IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Joo, oon kiskonut noita Dexalin urheilujuomatabuja hanaveteen sotkettuna jo :Flexed Biceps: Ja lisää löytyy sitten punktion jälkeiseen aikaan.

Hyvin varauduttu👌 toivotaan mahdollisimman hyvää oloa sit punktion jälkee👌mul rupes punktion jälkeen turpoomaan kauheesti ja maha oli ku viimesillään oleval, mut levolla ja nesteytyksellä sit onneks lähti helppaa.
Mua vähän se hyperi jännitti jossain kohtaa, mut nyy dpo11/pp6 ja paino vaan tippuu. Missäköhän kohtaa voi huokasta helpotuksesta sen suhteen? Kuinka myöhään se voi iskee? @jann tais sanoo et dpo10-11 alko oireilu. Mul ny eilisestäki 500g tippunu taas.

@Juliet92 Mun ei onneks varmaan tarvi sentää hyperistä huolehtia tällä saaliilla 😂
En nyt lietso mitään, mutta eikös sullakin jotain pienempiå näkyny? Mun odotus oli 7 potentiaalista follia ja niit tyhjättiiki sit yli 20😅 ja tiiän yhen joka 10 munsasolulla sai sairaalahoitose hyperi. Mut onneks ny ei niin kamalan yleisiä.

Moikka!
Kuinka paljon aikaisemmin ootte käyneet hakemassa lääkkeet apteekista ennen hoitokierron aloittamista vai ootteko uskaltaneet odottaa menkkoja ennen apteekkikäyntiä? (HUS-alue ja kaikkia lääkkeitä saatavilla lääkehaun mukaan lähiapteekista)… oon ihan varma, että jos haen ne etukäteen, niin olen jo raskaana 🤣ja rahat menee hukkaan!

Mulle kyllä ohjeistettiin jo heti ensi alkuun, ettei niitä kannata liikaa etukäteen hommata, mulla oli meinaan lyhyt kaava ja sit ostin sitä mukaan kun ns tilanne muuttui. Toki ne olis voinut varata etukäteen apteekkiin. Plus mulla irrotuspiikki vaihtui toiseen, joten olis mennyt se ihan hukkaan jos olisin sen sillon kun ne reseptit sai hakenut. Plus nyt PAS:ssa kun oli pistostuettuihin kiertoihin, niin menin irrotuspiikin ostamaan, se onneksi säilyy kyllä pitkään jääkaapissa, mutta siis sielä se kököttää edelleen, kun en ole vieläkään sitä tarvinnut (2 pasia myöhemmin). Katotaan tarviinko muutenkaan, nyt plussa testissä ainakin tällä erää..

Mulle kyllä ohjeistettiin jo heti ensi alkuun, ettei niitä kannata liikaa etukäteen hommata, mulla oli meinaan lyhyt kaava ja sit ostin sitä mukaan kun ns tilanne muuttui. Toki ne olis voinut varata etukäteen apteekkiin. Plus mulla irrotuspiikki vaihtui toiseen, joten olis mennyt se ihan hukkaan jos olisin sen sillon kun ne reseptit sai hakenut. Plus nyt PAS:ssa kun oli pistostuettuihin kiertoihin, niin menin irrotuspiikin ostamaan, se onneksi säilyy kyllä pitkään jääkaapissa, mutta siis sielä se kököttää edelleen, kun en ole vieläkään sitä tarvinnut (2 pasia myöhemmin). Katotaan tarviinko muutenkaan, nyt plussa testissä ainakin tällä erää..
Kiitos vastauksista! Meni ihan ohi siellä suunnittelukäynnillä, että mitä pitää mennä hankkimaan etukäteen. Ehkä kyselen siis turhaan ja tarkat ohjeet tulevat vielä perästä 😅 #hätähousu

Onpa ihanan paljon plussatuulia täällä, onnea kaikille! :smiling face with heart-eyes: Jäin taustailemaan viime epäonnistuneen IVF:n jälkeen, mutta päädyttiin lääkärin kanssa siihen, että kokeillaan vielä kerran myöhemmin keväällä uusi IVF. 0-ultrassa näkyi nyt jopa enemmän folleja kuin tähän asti missään kierrossa, 8 kpl ainakin, eli ei ainakaan ole huonommaksi tilanne mennyt. Nyt vaan popsin vitamiineja, DHEAa, kilpparilääkettä ja rautaa ja toivotaan, että seuraavasta yrityksestä tulisi parempi saalis.

Onpa ihanan paljon plussatuulia täällä, onnea kaikille! :smiling face with heart-eyes: Jäin taustailemaan viime epäonnistuneen IVF:n jälkeen, mutta päädyttiin lääkärin kanssa siihen, että kokeillaan vielä kerran myöhemmin keväällä uusi IVF. 0-ultrassa näkyi nyt jopa enemmän folleja kuin tähän asti missään kierrossa, 8 kpl ainakin, eli ei ainakaan ole huonommaksi tilanne mennyt. Nyt vaan popsin vitamiineja, DHEAa, kilpparilääkettä ja rautaa ja toivotaan, että seuraavasta yrityksestä tulisi parempi saalis.
Sopiiko udella millä annoksella syöt DHEAa? Onko tullut siitä sivuvaikutuksia?😊 milloin teillä siis alkaa uusi hoitokierros?

Sopiiko udella millä annoksella syöt DHEAa? Onko tullut siitä sivuvaikutuksia?😊 milloin teillä siis alkaa uusi hoitokierros?
3 tbl/pv enkä ole mitään sivuvaikutuksia huomannut. Seuraava IVF on sovittuna alustavasti toukokuulle, pitää vähän kerryttää rahaakin ensin kassaan, kun olen yksityisellä hoidoissa. Ja olen siis itsellinen nainen, en muista olenko sitä maininnuntkaan aikaisemmin. :)

Punktio-ohjeissa 800mg Burana. Se vissiin on sit tässä konkurssissa sallittu vaikka haaveileekin tuoresiirrosta? 🧐
Erikoinen ohje sulla kun mulla luki 1g Panadolia. Punktiossa kyllä sanoivat että koska mulle ei tule tuoresiirtoa niin Burana on silloin kanssa ok. Jotenkin olettaisin että kiinnittymisen kannalta ei Burana olisi hirveän hyvä jos meinaa tuoresiirtoon?

Nyt on muuten painoa ja turvotusta ruvennut hitaasti laskemaan lisää. Alkaa jo tuntua omalta kropalta. Kun oli siitä tisskivusta puhe niin mulla on ollut sitä vieläkin menkkojen jälkeen. En muista että olis ollu koskaan niin pitkään. Ja useampi päivä oli menkkojen aikaan ja jälkeen päänsärkyä. Taisi olla aika iso estrogeeniromahdus punktion jälkeen.

Erikoinen ohje sulla kun mulla luki 1g Panadolia. Punktiossa kyllä sanoivat että koska mulle ei tule tuoresiirtoa niin Burana on silloin kanssa ok. Jotenkin olettaisin että kiinnittymisen kannalta ei Burana olisi hirveän hyvä jos meinaa tuoresiirtoon?

Nyt on muuten painoa ja turvotusta ruvennut hitaasti laskemaan lisää. Alkaa jo tuntua omalta kropalta. Kun oli siitä tisskivusta puhe niin mulla on ollut sitä vieläkin menkkojen jälkeen. En muista että olis ollu koskaan niin pitkään. Ja useampi päivä oli menkkojen aikaan ja jälkeen päänsärkyä. Taisi olla aika iso estrogeeniromahdus punktion jälkeen.
Hyvä, et alkanu turvotus laskee lisää! Täälkin tosiaan hyvin mut nyt iltaa kohden veti kauheen turpeeks taas🤔 tiedä sit johtuuko mistä nyt. Tuntuu kyl ilmaaki olevan mahas🙈

Mikäs kp sulla ja @Nurppu? Millon teil voidaan odottaa oviksia😍

No tämä just. Tuossa ohjeessa lukee et Panadol 1g jos Buranaa ei pysty käyttään. Tulkitsin sen niin, että jos on esim. paha refluksi 🧐 Otan Panadolin varmuuden vuoksi.

Iik @Tonninseteli jännää!!! 😆 Mä en nyt muista yhtään mitä mulle määrättiin etukäteen (tai määrättiinkö mitään!). Koitin kattella vanhoja lappuja ja merkintöjä enkä niistäkään löytäny 👀 ehkä laittanu sulle buranan kun oli puhe siitä että sulle alhasemmat kipulääkkeet paikanpäällä? En kyl yhtään osaa sanoo! Mut toivottavasti menis mahollisimman hyvin kaikki!!

@Juliet92 kiitos kysymästä, tänään kp6! 😊 Luonnolliset ovulaatiot näyttäis viimesen vuoden aikana tapahtuneen kp11-15 ja heitelly ihan aktiivisesti noiden välissä. Jos ovulaatio osuis ens ma tai ti, niin sillon siirto olis viikonloppuna. Ti ei varmuudella sit onnistuis jos oon oikein ymmärtäny (siirto su), mutta osaako joku sanoa tekikö HUS nykyään lauantaisin siirtoja...? Ma olis kp12 ja ti kp13. Että kyllä tässä vähän saa jännitellä että miten osuu 😌

Myös, mitenhän se HUS sit olettaa ovulaation tapahtuvan siitä plussasta? 🤔 Insseissä tuntu olevan ovulaatio samana päivänä ku aamusta tuli digiplussa, tokassa inssissä kun inssi oli seuraavana päivänä ni ovis oli jo menny. Ymmärtääkseni mulla tuli ovulaatio siis nopeemmin siitä plussasta ku mikä se niiden defaulttioletus oli. Pitää keskustella siellä ultrassa sit.

Joka tapauksessa, pe alkaa ohjeistettu ovulaationmetsästys!

Iik @Tonninseteli jännää!!! 😆 Mä en nyt muista yhtään mitä mulle määrättiin etukäteen (tai määrättiinkö mitään!). Koitin kattella vanhoja lappuja ja merkintöjä enkä niistäkään löytäny 👀 ehkä laittanu sulle buranan kun oli puhe siitä että sulle alhasemmat kipulääkkeet paikanpäällä? En kyl yhtään osaa sanoo! Mut toivottavasti menis mahollisimman hyvin kaikki!!

@Juliet92 kiitos kysymästä, tänään kp6! 😊 Luonnolliset ovulaatiot näyttäis viimesen vuoden aikana tapahtuneen kp11-15 ja heitelly ihan aktiivisesti noiden välissä. Jos ovulaatio osuis ens ma tai ti, niin sillon siirto olis viikonloppuna. Ti ei varmuudella sit onnistuis jos oon oikein ymmärtäny (siirto su), mutta osaako joku sanoa tekikö HUS nykyään lauantaisin siirtoja...? Ma olis kp12 ja ti kp13. Että kyllä tässä vähän saa jännitellä että miten osuu 😌

Myös, mitenhän se HUS sit olettaa ovulaation tapahtuvan siitä plussasta? 🤔 Insseissä tuntu olevan ovulaatio samana päivänä ku aamusta tuli digiplussa, tokassa inssissä kun inssi oli seuraavana päivänä ni ovis oli jo menny. Ymmärtääkseni mulla tuli ovulaatio siis nopeemmin siitä plussasta ku mikä se niiden defaulttioletus oli. Pitää keskustella siellä ultrassa sit.

Joka tapauksessa, pe alkaa ohjeistettu ovulaationmetsästys!
No ei oo pitkä odotus sitten! Toivotaan nyt ettei ainakaan sille sunnuntaille osuis. Kp13-14 olis sit ehkä turvallisempi kohta niin pääsisit siirtoon😍

@Tonninseteli paljon tsemppiä huomiseen! Hyvin se menee!

Kiitokset tsempeistä! Oon ihan tuhannen säikeinä täällä 🤯😭 900% varma, että munat hävinnyt jo, limat loppu, tissit kipeyty ja enää ei ole yhtään niin tuskainen olo. RIP. Eli voitto olis sekin, että olis edes pari munaa jäljellä 😱

Burana ohje oli ihan Omapolulla naisen punktiopäivän ohjeissa, sillä ihmettelin 🤔 Meen nyt pyörimään sänkyyn kykenemättä nukkumaan 😅

No tämä just. Tuossa ohjeessa lukee et Panadol 1g jos Buranaa ei pysty käyttään. Tulkitsin sen niin, että jos on esim. paha refluksi 🧐 Otan Panadolin varmuuden vuoksi.
Hei, muistan kans kerran ihmetelleen tätä ohjetta ja otin panadolia kotona. Siitä ei muuten olisi ollut haittaa, paitsi kun kävinkin niin, että mulla alkoi kovat kivut heti punktion jälkeen ja eivät sit oikein tienneet miten lääkitä, kun olin jo sitä panadolia ottanut kun sitä ei kai saa liikaa ottaa per päivä. Lopulta lääkäri kävi katsomassa ja antoi luvan laittaa suoneen jotakin panadolia vastaavaa lääkettä kun oli jonkin aikaa jo mennyt. Eli siksi husilla käsittääkseni toivovat, et ottais Buranaa kotona.
Onnea huomiseen ✨🍀

Kiitokset tsempeistä! Oon ihan tuhannen säikeinä täällä 🤯😭 900% varma, että munat hävinnyt jo, limat loppu, tissit kipeyty ja enää ei ole yhtään niin tuskainen olo. RIP. Eli voitto olis sekin, että olis edes pari munaa jäljellä 😱

Burana ohje oli ihan Omapolulla naisen punktiopäivän ohjeissa, sillä ihmettelin 🤔 Meen nyt pyörimään sänkyyn kykenemättä nukkumaan 😅

Sain Tilkassa paikanpäällä esilääkityksenä sekä Buranaa että Panadolia (sekä lisäksi rauhoittavaa), sekä punktion jälkeen vielä Tramalia kun tunsin, että tarvitsen vielä järeämpää kivunlievitystä. Mulle se teki sen, että olin koko loppupäivän ihan tööt ja nukuin mutta se ei haitannut, saipa ainakin nukuttua ja levättyä 😀

Tosin en muista, en tainnut kyllä ottaa mitään esilääkityksiä kotona, enkä enää muista oliko niiden suhteen millainen ohjeistus pari vuotta sitten.

Tsemppiä, hyvin se tulee sujumaan 🤗

Niin totta @Nurppu lla oli hyvä pointti, jos tosiaan on tarkoitus mennä vähemmillä lääkkeillä. Meillä ei suositeltu otettavan mitään lääkkeitä ennen punktiota. Punktiossa sai sit esilääkkeksi kylläkin Arcoxia 120 mg, joka on tulehduskipulääke. (sekä Oxynorm 5 mg ja Primperan 10 mg) Punktion jälkeen sai parasetamolia IV, jos oli tarve. Ja tosiaan sitä ei varmaan sit saa jos on ottanut jo etukäteen.
Tsemppiä huomisen punktioon ja toivottavasti saat sitä untakin @Tonninseteli !

@Nurppu mulle silloin puhuttiin syksyllä että he alkaisi tekemään lauantaisiirtoja, tai jotenkin että jos se marraskuun siirto olisi mennyt meillä ohi niin vähän lupaili että seuraavassa ei sitten olis mahdollisuutta missata kun aloittavat lauantaisiirrot 🤔 se jäi vähän epäselväksi että oliko se nyt ihan varma juttu ja kuinka paljon niitä tekevät 🤷🏻
Ja mulla tuli o+ tiistaina ja siirto
oli maanantaina! Blaston siirto oli ainakin mulla siis ajateltu 5pv ovisplussasta, paitsi jos plussa tuli (niinkuin tuli) tiistaina niin siirto voidaan tehdä vielä maanantaina eli 6pv plussasta. Eli maanantai oli ainoa huono päivä (se oli kiertoa ajatellen silloin kaikista todennäköisin o+ päivä, mutta niin se vaan jaksoi odottaa tiistaihin!)
@Tonninseteli peukut pystyssä, se on kamalan jännää mutta hyvin menee varmasti 💪💪❤️

Takaisin