IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Soittelin tänään polille, kuukautiset alkoivat taas, eli en raskautunut kesän aikana, vaikka miten yritettiinkin.

Kävi ilmi, että vko:lle 40 suunniteltu punktio osuisikin kuukautisten perusteella siten, että kyssin pää on kiinni, joten jos kyssissä vaan tilaa niin punktio olisikin mahdollista jo 38 vko:lle, mikä kävisi kyllä itsellekin aikataulullisesti paremmin.

Toivottavasti olisi tilaa ja pääsisi aloittamaan tämän projektin nyt näistä nyt alkaneista kuukautisista.
 
Tänään haettu 5 päiväinen alkio kyytiin. Nyt kp 16 lääkkeellinen PAS. Virallinen testipäivä on 21.8. mutta olen tyytyväinen jos maltan odottaa testaamista edes ensi viikkoon :tears:

HUS ei ikinä ilmoita alkioiden luokitusta mutta biologi sanoi että ovat kaikki todella hyvän laatuisia ja näinkin hänen paperista luokitukset. Kaikki ovat 5 päivänä pakastettuja, 5 alkiosta oisko kolme ollut 4AA ja kaksi oli jotain 3AA/3AB/4AB tai sellaista. Mutta kaikki siis huippuluokkaa. :folded:
 
Minäkin palailen kesätauolta taas kyselemään😅 Onko teillä kokemuksia, milloin toinen vuoto alkaa ivf-stimulaatiokierroksen jälkeen? Mulla nyt joku kp46 eikä mitään tietoa ovulaatiosta tai kuukautisista. Lh-testit näyttää jatkuvasti sellaista keskivahvaa viivaa, välillä hieman haaleampaa. Ei missään vaiheessa tasavahva tai tummempi niinkuin silloin kahdessa spontaanissa ovulaatiossa. On kyllä täysin hypoestrogeeninen olo, hajosivatkohan nuo munasarjat tuossa rytäkässä ihan kokonaan. Unista ei meinannut tulla mitään ja sairaslomallakin piti olla muutama päivä sen vuoksi. Vitsit miten voikin olla edes kuukautisten tuleminen näin vaikeaa🙄 Jotenkin toivoisi, että sen oman kierron saisi pyörimään ennen PAS aloitusta, jos kehokin olisi valmiimpi raskautumaan..
Mulla oli se kierto 43 pvä ja seuraavakin vielä 36 pvä. Nyt ovulaation mukaan olis vihdoin aika normi kierto eli 28-30 pvä. 🤣 et kyllä mun kroppa ainakin vähän nokkiinsa otti punktiosta!
 
Minäkin palailen kesätauolta taas kyselemään😅 Onko teillä kokemuksia, milloin toinen vuoto alkaa ivf-stimulaatiokierroksen jälkeen? Mulla nyt joku kp46 eikä mitään tietoa ovulaatiosta tai kuukautisista. Lh-testit näyttää jatkuvasti sellaista keskivahvaa viivaa, välillä hieman haaleampaa. Ei missään vaiheessa tasavahva tai tummempi niinkuin silloin kahdessa spontaanissa ovulaatiossa. On kyllä täysin hypoestrogeeninen olo, hajosivatkohan nuo munasarjat tuossa rytäkässä ihan kokonaan. Unista ei meinannut tulla mitään ja sairaslomallakin piti olla muutama päivä sen vuoksi. Vitsit miten voikin olla edes kuukautisten tuleminen näin vaikeaa🙄 Jotenkin toivoisi, että sen oman kierron saisi pyörimään ennen PAS aloitusta, jos kehokin olisi valmiimpi raskautumaan..
Pakko oli käydä katsomassa omia kiertoja yli neljän vuoden takaa. Punktiokierto oli 29, seuraava 38 ja sitten vielä 34 eli selkeästi vähän pidensi minullakin kiertoa normaalista noin 30 päivästä.
 
Meilläkin alkaa lähestyä seuraava PAS. Meidän IVF:llä saatu esikoinen on nyt 1 v 9 kk ja uuteen alkionsiirtoon on tarkoitus mennä loppuvuodesta. Otin alkuvuodesta lihavuuslääkkeen käyttöön (mulla on sekä lapsettomuus- että lihavuusinstatilillä tätä käsitelty, jos jollekin kuulostaa tutulta niin moi vaan täälläkin :D) ja ajatuksena oli käyttää sitä vuoden loppupuolelle ja sitten mennä alkionsiirtoon. Nyt on vasta elokuu, mutta koska lääke pitää lopettaa viimeistään 6 viikkoa ennen raskautumista, niin tässä alkaa käydä siirtokierrot vähiin jos tämän vuoden puolella meinaisi raskautta alulle saada edes teoriassa.

Mulle on kuitenkin tosi tärkeää saada painoa alas, joten jos pitää valita parin lääkityskuukauden tai paria kuukautta aikaisemman PAS:n välillä, niin kallistun vielä sinne lääkkeeseen. Kun tulin raskaaksi, painoin 84,5 kg (BMI 29,9). Raskauden jälkeen korkeimmillani painoin noin 100 kg (BMI 35,4) ja nyt painan 90 kg (BMI 31,9). Haluaisin painaa enintään tuon 84,5 kg ennen uutta yritystä ja tällä kertaa pitää parempaa huolta itsestäni raskauden ja vauvavuoden aikana :-(

Joka tapauksessa alkionsiirto olisi ajankohtainen marras-tammikuussa, joten alan nyt palautella mieleen kaikkia aikatauluja ja toimenpiteitä, joita tämä vaatii. Ainakin ne lisäravinteet voisi aloittaa jo nyt, mitähän kaikkea tuli silloin syötyä. 💊 Meillä on neljä viisipäiväistä pikkuista pakkasessa, eli neljä mahdollisuutta. Ne ovat saalis toiselta ivf-kierrokselta. Toivottavasti ei tarvitse lähteä kolmannelle kierrokselle!
 
Ja nyt huomasin että tämä meni väärään ketjuun, piti mennä tuonne PAS-langan puolelle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Moi, minäkin oon jo pidempään seurannut mielenkiinnolla tätä keskustelua täällä ja nyt itse sellaisessa tilanteessa että voisin jotain myös jakaa😆 mulla on taustalla pco tyyppiset munasarjat ja miehellä oligozoospermia. Meillä takana yksi tulokseton inseminaatio ja nyt siirryttiin ensimmäiseen icsi/ivf hoitoon, jännää! Samanlaisella aikataululla suunnilleen mennään kuin kurjenmiekka ja kauramuro🤩 jännä nähdä miten oma kroppa reagoi lääkkeisiin
En nyt muista, mutta oliko täällä muita kenellä pcos taustalla? Millaisia kokemuksia teillä? Tsempit kaikille meille🫶🏼
 
Tänään haettu 5 päiväinen alkio kyytiin. Nyt kp 16 lääkkeellinen PAS. Virallinen testipäivä on 21.8. mutta olen tyytyväinen jos maltan odottaa testaamista edes ensi viikkoon :tears:

HUS ei ikinä ilmoita alkioiden luokitusta mutta biologi sanoi että ovat kaikki todella hyvän laatuisia ja näinkin hänen paperista luokitukset. Kaikki ovat 5 päivänä pakastettuja, 5 alkiosta oisko kolme ollut 4AA ja kaksi oli jotain 3AA/3AB/4AB tai sellaista. Mutta kaikki siis huippuluokkaa. :folded:
Hyvää menestystä pikkuiselle kyytiläiselle! :Yellow Heart:

Huippuja alkioita teillä kasassa! Mä oon tosin luullu että toi eka numero on kehitysvaihe ja 5-päiviäisinä niiden kuuluis alkaa vitosella. Mut kaveri dekstraltakin sanoi, että heillä hänen mielestään tärppityyppi oli 4-alkuinen vaikka olikin blasto. En oo niin hyvin luokituksiin perehtynyt just, kun ei HUS niitä kerro, että varmaan jotain mun luuloissa väärin.
 
Hyvää menestystä pikkuiselle kyytiläiselle! :Yellow Heart:

Huippuja alkioita teillä kasassa! Mä oon tosin luullu että toi eka numero on kehitysvaihe ja 5-päiviäisinä niiden kuuluis alkaa vitosella. Mut kaveri dekstraltakin sanoi, että heillä hänen mielestään tärppityyppi oli 4-alkuinen vaikka olikin blasto. En oo niin hyvin luokituksiin perehtynyt just, kun ei HUS niitä kerro, että varmaan jotain mun luuloissa väärin.
Joo numero ei viittaa alkion päivien ikään vaan blaston kehitysvaiheeseen, kuinka pitkälle on blastokystivaiheessa kehittynyt. Jos siis ymmärsin lukemaani oikein.
 
Moi, minäkin oon jo pidempään seurannut mielenkiinnolla tätä keskustelua täällä ja nyt itse sellaisessa tilanteessa että voisin jotain myös jakaa😆 mulla on taustalla pco tyyppiset munasarjat ja miehellä oligozoospermia. Meillä takana yksi tulokseton inseminaatio ja nyt siirryttiin ensimmäiseen icsi/ivf hoitoon, jännää! Samanlaisella aikataululla suunnilleen mennään kuin kurjenmiekka ja kauramuro🤩 jännä nähdä miten oma kroppa reagoi lääkkeisiin
En nyt muista, mutta oliko täällä muita kenellä pcos taustalla? Millaisia kokemuksia teillä? Tsempit kaikille meille🫶🏼

Mulla myös pcos ja mentiin suoraan ivf:ään. Itsellä ainakin oli ihan hyvät kokemukset hoidoista. Tietenkin jännitti joka kohdassa kyllä. Mulla oli korkea AMH, niin pistin lääkkeitä vähän pienempiä annoksia. Lääkäri vähän varoitteli, että voi tulla munasoluja joko hirveesti tai ei yhtään 😅

No tuli lopulta aika monta, niin tuoresiirto ei onnistunut. Menin sitten lääkkeellisillä kierroilla, joka oli oikeastaan ihan kiva, kun ei tarvinnut metsästää ovulaatioita. Toinen PAS sitten onnistui 😁
 
Tänään haettu 5 päiväinen alkio kyytiin. Nyt kp 16 lääkkeellinen PAS. Virallinen testipäivä on 21.8. mutta olen tyytyväinen jos maltan odottaa testaamista edes ensi viikkoon :tears:

HUS ei ikinä ilmoita alkioiden luokitusta mutta biologi sanoi että ovat kaikki todella hyvän laatuisia ja näinkin hänen paperista luokitukset. Kaikki ovat 5 päivänä pakastettuja, 5 alkiosta oisko kolme ollut 4AA ja kaksi oli jotain 3AA/3AB/4AB tai sellaista. Mutta kaikki siis huippuluokkaa. :folded:
Tarrasukkia kyytiläiselle ❤️ Tosi hyviä blastoja kyllä on! 💪🏻

Mä olen aika paljon perehtynyt noihin alkion luokituksiin, kun joka siirron jälkeen luokitus on omassa kannassa lukenut (Tays) ja ihan muutenkin tosi mielenkiintoisia juttuja mielestäni. Tosiaan tuo numero kertoo missä vaiheessa blaston kehitys menee ja ensimmäinen kirjain kertoo sen solumassan luokituksen mistä kehittyy sikiö, kun taas toinen kirjain kertoo ulomman solumassan luokituksen mistä kehittyy istukka.
Jos jotakuta kiinnostaa niin täältä löytyy aika selkeästi selitettynä ja taulukot luokituksille ym:
 
Moi, minäkin oon jo pidempään seurannut mielenkiinnolla tätä keskustelua täällä ja nyt itse sellaisessa tilanteessa että voisin jotain myös jakaa😆 mulla on taustalla pco tyyppiset munasarjat ja miehellä oligozoospermia. Meillä takana yksi tulokseton inseminaatio ja nyt siirryttiin ensimmäiseen icsi/ivf hoitoon, jännää! Samanlaisella aikataululla suunnilleen mennään kuin kurjenmiekka ja kauramuro🤩 jännä nähdä miten oma kroppa reagoi lääkkeisiin
En nyt muista, mutta oliko täällä muita kenellä pcos taustalla? Millaisia kokemuksia teillä? Tsempit kaikille meille🫶🏼
Koska sinulla alkaa pistelyt? 😊 Tsemppiä hoitoon! 💪🏻
 
Mulla myös pcos ja mentiin suoraan ivf:ään. Itsellä ainakin oli ihan hyvät kokemukset hoidoista. Tietenkin jännitti joka kohdassa kyllä. Mulla oli korkea AMH, niin pistin lääkkeitä vähän pienempiä annoksia. Lääkäri vähän varoitteli, että voi tulla munasoluja joko hirveesti tai ei yhtään 😅

No tuli lopulta aika monta, niin tuoresiirto ei onnistunut. Menin sitten lääkkeellisillä kierroilla, joka oli oikeastaan ihan kiva, kun ei tarvinnut metsästää ovulaatioita. Toinen PAS sitten onnistui 😁
Okei, kiva kuulla! Mulla myös korkea AMH joten pienillä annoksilla aloitellaan. Samoja varoituksia mulle sanottiin, että saapa nähdä kuinka käy😄

Voisin kuvitella että mun kohdalla myös siirretään lääkkeelliseen kiertoon (jos ja kun toivottavasti sinne asti päästään🙏🏼) kun ovulaatiota on ihan mahdoton metsästää tai sitä ei tule ollenkaan 😆

Aika varovaisesti uskaltaa olla toiveikas kun lopputuloksesta ei voi olla yhtään varma🙊
 
Hei te jotka olette käyttäneet ubikinonia, oletteko lopettaneet sen käytön pistosten alkuun vai jatkaneet? 😊
Mä oon lopettanu pistosten alkuun, mut sit nykyinen lääkäri puhui siihen malliin, että sitä vois jatkaa. Selviää tää kans ens viikolla varmaan, mutta seuraan.

Täällä synarelan 13. päivä ja vieläkään ei kierto ala, vaikka siltä tuntuu. Maanantaina viimestään pitää soittaa Ovumialle ja katsotaan sit ultraan aikaa ja koska ”pääsee” sit piikittämään…
 
Mä oon lopettanu pistosten alkuun, mut sit nykyinen lääkäri puhui siihen malliin, että sitä vois jatkaa. Selviää tää kans ens viikolla varmaan, mutta seuraan.

Täällä synarelan 13. päivä ja vieläkään ei kierto ala, vaikka siltä tuntuu. Maanantaina viimestään pitää soittaa Ovumialle ja katsotaan sit ultraan aikaa ja koska ”pääsee” sit piikittämään…
Okei! Tää just ku tuntuu olevan mielipiteitä tästäkin suuntaan ja toiseen. Ilmoita sit mitä sulle sanotaan 🙈
 
Okei! Tää just ku tuntuu olevan mielipiteitä tästäkin suuntaan ja toiseen. Ilmoita sit mitä sulle sanotaan 🙈
Joo, ilmottelen! 🙈

Mulla vissiin nyt sit alkaa kierto, eli huomenna kp1. Vähän tuli tiputtelua nyt. Kp32, kyllä Synarela näköjään venytti kiertoa 5 päivää. Kuinkakohan nopeeta sitä pitää varautua menemään siihen ekaan ultraan? Soitan Ovumialle heti maanantaina… Tää pitkä kaava on ihan uus juttu… Ajattelin, että ei mulle sellaista kuitenkaan tehdä, kun on alhainen amh. Mutta nyt sit se amh oli noussut, liekkö se vaikutti myös.
 
Takaisin
Top