IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Heips, mä odotan vielä että päästäänkö julkiselle viimeiseen hoitoon toukokuun menkoista vai jääkö se tekemättä taysin kesäsulun takia. Sitten elokuussa täytänkin 40 joten julkisen hoidot siinä.

Mietin yksityistä että mitenköhän tää koko prosessi voi hoitaa tai tähän siis päästä jos haluaa. Onkohan ketään alhaisen amh-arvon omaavaa nelikymppistä semmoiseen enää edes lähtenyt. Mulla vaan ois menopuria yhden hoidon verran jääkaapissa.

Jäi edellisestä viestistä pois että asun siis Vaasassa ja yksityiset klinikat kai akselilla Tampere-pk-seutu.

Meillä piti vappuviikolla olla punktio vaan mikä lie stressireaktio iskeny päälle kun ei menkkoja kuulu 😭
Ja muiden menojen takia punktio ei varmaan ennen kesäsulkua onnistu kun alkoi venymään.

Moikka kaikki! Meillä olisi pakastealkion siirto edessä Tilkan Viuhkassa, mutta varaamamme hoidonsuunnittelun käynti siirrettiin yhtäkkiä. Alkoi vähän stressaamaan, että millainen tilanne siellä on tällä hetkellä ja onko tällaista aikojen siirtoa ja ylimääräistä odottelua tulossa lisääkin? Ja onko tiedossa, millon tuo kesäsulku tarkalleen on?

Meillä oli eilen punktio. Hyperin riski oli tiedossa ja tuoresiirtoon ei siis päästä. Vikassa ultrassa viime viikolla näkyi 19 potentiaalista rakkulaa. Punktiossa rakkuloita tyhjennettiin 25, joista saatiin 17 munasolua. Oon jännittänyt koko aamun koska tulee tieto kypsien ja hedelmöittyneiden määrästä.

Juuri tuli viesti omapolulle, missä luki, että 17 munasolua, joista 15 kypsiä, joista 12 hedelmöittyi normaalisti.🥰

Nyt sitten jännitetään sitä miten lähtevät jakautumaan ja moniko selviää pakkaseen saakka. Karmeeta jännittämistähän tää on jatkuvasti.😵‍💫

Oli jännä juttu, kun kuulin kaikki vierustovereiden punktiosaaliit ja samalla meidän lukuja hoitaja ei sanonut ääneen. Näytti vaan paperilta. Uskon kyllä, että tähän oli selvä syy se, että tulokset saattaa pahoittaa toisten vähemmän munasoluja saaneiden mieltä. En vaan ymmärrä miksi kenekään tuloksista pitää puhua ääneen verhon takana.

Olin aika kipeä jo ennen punktiota. Pari viimeistä yötä nukkuin superhuonosti, kun mahaa jomotti ja turvotti ihan huolella. Ihan kuin olisi pitkälläkin raskaana.

Eilinen punktio meni hyvin. Sain esilääkkeen ja itse punktiossa annettu lääkitys humahti päähän nopeasti. Ensimmäinen puudute vähän pisti, toinen puudute ei ollenkaan. Paristi sain lisää kipulääkettä ja puhe sammalsi. Kumppanikin totesi, että nyt on hyvät dropit päällä.😅

Tunnin verran lepäilin punktion jälkeen ja saatiin lähteä kotiin. Kotiin mentiin Kela-taksilla, koska kumppanini ei aja autoa. Meillä puolen tunnin ajomatka polilta kotiin ja maksettavaa jäi omavastuun verran, eli 25€. Tosi hienoa, että tällainen on mahdollista! Nukuin lähes koko matkan kotiin, kotona söin ja nukuin taas.

Vatsa oli eilen punktion jälkeen superkipeä ja todella turvoksissa. Sai kävellä ihan varpasiltaan kotona. Sohvalta ei päässyt omin voimin ylös. Vettä olen juonut reilusti. Juon normaalistikin pari litraa päivässä, joten hoitaja suositteli juomaan vähintään kolme litraa. Tänään ollut vähän parempi, mutta vatsa on edelleen tosi arka. Onneksi mulla on sairauslomaa muista syistä koko viikko niin saa toipua rauhassa!
Mulle sanottiin punktion tulos joka oli 6 solua ja viereisessä sängyssä tulos oli 20 solua 😅 viereinen nainen vielä sanoi, että viimeksi sai melkein 30 solua. Ihmettelin kyllä silloin lääkehuuruissa, että miten on taas punktiossa jos saalis ollut niin hyvä🤣 mut nyt hieman asiaan perehtyneenä tajuaa, ettei ne alkiot kaikilla syystä tai toisesta kehity tai kiinnity.

Onko muilla Primolut Nor 10mg hukannut menkat?
Ohjessa oli syödä 1tabletti vrk, kiertopäivät 17-26. Nyt mennään kp30, aamun parin kirkkaan veri hyytymän lisäksi ei mitään menkkoihin viittaavaa 😮 R-testi nega.

Täällä myös 2.pas on tässä kierrossa. Letrot loppui tänään ja ovulaatio testiä pitäs alkaa tekemään. Ultrata ei nyt ennen siirtoa niin vähän jännittää millainen on limakalvo jne. 🙄

Hei tietääkö joku viljelläänkö/pakastetaanko alkioita HUSissa viikonloppuisin? Jos nyt kävisi niin hyvin, että jotkut alkiot jaksaisivat jakautua pidemmälle niin plastokystivaihe tulee vastaan vasta viikonloppuna. Eikö se niin mene, että kun punktio oli maanantaina niin tiistaina alkio on 1 päivän ikäinen? Sillä vaan tässä laskeskelen näitä päiviä.. Mitään väliaikatietoja ei sieltä taida irrota.

Tuoresiirtoa ei siis tule ja lääkäri soittaa tuloksista ja jatkosta Vapun jälkeen ens tiistaina.

Mulle sanottiin punktion tulos joka oli 6 solua ja viereisessä sängyssä tulos oli 20 solua 😅 viereinen nainen vielä sanoi, että viimeksi sai melkein 30 solua. Ihmettelin kyllä silloin lääkehuuruissa, että miten on taas punktiossa jos saalis ollut niin hyvä🤣 mut nyt hieman asiaan perehtyneenä tajuaa, ettei ne alkiot kaikilla syystä tai toisesta kehity tai kiinnity.
Tuo 6 solua on parempi tulos kuin 20. Minulla tuli ensimmäisessä punktiossa reilusti yli 20 ja seuraavaan vaihdettiin lääkitystä jotta tulisi vähemmän koska liian suuri määrä kerralla huonontaa laatua. Toivottu tulos olisi kai jotain 6 ja 12 välillä. Ja toki näissä varmasti paljon eroja joka tapauksessa.

Nollaultrassa käyty ja munasarjoissa näytti hyvältä. Antraalifollikkeleita yhteensä parisenkymmentä (12+8 ellei muutama enemmänkin). Menopur on valmiiksi sekoiteltu ja illalla alkaa sitten pistelyt annoksella 225IU. 🙏

Miten @Kefir90 ultra meni? Ehtikö menkat alkaa?

Hei tietääkö joku viljelläänkö/pakastetaanko alkioita HUSissa viikonloppuisin? Jos nyt kävisi niin hyvin, että jotkut alkiot jaksaisivat jakautua pidemmälle niin plastokystivaihe tulee vastaan vasta viikonloppuna. Eikö se niin mene, että kun punktio oli maanantaina niin tiistaina alkio on 1 päivän ikäinen? Sillä vaan tässä laskeskelen näitä päiviä.. Mitään väliaikatietoja ei sieltä taida irrota.

Tuoresiirtoa ei siis tule ja lääkäri soittaa tuloksista ja jatkosta Vapun jälkeen ens tiistaina.
Vastaan omaan viestiini, koska sain vastauksen juuri IVF-biologilta omapolun kautta.

Meidän alkioiden laatu on kuulemma todella hyvä, joten tänään on pakastettu kolme kahden päivän ikäistä alkiota.❤️❤️❤️ Muita yhdeksää seurataan ja lauantaina pakastetaan kaikki pakastuskriteerit omaavat alkiot.🤞🏼 Mahdollisia loppuja viljellään vielä sunnuntaihin.🤞🏼 Tieto pakastettujen alkioiden määrästä tulee omapolulle sunnuntaina.

Eli viljelyä/pakastusta tehdään HUSissa myös viikonloppuisin.

Nollaultrassa käyty ja munasarjoissa näytti hyvältä. Antraalifollikkeleita yhteensä parisenkymmentä (12+8 ellei muutama enemmänkin). Menopur on valmiiksi sekoiteltu ja illalla alkaa sitten pistelyt annoksella 225IU. 🙏

Miten @Kefir90 ultra meni? Ehtikö menkat alkaa?
Menkat ei ehtineer alkaa. Ultrassa kaikki muuten ok, nyt odotellaan vaan sitten menkkoja alkavaksi. Pistokset voidaan alottaa kp 1-3 eli pelivaraa on hieman. Soiteltava hoitajalle, kun menkat alkaneet niin saan ohjeistuksen. Vappu ilmeisesti hieman sotkee kuvioita miten pistokset alkaa, mikäli menisi vkl.

@Milu83 meillä eivät hussilla suostuneet pakastamaan 2 päivän ikäisiä kahta, ilmeisesti olivat niin surkeita 😔 viidentenä päivänä menivät taas roskiin. Ja viikonloppuna olivat siellä tarkkailussa.
Meille IVF-biologi kertoi, että yleensä kahden päivän ikäisiä pakastetaan 1-2, mutta meidän tapauksessa pakkaseen meni kolme, koska hyvälaatuisia. Olen tosi pahoillani, että ette saaneet yhtään pakkaseen, jos oikein ymmärsin? Tuoresiirtohan tehtiin kuitenkin?🤞🏼❤️

Meille IVF-biologi kertoi, että yleensä kahden päivän ikäisiä pakastetaan 1-2, mutta meidän tapauksessa pakkaseen meni kolme, koska hyvälaatuisia. Olen tosi pahoillani, että ette saaneet yhtään pakkaseen, jos oikein ymmärsin? Tuoresiirtohan tehtiin kuitenkin?🤞🏼❤️
Näin juuri, ei mitään pakkaseen ja nyt piinaillaan pp 6 tätä tuoresiirtoa 😊

Hienon saaliin saitte ❤️ toivottavasti pääsette nopeasti sitten huurunenukan siirtoon, ehkäpä jo seuraavasta kierrosta!

Meillä ei pakastettu yhtäkään 2päivän ikäistä vaan 7 blastoksi 🤔 eikä puhuttu mitään oliko hyviä tai huonoja 😁 yksi yhdeksästä alkiosta ei selvinnyt.

Meillä ei pakastettu yhtäkään 2päivän ikäistä vaan 7 blastoksi 🤔 eikä puhuttu mitään oliko hyviä tai huonoja 😁 yksi yhdeksästä alkiosta ei selvinnyt.
Mä kyselin omapolun kautta viestillä meidän tilanteesta, kun en yhtään tiedä käytännöistä. Tää meidän ensimmäinen ja ainut tilaisuus, joten jäi tosi isosti mietityttämään, että mitä jos kaikkia yritetään viljellä pidempään ja sit ne kuukahtaa.

IVF-biologi sitten vastasi ja kertoi meidän munasolujen laadusta ja siitä mikä suunnitelma nyt on. Ei varmaan muuten olis tullut mitään tietoja laadusta, jos en olisi laittanut viestiä.

Hei, olen uusi tällä palstalla ja entiedä mitä haen tällä tekstillä, ehkä samaistujia ja tukea? Olen siis 25v ja olemme puolison kanssa olleet 4v hoidoissa ja tuloksena 4x inssiä ja nyt siirrettiin juuri toistakertaa alkio. Mulla itsellä siis pcos ja johtimet tukossa. Takana tosiaan yksi keräys josta 50 kerättiin, 27 sisälsi solun, kypsiä 20kpl, hedelmöitty 17 ja pakkaseen pääsi 8x D3 ja 2x D6. Ensimmäinen siirto tehtiin viimevuonna D3 alkiolla josta alkoi raskaus mutta osottautui kemialliseksi. Nyt minulle siirrettiin taas D3 eli sulatuksen jälkeen D4 alkio eilen ja mua jännittää kovin testaaminen ja kaikki kun tosiaan kaksi kemiallista takana. Onko kellään kertoo jotain onnistumistarinoita tms jos on vähänkään tälläistä taustaa? Ja kaikki "olette vielä nuoria" kommentit voi jättää sikseen, olen ikäni vuoksi saanut osakseni koko 4v pelkkää vähättelyä ja saatesanoja että onneks olen nuori vielä niin ei haittaa mikään.. kiitos jo valmiiksi:)

Onkos muita tässä lähiaikoina menossa siirtoon? Punktioon? Aloittamassa stimulaatioo? Kovin hiljaista on...

Täällä meneillään kp4 ja polilta suunnitelmana PAS luonnolliseen kiertoon.
Eli ilman lääkitystä mennään ja kp10 alkaa oviksen metsästys. Kp12 ultrataan ja katotaan, onko mikä meno kohdussa PASia ajatellen.
Ovis on ollut tosi vaihtelevasti kp14-kp20 välillä.

Otti aika koville tuo tuoresiirron nega, mutta nyt uutta mato koukkuun. Ei tässä muukaan auta 🤷‍♀️
Terveisiä taustalta! 🖐
Meillä on huomenna ensimmäinen punktio ikinä. Hieman jännittää, että kuinka kipeää tekee. Lyhyellä kaavalla menty ja tosi helpolla olen tähä asti päässyt. Piikittely ei ollut niin kamalaa kun kuvittelin. Välillä hieman jomottelua, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Miedot oireet saa epäilemään, että tapahtuuko muniksissa mitään. 😅 Kaksi ultraa takana ja kyllä siellä jotain näkyi. Tosi epäselvästi lääkäri asiasta kertoi, joten ei oikein selkeää kuvaa itsellä. Kai kuitenkin jotain toivoa on kun huomenna punktio ja sit jos kaikki menee hyvin niin vapun jälkeen tiistaina siirto. Toiveet ei ole kovin korkealla koska yrittämistä takana jo yli 2 vuotta sis. 4 inssiä, eikä ole ikinä tullut plussaa. 🤷🏼‍♀️

Takaisin