IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Toivottavasti vielä muuttuisi ❤️ kertokaa tyhmälle miten voi olla pp5 ja dpo12 🙈 vai oliko siirrettävä alkio 7 päiväinen? Eikai se ole mahdollista 🤔 itsellä oli 5päiväinen ja dpo10 oli sit pp5 eli 5+5
Tähän on pakko tulla sanomaan, että meillä on yksi 7 päiväinen alkio pakkasessa. On kuulemma todella harvinaista mutta ihan mahdollista siis silti. Ei kyllä kovin kovat odotukset ole sen alkion suhteen jos joskus sen siirtoa yritetään , tuntuu omastakin mielestä todella erikoiselta 🫣 mutta luin kyllä että on niin "vanhoista" alkioista syntynyt vauvojakin, joten kai siinä jotkut prosentit on oltava.
 
Torstaina alkoi lievät menkkakivut. Eilen oli niin selkeet et kesken ryhmäliikuntatunnin meinasin juosta pukkareille. Lievät menkkakivut jatkuu edelleen mutta ei ne vaan ole vielä alkaneet. Voiko tämä johtua lääkkeistä vai pääseeköhän tässä kuitenkin vielä tekemään testiä 🤔
 
Päivittelyä tänne, kun viime viikolla kerroin erikoisesta oksentelusta.. No eilen alkoi oireet pahentua ja maha oli niin kipeä ja olo niin pahoinvoiva, että soitin päivystykseen ja pääsin tutkimuksiin. Ja hyperstimulaatiohan se siellä, vaikka munasoluja saatiin pari vk sitten vain 9 kerättyä. Vatsaontelo oli aivan täynnä nestettä… Nyt yö takana sairaalassa ja toivottavasti suunta on tästä vain ylöspäin. Lääkäri epäili, että nuo kovat oireet vois johtua myös alkaneesta raskaudesta, mutta saa nähdä.
 
Mulla maanantai aamulla oli negatiivinen mutta iltapäivällä tuli selkeet ovulaatio oireet ja tiistai aamun testi oli kirkas positiivinen. Ja siitä sitten meni seuraavalle maanantaille siirto… et voi olla ettei ihan optimaalinen siirtopäivä osunut.
Jos tiistai oli positiivinen ovistesti niin ovulaatio on noin 1-2 päivän päästä siitä, yleensä lasketaan että ovis on seuraava päivä.
Eli keskiviikkona sinulla oli ovulaatio dpo0, torstai dpo1. Eli maanantaina siirtopäivä on ollut dpo 5.

Näin olen ymmärtänyt että ovulaatiotestit ja dpo päivät lasketaan.
 
Jos tiistai oli positiivinen ovistesti niin ovulaatio on noin 1-2 päivän päästä siitä, yleensä lasketaan että ovis on seuraava päivä.
Eli keskiviikkona sinulla oli ovulaatio dpo0, torstai dpo1. Eli maanantaina siirtopäivä on ollut dpo 5.

Näin olen ymmärtänyt että ovulaatiotestit ja dpo päivät lasketaan.
Eli olen laskenut aivan väärin 😂 siis tiesin, että ovulaatio testin jälkeen on ovulaatio, mutta ovulaatio testi nimi hämäsi sen verran, että luulin laskun alkavan siitä päivästä. Okei, eli tänään on dpo 13 ja nega testi oli sillon dpo 10, mikä on varmaan ihan ok eikä tarkoita etteikö toivoa olisi vielä 🌈
 
Säilytättekö gonal f jääkaapissa vai huoneenlämmössä, sama kysymys ganirelix gedeon richter kohdalla? Täällä odotetaan menkkoja saapuvaksi huomiseksi... Mietin vain, että Entä jos eivät ala huomisaamuna? Huomenna olisi eka uä ja pitäisi olla edes tiputtelua. Käyn tänään ostamassa raskaustestin, että en turhan takia käy ostamassa lääkkeitä, vaikka en usko raskauteen....
 
Ovaleap oli helppo pistää! Tykkäsin ja ottaisin mielellään seuraavankin kerran sen.
Tää oli kiva kuulla! Mulla siis huomenna ohjelmassa eka ovaleap-piikki. Ihmeen vähän mua ainakaan vielä tuo pistäminen jännittää, mutta tällainen positiivinen kokemus kyllä rauhoittaa entisestään. Joidenkin lääkkeiden osalta kun on saanut lukea vähemmän mairittelevia kokemuksia 😅
 
Säilytättekö gonal f jääkaapissa vai huoneenlämmössä, sama kysymys ganirelix gedeon richter kohdalla? Täällä odotetaan menkkoja saapuvaksi huomiseksi... Mietin vain, että Entä jos eivät ala huomisaamuna? Huomenna olisi eka uä ja pitäisi olla edes tiputtelua. Käyn tänään ostamassa raskaustestin, että en turhan takia käy ostamassa lääkkeitä, vaikka en usko raskauteen....
En osaa kysymyksiisi vastata, mutta kerron kokemuksena että mulla loppui primolut-kuuri perjantaina ja maanantai kp1. Sulla taisi primot jatkua pari päivää pudempään kuin mulla, eli hyvinkin voisi huomenna olla kp1 - jos ei sitten tosiaan ole käynyt nyt tuuri ja plussa tee koko hoitoa tässä kohtaa tarpeettomaksi! Tsemppiä joka tapauksessa huomiseen!
 
Mulla on kans juuri alkamassa eka ivf samoilla lääkkeillä, huomenna ensimmäinen ultra ja eka pistos! Milloin sulla alkaa?
Torstaina käynnillä selviää aikataulu alkaako jo näistä menkoista vai seuraavista ja saan tarkemman ohjauksen noihin lääkkeisiin liittyen😊
 
Millaisia kokemuksia ovaleap ja ganirelix lääkkeistä? Näillä olisi tarkoitus eka ivf aloittaa.
Itselläni oli molemmilla ivf kerroilla tämä ovaleap. Helppo oli kynää käyttää. Ainoa miinus oli se että kynä oli ekalla kerralla viallinen. Ei toiminut niinkuin piti. mutta sain uuden kynän ja homma luisti.
 
Säilytättekö gonal f jääkaapissa vai huoneenlämmössä, sama kysymys ganirelix gedeon richter kohdalla? Täällä odotetaan menkkoja saapuvaksi huomiseksi... Mietin vain, että Entä jos eivät ala huomisaamuna? Huomenna olisi eka uä ja pitäisi olla edes tiputtelua. Käyn tänään ostamassa raskaustestin, että en turhan takia käy ostamassa lääkkeitä, vaikka en usko raskauteen....
Gonal-F kuuluu jääkaappiin, Ganirelix ei. Kumpikaan ei saa jäätyä. Ganirelix on herkkä valolle niin oon laittanut sen keittiön kaappiin. Toki Suomessa tuskin sisällä ei ole tuota valo-ongelmaa..

Ootko tarkistanut että omassa apteekissa on näitä? Kannattaa varata etukäteen. Mä asun keskisuuressa kaupungissa ja täällä vain yhdessä neljästä apteekissa on noita hyllyssä valmiina. Oon aina hakenut ne hyvissä ajoin etukäteen kotiin.
 
Äsken tuli soitto labrasta. Eli 10 keräsivät 9 oli kypsiä ja 7 hedelmöittyi. 🥰🥰 voiko tämä olla enää tottakaan. 🥰😭😭 huomenna sitten tuoresiirto ja sit jännätään. Jospa näistä pakkaseenkin saataisiin. 🙂🙂
Laittaako ne teille 2-päiväisen alkion? onnea saaliista, toivotaan kehitystä pakkaseen asti!
 
Takaisin
Top