IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Moikka ☺️
Meillä olisi toukokuussa tulossa ivf-hoito julkisella. Hoitaja sanoi, että punktio ajoitetaan toukokuun viimeiselle/ toisiksi viimeiselle viikolle, ja että minun tulee ilmottautua huhtikuun kuukautisista hoitoon. Tietääkö joku, että tarkoittaako tuo julkisella sitä, että pistokset alkaa jo huhtikuun kierron alkaessa? Menkat on minulla aina loppukuusta. Vai aloitetaanko itse hoito vasta ilmoittautumista seuraavassa kierrossa? Se ei vain ajoituksellisesti onnistuisi, koska punktio pitäisi olla toukokuun lopussa (jolloin minulla uusi kierto olisi juuri alkamassa). Lääkäri oli jo laittanut reseptin primoluttiin, sillä ilmeisesti voidaan ajoittaa menkat 🤔
 
Moi,
Tietääkö kukaan, miten käy jos TAYS:ssa hoidot onnistuu? Testipäivä lähestyy ja nyt hoksasin, että en tiedä yhtään mitä tapahtuu jos kävi hyvä tuuri. Heittääkö ne heti ulos vai tuleeko tays:iin vielä käyntejä? Mistään en meinaa löytää tietoa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Moikka ☺️
Meillä olisi toukokuussa tulossa ivf-hoito julkisella. Hoitaja sanoi, että punktio ajoitetaan toukokuun viimeiselle/ toisiksi viimeiselle viikolle, ja että minun tulee ilmottautua huhtikuun kuukautisista hoitoon. Tietääkö joku, että tarkoittaako tuo julkisella sitä, että pistokset alkaa jo huhtikuun kierron alkaessa? Menkat on minulla aina loppukuusta. Vai aloitetaanko itse hoito vasta ilmoittautumista seuraavassa kierrossa? Se ei vain ajoituksellisesti onnistuisi, koska punktio pitäisi olla toukokuun lopussa (jolloin minulla uusi kierto olisi juuri alkamassa). Lääkäri oli jo laittanut reseptin primoluttiin, sillä ilmeisesti voidaan ajoittaa menkat 🤔
En muista tarkkoja aikatauluja omasta hoidosta, mutta jos on jo arvioitu milloin punktio tehdään, niin silloin pistokset ja muut tehdään luonnollisesti etukäteen eli huhtikuun menkkojen jälkeen alkaa lääkkeet ja muut. :) meillä punktio osattiin ajoittaa hoitohenkilökunnan toimesta sille viikolle, mitä he olivat alunperin arvioineetkin.
 
Moi,
Tietääkö kukaan, miten käy jos TAYS:ssa hoidot onnistuu? Testipäivä lähestyy ja nyt hoksasin, että en tiedä yhtään mitä tapahtuu jos kävi hyvä tuuri. Heittääkö ne heti ulos vai tuleeko tays:iin vielä käyntejä? Mistään en meinaa löytää tietoa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tätähän ei kysytty, mutta HUSissa tehdään varhaisultra ja sen jälkeen tavallisen neuvolan piiriin. :)
 
Tätähän ei kysytty, mutta HUSissa tehdään varhaisultra ja sen jälkeen tavallisen neuvolan piiriin. :)

Kiitos, ehkä se menee täällä samalla lailla. On sen verran putkiaivot, että on aina ajatellut vain seuraavaa vaihdetta hoidoissa. Sitten hirveä googlailu käyntiin jos siirtyy uuteen vaiheeseen.
 
Heippa, minulla punktio vko 15 tulossa. Nyt kp 4 menossa ja syön primoluttia tässä kierrossa 15.3 alkaen, seuraavassa kierrossa alkaa pistokset kun kuukautiset primoluttien lopetuksen jälkeen alkavat....
 
Tuli mieleen, että kai suunnittelusta pääsee heti hoitoon yleensä? Meillä seuraava ivf-hoidon suunnittelu huhtikuussa ja oletin että hoito alkaa siitä sitten. Ei kai siihen voi enää taukoa tulla? Pieni paniikki 🫠 (Taysilla viimeksi siis pääsin suoraan suunnittelusta hoitoon kierron alettua)
 
Tuli mieleen, että kai suunnittelusta pääsee heti hoitoon yleensä? Meillä seuraava ivf-hoidon suunnittelu huhtikuussa ja oletin että hoito alkaa siitä sitten. Ei kai siihen voi enää taukoa tulla? Pieni paniikki 🫠 (Taysilla viimeksi siis pääsin suoraan suunnittelusta hoitoon kierron alettua)
3kk oli itsellä suunnittelun ja aloituksen väli.
 
Tuli mieleen, että kai suunnittelusta pääsee heti hoitoon yleensä? Meillä seuraava ivf-hoidon suunnittelu huhtikuussa ja oletin että hoito alkaa siitä sitten. Ei kai siihen voi enää taukoa tulla? Pieni paniikki 🫠 (Taysilla viimeksi siis pääsin suoraan suunnittelusta hoitoon kierron alettua)
Meillä oli suunnittelu tammikuussa ja maaliskuun vuodosta saa ilmoittautua, mut voi olla ettei mahdu sillon. Mut viimeistään huhtikuussa pääsee hoitoon. Mut tämä TYKS:ssä 💁‍♀️
 
Tuli mieleen, että kai suunnittelusta pääsee heti hoitoon yleensä? Meillä seuraava ivf-hoidon suunnittelu huhtikuussa ja oletin että hoito alkaa siitä sitten. Ei kai siihen voi enää taukoa tulla? Pieni paniikki 🫠 (Taysilla viimeksi siis pääsin suoraan suunnittelusta hoitoon kierron alettua)
Meillä oli TYKSissä suunnittelun ja aloituksen välissä yksi kierto, kun oli jonoa. Mutta riippuu varmaan paljon hoitopaikasta ja jonotilanteesta 😊
 
Hyvä kuulla, no se selviää sit. Tai jos ne vastaa mulle jotakin, laitoin kysymystä sinnekin. Alkoi vähän ahistaa tää odottaminen 😀 toki nyt voi luomuna yrittää, kp8 just menossa… 🫠
 
Tyksissä ja sanottiin ettei ole jonoa. Joulukuussa hoidon suunnittelu (ensikäynti oli ollut elokuussa) ja maaliskuun kiertoon sai ilmoittautua.
 
5 päiväisen alkion siirrosta nyt pp6, ei mitään oireita. Tänään testi negatiivinen. Epätoivo iskee ☹️ Mulla aina uusi kierto käynnistyy dpo14 seuraavasta päivästä ja nyt laskennallisesti siis jo dpo11? Perjantaina virallinen testipäivä. Meillä on yksi blasto pakkasessa, muut alkiot ei selvinneet jatkoviljelyssä. Se tuo vähän lohtua, että ei ehkä heti tarvitse lähteä uudelle hoitokierrokselle jos nyt ei onnistunut..
 
Heippa, minulla punktio vko 15 tulossa. Nyt kp 4 menossa ja syön primoluttia tässä kierrossa 15.3 alkaen, seuraavassa kierrossa alkaa pistokset kun kuukautiset primoluttien lopetuksen jälkeen alkavat....
Jännää, meillä menee varmaan hoidot suunnilleen samaan tahtiin! Täälläkin kp4 ja aloitus primolutilla tässä kierrossa, pistokset seuraavassa. Tarkemman hoitosuunnitelman saan tosin vasta ensi viikolla.
 
Keskiviikosta alkaa ovulaation kyttääminen. Torstaina on ultra. Ja ens viikolla on toivottavasti siirto 😬 kaikki ei omassa elämässä ole taaskaan ihan rivissä tähän koitokseen mutta sillä varmaan mennään mitä on. Jännittää ja pelottaa. Onneksi pakkasessa on mistä ottaa niin se helpottaa kyllä pahimpaan ahdistukseen epäonnistumisesta. Välillä ei voi kun voivotella miten helpolla pariskunnat pääsee, joiden lapsenteko menee hauskan ja helpon puolelle.
 
Hei,
Onko kokemuksia Gonal F ja terolut yhdistelmästä? Meillä lyhyen kaavan icsi-hoidot menossa. Ja kiinnostaa tietää miten muilla mennyt. Itsellä ei ensimmäisten annosten jälkee ole ollut mitään oireilua.
 
Vanellus;

Mikä päivä alat syömään primoluttia ja kuinka kauan syöt, millä annoksella? Minä saan lisäinfoa vasta 27.3 uässä. Tänään kävin apteekissa, niin ei ollut reseptiä tehneet primoluttiin.... Olen sunnuntaina lähdössä ulkomaille, mutta vielähän kerkeävät sen tehdä.. Jänskättää.
 
Vanellus;

Mikä päivä alat syömään primoluttia ja kuinka kauan syöt, millä annoksella? Minä saan lisäinfoa vasta 27.3 uässä. Tänään kävin apteekissa, niin ei ollut reseptiä tehneet primoluttiin.... Olen sunnuntaina lähdössä ulkomaille, mutta vielähän kerkeävät sen tehdä.. Jänskättää.

Ole itse yhteydessä ja kysy. Voi olla että on unohtunut. Ettei jää lääke saamattam
 
Vanellus;

Mikä päivä alat syömään primoluttia ja kuinka kauan syöt, millä annoksella? Minä saan lisäinfoa vasta 27.3 uässä. Tänään kävin apteekissa, niin ei ollut reseptiä tehneet primoluttiin.... Olen sunnuntaina lähdössä ulkomaille, mutta vielähän kerkeävät sen tehdä.. Jänskättää.
En ole vielä saanut hoitosuunnitelmaa, joten en tiedä vielä milloin aloitan primolutin. Resepti on 10 mg/pv 10 päivän ajan. Mulle lääkäri teki reseptit valmiiksi jo aiemmin, ehkä sun kannattaa kysäistä klinikalta onko unohtunut tehdä sulle resepti!
 
Takaisin
Top