IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Nurppu sulla on hyvä asenne ja varmasti stressaaminenkin jää vähemmälle tuolla rennolla meiningillä 💪🏻 Mä oon itse onnistunu eteenkin tässä PASissa jännittämään ja kyttäämään oireita ihan överisti, siitä haluaisin päästä eroon seuraavassa siirrossa.. 😅

Mä söin muuten myös tota Q10 lisäravinnetta melkein vuoden (en nyt ihan joka päivä) ennen hoitoja, en tiedä olisiko sillä ollut osuutta hyvään tulokseen kun kaikki 7 munasolua oli kypsiä ja hedelmöittyi, ja mulla kuitenkin ikää jo 39.

@Oliviaa83 voi, otan osaa negasta 😞

Muillekin piinailijoille kovasti tsemppiä odotukseen ❤️

Täällä on ny tiistaista asti piikitelty gonal-f:ää 225IU. Edellisellä hoitokierrolla mentiin 175IU muistaakseni ja tuloksena oli 6 munasolua. Nyt siis nostettiin annosta, ja lisäksi mä söin noin 3kk kuurin dhea:ta tässä ennen hoitoa, toiveena että saattaisi edes teoriassa vähän avittaa tilannetta. Molempia hoitoja ennen oon myös syöny pitkät kuurit coq10:ä, mä oon syöny 600mg/vrk annostuksella koska se oli sellanen annostus millä useammassa tutkimuksessa oli havaittu jotain vaikutuksia. Ekalla kerralla saatiin siis 6 munasolua mutta kaikki kypsiä ja kaikki hedelmöittyi, itse ajattelin että vaikka määrä vähän alhaisempi niin ehkä se coq10 avitti laatua hippusen paremmaksi kuitenkin :)

Oon nyt kesällä onnistunu olee tosi rennosti ja irrottautumaan henkisesti aika paljon tästä lapsentekopuuhasta, mikä on tuntunu todella tervetulleelta. Nyt yritän pitää samaa yllä tässä hoitokierron aikana, ja toistaseks onnistunu! Illalla huomaan että kello alkaa olee piikittelyaika, meen vessaan, napsutan piikin kuosiin ja tuikkasen mahaan. Entisenä piikkikammosena ihan tajuttoman siistiä miten helposti nyt menee piikitys, ei mitään ongelmia. Edellisellä hoitokerralla vielä puhkuin ja voivottelin pitkään ennen piikitystä (vaikka sillonkin oli jo aika paljon helpottanu piikkikammo!). Aivot on niin ihmeellinen laite kyllä, niin se vaan on että altistus auttaa tälläseen!

Mutta siis, tässä suhtaudun nyt kyllä tosi rennosti (hämmentävän rennosti!) tällä hetkellä koko juttuun. Ei stressaa että paljon sieltä tulee niitä soluja tai mitään. Edes ajatus kokonaan epäonnistuvasta hoitokierrosta ei aiheuta muuten harmitusta ku rahanmenetyksen osalta. Niin paljon stressiä aiheuttanu koko tää homma vuosien varrella että otan tän välinpitämättömyyden vastaan täydellä sydämellä ja menen tästä keksimään jotain hauskaa puuhaa nyt 😄
Oltiin viime syksynä samaan aikaan hoidoissa ja saatiin kans 6 solua, joista yksi siirrettiin ja on nyt 6vko ikäinen poika 😍
Mielenkiinnolla seuraan sun uutta hoitokiertoa isommalla annoksella, jos vaikka ite joudun joskus uuteen hoitoon.

Noniin, tänään oli eka kontrolliultra, ja siellä kasvo tällä kertaa enemmän ku viime kerralla sillon marraskuussa :) viimeks oli tässä vaiheessa 5+2, nyt oli 8+10! Tarkempia kokoja mitkä kaivoin kannasta:

Oikealla: 1x15mm, 4x14mm, 3x13mm
Vasemmalla: 1x16mm, 2x14mm, 4x12mm, 3x11mm

Jäi sellanen kuva että paras aika punktiolle varmaan olis viikonloppu, mutta julkinen kyseessä niin minkä teet. Perjantaina uus kontrolli nyt, missä päätetään punktion ajoitus. Katotaa mitä käy, karkaileeko ne sit etukätee viikonloppuna vai mitä 🤷🏼

Pakko kertoa viel hauska juttu. Viime kerralla tässä vaiheessa, ennen ultraa, olin ihan huolissani hypeririskistä koska oli peloteltu korkealla AMH:lla. Sen seurauksena kuvittelin että olo oli tukala ja että varmaan ny kasvaa siellä paljon satoa. Sit ku paljastu et kasvoki vähemmän, ni se olo siitä helpotti. No, täl kertaa olin jotenki sillä mielellä et ei siel vältsii ees kasva mitään, enkä tosiaan kauheesti oo aatellu koko asiaa. Välillä ihan vähän jotain menkkamaista juilintaa ollu, mut muuten ei mitää tuntemuksia. No sit ku kuulin et paljon parempi vaste nyt, ni heti iltapäivästä vessassa mietin et voi minnuu, ku tuntuu nyt tukalalta mukamas heti 😆 siis mitä hittoo! Mun aivot ja kropan tuntemukset on kyllä niin kovaa sidoksissa. Pitäis osata hyödyntää tätä jossain placebo-hoidoissa kyllä mulla, ihan varmasti tehoais todella hyvin muhun kaikenlaiset feikkihoidot jos vaan mut saatas vakuuttumaan siitä että se toimii 😄

Noniin, tänään oli eka kontrolliultra, ja siellä kasvo tällä kertaa enemmän ku viime kerralla sillon marraskuussa :) viimeks oli tässä vaiheessa 5+2, nyt oli 8+10! Tarkempia kokoja mitkä kaivoin kannasta:

Oikealla: 1x15mm, 4x14mm, 3x13mm
Vasemmalla: 1x16mm, 2x14mm, 4x12mm, 3x11mm

Jäi sellanen kuva että paras aika punktiolle varmaan olis viikonloppu, mutta julkinen kyseessä niin minkä teet. Perjantaina uus kontrolli nyt, missä päätetään punktion ajoitus. Katotaa mitä käy, karkaileeko ne sit etukätee viikonloppuna vai mitä 🤷🏼

Pakko kertoa viel hauska juttu. Viime kerralla tässä vaiheessa, ennen ultraa, olin ihan huolissani hypeririskistä koska oli peloteltu korkealla AMH:lla. Sen seurauksena kuvittelin että olo oli tukala ja että varmaan ny kasvaa siellä paljon satoa. Sit ku paljastu et kasvoki vähemmän, ni se olo siitä helpotti. No, täl kertaa olin jotenki sillä mielellä et ei siel vältsii ees kasva mitään, enkä tosiaan kauheesti oo aatellu koko asiaa. Välillä ihan vähän jotain menkkamaista juilintaa ollu, mut muuten ei mitää tuntemuksia. No sit ku kuulin et paljon parempi vaste nyt, ni heti iltapäivästä vessassa mietin et voi minnuu, ku tuntuu nyt tukalalta mukamas heti 😆 siis mitä hittoo! Mun aivot ja kropan tuntemukset on kyllä niin kovaa sidoksissa. Pitäis osata hyödyntää tätä jossain placebo-hoidoissa kyllä mulla, ihan varmasti tehoais todella hyvin muhun kaikenlaiset feikkihoidot jos vaan mut saatas vakuuttumaan siitä että se toimii 😄
Uuhlalaa, huippuhyvä määrä tasaisia ja hyvänkokoisia follikkeleita! 😍

hei, olen seurannut ja lukenut tarinoitasi pitkään. Kiitos, että olet siellä. ei ollut mitään syytä kirjoittaa kuinka asiat menivät huonosti. Meillä miehen lapsettomuus . Minulla on 14-vuotias poika edellisestä avioliitostani. Kolme vuotta IVF-maailmassa takana yritystä. 2 punktio ja 8 siirtoa.
Uskomatonta, mutta vihdoin nyt eilen sain 2 raitaa. Olin menettänyt toivoni täysin. Tänään dpo 15 ja clearblue näyttää 2-3 viikkoa raskaana. Toivoa vaan että pysy matkalla. Ennen viimeistä elinsiirtoa aloin syömään uusia vitamiineja. Ehkä he todella auttoivat minua onnistumaan. Onne kaikille ja kiitos vielä, Sain paljon tukea tästä ryhmästä

Mun aamupala 😁
Makrobios Biotiini 10 000 ja Folaatti+D3
Superiour source D3 5000 Ecosh Q10
Ova sense myo-inositol andS-chiro inositol formula
Vida katnitiini ja Nac
NutriDream MG+ B6

@Nurppu Ihan mahtavaa, miten hyvä määrä ja tasakokoisia munia siellä tulossa! 🤩🌈 Ja kyllä, ihminen - etenkin nainen - on psykosomaattinen olento. 😄

hei, olen seurannut ja lukenut tarinoitasi pitkään. Kiitos, että olet siellä. ei ollut mitään syytä kirjoittaa kuinka asiat menivät huonosti. Meillä miehen lapsettomuus . Minulla on 14-vuotias poika edellisestä avioliitostani. Kolme vuotta IVF-maailmassa takana yritystä. 2 punktio ja 8 siirtoa.
Uskomatonta, mutta vihdoin nyt eilen sain 2 raitaa. Olin menettänyt toivoni täysin. Tänään dpo 15 ja clearblue näyttää 2-3 viikkoa raskaana. Toivoa vaan että pysy matkalla. Ennen viimeistä elinsiirtoa aloin syömään uusia vitamiineja. Ehkä he todella auttoivat minua onnistumaan. Onne kaikille ja kiitos vielä, Sain paljon tukea tästä ryhmästä
Paljon onnea! Toivon todella, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Tiedän tuon uskomattoman tunteen, kun vihdoin ja viimein testi näyttää positiivista. Itse aloin odottaa meidän esikoista 9. siirrosta. Eli ei kannata menettää toivoa, vaikka muutamasta ekasta ei tärppää.

Täällä! Maanantaina siirrettiin blasto, eli nyt pp2. Ei kyllä minkäänlaisia oireita ollut joten usko onnistumiseen on aika pieni.
Onnea tuoresiirtoon Livie! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Milloin sulla Olivia oli testipäivä? Täällä tj5 testiin..

Milloin sulla Olivia oli testipäivä? Täällä tj5 testiin..
vasta sunnuntaina, laskin että se olisi jo dpo19. En ymmärrä miksi on laitettu niin pitkälle :Smirking Face: Noh, oon kyllä jo testaillu ja negaa näyttää edelleen. Nyt dpo15 joten ei taida enää positiiviseks muuttua. Seuraavaa PASia kohti siis :Smiling Face With Smiling Eyes: Onko sulla @Livie ollut mitään oireita?

vasta sunnuntaina, laskin että se olisi jo dpo19. En ymmärrä miksi on laitettu niin pitkälle :Smirking Face: Noh, oon kyllä jo testaillu ja negaa näyttää edelleen. Nyt dpo15 joten ei taida enää positiiviseks muuttua. Seuraavaa PASia kohti siis :Smiling Face With Smiling Eyes: Onko sulla @Livie ollut mitään oireita?
On mulla ollut aika paljonkin, kirjoittelinkin jo tuonne salaiselle puolelle. Tosi samanlaisia kuin esikoisesta kaksi vuotta sitten. Silti vatsa sekaisin jännityksestä kun mietin maanantain testipäivää..

Meillä karkas kissa tänään ja lähdin juoksemaan kovaa kyytiä sitä kiinni. Lopulta saatiin se turvaan mutta aika paljon piti juosta. Jälkeenpäin mietin että ainiin olihan se liikuntakielto kun nyt 8 pvä punktiosta. Onkohan nyt munasarjat kohta ihan torsiossa??? Jestas mitä kaikkea tässä saakin stressata...

Onko ollut kipuja? En usko että tulee mitään ❤️ mut jos tulee kipuja niin yhteys naistenklinikalle

Minulle tehtiin tällä viikolla punktio, josta ei saatu suureksi harmiksi yhtään siirrettävää alkiota. Kuinkakohan pian on mahdollista lähteä uuteen yritykseen? Riittääköhän, että odottelee nyt vuodon ja sitten seuraavasta vuodosta jälleen piikittelyyn? Vai onko vähintään yksi välikierto pakollinen?Punktio itsessään ei ollut minulle raskas toimenpide, joten ainakin nyt itsestä tuntuu siltä, että toipumisaikaa en erityisen paljon tarvitsisi. Ja koska loppuvuoden kalenteri on aika tiukka ja sinne on hankala saada hoitoja sopimaan, niin toivoisin, että ehtisin vielä yhden kierroksen ennen kiireiden alkamista.

Pahoittelut. Meille kävi kesäkuussa samoin. Seuraavasta kuusta ei voitu aloittaa, koska munasarjoissa oli hematoomia punktion jäljiltä. Sitä seuraavan 0-päiväultran tilanne sama. Hematoomat olivat pienentyneet, mutta antraalifollikkeleja ei juurikaan ollut. Eli ei kannattanut aloittaa. Vajaan parin viikon päästä uusi ultra. En usko, että siitäkään päästään yrittämään. Eli toipuminen kyllä kestää pidempään, vaikkei miltään tuntuisikaan.

Tänään käyty suunnittelemassa. Odotetaan ensin löytyykö mieheltä siittiöitä kiveksistä. Se tieto ratkaisee lähdetäänkö edes alkukuopasta mihinkään. Ensi viikolla labrat ja siihen toimenpiteeseen ajanvarausta. Sen jälkeen sitten seuraavaan kiertoon kiinni jos elämää löytyy.

Takaisin