IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tänään blaston siirrosta pp8 ja onko tämä nyt se haamu! 😍 Ihka ensimmäinen toinen viivan alku ikinä! Oon testannut päivittäin viikonlopusta asti ja eilenkin vielä oli puhdas nega. Toivottavasti nyt pysyisi kyydissä ja vahvistuisi 🙏
 

Liitteet

  • 1709617585613.png
    1709617585613.png
    3.8 MB · Katsottu: 108
Resepti on nyt tehty. Onko teillä ollut punktion vuoksi saatu sairasloma palkallista vai palkatonta? Itse töissä julkisessa terveydenhuollossa.
 
Resepti on nyt tehty. Onko teillä ollut punktion vuoksi saatu sairasloma palkallista vai palkatonta? Itse töissä julkisessa terveydenhuollossa.
Mulla oli palkatonta, koska oli ennaltasovittu toimenpide. Oon myös terveydenhuoltoalalla töissä, mutta yksityisellä puolella
 
Osaatteko sanoa, että miten punktion ajankohta määräytyy? 27.3 on oletettu että kuukautiset alkavat ja silloin eka uä, ti 2.4 ja pe 5.4 on varattu uä, seuraavalla viikolla punktio viikko15.... eli miten tuo punktio päivä määräytyy?
 
Osaatteko sanoa, että miten punktion ajankohta määräytyy? 27.3 on oletettu että kuukautiset alkavat ja silloin eka uä, ti 2.4 ja pe 5.4 on varattu uä, seuraavalla viikolla punktio viikko15.... eli miten tuo punktio päivä määräytyy?
Lääkäri varmaan osaa sinulle tässä asiassa parhaiten vastata. Mutta itsellåni se osui melko hyvin siihen ovulaatio päivälle. En tiedä sitten.
 
Resepti on nyt tehty. Onko teillä ollut punktion vuoksi saatu sairasloma palkallista vai palkatonta? Itse töissä julkisessa terveydenhuollossa.
Riippuu mitä todistuksessa lukee. Punktio periaatteessa on palkaton, sillä lapsettomuushoidot ovat palkattomia. Jos lääkäri kirjoittaa alavatsa kipu niin silloin se on palkallinen. Sain itse 4päivää sairaslomaa alavatsakipupaperin turvin.
 
Olen menossa kyssiin ivf hoitoon..... kirjoittavatkohan jos pyytää, että alavatsakipu tms.
Itse kanssa kysillä. Itse en niin tarkkaan sitä sairasloma lappua kun oli juuri se punktio vapaa päivä. Mutta uskon että kirjottaa. Ainakin muistelen että lääkäri sano näin ettå punktio ja se seuraaavapäivä saikkua. Jos tietysti enemmän tulee kipuja niin sairaslomaa enemmän.
 
Sairasloma lapun mäkin sain mutta oman duunipaikan dokkareissa lukee, ettei lapsettomuushoidot ole palkallisia. Koodista näkee et syy on selittämätön lapsettomuus. Itse ainakin kiristelen hampaita tämän kanssa. Mutta tosiaan vaan 2 päivää niin laitoin itseni vaan omalla ilmoituksella kipeeksi. Kysyin etukäteen et voisko asian hoitaa toisin, kun olin kanssa kuullut et jotku sai vatsakipu diagnoosin. Vastaus oli kuitenkin tiukka ei. Tämä HUS:lla.
 
Sairasloma lapun mäkin sain mutta oman duunipaikan dokkareissa lukee, ettei lapsettomuushoidot ole palkallisia. Koodista näkee et syy on selittämätön lapsettomuus. Itse ainakin kiristelen hampaita tämän kanssa. Mutta tosiaan vaan 2 päivää niin laitoin itseni vaan omalla ilmoituksella kipeeksi. Kysyin etukäteen et voisko asian hoitaa toisin, kun olin kanssa kuullut et jotku sai vatsakipu diagnoosin. Vastaus oli kuitenkin tiukka ei. Tämä HUS:lla.
Meidän esimies odotti mikä koodi on paperissa et saako rahaa vai eih. Onneksi yksityinen lääkäri sitten antoi oikean koodin. Mutta onhan se kieltämättä ”vittumaista” 😒
 
Olen menossa kyssiin ivf hoitoon..... kirjoittavatkohan jos pyytää, että alavatsakipu tms.
Minulla ainakin tuli virallinen koodi (hyperi), eikä muuta voinut laittaa lääkärin mukaan. Olin kaksi viikkoa tosin saikulla, ennen keräystä jo alkoi sairasloma. Palkka maksettiin normaalisti. Mutta en ollut kyssissä hoidoissa.
 
Kerroin esimiehelle, että viikko 15 on aika kys, että en tiedä sairasloman määrästä. Saapa nähdä.. Yritän ehkä sen punktiopäivän saada vapaaksi. Jos tulee palkatonta, niin tietääpähän ensi hoidossa jäädä omalla ilmoituksella pois. Älytöntä sortoa kyllä tämä, että ei makseta, ja toisille taas maksetaan, kuka tähän hommaan huvikseen lähtisi. Muutenkin kallista puuhaa.
 
Vielä kysyisin tällaista, eli monenko päivän päästä, mikäli joku munasoluista hedelmöittyisi ja olisi siirtokelpoinen, niin punktio päivän jälkeen tämä alkio siirrettäisiin?
 
Tänään blaston siirrosta pp8 ja onko tämä nyt se haamu! 😍 Ihka ensimmäinen toinen viivan alku ikinä! Oon testannut päivittäin viikonlopusta asti ja eilenkin vielä oli puhdas nega. Toivottavasti nyt pysyisi kyydissä ja vahvistuisi 🙏
Haamuhan se siellä 🥰 toivotaan viivalle vahvistumista!
 
Ja voisiko käydä niin huonosti, kun pe on viimeinen uä mikä nyt varattu ja silloin jo kp 9-10 (kp 9-11 olen saanut aina ovis testistä positiivisen), että viikonloppuna olisikin oikea aika keräykseen, vai saako keräyksen sattumaan lääkkein juuri viikolle 15, joka alkaa siis seuraavana maanantaina? Mietin myös, että jos jotakin menee mönkään, ja joutuu sairaslomalle, niin maksetaanko tästä kuitenkin palkkaa? Vaikka se olisi siis hoitojen syytä...... Paljon kysymyksiä :)
 
Vielä yksi kysymys :D koska kuukautisten alusta yleensä aloitetaan pistokset ja kuinka monta päivää niitä jatketaan? Yritän hahmottaa aika-janaa.... Anteeksi kun on näin paljon kysymyksiä, vasta 27.3 saan enemmän tietoa. Lyhyellä kaavalla siis mennään.
 
Takaisin
Top