IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Jos laskin oikein niin sun tilanteessa olisi voinut jo näyttää 2-3 viikkoa mutta täällä forumillakin on ollut tosi paljon puhetta siitä kuinka yksilöllisesti digillä saa minkäkin arvon ja välillä digillä voi saada turhaa paniikkia aikaan. Teitkö viivatestiä myös siinä samalla?
En tehny. Pitää huomenna se tehdä. Inhottavia. Saako hcg mittauksen ilman lähetettä tehtyä jos siinä kävisi. (?)
 
Periaatteessa kun luin noita ohjeita tohon testiin niin se kyl näyttää ihan oikein. Koska mulla oli kierto nyt 35 päivää. Eli ei kai ole hätää(?) Voinko soittaa polille jo nyt vaikka varsinainen testi päivä on vasta perjantaina? Jos sieltä sais lähetteen sinne verikokeisiin niin sais ajan varattua sinne.
 
Periaatteessa kun luin noita ohjeita tohon testiin niin se kyl näyttää ihan oikein. Koska mulla oli kierto nyt 35 päivää. Eli ei kai ole hätää(?) Voinko soittaa polille jo nyt vaikka varsinainen testi päivä on vasta perjantaina? Jos sieltä sais lähetteen sinne verikokeisiin niin sais ajan varattua sinne.
Riippuu hoitoyksiköstä mutta veikkaan että julkisella vastaus molempiin kysymyksiin on ei. Ainakaan HUS ei anna lähetettä HCG verikokeisiin ilman todella raskaita perusteita ja he pitävät tiukasti kiinni että testituloksesta ilmoitetaan testipäivänä eikä yhtään aikaisemmin.

Itse sain HUSilta lähetteen verikokeisiin esikoista odotellessa kun puolitoista viikkoa virallisesta testipäivästä joka oli positiivinen alkoi verinen vuoto. Sain sen kerran käydä kokeissa eikä toistomittauksia tehty eikä varhaisultraa aikaistettu.
 
Riippuu hoitoyksiköstä mutta veikkaan että julkisella vastaus molempiin kysymyksiin on ei. Ainakaan HUS ei anna lähetettä HCG verikokeisiin ilman todella raskaita perusteita ja he pitävät tiukasti kiinni että testituloksesta ilmoitetaan testipäivänä eikä yhtään aikaisemmin.

Itse sain HUSilta lähetteen verikokeisiin esikoista odotellessa kun puolitoista viikkoa virallisesta testipäivästä joka oli positiivinen alkoi verinen vuoto. Sain sen kerran käydä kokeissa eikä toistomittauksia tehty eikä varhaisultraa aikaistettu.
Ai. Mä luulin et se kuuluu siihen hoito hommaan et sillä verikokeella vielä tarkistetaan että hcg nousee niinkuin pitää.
 
Minä oon kans ymmärtänyt ettei verikokeita otettais. Sen takia ajattelin että teen virallisena testipäivänä testin ja jos on positiivinen niin sitte sellaisen viikkotestin vaikka viikko tai kaks myöhemmin (luultavasti viikko koska oon kärsimätön 😂) että näen siitä onko viikkoja tullut lisää.
 
Muokattu viimeksi:
Olen nyt alkanut näemmä pelotella itseäni tuolla kemiallisella.. 😫 ei ole viivat ihan niin nopeasti vahvistuneet mitä olisin luullut (pregcheckillä oikein haalea viiva ja normalin testillä viiva testiajan jälkeen, aika samat kuin eilen). Huominen digi jännittää kun siinäpä ei enää testiajan jälkeen viivoja tulkita vaan se on kylmästi it is what it is.

Mun kierto on normaalisti 28pv mutta viime kierto olikin 31pv joten jos mentäisiin normaalin mukaan menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai jos edellisen mukaan niin viikonloppuna. Mutta oliko niin että Terolutit myös pitää menkat poissa? Syön niitä perjantaihin asti.

Te jotka olette kemiallisen kokeneet, missä vaiheessa se tuli ilmi? 😔
 
Terolut pitää yleensä vuodon pois.

Tyksissä tuli ainakin suoraan siirron jälkeen verikoe testipäivälle. Jos Kotitesti oli plussa niin vielä verikokeeseen varmistamaan.

Siirtojen kanssa ei kannata liikaa keskittyä siihen mikä normikierto on ollut, kun on kuitenkin siirretty se x-ikäinen, varsinkin tuoresiirroissa voi poiketa hyvinkin normaalista.
 
Olen nyt alkanut näemmä pelotella itseäni tuolla kemiallisella.. 😫 ei ole viivat ihan niin nopeasti vahvistuneet mitä olisin luullut (pregcheckillä oikein haalea viiva ja normalin testillä viiva testiajan jälkeen, aika samat kuin eilen). Huominen digi jännittää kun siinäpä ei enää testiajan jälkeen viivoja tulkita vaan se on kylmästi it is what it is.

Mun kierto on normaalisti 28pv mutta viime kierto olikin 31pv joten jos mentäisiin normaalin mukaan menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai jos edellisen mukaan niin viikonloppuna. Mutta oliko niin että Terolutit myös pitää menkat poissa? Syön niitä perjantaihin asti.

Te jotka olette kemiallisen kokeneet, missä vaiheessa se tuli ilmi? 😔
Itsellä yksi kemiallinen. Viivat jäivät todella haaleiksi, vahvistui pikkasen pari päivää ja jäi samalle tasolle moneksi päiväksi kunnes haalistui pois. Yhteensä 10 päivää oli haaleat viivat testissä (oisko ollut dpo 10-20). Todellisissa raskauksissa viivat ovat alkuun muutamia päiviä haaleita eikä meinaa vahvistua mutta noin neljäntenä päivänä alkaa selkeä päivittäinen vahvistuminen. Se on kun hcg alkuun on niin pieni ja tuplaantuminen on niin pienissä luvuissa.

Itse olen aina testannut varhain ja dpo 10 tullut eka haalea, ehkä jopa testiajan ulkopuolella. Noin dpo 12-14 on voinut sanoa että alkaa viivat vahvistumaan. Eli ne 3-4 ekaa päivää on raastavia.
 
En tehny. Pitää huomenna se tehdä. Inhottavia. Saako hcg mittauksen ilman lähetettä tehtyä jos siinä kävisi. (?)
Jos halaut mittauksen tehdä niin yksityiselle pääsee ilman lähetettä. Ei maksanut edes iha hirveästi pari vuotta sitten
 
Ilmoittauduttiin ensimmäiseen pitkän kaavan ivf-hoitoon viime perjantaina. Tämän viikon alussa tuli kuitenkin Maisaan tieto, ettei hoitoihin pääse, kun tsh-arvo yli 2,5. Ymmärrän tuon ja kaikki arvot kannattaa yrittää saada kohdilleen ennen hoidon aloitusta, mutta jäi vaivaamaan lääkärin kirjaus kilpirauhaslääkkeen annostuksesta. Huomasi selvästi, ettei ollut tutustunut aiempien käyntieni tietoihin, vaan oli nopeasti kirjoittanut toimintaohjeet ja annoksen suurentamisen. Soitin tänään Tilkkaan ja pyysin lääkäriä vielä soittamaan minulle, jotta asia voitaisiin käydä läpi. Hoitaja lupasi palata vielä tänään asiaan, mutta kello lähestyy jo neljää, eikä puhelua ole tullut.

Olin jo asennoitunut aloittamaan hoitolääkkeet kahden viikon kuluttua, että pettymys oli melkoinen. Kilpirauhasarvot korjaantuvat aika hitaasti, joten uusi labra määrättiin vasta joulukuulle. Hoitojen aloituksen seuraava mahdollinen (ja taloudellisesti järkevä) ajankohta lienee tammikuu.
 
Olen nyt alkanut näemmä pelotella itseäni tuolla kemiallisella.. 😫 ei ole viivat ihan niin nopeasti vahvistuneet mitä olisin luullut (pregcheckillä oikein haalea viiva ja normalin testillä viiva testiajan jälkeen, aika samat kuin eilen). Huominen digi jännittää kun siinäpä ei enää testiajan jälkeen viivoja tulkita vaan se on kylmästi it is what it is.

Mun kierto on normaalisti 28pv mutta viime kierto olikin 31pv joten jos mentäisiin normaalin mukaan menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai jos edellisen mukaan niin viikonloppuna. Mutta oliko niin että Terolutit myös pitää menkat poissa? Syön niitä perjantaihin asti.

Te jotka olette kemiallisen kokeneet, missä vaiheessa se tuli ilmi? 😔
Mulla on normaalisti ollut kierrot 25-28pv. Kemiallisessa vuoto alkoi kp30. Virallinen testipäivä oli ollut pari päivää aiemmin. Vuoto alkoi lauantaina, maanantaina soitin Tilkkaan, ja kävin heti samana päivänä labrassa ottamassa hcg-arvon. Uusintamittaus oli muistaakseni keskiviikkona.

Toivottavasti sulla on kaikki hyvin! 😊
 
Takaisin
Top