IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Minullakaan ei ollut luottoa 2-päiväiseen. 19 kypsästä munasolusta saatiin seitsemän kaksipäiväistä, josta neljä ei selvinnyt jatkoviljelystä. 2-päiväinen siirrettiin aikataulusyystä ensimmäisenä ja tuli syliin asti. Toinen blastoista ei kiinnittynyt ja toinen ei selvinnyt sulatuksesta, joten itse luotan kovasti 2-päiväisiin. :smiling-eyes:
Kiitos rohkaisusta! ❤️🫶 Vaikka tää on vasta ensimmäinen IVF-kierros niin kyllähän tähän lataa isot odotukset. Jo follikkelimäärä ultrassa oli pettymys, munasolureserviin nähden folleja kasvoi selvästi odotettua pienempi määrä. Kai tää eka IVF on usein sellaista kokeilua..

Meillä on tarkoitus tehdä ICSI samoista syistä, tosin miehellä ei ole yritettykään purkaa vasektomiaa. Meille sanottiin suoraan ettei kannata aloittaa hoitoja ennen kuin otetaan kiveskoepala ja katsota onko siellä tarpeeksi ns.hyviä siittiöitä. Siittiöiden laatu nyt sitten määrittelee päästäänkö mihinkään. Maanantaina miehen on tarkoitus saada siihen aika. Jos biologi löytää hyvää materiaalia niin seuraavasta kierrosta aloitetaan munasolujen keräys. Mies joutuu myös uudelleen neulan alle sillä siittiöt eivät tule kestämään pakastusta ensimmäisestä kerrasta.

Voi olla, että tuo voi jollain tapaa selittää miksei saalis ollut hyvä. Siittiöiden määrä/laatu eivät olleet ehkä sopivia. Näin veikkaan, sillä mekin odotamme vihreää valoa niiden suhteen.

Toivotaan, että 1 ainut riittää ❤️ pidetään teille peukut pystyssä!
Kiitos vastauksesta ja kannustuksesta! Meilläkin siis tehtiin ensin biopsia, jossa selvitettiin tilanne. Siitä siittiöitä myös pakkaseen. ICSI:n yhteydessä kuitenkin käytettiin tuoreita eli haettiin niitä neulalla mieheltä heti punktioni jälkeen. Meille sanottiin kyllä, että yksi vaihtoehto olisi käyttää noita pakkaseen talteen saatuja - mutta että tuoreet olisivat toki yleensä parempilaatuisia. Noh, ehkä ensi kierroksella mennään joka tapauksessa noilla pakastetuilla. Miksihän eivät tulisi kestämään pakastusta ensimmäisestä kerrasta? Meille sanottiin, että tämä olisi OK (vaikka laatu siis todnäk tuoreita heikompaa).

Kiitos vastauksesta ja kannustuksesta! Meilläkin siis tehtiin ensin biopsia, jossa selvitettiin tilanne. Siitä siittiöitä myös pakkaseen. ICSI:n yhteydessä kuitenkin käytettiin tuoreita eli haettiin niitä neulalla mieheltä heti punktioni jälkeen. Meille sanottiin kyllä, että yksi vaihtoehto olisi käyttää noita pakkaseen talteen saatuja - mutta että tuoreet olisivat toki yleensä parempilaatuisia. Noh, ehkä ensi kierroksella mennään joka tapauksessa noilla pakastetuilla. Miksihän eivät tulisi kestämään pakastusta ensimmäisestä kerrasta? Meille sanottiin, että tämä olisi OK (vaikka laatu siis todnäk tuoreita heikompaa).
Meille sanottiin ettei pakastetut siittiöt ehkä selviä sulatuksesta jos niitä on muutenkin vähän tms. Oli vähän masentava käynti, mutta kyllä me yritetään kuitenkin. Ihan jeesh, että elämän realiteetit tuli esiin, mut kylmää se oli joka tapauksessa. Meille kyllä riittää se yksi onnistunut kerta. 😊

Vielä sain tänään lisätiedon lääkäriltä, että 4 alkiota oli 5-päiväsiä ja 2 6-päiväsiä! Laatutietoja ei nyt tullu, pitää koittaa PASissa sit kysellä biologilta. Suunnitelma on että seuraavasta vuodosta sit PAS luonnonkiertoon. IVF-kierron vuoto mulla alkoki jo eilen, eli 6 päivää punktiosta.

Vielä sain tänään lisätiedon lääkäriltä, että 4 alkiota oli 5-päiväsiä ja 2 6-päiväsiä! Laatutietoja ei nyt tullu, pitää koittaa PASissa sit kysellä biologilta. Suunnitelma on että seuraavasta vuodosta sit PAS luonnonkiertoon. IVF-kierron vuoto mulla alkoki jo eilen, eli 6 päivää punktiosta.
Meneekös se muuten aina niin, että ensin ns. tyhjennysvuoto ja sit pitää odotella vielä seuraavaa vuotoa ja vasta siihen kiertoon tehdään PAS? 🤔 Mä jotenkin ymmärsin, että jo nyt punktion jälkeen tulevasta vuodosta vois alkaa PAS-kierto.. Saikohan tästä nyt mitään selvää... Ensimmäisellä kerralla, mulla oli siis tuoresiirto, niin oon vähän pihalla tästä PASista 😬😅

Meneekös se muuten aina niin, että ensin ns. tyhjennysvuoto ja sit pitää odotella vielä seuraavaa vuotoa ja vasta siihen kiertoon tehdään PAS? 🤔 Mä jotenkin ymmärsin, että jo nyt punktion jälkeen tulevasta vuodosta vois alkaa PAS-kierto.. Saikohan tästä nyt mitään selvää... Ensimmäisellä kerralla, mulla oli siis tuoresiirto, niin oon vähän pihalla tästä PASista 😬😅
Joo, muaki vähän hämää, mullakin oli ekassa IVF:ssä tuoresiirto ja sillon kuvittelen että olis sanottu että jos tuoresiirto ei nappaa ni heti seuraavasta PAS 😅 mutta nyt sit pitikin olla tällänen välikierto. Mietin että johtuisko siitä että vaste oli vähän korkeampi, että pitää antaa paikkojen palautua enemmän? 🤔 en tullu kysyneeksi!

Joo, muaki vähän hämää, mullakin oli ekassa IVF:ssä tuoresiirto ja sillon kuvittelen että olis sanottu että jos tuoresiirto ei nappaa ni heti seuraavasta PAS 😅 mutta nyt sit pitikin olla tällänen välikierto. Mietin että johtuisko siitä että vaste oli vähän korkeampi, että pitää antaa paikkojen palautua enemmän? 🤔 en tullu kysyneeksi!
Okei 😅 Noh, kaikki tapahtuu ajallaan ja mullakin suunnitelmat selviää keskiviikkona. Ei kai tässä auta ku rauhallisesti odotella ja luottaa prosessiin 😅

Vieläkin aika turvonnut olo punktion jäljiltä ja oon kyllä ihan tyytyväinen, ettei tehty tuoresiirtoa 👍

Mulle lääkäri sanoi, että riippuu siitä tehdäänkö pas luonnonkiertoon vai lääkkeelliseen. Jos luonnonkiertoon, (tai siis, että on tarkoitus ovuloida), niin suosittelevat usein välikiertoa, että kroppa saa palautua ja kierto on varmemmin normaali. Mulla nyt pas tehty täysin lääkkeellisenä heti ivf-hoitoa seuraavaan kiertoon.

Me päästään Nurppu piinailemaan yhdessä, mulla on kp9 ja seuraavasta kierrosta tehdään pas. Punktion jälkeen alkoi menkat siten että tuolle punktiokierrolle jäi mittaa kp23.

Okei 😅 Noh, kaikki tapahtuu ajallaan ja mullakin suunnitelmat selviää keskiviikkona. Ei kai tässä auta ku rauhallisesti odotella ja luottaa prosessiin 😅

Vieläkin aika turvonnut olo punktion jäljiltä ja oon kyllä ihan tyytyväinen, ettei tehty tuoresiirtoa 👍
Mulla oli sama fiilis punktion jälkeen! Meille ei tuoresiirtoa voitu tehdäkään, mutta en olis sitä kaivannutkaan! Kropalta vei tosi monta päivää palautua edes siihen, ettei tuntunut ikävältä, kun taittui vatsan yli tai turvotus oli laskenut selvästi. Henkisestikin saa palautua.

Luulin, että meidän taival on tässä, kun viimeinen pakastettu alkio ei tarrannut kiinni. Mutta jostain syystä saadaan ilmoittautua vielä neljänteen ivf:ään. Julkisella siis ollaan hoidoissa. Fiilis on nyt hieman hämmentynyt, mutta ihana ettei tartte vielä ihan täysin luopua toivosta.

Luulin, että meidän taival on tässä, kun viimeinen pakastettu alkio ei tarrannut kiinni. Mutta jostain syystä saadaan ilmoittautua vielä neljänteen ivf:ään. Julkisella siis ollaan hoidoissa. Fiilis on nyt hieman hämmentynyt, mutta ihana ettei tartte vielä ihan täysin luopua toivosta.
Ihana kuulla! Kuvittelin kans, että kolme on maksimi. Joku vahva huhu ollu että näin on.

Hei kaikki ✋ Täällä alkoi eilen Fyremadel pistokset ja olo on aika tavallinen. Perjantaina olisi kolmas ultra ja siitä sitten punktiota kohti, hui. Tuli tässä mieleen että saankohan ultran yhteydessä sen irrotuspiikki reseptin, kun sitä en ole vielä saanut?
Kaikille meille tarrasukkia ja plussatuulia 💉💨

Hei kaikki ✋ Täällä alkoi eilen Fyremadel pistokset ja olo on aika tavallinen. Perjantaina olisi kolmas ultra ja siitä sitten punktiota kohti, hui. Tuli tässä mieleen että saankohan ultran yhteydessä sen irrotuspiikki reseptin, kun sitä en ole vielä saanut?
Kaikille meille tarrasukkia ja plussatuulia 💉💨
Varmaankin joo! Mulla vaihtui esimerkiks vikassa ultrassa irrotuspiikki ovitrellesta pois, kun todettiin että vaste oli iso joten ei tehdä tuoresiirtoa vaan minimoidaan hyperin riski. Eli ei sitä kannata välttämättä etukäteen ostaakaan vaikka resepti saattaisi joskus olla.

Varmaankin joo! Mulla vaihtui esimerkiks vikassa ultrassa irrotuspiikki ovitrellesta pois, kun todettiin että vaste oli iso joten ei tehdä tuoresiirtoa vaan minimoidaan hyperin riski. Eli ei sitä kannata välttämättä etukäteen ostaakaan vaikka resepti saattaisi joskus olla.
Kiitti tiedosta, mä jään siis odottelemaan perjantaina ja hautomaan näitä mun munia navetanpesun yhteydessä 🐄

Hyppään kyytiin keskusteluun paljon näitä palstoja lukeneena ja näistä apua saaneena. Käynnissä ICSI-hoitojen eka kierros. Syy miehelle tehty vasektomia ja sen epäonnistunut purkuyritys. Tällä viikolla oli punktio, jossa saatiin kerättyä 12 kypsää munasolua. Siittiöt TESAlla eli biopsiana suoraan kiveksistä. Oli melko shokki kuulla, että VAIN 1 munasolu hedelmöittyi. Nyt siellä on kuitenkin yksi hyvä 3-päiväinen alkio ja toivotaan kädet ja jalat ristissä, että jatkaa kehittymistä blastokystiksi, jotta päästäisiin kokeilemaan siirtoa. Onko jollain muulla kokemusta siitä, että ICSI:stä tulee noin surkea tulos? Normaalisti kai 70-100% munasoluista hedelmöittyy, joten 1/12 on kyllä järkyttävän huono. Jos jollain on kokemusta, niin onko löytynyt tähän jotain selvää syytä? Ehkä ensi viikolla klinikalla kuulemme lisää. Eka hoitokierros sinänsä on ollut ”helpohko” (lukuunottamatta tuota pienoista shokkia), joten tarvittaessa on ihan OK lähteä uusintakierroksille.
No nyt tuli tieto, että ainokainen alkiomme on kehittynyt hyvälaatuiseksi blastokystiksi 6. päivänä ja laitettu juuri pakkaseen! 😭❤️ Oi miten voi ihminen olla onnellinen. Sitten vaan odotellaan, että seuraava luonnollinen kierto suvaitsee saapua.

No nyt tuli tieto, että ainokainen alkiomme on kehittynyt hyvälaatuiseksi blastokystiksi 6. päivänä ja laitettu juuri pakkaseen! 😭❤️ Oi miten voi ihminen olla onnellinen. Sitten vaan odotellaan, että seuraava luonnollinen kierto suvaitsee saapua.
Yksikin riittää!! ❤️

Tänään jännätään päättyykö meidän ICSI taival tähän. Jos ei, niin sitten ollaan askel lähempänä mahdollisen haaveen toteuttamista. Jos käy niin ettei ole toivoa niin onpahan sitten kokeiltu tuuria asian kanssa. ❤️ Eilen saatiin yllätysaika tälle päivälle asian suhteen. 👍

Uutiset tulivat ja ne eivät olleet hyviä. Ei päästy edes yrittämään. Siittiöt olivat kaikki kuolleita, joten eihän sille mitään voi. Toki pettymys omalla kohdalla on iso, mutta näihin ei itse pysty vaikuttamaan millään tavalla.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti muilla on paljon parempi tuuri ❤️

Takaisin