IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Joo, ilmottelen! 🙈

Mulla vissiin nyt sit alkaa kierto, eli huomenna kp1. Vähän tuli tiputtelua nyt. Kp32, kyllä Synarela näköjään venytti kiertoa 5 päivää. Kuinkakohan nopeeta sitä pitää varautua menemään siihen ekaan ultraan? Soitan Ovumialle heti maanantaina… Tää pitkä kaava on ihan uus juttu… Ajattelin, että ei mulle sellaista kuitenkaan tehdä, kun on alhainen amh. Mutta nyt sit se amh oli noussut, liekkö se vaikutti myös.
Mulla on amh ollut 2019 hoitojen alussa 1,18 ja 2023 toisen ivf:n jälkeen 0,40. Mulle on tehty ivf ensin pitkällä kaavalla, sit kahdesti lyhyellä ja neljäs kierros taas pitkällä. Lääkitykset on aina ollut vähän eri, eli ei kahta hoitoa tasan samalla kombolla, mutta pitkällä kaavalla on tulokset olleet vähän paremmat molemmilla kerroilla. Saatu vähän enemmän munasoluja, enemmän blastoja pakkaseen ja molemmat onnistuneet raskaudet on pitkän kaavan hoidoista.

Toivottavasti teilläkin toimii paremmin, jos ei lyhyellä ole tulosta tullut.
 
Mulla on amh ollut 2019 hoitojen alussa 1,18 ja 2023 toisen ivf:n jälkeen 0,40. Mulle on tehty ivf ensin pitkällä kaavalla, sit kahdesti lyhyellä ja neljäs kierros taas pitkällä. Lääkitykset on aina ollut vähän eri, eli ei kahta hoitoa tasan samalla kombolla, mutta pitkällä kaavalla on tulokset olleet vähän paremmat molemmilla kerroilla. Saatu vähän enemmän munasoluja, enemmän blastoja pakkaseen ja molemmat onnistuneet raskaudet on pitkän kaavan hoidoista.

Toivottavasti teilläkin toimii paremmin, jos ei lyhyellä ole tulosta tullut.
Mulla ei oo tosiaan mitään saatu pakkaseen, mutta nyt toivon vaan hyvää lopputulemaa. Hassua vaan jatkaa tätä sumuttelua ja maanantaina tietää lisää, kun on tottunut, että heti tokana päivänä laitetaan piikkiä. Mulla on ihan maksimi määrä Menopuria nyt sit suunnitelmissa. Tää on viimeinen kerta omilla soluilla. Amh oli 0,62 kun viimeksi mitattiin nyt ja viime vuonna 0,38. Dhea ja ubiqinoni ja ny ubikinoli on varmaan auttaneet asiaan… 🤞 Tästä se lähtee. Kivasti heräsin 7.30 vessahätään, siitä tietää, että alkaa kierto 🙈 Kp1 siis tänään.
Onks pitkässä kaavassa yleensä mikä kp kun on alotettu piikit vai onks se siitä kii, mitä siellä ultrassa näkyy?
 
Mulla ei oo tosiaan mitään saatu pakkaseen, mutta nyt toivon vaan hyvää lopputulemaa. Hassua vaan jatkaa tätä sumuttelua ja maanantaina tietää lisää, kun on tottunut, että heti tokana päivänä laitetaan piikkiä. Mulla on ihan maksimi määrä Menopuria nyt sit suunnitelmissa. Tää on viimeinen kerta omilla soluilla. Amh oli 0,62 kun viimeksi mitattiin nyt ja viime vuonna 0,38. Dhea ja ubiqinoni ja ny ubikinoli on varmaan auttaneet asiaan… 🤞 Tästä se lähtee. Kivasti heräsin 7.30 vessahätään, siitä tietää, että alkaa kierto 🙈 Kp1 siis tänään.
Onks pitkässä kaavassa yleensä mikä kp kun on alotettu piikit vai onks se siitä kii, mitä siellä ultrassa näkyy?
Muistaakseni viimeksi oli kontrolliultra ja sain reseptit ja ohjeet, samana iltana alkoi menopur.
 
Mulla ei oo tosiaan mitään saatu pakkaseen, mutta nyt toivon vaan hyvää lopputulemaa. Hassua vaan jatkaa tätä sumuttelua ja maanantaina tietää lisää, kun on tottunut, että heti tokana päivänä laitetaan piikkiä. Mulla on ihan maksimi määrä Menopuria nyt sit suunnitelmissa. Tää on viimeinen kerta omilla soluilla. Amh oli 0,62 kun viimeksi mitattiin nyt ja viime vuonna 0,38. Dhea ja ubiqinoni ja ny ubikinoli on varmaan auttaneet asiaan… 🤞 Tästä se lähtee. Kivasti heräsin 7.30 vessahätään, siitä tietää, että alkaa kierto 🙈 Kp1 siis tänään.
Onks pitkässä kaavassa yleensä mikä kp kun on alotettu piikit vai onks se siitä kii, mitä siellä ultrassa näkyy?
Itsellä oli niin että kp 20 alkoi synarela. Menkkojen tuli alkaa aloituksen jälkeen ja itsellä se kierto oli 30pv. 0 ultra oli kaksi viikkoa synarelan aloituksen jälkeen. Minulla 0 ultra sattui olemaan kp4. Siellä katsottiin että synarela on toiminut ja munasarjat näyttivät rauhallisilta. Samana iltana eli kp 4 alkoi lääkkeen pistely sen jälkeen oli suunniteltu 2 kontrolliultraa mutta omalla kohdalla kasvu oli hidasta joten ultrattiin 3 kertaa ennen päätöstä keräyspäivästä.
 
Itsellä oli niin että kp 20 alkoi synarela. Menkkojen tuli alkaa aloituksen jälkeen ja itsellä se kierto oli 30pv. 0 ultra oli kaksi viikkoa synarelan aloituksen jälkeen. Minulla 0 ultra sattui olemaan kp4. Siellä katsottiin että synarela on toiminut ja munasarjat näyttivät rauhallisilta. Samana iltana eli kp 4 alkoi lääkkeen pistely sen jälkeen oli suunniteltu 2 kontrolliultraa mutta omalla kohdalla kasvu oli hidasta joten ultrattiin 3 kertaa ennen päätöstä keräyspäivästä.
Ok, kiitos tiedosta. Hyvähän sitä on sit enemmän ultrailla, jos tarve. ❤️ Mulla kans alkoi kp20 sumuttelu. Eli varmaan mulla kans ehkä sit kp4 0-ultra… Selviää ma aamulla kun soittelen asiaa, silloin kp3. Kierto kesti nyt 32 päivää normaalin 27 sijasta. 🤞
 
Heips. Onko gonal-f nykyään kelakorvattava? Esikoisen aikaan n. 3v sitten ei muistaakseni ollut?🤔 Uusi hoitokierros siis alkamassa ja mietityttää.
 
@Kauramuro Q10 ubikinoli lopetetaan nyt kun hoito ns. tulilla ja sit jos tulee raskaaksi, niin sit lääkäri suositteli jatkamaan sitä, koska voi vaikuttaa siihen, ettei tulis keskenmenoa tms.

Mulla alkaa perjantaina sit Menopur, 0-ultrassa oli kaikki niinkun pitikin. 🤞
Okei kiitos että kerroit mitä lääkärisi sanoi 😊 tsemppiä pistelyihin!

Mulla huomenna ultra, saas nähä mitä on lähtenyt kasvamaan. Alkuvuodesta tällä samalla kaavalla ja lääkkeillä tuli 27 solua. Nyt on ekaa kertaa myös jo pari päivää ollu menkkajomottelua ja heti ekasta pistoksesta asti pientä päänsärkyä ja mieli menee vuoristorataa. Aiemmin ei ole ollut mitään oireita ennen punktiopäivää 🧐
 
Onpa monta samaan aikaan piikittelemässä! Parasta onnea matkaan meille kaikille ❤️

Mulla oli eka ultra eilen, perjantaina sitten toka ja ensi viikolla punktio. Pergoveriksella on nyt saatu molemmin puolin follikkelit kasvuun (3+2), vaikka vielä olivat pieniä, alle kymppimillisiä kaikki kp7 ultrassa. Tavoite tietty onkin saada edes kaksi alkiota, aiemman yhden sijaan, joten mitään megamääriä follikkeleita ei odotettukaan! Ei auta kuin toivoa edes vähäsen jotain. 😅
 
Onpa monta samaan aikaan piikittelemässä! Parasta onnea matkaan meille kaikille ❤️

Mulla oli eka ultra eilen, perjantaina sitten toka ja ensi viikolla punktio. Pergoveriksella on nyt saatu molemmin puolin follikkelit kasvuun (3+2), vaikka vielä olivat pieniä, alle kymppimillisiä kaikki kp7 ultrassa. Tavoite tietty onkin saada edes kaksi alkiota, aiemman yhden sijaan, joten mitään megamääriä follikkeleita ei odotettukaan! Ei auta kuin toivoa edes vähäsen jotain. 😅
Tsemppiä sinne 🙏🏻 Meillä viimeksi tuosta 27 solusta lopulta saatiin kolme alkiota, joista yksi vielä kuukahti sulatuksessa, eli käytännössä kaksi siirtoa tuosta määrästä. Ja näistä kahdesta vielä toinen pakastettiin vasta 7 päiväisenä. Eli ei ole itsellä odotukset ihan kovin korkealla, kaikissa kolmessa aiemmassa hoidossa saatu kaksi siirtoon jaksanutta alkiota. Jos nyt vaikka kolmekin saisi ni oishan se hienoa se 🤞🏻🤭
 
Täällä henkisesti alan valmistautumaan että joudutaan menemään toiseen alkiosiirtoon. Viikko siirrosta ja testit edelleen nagatiiviset. On toki vielä viikko viralliseen testipäivään mutta tutkimustuloksien mukaan meidän mahdollisuudet alkavat olemaan melko pienet että tästä vielä tulisi mitään positiivista lopputulemaa.

Tavoitteena on saada putkeen seuravva lääkkeellinen PAS ja juuri näiden välissä käyn yksityisellä rautainfuusiossa kun julkinen terveydenhuolto ei vaan toimi. Toivottavasti rautainfuusio parantaisi mahdollisuuksia tulla raskaaksi.
 
Täällä henkisesti alan valmistautumaan että joudutaan menemään toiseen alkiosiirtoon. Viikko siirrosta ja testit edelleen nagatiiviset. On toki vielä viikko viralliseen testipäivään mutta tutkimustuloksien mukaan meidän mahdollisuudet alkavat olemaan melko pienet että tästä vielä tulisi mitään positiivista lopputulemaa.

Tavoitteena on saada putkeen seuravva lääkkeellinen PAS ja juuri näiden välissä käyn yksityisellä rautainfuusiossa kun julkinen terveydenhuolto ei vaan toimi. Toivottavasti rautainfuusio parantaisi mahdollisuuksia tulla raskaaksi.
Tsemppiä❤️ oliko teillä monta vielä pakkasessa odottamassa?

Mulla eka ultra vasta kp9🤔 jotenkin jännä ettei aikasemmin oo viel katsottu et miten munarakkulat on lähteny kasvaan. Kun kuitenkin vasta eka hoitokerta kyseessä..

Onks muilla pistelijöillä minkälaisia tuntemuksia munasarjoissa? Ja osaako joku sanoa mitä on vielä odotettavissa😂 mä itse siis tunnen et varmaan jotain kasvaa mut kun ei oo ultrattu viel niin ei mitään hajua😆
 
Täälläkin yksi pistelijä. Lyhyt hoitokaava HUSissa ja huomenna eka kontrolliultra, jossa päätetään myös punktiopäivä, jos siellä nyt on jotain punktoitavaa. Jännittää, koska meille kerrottiin, että vain yksi ivf hoitokierros on mahdollista tehdä ikäni (39) puolesta. Olin tähän asti elänyt luulossa, että 40-vuotta olisi se raja, jonka jälkeen hoitoja ei enää jatketa. No, nyt on sitten tämä yksi mahdollisuus ja siitä tulevat munasolut.

Oireita ei juurikaan ole. Hienoista turvotusta on ollut ja tänään myös itkuherkkyyttä. Lääkkeenä gonal-f 250 yksikköä ja jarrulääke ganirelix ollut rinnalla kolme päivää.
 
Mulla ei hirveästi tule oireita tässä vaiheessa, mutta nyt on ollut jotenkin aiempaa turpeampi olo. Follikkelien kasvu tuntuu mulla sellaisena hassuna pistemäisenä kipuna, niin kuin joku painaisi sormella munasarjaa. 😅 Tällä kertaa arvasin, että on molemmin puolin follikkeleita, koska kipukin tuntui molemmin puolin. Tää on viime kierroissa tuntunut siis ihan taviskierrossakin, ja silloin vain yhdellä puolella. Nyt on ollut ehkä aiempaa enemmän näitä kipuja, mikä ei olis ihme kun on niin tuhti annostus. Sietääkin olla tehokas.

Ganirelix alkoi eilen, eikä ollut lääkäri väärässä: paljon kivempi neula kuin Fyremadelissa! 😂 Eikä ainakaan eilen tehnyt mulle samoja oireita kuin Fyre, eli lyhytaikaista päänsärkyä ja sumuisuuden tunnetta.

Mulla eka ultra vasta kp9🤔 jotenkin jännä ettei aikasemmin oo viel katsottu et miten munarakkulat on lähteny kasvaan. Kun kuitenkin vasta eka hoitokerta kyseessä..
Aika jännä! Onko sulle aloitettu jo jarru? Hassua sokkopeliä, mut ehkä siellä yritetään purkaa jonoa ultraamalla vähemmän.
 
Aika jännä! Onko sulle aloitettu jo jarru? Hassua sokkopeliä, mut ehkä siellä yritetään purkaa jonoa ultraamalla vähemmän.
Joo, jarrun pistin ekan kerran eilen ja huomenna tosiaan vasta se eka ultra. Ehkäpä sitten vähän viisaampana viikonlopun viettoon🫡
 
Mulla on tiistaina punktio. Tänään laskeskeltiin (tai no en minä mitään laskenut, aina oon ihmetellyt miten ihmeessä ne lääkärit pysyy perässä minkä follikkelin on mitannut ja minkä ei) follien määrää ja kokoa. Hyvin samantapainen tilanne siellä oli kuin keväällä viimeksi, eli jotain 20-30 follin väliltä. Pieniä oli vielä paljon, mutta isoimmat jo 16mm niin tosiaan tiistaille punktio sovittiin. Toivotaan että ei isoimmat pääse karkuun ja pienemmät ehtii mukaan.

Irrotukseen pistän kaksi gonapeptyliä niinkuin viimeksi hyperstimulaation välttämiseksi, ja täten tuoresiirtoon ei päästä. Mutta se oli odotettavissa joten pettymys ei sinänsä ole suuri, vaikka olisihan se ollut kiva tietenkin tuoresiirtokin pitkästä aikaa kokea 🙈 mutta punktion jälkeisestä vuodosta voidaan jo pas-kierto aloittaa.

Taikurinviitta kyseli oireista, niin mulla ei ole aiemmin ollut mitään vielä tässä vaiheessa. Mutta nyt on ollut kyllä menkkamaisia jomotuksia ja mieli heittänyt kuperkeikkaa ym melkeinpä ekasta pistospäivästä asti. Ja viimeksi punktioaamuna ovulaatiokivut iski päälle x1000 että oli jo sairaalaan päästyäni aika kipeä vatsa. Mutta se nyt sinänsä ei ole ihme kun silloinkin se 27 solua punktoitiin. Jännä nähdä miten tiistaina käy 🙏🏻
 
Tänään oli eka ultra. Useita rakkuloita oli kuulemma kasvamassa, mutta vielä olivat pieniä kooltaan. Maanantaina uusi ultraus ja punktio ke tai to. Vielä ei juuri mitään tuntemuksia ole ollut.

Mikä tilanne teillä muilla pistelijöillä ja palstalaisilla?
 
Ollut näköjään ultrapäivä monilla! Mullakin: viimeksi oli 3+2, nyt 4+3 yli 13-millisiä, suurin jo 20 mm. Ei oo näin hyvää tainnut ultrassa näkyä vielä koskaan! Tiistaina punktio, pe siirto jos onnistaa. Ahtaalta ja turvonneelta tuntuu myös eri tavalla kuin aiemmin. Nyt vaan täytyy toivoa että solut kypsyy myös, tässä ois mahikset ehkä myös useampaan kuin kahteen kypsään tällä kertaa.

Tsemppiä kaikille ❤️
 
Mullakin ultra kuulumisia: Useita rakkuloita kasvamassa n. 15kpl. Osa oli jo 16-20 millisiä osa vähän pienempiä. Toivottavasti pienemmätkin kerkeää mukaan 🙏🏼 tiistaille suunniteltu punktio (hauskaa miten melkeen kaikilla sama😆). Todennäköisesti ei päästä tuoresiirtoon jos rakkuloita paljon sen hyperriskin takia, mut olin jo henkisesti varautunut siihen niin ei haittaa, kunhan sais vaan hyviä yksilöitä pakkaseen🫶🏼

Mulla ei jotenkin nyt oo enää mitää ihmeempiä tuntemuksia, sillon aikasemmin tunsin sellaista nipistelyä ja epämukavaa tunnetta alavatsalla. Nyt on vaan ehkä enää sellanen turvotus 🤔
 
Takaisin
Top