen koko ajan tuntemuksiani. Rankkaa!!!!

Okei, tää on jo nextillä levelillä. New fear unlocked :Weary Cat Face: En selkeesti ole vielä opiskellut kaikkea, mikä voi mennä pieleen...

Jos jotain lohduttavaa, niin tässä tapauksessa se salama tuskin iskee kahdesti samaan puuhun..?
 
Okei, tää on jo nextillä levelillä. New fear unlocked :Weary Cat Face: En selkeesti ole vielä opiskellut kaikkea, mikä voi mennä pieleen...

Jos jotain lohduttavaa, niin tässä tapauksessa se salama tuskin iskee kahdesti samaan puuhun..?
Noh, toivottavasti en oo semmonen puu joka on luonnonoikku ja kerää niitä salamia(salamoita? Äh 😅) 😫
 
Takaisin
Top