IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Jaa hei, minä kävin joulukuussa ja ihan numeerinen arvo tuli. Tämä siis, missä erikseen sanotaan että numeerinen arvo: https://www.puhti.fi/tuote/raskaustesti-veresta-s-hcg-o/
Hyvä että näille on tullut tuo vaihtoehto. Kun itse kävin elokuussa ja sain vain pos-tuloksen, niin valitin Puhtiin ja pyysin edes merkitsemään testin kuvaukseen, että kyseessä on vain laadullinen tulos (heillä ei ollut muuta hcg testiä silloin tarjolla). Koska eihän ketään oikeastaan kiinnosta muut kuin numeeriset tulokset hcg-verikokeista 😂

Hyvä että näille on tullut tuo vaihtoehto. Kun itse kävin elokuussa ja sain vain pos-tuloksen, niin valitin Puhtiin ja pyysin edes merkitsemään testin kuvaukseen, että kyseessä on vain laadullinen tulos (heillä ei ollut muuta hcg testiä silloin tarjolla). Koska eihän ketään oikeastaan kiinnosta muut kuin numeeriset tulokset hcg-verikokeista 😂
Hyvä kun valitit, ehkä sillä oli merkitystä! 👍🏻😀

Meillä alkoi uudet pistelyt menopurilla torstaina annoksella 412.5, tänään pistopäivä 6. ja munasarjoissa tuntemuksia kolmatta päivää. Ekassa kierrossa julkisella annos oli 375iu meriofert ja follit oli pistopäivä 7. 17mm ja 18mm. Vähän nyt ihmettelen lääkärin logiikkaa kun seurantaultra määrätty kiertopäivälle 9 tai 10, kun annoskin on noim iso. Laittenlinkin sinne viestiä ja kerroin tämän että olisiko syytä ultrata jo keskiviikkona pistopäivänä 7 (kp 8), mutta vastaus oli että lääkäri ei ole niin määrännyt. Ultra on siis torstaina.

Ottaaka kyllä päähän jos siellä om jo yli 20mm, niin eiköhän ne ole maanantaina jo ylikypsiä. En myöskään ymmärrä miks edes Menopuria määräsi kun sillä saatiin 1 folli kasvamaan. Meriofertillä 2 ja klomifen-pergoveris komballa 4.

Ei pitäisi miettiä etukäteen, mutta sen verran kovat tuntemukset on, että saletisti siellä on joku iso. Ja meneekö tässä nyt sit yrityskerta hukkaan jos on jo ylikypsiä? Ottaa kyllä aivoon.

Nyt olis 5päivänen "Vili-Verna" kyydissä mukana.. (Hedelmöitys- ja siirtopäivän mukaan työnimi). 🥰
Yks alkio meni lisäksi jo pakkaseen ja kahta vielä seuraavat huomiseen, että mikä niiden kohtalo on. Hieman hitaanlaisia kavereita kuulemma.

Mutta nyt sitten dpo5 ja pp0. 🤩
Aamun r-testi näytti jo negaa, vaikka Ovitrellesta on vasta 7pv. Mutta jatkan testaamista joka päivä, niin en nyt panikoi, vaikka huomenna vielä pompsahtais plussa testiin.. 😅
Paitsi että näkyykös Gonapeptyl r-testissä? Se pitää huomenna pistää.

Nyt olis 5päivänen "Vili-Verna" kyydissä mukana.. (Hedelmöitys- ja siirtopäivän mukaan työnimi). 🥰
Yks alkio meni lisäksi jo pakkaseen ja kahta vielä seuraavat huomiseen, että mikä niiden kohtalo on. Hieman hitaanlaisia kavereita kuulemma.

Aamun r-testi näytti jo negaa, vaikka Ovitrellesta on vasta 7pv. Mutta jatkan testaamista joka päivä, niin en nyt panikoi, vaikka huomenna vielä pompsahtais plussa testiin.. 😅
Oih ihanaa! Paljon tarrasukkia! 🤩
Gonapeptyl ei näy testissä. Ainakaan mulla näkynyt 🤔

Loistavaa, että vihdoin pääsitte siirtoon ja pakkaseenkin jäi! Mahti juttu!

Täälläkin piinaillaan. Tuli vähän taukoa, kun ovis teki edellisessä kierrossa oharit, mutta nyt on viime torstaista lähtien ollut Vilho kyydissä. Jännityksellä odotan, alkaako tiputtelu dpo12 kuten ennenkin vai riittääkö Terolutien ja Cyglogestien kombo pitämään vuodon aisoissa. Viikonloppuna ehkä pitäisi uskaltaa testailla, vaikka virallinen testipäivä on kahden viikon päästä siirrosta.

I root for you Vili-Verna 🥳

Ihana työnimi tuo Vili-Verna! 😍😍 Onnea matkaan teille ❣️

Moikka! Olen lukenut tätä ketjua taustalla jo tovin, mutta nyt kun oma tilanne on vihdoin ajankohtainen niin uskaltauduin kirjottamaan.

Ollaan siis naispari. Minulla on ennestään kaksi peruskouluikäistä poikaa(luomu) pitkästä heteroavioliitosta. Meillä ollut kumppanini kanssa lapsihaave jo vuosia. Kumppanin ensimmäinen, ei halua itse raskautua. Ensin hakeuduimme yksityiselle hoitoihin, koska laki ei sallinut naisparien hoitoja. Vihdoin vuosi sitten vuoden jonottamisen jälkeen päästiin julkiselle puolelle hoitoihin. Allekirjoituksessa tarkemmin meidän retki.

Jännitettiin IVF-ensikäynnin jälkeen, että mahdutaanko heti ensimmäisistä menkoista hoitoon. Eilen jännitys laukesi, kun tuli soitti Tilkasta, että päästään pistelemään GonalF annoksella 225.❤️ Pistäminen oli jo kohtuu tuttua, kun aiemmissa hoidoissa(inssit) on paristi jouduttu käyttämään Ovitrellea. Enemmän ehkä jännittää sunnuntaina aloitettava Fyremadel jarru.

Tää on meidän viimeinen tsäänssi, koska täytän syksyllä 40. Julkisella tehdään yli 39-vuotiaille pääsääntöisesti vain yksi IVF-hoito.

Jännittää millainen vaste Gonalista tulee. Maanantaina sitten tietää, kun on kontrolliultra.

Vaikka tuntuu, että on joutunut odottamaan, odottamaan ja taas odottamaan kaikessa niin nyt kun tapahtuu, niin kaikki tapahtuu tosi nopeasti.😅😬❤️

Varmaan jo aiemmin kysytty, mutta kysyn kuitenkin. Minkä ikäisiä te muut olette? Itse tosiaan vielä 39, syksyllä 40 mittarissa. Kumppani 37.

Biologille soittelin äsken, ja saatiin kuin saatiinkin vielä 1 alkio pakkaseen! 🥰
Eli 2 yritystä meille vielä suodaan, jos tää menee mönkään.
Nyt on hyvä mieli, näillä mennään toivon mukaan maaliin asti! 😊

@Milu83 lle vastaan, että minä oon 33 ja mies 50. (Siks ei kauempaa enää aiota yrittää yhteistä lasta, vaikka vielä hoitoja saataiskin.)

@Harmi89 niin ihania uutisia!! Ihan loistavaa että vikasta kierroksesta nyt tuli kolme mahista! 🥰😍

@Monni92 sinne kans toivotaan kovasti että tää kyytiläinen toisi toivotun lopputuloksen! ☺️

@Milu83 tervetuloa kirjottelemaan, vertaistuki on mun mielestä korvaamatonta! ❤️ Niinhän se on että sit ku pääsee vauhtiin niin tuntuu että mennään hurjaa vauhtia, erityisesti siis sen lyhyen kaavan kohdalla 😄

Mä onnistuin poimimaan jonkun flunssan pääsiäissukulaisreissulta. Ens kierrosta sais ilmottautua IVF:n taas mut katotaan miten tää vaikuttaa. Toistaseks ei vielä oo onneks kuume noussu vaikka muuten onkin ihan ruhjunen olo... Ei varmaan auta ku toivoa että kuume ei nousiskaan ja että mies säästyis tältä 😬 on kyllä melkosta kohtalon ivaa jos jo tokan kerran iskee korona (tmv) just IVF:ää edeltävässä kierrossa joka myöhästyttää hoitoja taas monella kuukaudella.

Viikko pistelty. Nyt on alkanut tuntua jo muniksissa jomotusta ja turvottaakin. En ole ikinä raskausmahaa silitellyt näin paljon kuin tätä kumpua, joka hautoo munasia... Vähän toistakymmentä (edit. siis 12) niitä oli lähtenyt kasvamaan, Gonal-F toimii lääkärin mukaan oikein mallikkaasti minulla. 🌈🥳

@Harmi89 Ihanaa! Täällä sormet ja varpaat ristissä sen puolesta että pääsette maaliin asti! 😍

@Nurppu parane pian, toivottavasti ei tule mitään, mikä siirtäisi seuraavaa stimulaatiota! 🌈❤️

Muokattu viimeksi:
Viikko pistelty. Nyt on alkanut tuntua jo muniksissa jomotusta ja turvottaakin. En ole ikinä raskausmahaa silitellyt näin paljon kuin tätä kumpua, joka hautoo munasia... Vähän toistakymmentä niitä oli lähtenyt kasvamaan, Gonal-F toimii lääkärin mukaan oikein mallikkaasti minulla. 🌈🥳

@Harmi89 Ihanaa! Täällä sormet ja varpaat ristissä sen puolesta että pääsette maaliin asti! 😍

@Nurppu parane pian, toivottavasti ei tule mitään, mikä siirtäisi seuraavaa stimulaatiota! 🌈❤️

Mahtavaa 🤩 toivottavasti sulle ei iske hyperstimulaatio jos tehdään tuoresiirto ❤️ vaikka mitä vaanhan sitä kestää jos vauva siitä tulee ❤️

Mahtavaa 🤩 toivottavasti sulle ei iske hyperstimulaatio jos tehdään tuoresiirto ❤️ vaikka mitä vaanhan sitä kestää jos vauva siitä tulee ❤️
Kiitos! ❤️ En pelkää hyperiä. Saatoin kirjoittaa vähän epäselvästi, 12 siis oli folleja lähtenyt kasvamaan. Täällä päin sanotaan, että se on toisella kymmenellä. 😅 Totta kuitenkin, että sitä kestää vauvan takia paljon.

Mutta paljonkos sinulla muuten oli folleja silloin?

Edit. Onko jo 12 follilla mahdollista tulla hyperi?

@Onnenomena tipuset siis kasvavat 🐣🐣🐥 Jännää! 😍😍

@Harmi89 onnea saaliista :) 🪺

Täällä hermoheikkona mietitään kipujen kanssa. Menkkamaisia jomotuksia etenkin iltaisin. Tänään semmoinen poltto tunne tuli alavatsalle ja heijastui reisiin yms. Mutta se meni onneksi nopeaa ohi 🙄 kovasti käynyt jo kurkkimassa joulukuisten ryhmään, mutta jos se positiivinen tulos tulisi ensin testeistä..🙈

Muokattu viimeksi:
Kiitos! ❤️ En pelkää hyperiä. Saatoin kirjoittaa vähän epäselvästi, 12 siis oli folleja lähtenyt kasvamaan. Täällä päin sanotaan, että se on toisella kymmenellä. 😅 Totta kuitenkin, että sitä kestää vauvan takia paljon.

Mutta paljonkos sinulla muuten oli folleja silloin?

Edit. Onko jo 12 follilla mahdollista tulla hyperi?

En muista paljonko niitä näkyi ultrassa ennen punktiota, mutta ymmärtääkseni niitä on punktioon mennessä usein tullut lisää :) tai niitä löytyy lisää. 16 kerättiin mulla. 20 taisi olla yleensä raja mistä sit miettii kannattaako tehdä tuoresiirtoa. Toki on muitakin tekijöitä tapauskohtaisesti. Jollain varmaan voisi vähemmälläkin tulla, en tiedä miksi mulle tuli kaikenlisäksi niin pahana se, kun joillekin tulee lievänä niin että selviää kotilevolla :)
*Lisäys, löysin tämmöistä dataa kuvassa :)

Liitteet

• Screenshot_20230412_231119_Instagram.jpg
    Screenshot_20230412_231119_Instagram.jpg
    174.3 KB · Katsottu: 111
Takaisin