IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Varasin tänään apteekista Menopurin valmiiksi jo ens viikkoa varten 😌 Viikon päästä on ensimmäinen ultra Procrenin piston jälkeen. Mies sano että olin kuulemma etukäteen pelotellu kuinka seuraavat pari viikkoa on helvetti irti 🤣 Mutta oonki ollu lauhkea ku lammas! Ei mitään muita oireita kuin hetkelliset kuumat aallot eikä niitäkään oo ollu haitaksi asti. Toivottavasti tuo lääke nyt kuiten tehoaa!

Menopurissa mua alko ressaa ku heti pistosten alkuun on tulossa työreissua, lentomatkoja ja yks keikka mihin oisin menossa. Mihin aikaan teitä on ohjeistettu Menopur pistämään? Onko se automaattisesti aina ilta kun se pitää pistää ja kuinka paljon pistoajassa saa olla heittoa? 🫣

@Mimossa Mulle ei tarkkaa aikaa annettu, aina samaan aikaan sanottiin. Ite laitoin aina illalla 20.30. Muistelen, et joskus puhuttu, että illalla suositellaan pistettäväksi. Varmaa tietoa tästä ei ole. Jos 10-30 min heittää pistosaika, en usko että haittaa on, kunhan ei joka päivä vaihtele, mutta luulen, että kannattaa vaan katsoa varma aika, mikä helppo toteuttaa joka päivä.

Sorruin eilen digiin, digiin tuli "Raskaana 1-2"
On uskomaton olo, ei tätä voi käsittää 🥺
Nyt siis seuraaviin ajatuksiin kohti pysyykö hän todella kyydissä mukana, mitä jos mitä jos.. miksei vaan osaa nauttia täysin edes tuosta ensimmäisestä plussatestistä koskaan ❤️
Huomenna virallinen testipäivä.. oisko se vielä huomena mukana 🥺

Vau miten paljon plussia tänne on tullut! Onnea @Tinkerbella @PKK @Deb @Puzzle ja unohdinkos vielä jonkun! :smiling face with heart-eyes:

@Varjotar Mä sain koronan heti viikon sisään siirrosta ja raskaana ollaan. En tiedä oliko alentunut immuniteetti sitten merkki raskaudesta vai muuten vaan huonoa tuuria. Mutta onneksi kyytiläinen pysyi kyydissä, joten en usko että pieni lenssu mitään haittaa.❤️

Kiitos @Evanel ! Tänään virallinen testipäivä ja melkein leffaviivat 🥺❤️

CB753998-69BB-4262-8BDB-F38888A7B72F.jpeg

Onkos muita tässä lähiaikoina menossa siirtoon? Punktioon? Aloittamassa stimulaatioo? Kovin hiljaista on...

Täällä meneillään kp4 ja polilta suunnitelmana PAS luonnolliseen kiertoon.
Eli ilman lääkitystä mennään ja kp10 alkaa oviksen metsästys. Kp12 ultrataan ja katotaan, onko mikä meno kohdussa PASia ajatellen.
Ovis on ollut tosi vaihtelevasti kp14-kp20 välillä.

Otti aika koville tuo tuoresiirron nega, mutta nyt uutta mato koukkuun. Ei tässä muukaan auta 🤷‍♀️

Onkos muita tässä lähiaikoina menossa siirtoon? Punktioon? Aloittamassa stimulaatioo? Kovin hiljaista on...

Eli ilman lääkitystä mennään ja kp10 alkaa oviksen metsästys. Kp12 ultrataan ja katotaan, onko mikä meno kohdussa PASia ajatellen.

Otti aika koville tuo tuoresiirron nega, mutta nyt uutta mato koukkuun. Ei tässä muukaan auta 🤷‍♀️

Meillä ensi kuussa pas luonnolliseen kiertoon. Tänään kp23. Meillä stimut ja punktio tehty 9/20, siitä kaksipäiväinen ja viisipäiväinen pakkaseen, ei tuoresiirtoa. Eka pas 12/20, silloin siirrettiin kaksipäiväinen ja lähti raskaus. Tyttö on vauhdikas taapero nyt. Ois niin ihanaa jos tästäkin lähtisi raskaus, eikä uutta stimulaatiota tarvisi. Toiveissa siis vain kaksi lasta.

Hei. Täältä palaillaan myös jälleen foorumin pariin. Meillä tuntuu kestäneen ja venyneen tämä polku. Viimeiseen kierrokseen siis lähdetään nyt.
Punktio suunniteltu vk 19. Huomenna 0-ultra ja pitäs alottaa pistokset. Vähän mielenkiintoisempi homma, että menkat alottelee vasta nyt tuhruvuotoa 🥴

Meillä oli eilen punktio. Hyperin riski oli tiedossa ja tuoresiirtoon ei siis päästä. Vikassa ultrassa viime viikolla näkyi 19 potentiaalista rakkulaa. Punktiossa rakkuloita tyhjennettiin 25, joista saatiin 17 munasolua. Oon jännittänyt koko aamun koska tulee tieto kypsien ja hedelmöittyneiden määrästä.

Juuri tuli viesti omapolulle, missä luki, että 17 munasolua, joista 15 kypsiä, joista 12 hedelmöittyi normaalisti.🥰

Nyt sitten jännitetään sitä miten lähtevät jakautumaan ja moniko selviää pakkaseen saakka. Karmeeta jännittämistähän tää on jatkuvasti.😵‍💫

Oli jännä juttu, kun kuulin kaikki vierustovereiden punktiosaaliit ja samalla meidän lukuja hoitaja ei sanonut ääneen. Näytti vaan paperilta. Uskon kyllä, että tähän oli selvä syy se, että tulokset saattaa pahoittaa toisten vähemmän munasoluja saaneiden mieltä. En vaan ymmärrä miksi kenekään tuloksista pitää puhua ääneen verhon takana.

Olin aika kipeä jo ennen punktiota. Pari viimeistä yötä nukkuin superhuonosti, kun mahaa jomotti ja turvotti ihan huolella. Ihan kuin olisi pitkälläkin raskaana.

Eilinen punktio meni hyvin. Sain esilääkkeen ja itse punktiossa annettu lääkitys humahti päähän nopeasti. Ensimmäinen puudute vähän pisti, toinen puudute ei ollenkaan. Paristi sain lisää kipulääkettä ja puhe sammalsi. Kumppanikin totesi, että nyt on hyvät dropit päällä.😅

Tunnin verran lepäilin punktion jälkeen ja saatiin lähteä kotiin. Kotiin mentiin Kela-taksilla, koska kumppanini ei aja autoa. Meillä puolen tunnin ajomatka polilta kotiin ja maksettavaa jäi omavastuun verran, eli 25€. Tosi hienoa, että tällainen on mahdollista! Nukuin lähes koko matkan kotiin, kotona söin ja nukuin taas.

Vatsa oli eilen punktion jälkeen superkipeä ja todella turvoksissa. Sai kävellä ihan varpasiltaan kotona. Sohvalta ei päässyt omin voimin ylös. Vettä olen juonut reilusti. Juon normaalistikin pari litraa päivässä, joten hoitaja suositteli juomaan vähintään kolme litraa. Tänään ollut vähän parempi, mutta vatsa on edelleen tosi arka. Onneksi mulla on sairauslomaa muista syistä koko viikko niin saa toipua rauhassa!

Progynovan aloitin tänään, eli uus kierros aluillaan. Edellisestä päästiin tuoresiirtoon, ei tarrannut kiinni eikä pakkaseen saatu mitään.

Hei. Täältä palaillaan myös jälleen foorumin pariin. Meillä tuntuu kestäneen ja venyneen tämä polku. Viimeiseen kierrokseen siis lähdetään nyt.
Punktio suunniteltu vk 19. Huomenna 0-ultra ja pitäs alottaa pistokset. Vähän mielenkiintoisempi homma, että menkat alottelee vasta nyt tuhruvuotoa 🥴
Meillä myös huomenna nollaultra ja punktio toivottavasti sitten viikolla 19 😊🌈

Takaisin