IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Punktio on tulevana tiistaina. 8 follia siellä näkyi, toivottavasti sieltä jotain siirtoon saataisiin. Lähinnä mietityttää, että tähän mennessä siirretty blastoja, mutta tällä kertaa meinaavat tehdä mahdollisen tuoresiirron 2 päiväisellä alkiolla. Vähän jännittää, että voiko niin nuorella onnistua, että selviikö se siellä kohdussa.
Tsemppiä punktioon ja toivotaan hyvää saalista!
Alkioiden siirrossa on ymmärtääkseni kahta koulukuntaa, ja toinen on vahvasti juuri nuorempien alkioiden siirron kannalla. Perusteena heillä on, että kohtu on alkiolle paras paikka, siellä on optimaaliset olosuhteet. Ja että jos joku alkio ei maljalla kehity blastoksi asti, ei olisi koskaan voitu tietää, olisiko se kohdun olosuhteissa sen kuitenkin tehnyt.

Täällä punktio huomenna. Tuoresiirtoa ei luultavasti tule, koska kohdun limakalvo ei ole oikein optimaalinen.

Tsemppiä punktioon ja toivotaan hyvää saalista!
Alkioiden siirrossa on ymmärtääkseni kahta koulukuntaa, ja toinen on vahvasti juuri nuorempien alkioiden siirron kannalla. Perusteena heillä on, että kohtu on alkiolle paras paikka, siellä on optimaaliset olosuhteet. Ja että jos joku alkio ei maljalla kehity blastoksi asti, ei olisi koskaan voitu tietää, olisiko se kohdun olosuhteissa sen kuitenkin tehnyt.

Täällä punktio huomenna. Tuoresiirtoa ei luultavasti tule, koska kohdun limakalvo ei ole oikein optimaalinen.
Kiitos vastauksesta, eihän sitä voi ikinä tietää. Katsotaan, mitä tapahtuu.

Onnea punktioon ja toivottavasti saat myös hyvän saaliin 😊❤️

Hei!

Mä oon joskus tänne kirjotellukin. Meille on tehty aiemmin 2 ivf:ää, ekasta ei tullut kypsiä soluja ja tokasta tuli yks kypsä ja yks tuoresiirto päästiin tekemään, tästä negatiivinen testi.

Kolmas kierto alotettiin erittäin pitkällä kaavalla joulukuussa, kun alotettiin Procren-pistokset, näitä pistettiin neljän viikon välein maaliskuulle saakka. Sain joulukuussa myös rauta-infuusion, joka nosti ferritiinit alle kahdestatoista jopa 188 asti.

Maaliskuussa alkoi stimulaatio, menopur 300 annostuksella ja jarruna toimi taustalla Procren, mikä vielä vaikutti.

6.4. tehtiin punktio hyvin tuloksin (vihdoin!) ja saatiin 7 munasolua, joista kaikki kypsiä! Pääsiäisen takia tehtiin pitkä viljely ja nyt viime tiistaina saatiin tehtyä tuoresiirto 5-päiväisellä alkiolla, saatiin samalla tietää että näitä on pakkasessa lisää jopa 3!

Tossa pääsiäisenä käväsin sairaalassa, kun iski niin kovat kivut 2pvää punktiosta. Olin tosi turvonnu ja sattu ihan kauheesti, mutta lääkärin mielestä ei veriarvot ja muu viitannu hyperiin (ite oon vähän eri mieltä, kun vasen munasarja oli 7cm, täältä tuli ne munasolut ja oikea 6cm, vaikka sieltä kerättiin vaan yks folli). No, levon ja nesteytyksen kanssa kivut hellitti muutaman päivän jälkeen, mutta edelleen tuntui vähän raskaalta alavatsassa. Pystyin työskentelemään.

No, nyt kun punktiosta on tänään 10 päivää, ja siirrosta 5, alko kivut uudelleen. Ei onneks ihan niin kovina, et olisin sairaalaan lähteny, mut ärsyttävänä kuitenkin. Eilen tuntui repäisykipuja, en tiedä liittyykö nää toisiinsa jotenkin.

Ens viikon lauantaihin pitäis malttaa raskaustestin kanssa, tähän asti menny rauhallisesti mut nyt alkaa vähän mietityttää.

Muokattu viimeksi:
Meidänkin taapero oli 2-päiväinen huurunenä.

Ilmoittauduin keskiviikkona PASiin ja vielä ei ole tullut vastausta HUSilta, vaikka piti tulla kahden päivän sisällä. Oletan, että ei mahduta kun ei ole kuulunut mitään. Onko muillakin kestänyt? Minua ei sinänsä haittaa vaikkei mahduta, toivottavasti mahdollisimman moni lapseton mahtuu!

Ihania onnistumistarinoita ❤️

Vähänlaisesti löytyy mitään keskustelua googlettamalla. Mutta nyt sitten kokeillaan nuoremmallakin, jos siis siirtoon päästään, selviää keskiviikkona.
Mulle on tehty 1 IVF, josta 2 munasolua lähti jakautumaan ja niitä yritettiin kasvattaa 5-päiväisiksi, mutta eivät jaksaneet sinne asti. :/ 3-päiväisinä molemmat olisi olleet siirtokelpoisia, joten lääkärin kanssa sovittiin että seuraavasta, vikasta IVF:stä, siirretään sitten jo varhainen alkio, jos semmoinen onnistutaan saamaan, että pääsisin edes kerran siirtoon asti. On ollut vähän kivikkoinen tämä oma taival, kun 2 inseminaatiota ei tuottanut tulosta ja 2 IVF:ää, joista ekasta vaan 2 munasoluja, joten tehtiin punktion sijaan inseminaatio, josta nega, ja 1 IVF, josta 8 solua, mutta vaan 2 lähti kehittymään eikä kumpikaan jaksanut 5-päiväiseksi asti....

Meidänkin taapero oli 2-päiväinen huurunenä.

Ilmoittauduin keskiviikkona PASiin ja vielä ei ole tullut vastausta HUSilta, vaikka piti tulla kahden päivän sisällä. Oletan, että ei mahduta kun ei ole kuulunut mitään. Onko muillakin kestänyt? Minua ei sinänsä haittaa vaikkei mahduta, toivottavasti mahdollisimman moni lapseton mahtuu!
Meillä kävi niin, että kun ekan kerran ilmottauduttiin ivf:ään, soittelin lopulta perään kun ei mitään sieltä päin kuulunut. Olivat kyllä varanneet meille käynnin, mutta jostain syystä jäänyt laittmatta omapolun kalenteriin. Pitkällä kaavalla mentiin, niin ei viive tiedonkulussa sillä kertaa haitannut, onneksi.

Mulle on tehty 1 IVF, josta 2 munasolua lähti jakautumaan ja niitä yritettiin kasvattaa 5-päiväisiksi, mutta eivät jaksaneet sinne asti. :/ 3-päiväisinä molemmat olisi olleet siirtokelpoisia, joten lääkärin kanssa sovittiin että seuraavasta, vikasta IVF:stä, siirretään sitten jo varhainen alkio, jos semmoinen onnistutaan saamaan, että pääsisin edes kerran siirtoon asti. On ollut vähän kivikkoinen tämä oma taival, kun 2 inseminaatiota ei tuottanut tulosta ja 2 IVF:ää, joista ekasta vaan 2 munasoluja, joten tehtiin punktion sijaan inseminaatio, josta nega, ja 1 IVF, josta 8 solua, mutta vaan 2 lähti kehittymään eikä kumpikaan jaksanut 5-päiväiseksi asti....
Minä tätä samaa sanoin lääkärille, että kun kaikki ei ole meilläkään kerenneet sinne blastoksi asti, että ehkä voi pakkaseenkin jotakin saada... Heti toppuutteli ja teilasi idean.

Olen lukenut, että monellakin tämä on tuonut toivotun raskauden ja ollut mahdollisuuksia siirtoihin. Jännittää kovasti, miten tää oma romu kroppa toimii ja reagoi.

Toivottavasti teillekin toisivat onnistumisen ❤️

Ekasta me saatiin myös yksi tuoresiirtoon, muut 7 olivat tyhjiä. 2. ICSIn punktio meni melkein samalla kaavalla, 8 munasolusta saatiin vain yksi siirtokelpoinen alkio, loput roskiin. Tästä raskaus, mutta meni alussa jo kesken. Tämä on 3. ICSI.

Hei!

Mä oon joskus tänne kirjotellukin. Meille on tehty aiemmin 2 ivf:ää, ekasta ei tullut kypsiä soluja ja tokasta tuli yks kypsä ja yks tuoresiirto päästiin tekemään, tästä negatiivinen testi.

Kolmas kierto alotettiin erittäin pitkällä kaavalla joulukuussa, kun alotettiin Procren-pistokset, näitä pistettiin neljän viikon välein maaliskuulle saakka. Sain joulukuussa myös rauta-infuusion, joka nosti ferritiinit alle kahdestatoista jopa 188 asti.

Maaliskuussa alkoi stimulaatio, menopur 300 annostuksella ja jarruna toimi taustalla Procren, mikä vielä vaikutti.

6.4. tehtiin punktio hyvin tuloksin (vihdoin!) ja saatiin 7 munasolua, joista kaikki kypsiä! Pääsiäisen takia tehtiin pitkä viljely ja nyt viime tiistaina saatiin tehtyä tuoresiirto 5-päiväisellä alkiolla, saatiin samalla tietää että näitä on pakkasessa lisää jopa 3!

Tossa pääsiäisenä käväsin sairaalassa, kun iski niin kovat kivut 2pvää punktiosta. Olin tosi turvonnu ja sattu ihan kauheesti, mutta lääkärin mielestä ei veriarvot ja muu viitannu hyperiin (ite oon vähän eri mieltä, kun vasen munasarja oli 7cm, täältä tuli ne munasolut ja oikea 6cm, vaikka sieltä kerättiin vaan yks folli). No, levon ja nesteytyksen kanssa kivut hellitti muutaman päivän jälkeen, mutta edelleen tuntui vähän raskaalta alavatsassa. Pystyin työskentelemään.

No, nyt kun punktiosta on tänään 10 päivää, ja siirrosta 5, alko kivut uudelleen. Ei onneks ihan niin kovina, et olisin sairaalaan lähteny, mut ärsyttävänä kuitenkin. Eilen tuntui repäisykipuja, en tiedä liittyykö nää toisiinsa jotenkin.

Ens viikon lauantaihin pitäis malttaa raskaustestin kanssa, tähän asti menny rauhallisesti mut nyt alkaa vähän mietityttää.
Meillä onkin tismalleen samat piinailut menossa, eli kiirastorstaina oli punktio ja tiistaina sitten blaston siirto. 😊
Minä tosin oon testaillu joka päivä, ja viimeks tänä aamuna oli nega. Verikokeet mulle on laitettu ens torstaille.

Meillä onkin tismalleen samat piinailut menossa, eli kiirastorstaina oli punktio ja tiistaina sitten blaston siirto. 😊
Minä tosin oon testaillu joka päivä, ja viimeks tänä aamuna oli nega. Verikokeet mulle on laitettu ens torstaille.

Pidetään peukkuja! Mä haluaisin testata vähän aiemmin, kun kyllähän luonnollinenkin raskaus näkyy ennen dpo16, mikä tuo lauantai olis 🙈

Mielenkiintosesti kyllä vaihtelee, milloin pakastetaan ja mitä. Meillä siis saatiin kuusi kypsää munasolua, joista kaikki hedelmöitty. Tuoresiirtoon meni yksi kaksipäiväinen, ja kolme muuta parasta pakastettiin heti kaksipäiväisenä, ilmeisesti koska tuo kuusi oli suht vähäinen saalis, niin ei haluttu riskeerata katoa tässä vaiheessa. Kaksi jäljelle jäänyttä jäivät huonompilaatuisina seurantaan, mutta selvisivät kuitenkin blastoiksi asti, jolloin päätyivät pakkaseen. Olisikohan tuosta tullut jotain rohkaisua, koska ekassa PASissa otettiin sitten kaikki kaksipäiväiset sulamaan ja kasvateltiin ne isommiksi. Yksi niistä siirrettiin, ja loput kaksi taas pakkaseen.

Tällä kokemuksella mielestäni ihan hyvä systeemi, että pakastetaan varulta aikaisin, ja sitten jos näyttää hyvältä, kasvatellaan isommiksi ja pakastetaan uudestaan. Toki tuo sulatus ja pakastus on alkiolle jonkinlainen rasite, mutta käsittääkseni nykyään ihan hyvin niistä selvitään. Toki tilannekohtaista, eli jos näyttää, että alkiot ei tästä ruljanssista selviä, niin ei sitten se paras vaihtoehto.

Minä tätä samaa sanoin lääkärille, että kun kaikki ei ole meilläkään kerenneet sinne blastoksi asti, että ehkä voi pakkaseenkin jotakin saada... Heti toppuutteli ja teilasi idean.

Olen lukenut, että monellakin tämä on tuonut toivotun raskauden ja ollut mahdollisuuksia siirtoihin. Jännittää kovasti, miten tää oma romu kroppa toimii ja reagoi.

Toivottavasti teillekin toisivat onnistumisen ❤️

Ekasta me saatiin myös yksi tuoresiirtoon, muut 7 olivat tyhjiä. 2. ICSIn punktio meni melkein samalla kaavalla, 8 munasolusta saatiin vain yksi siirtokelpoinen alkio, loput roskiin. Tästä raskaus, mutta meni alussa jo kesken. Tämä on 3. ICSI.
Onnea teillekin hoitoon, hienoa, että oot päässyt jo siirtoon asti ja plussakin on tullut!

Tuntuu niin turhauttavalta upottaa hoitoihin tuhansia euroja ilman mitään mahiksia, kun ei edes siirtoon asti pääse, niin siksi ilmoitin lääkärille melko painokkaasti, että vikalla kerralla sitten siirretään se varhainen, jos semmoinen tulee, että on edes teoreettinen mahdollisuus onnistua. Rahallisena panostuksena se ei enää haittaa, kun on jo tuhansia euroja siinä kohtaa mennyt. :No Evil Monkey: En tiedä oletko yksityisellä vai julkisella puolella hoidossa, mutta koska olen yksityisellä ja maksan omasta pussista, koin että saan myös määritellä maksavana asiakkaana haluanko maksaa mahdollisuudesta varhaisella alkiolla vai en. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Kokeile sinäkin vielä jutella lääkärin kanssa miksihän ei varhaisen siirtoa suosittele, voisihan sitä kokeilla myös.

Tänään virallinen testipv dpo 19 ja leffaviivat pärähti testiin! 😍 Meidän rairuoho on tarttunut kiinni!!! Uskomatonta.
Wau, onnea! Oliko sulla jotain ennakkoaavistuksia/tuntemuksia ennen plussaa?

Mulla on välillä fiilis et kyllä, nyt on tärpännyt! Mut sit välillä iskee sellanen, että ”eihän mulla oo ees tätä ja tota oiretta, mistä tiesin esikoistakin odottavani, en voi olla raskaana”. Turhauttavaa tämä PIINAilu.

Onnea plussanneille! 😍 Itsellä oli viime to testipäivä ja plussa tuli (näkyi jo pp5 selkeä haamu, tuli jostain syystä pakottava tarve testata, vaikka yleensä kiltisti odotan testipäivää /vuotoa.. ). Oli nyt 4.pas luonnolliseen kiertoon, blasto siirrettiin. Aiemmissa tuhru alkanut viimeistään pari päivää ennen testiä. Mitään oireita ei ollut ennen viikonloppua, jolloin rintoihin alkoi sattua jos painaa + palelu. Eli itsellä ei olis mitenkään voinut päätellä, kumpi tulos testiin pamahtaa. Henkisesti olin jo luovuttanut ja ajattelin, että jos tämä siirto ei tuota tulosta, niin katsellaan kesän jälkeen uudestaan (4 pakkasessa odottamassa).

Wau, onnea! Oliko sulla jotain ennakkoaavistuksia/tuntemuksia ennen plussaa?

Mulla on välillä fiilis et kyllä, nyt on tärpännyt! Mut sit välillä iskee sellanen, että ”eihän mulla oo ees tätä ja tota oiretta, mistä tiesin esikoistakin odottavani, en voi olla raskaana”. Turhauttavaa tämä PIINAilu.
Kiitos ♥️ Tein muutama pv sitten testin jossa näkyi kyllä viiva, mutta hoitojen virallinen testipv oli vasta tänään joten en uskaltanut täysin asiasta iloita etukäteen, helmikuussa oli 5+0 keskenmeno.

Tässä on kyllä ollut poikkeuksellista vatsan kramppailua, darrainen olo ja väsy yms. Paljon tsemppiä piinailuun ♥️

Takaisin